Volgende zomer willen mijn vriend en ik gaan trouwen. Nu is het zo dat ik nog nooit een bruiloft heb meegemaakt, niet van familie, niet van vriendinnen, ik ken dus alleen de bruiloften uit films
Ik vind het dus heel moeilijk en weet niet waar te beginnen. Vandaar mijn vragen aan jullie:
Hoe zag jouw dagindeling eruit?
Hoe verliep jouw ceremonie? Ik zie dus voor me dat de bruid aan de hand van haar vader naar voren loopt op zo'n muziekje en dat je dan vooraan beide zo'n speech houdt.
Wanneer doe je de foto's?
Wie was/waren jouw getuigen? En had je ook bruidsmeisjes?
Hoe zag jouw feest eruit? Hoe was het ingericht?
Wat voor lunch/diner werd er geserveerd?
Ben je op huwelijksreis gegaan en zo ja, wanneer? (waarheen?) Meteen de dag er na? Of later?
Wij willen in de zomer dus gaan trouwen, voor de beste kans op mooi weer. De trouwceremonie willen we in een mooi gebouw ergens laten plaatsvinden. Dan willen we daarna het feest bij ons in de tuin houden (groot boerenerf met gezellige tuin) en daar dan zorgen voor catering met lekker eten, iemand tips voor het huren van een grote tent oid voor als het toch regent?
Wat moet ik vooral niet vergeten?
Neem me mee door jouw dag heen! Ik ben opzoek naar álle tips en ervaringen

. 

Het leuke vond ik dat we echt de tijd hadden om buiten op het gras in het zonnetje door te brengen. En alsnog was het bij ons niet zo dat we éxtreem veel tijd hadden (aangezien we dus de kerk hadden/receptie & feest) . Een tip die ik vooral niet zou vergeten is dat je met de tijdsplanning ruim plant: zelf veel bruiloften meegemaakt waar het uitloopt en de bruid/bruidegom de hele dag door een half uur later aankomt etc. Voor sommigen wellicht geen ramp, maar als je rekening houdt met een ruim tijdschema kan dat ook rust geven voor jezelf