Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Henniie schreef:Voor hoeveel procent is u cliënt afgekeurd? Vaak heeft het daar ook mee te maken. Als hij is afgekeurd voor bijv maar 50% inkomen te krijgen van de WIA dan krijgt hij dit bedrag naast het geen hij nog zou kunnen werken en dan zou die op zn volledige salaris terug komen.
De WIA werkt als volgt bij niet voldoende afkeuring betaald UWV een deel en zou werknemer een deel moeten betalen. Dat zou dan op het zelfde salaris moeten komen terwijl diegene wel wat minder werkt in uren.
Bij volledige afkeuring heeft u cliënt maar recht op 70% tenzij hij in de IVA komt dit is pas 75%
Hutcherson schreef:Prrrr, dankjewel voor de link. Ik stuur hem gelijk door.
Volgens dat document zou client gewoon recht moeten hebben op minimaal 9 maanden loongerelateerde uitkering en dus voorlopig safe zijn en werken aan zijn herstel.
Ik snap niet hoe die dame dan ineens kan noemen dat hij daar geen recht op heeft en slechts 50% van het minimumloon krijgt. Hoe ga je van een WIA toekenning met 75% afkeur naar een 50% van minimumloon??
sjips nog iemand die ertussen valt door te willen blijven werken destijds.
Ik zit in hetzelfde schuitje alleen nog vanuit de oude wao situatie. Omdat ik ben blijven werken met tussendoor ziekte periodes heb ik mezelf financieel in de vingers gesneden. Ipv een leefbaar inkomen waarmee ik mezelf kan onderhouden is er een minibeetje overgebleven waarmee ik net de verzekeringen mee kan betalen, daarna is het geld op. Wordt over aantal jaren aangevuld tot bijstandsnivo en dat was het dan. Tot die tijd nu aangevuld met goddank een partnerallimentatie
xGoldenHero schreef:Ohh alsjeblieft, trek alles na wat UWV zegt. Ook alle regels die nu ineens erbij komen. Want niet alles wat UWV zegt, klopt wettelijk gezien.
gohya schreef:Ik snap ook niks van dat UWV,ik ben volledig afgekeurd en dacht dat ik zoveel % zou krijgen van het laatst verdiende loon.Maar dat is niet zo,ik krijg zoveel % van het laatst verdiende loon van voor de eerste ziektewet, was 2x in de ziektewet.
Geen idee of dat zo is [nu ik lees dat ze zoveel fouten maken], het scheelt me enorm veel geld.Mijn laatste baan was een flink loon.

Silvia schreef:Jeetje wat slordig zeg van het UWV! En zoiets doodleuk telefonisch mededelen.![]()
En als jij en je cliënt niet waren gaan rekenen dan was hem een flinke smak geld door de neus geboord wat grote gevolgen zou hebben gehad voor zijn woon-, gezins- en leefsituatie...
Doet me denken aan een kennis van mij die geen kantoorwerk meer kan doen en ivm met zijn ziekte ook dicht bij een toilet moet zitten. Het UWV had bedacht dat hij wel kraanmachinist kon worden.