Studiekeuzestress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Studiekeuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 10:44

Ik mag een cursus/opleiding uitzoeken van mijn werkgever *\o/*
Maar dan.... Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Voor de beeldvorming: ik werk als beleidsmedewerker bij een samenwerkingsverband VO en houd me dus dagelijks bezig met passend onderwijs.
Heel interessant vakgebied.
Ik heb mijn Pabo-diploma behaald in 2003, daarna bestuursacademie gedaan (2-jarige opleiding) en gedurende mijn loopbaan van alles aan cursussen gedaan. Maar ik wil nu wel weer eens kijken naar een serieuzere opleiding ipv een losse cursus.

Nu kan ik 2 richtingen op: meer richting (project)management.
Of juist een sociale studie, meer gericht op inhoud.
Nu ben ik zelf erg gecharmeerd van een studie sociologie, ivm de veranderende maatschappij, wat wij ook dagelijks in het onderwijs merken. Maar er is natuurlijk nog meer mogelijk.

Maar dan. Het moet sowieso in deeltijd ivm 32 uur werken. Ik krijg er vast wel wat tijd voor, maar niet voltijd :D
HBO of bachelor aan de universiteit? En welke Hogeschool of uni biedt dat in deeltijd aan? Bij voorkeur ook nog omgeving Arnhem (optie: Arnhem, Utrecht, Nijmegen, Zwolle kan eventueel ook nog)? En daar loopt mijn zoektocht een beetje stuk. Wie kan er voor mij wat bomen kappen? Ik merk ook echt dat ik er te lang uit ben wat dat betreft, ik weet gewoon niet waar ik moet kijken (Google is mijn vriend, maar die creëert alleen maar meer bossen :') ).

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:13

Ik weet dat aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen in ieder geval de opleiding Social Work in deeltijd wordt aangeboden. Misschien iets om naar te kijken? https://www.han.nl/opleidingen/hbo/soci ... /deeltijd/

Hier staan alle cursussen, losse modules en deeltijdopleidingen aan de Hogeschool Utrecht. Misschien kun je alles wat je interessant lijkt opschrijven en je daar extra in gaan verdiepen? https://www.hu.nl/deeltijd-opleidingen#/min=0/

De opleiding sociologie kom ik in Utrecht alleen in voltijd tegen.

Mandarijn12

Re: Studiekeuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:34

De HAN heeft heel veel opleidingen, ook deeltijd. In Arnhem, hartstikke dichtbij. Maar is maar net welke richting je op wilt natuurlijk. Je hebt verschillende cursussen/opleidingen die van toevoeging zijn op je werk maar niet perse van een Hogeschool komen (even een voorbeeld die ik ken: www.dehomme.nl).