Hoe ziet/zag jouw bruiloft eruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BrittS

Hoe ziet/zag jouw bruiloft eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 09:36

Hoi allemaal!

Volgende zomer willen mijn vriend en ik gaan trouwen. Nu is het zo dat ik nog nooit een bruiloft heb meegemaakt, niet van familie, niet van vriendinnen, ik ken dus alleen de bruiloften uit films :Y) :')

Ik vind het dus heel moeilijk en weet niet waar te beginnen. Vandaar mijn vragen aan jullie:

Hoe zag jouw dagindeling eruit?
Hoe verliep jouw ceremonie? Ik zie dus voor me dat de bruid aan de hand van haar vader naar voren loopt op zo'n muziekje en dat je dan vooraan beide zo'n speech houdt.
Wanneer doe je de foto's?
Wie was/waren jouw getuigen? En had je ook bruidsmeisjes?
Hoe zag jouw feest eruit? Hoe was het ingericht?
Wat voor lunch/diner werd er geserveerd?
Ben je op huwelijksreis gegaan en zo ja, wanneer? (waarheen?) Meteen de dag er na? Of later?

Wij willen in de zomer dus gaan trouwen, voor de beste kans op mooi weer. De trouwceremonie willen we in een mooi gebouw ergens laten plaatsvinden. Dan willen we daarna het feest bij ons in de tuin houden (groot boerenerf met gezellige tuin) en daar dan zorgen voor catering met lekker eten, iemand tips voor het huren van een grote tent oid voor als het toch regent?

Wat moet ik vooral niet vergeten?

Neem me mee door jouw dag heen! Ik ben opzoek naar álle tips en ervaringen :D

Olle

Re: Hoe ziet/zag jouw bruiloft eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:45

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:48

Er loopt een trouwtopic waar veel tips uitgewisseld worden:

[HK] #7 Liefde en trouwen, om een nieuw leven op te bouwen!!

Ik ben 3 maanden geleden getrouwd en in het kort was onze planning
10:00 haar en make-up
13:30 first look op locatie en daarna fotoshoot
15:30 ceremonie. Moeder van mn man gaf hem weg. Mn vader gaf me weg en daarna persoonlijke geloften.
16:00 taart en toost
17:30 3 gangen diner
20:30 feest tot 00:30

We hadden allebei onze ouders als getuigen. Bruidsmeisjes zelf niet gedaan, hadden mn vriendinnen ook niet leuk gevonden. Qua plannen is het het belangrijkste om de locatie en fotograaf direct vast te leggen, die gaan hard. Wij hadden ook een videograaf.

Eigenlijk is het belangrijkste om te weten dat er geen goede of foute manier is. Zolang het jullie manier is. Dus je gaat sowieso commentaar krijgen op dingen maar houd vast aan wat jullie willen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:51

Ahhh wat super leuk!

Ik fotografeer wel veel bruiloften dus maak ze regelmatig mee en dan vaak ook een beetje "achter de schermen". Ik neem dan altijd met het bruidspaar de planning door en plan dan ook fotomomenten in.

Ik zou echt vooral doen wat voor jullie goed voelt, houden jullie niet van feesten en dansen? Dan kan je er bijvoorbeeld ook een gezellige avond met hapjes e.d. van maken. Dat geldt ook voor de rest van de dag natuurlijk. Er zijn veel etiquettes maar het is vooral jullie dag dus het moet wel echt bij jullie passen.

Qua foto's, vaak ben ik erbij vanaf het aankleden, de "first look" (oh tranen), dan hebben we vaak de fotoreportage, reken daar ongeveer een uur voor + reistijd en dan naar locatie van de ceremonie.
Soms kan het fijn zijn om alles op 1 plek te hebben, dus zowel ceremonie, diner als feest. Zeker als er bijvoorbeeld oma's zijn die minder mobiel zijn.

Veel succes met de voorbereidingen en mocht je een fotograaf zoeken mag je mij een berichtje sturen ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:57

Ah zo herkenbaar, toen wij gingen trouwen had ik ook nauwelijks bruiloften meegemaakt! Of tja, alleen van jaren geleden dus ik vond het ook lastig.

Ik heb mijn eigen tijdschema even opgezocht, wij trouwden om 15.00 in de middag. Ik sliep bij mijn ouders en daar ging ik ook aankleden, kapster en visagiste kwam aan huis. Een gedeelte van de daggasten kwam ook al naar mijn ouders zodat wij even een broodje met elkaar aten en we mijn man zouden kunnen zien aankomen.
Zij reden achter onze trouwauto aan naar het stadhuis waar de andere daggasten al waren voor de ceremonie. Na het trouwen gingen de daggasten naar de feestlocatie waar ze een borrel en wat hapjes kregen terwijl wij foto's maakten. Fotograaf reed in de ochtend trouwens even heen en weer tussen mij en mijn man om foto's van het aankleden, met de ouders etc te maken.

Naderhand was het diner en wij kozen om onze bruidstaart het dessert te laten zijn, is ook leuk met aansnijden etc. Rond 20.00 kwamen de avondgasten voor het feest, we hadden voor hen cake pops in dezelfde smaak als onze bruidstaart voor bij de koffie.

Drank hadden wij afgekocht zodat iedereen onbeperkt koffie, thee, fris, bier en wijn kon halen. Alleen sterke drank en mixdrankjes waren voor eigen rekening. Op het feest werden ook nog hapjes geserveerd en we hadden een DJ.

Tevens sliepen wij op onze locatie in de bruidssuite en dat was wel heel relaxed. Je hoeft dan niet weer naar huis maar hupst gewoon in de lift en je bedje in :P

Zo zag onze planning eruit:

10:00 Mars kapper
11:00 Mars make-up
11:45 Jurk etc aantrekken
12:30 Daggasten aankomst bij ouders Mars plus lunch
13:15 *man Mars* vertrek naar ouders Mars
14:15 vertrek vanaf ouders Mars naar stadhuis
14:30 aankomst stadhuis (gasten+bruidspaar)
15:00 Trouwceremonie
16:00 Daggasten borrel feestlocatie(hotel)/bruidspaar fotoreportage
17:30 bruidspaar aankomst Feestlocatie
18:00-20:00 Diner
20:30 Feest

Wij zijn op huwelijksreis geweest, trouwden op vrijdag en ik geloof dat we dinsdags vertrokken. Is wel fijn als daar een paar dagen tussen zitten.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:29

Wij zijn savonds op locatie getrouwd met aansluitend het feest. Was enorm romantisch en toch ook wel een beetje uniek <3

Kan er eventueel wel wat uitgebreider over vertellen :o

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:47

Vergeet vooral niet dat je iets moet kiezen wat bij jullie past en vooral niet doen omdat het hoort.

Mijn dag:
Mijn vriend ging in de ochtend naar zn ouders om aan te kleden ed.
Mijn familie kwam bij mij en iemand om Mn haar en make up te doen.

Begin vd middag kwam hij me ophalen met de auto (gewoon ons eigen c1tje). Fotograaf was er toen ook al bij.

Toen hadden we alle tijd om naar het gemeentehuis te gaan en zijn we samen nog even een ijsje gaan halen.

14u ceremonie in gemeentehuis. Vriend stond al vooraan, ik werd door Mn vader begeleid. Toen inleidend praatje ambtenaar en speeches van beide moeders. Daarna trouwceremonie.

Paar fotos op stadhuis en toen gingen de gasten op eigen gelegenheid naar de eet & feestlocatie. Wij deden nog een half uurtje fotos in een natuur gebied.

16.30 wij komen aan bij het restaurant, de gasten waren er al. Vervolgens taart, waarbij wij allebei een kort woordje hebben gezegd.

Rond 18u diner, dit was een bqq en ging allemaal heel losjes en casual, geen tafelschikking oid. Allemaal buiten overigens, we hadden prachtig weer.

Tussendoor hadden we nog wat speeches van vrienden en familie.

Rond 20u kwam de DJ en gingen we langzaam over naar het feest. Ongeveer 1 uur was alles afgelopen en gingen wij naar een hotel om de volgende dag op huwelijksreis te gaan.

Ik had Mn broer en vriendin als getuigen, Mn man 2 vrienden. Geen bruidsmeisjes, geen dresscode, vooral een ongedwongen sfeer, lekker weer, lekker drankjes en eten. De speeches vond ik heel erg leuk, maar je moet wel familie of vrienden hebben die dat kunnen, anders kan dat heel ongemakkelijk zijn.
Plan je dag ook niet te vol, het is leuk om ook met je gasten te kunnen praten en met elkaar te genieten i.p.v. een programma af te draaien.

Wij hadden ruim 60 gasten, geen onderscheid tussen dag en avondgasten.
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 01-10-19 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:49

Gefeliciteerd ! Ik lees mee want wij gaan in oktober volgend jaar
Afbeelding

Wij doen het trouwens in 2x haha. Dinsdag de 20e trouwen en vrijdag de 23e feest. Ook ivm werk van de meeste

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:26

Waarom de ceremonie ook niet op je eigen erf? Dan kun je het allemaal op 1 plaats houden en hoef je ook niet te reizen met de hele kudde :)

Je kunt je huis/tuin namelijk aanwijzen als trouwlocatie voor 1 dag in de meeste gemeentes.

Verder zou ik je adviseren om niet al te vroeg te trouwen ivm je voorbereidingen en de tijd dat je op moet staan. En hou het relaxt en persoonlijk.

Mijn man en ik hebben voor elkaar een verrassing gedaan, ik heb bij het aan komen lopen een lied voor hem gezongen en hij heeft met vrienden een dans ingestudeerd. Verder heeft een van zijn beste vrienden, door wie we elkaar ook kennen, een inleidende speech gehouden, daarna de BABS met een leuk verhaal en daarna heeft mijn zusje nog een lintenceremonie (handvasten) gedaan voor ons. Tussendoor hadden we een zangeres die begeleid werd door iemand op een gitaar.

Bedenk welke onderdelen je echt belangrijk vindt (bijv. max 5 dingen), geef daar het meeste geld aan uit en probeer op andere dingen te besparen. Bij ons waren dit: Jurk, pak, ringen, fotograaf en locatie. Geen grote bruidstaart, geen dure uitnodigingen etc, maar dit creatief en budgetinteressant opgelost.

Veel plezier!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:42

Wij zijn 1,5 week geleden getrouwd :).

We hebben samen geslapen en ontbeten.
Daarna is hij naar het huis van mijn broer gegaan, die woont op 5 minuten afstand van ons, om zich daar klaar te maken met al mijn broers (3). Vervolgens was de tijdsplanning;
8.30 visagiste
9.15 kapster
10.15 jurk aantrekken
10.40 opgehaald worden door aanstaande
10.45 first look
11.00 vertrek naar fotolocatie
11.30 fotoshoot
13.30 vertrek naar ceremonie
14.00 aankomst
14.15 binnenrijden
14.30 ceremonie
15.15 naar buiten, duiven loslaten
15.30 proosten/feliciteren
16.30 familiefoto's
17.00 diner
19.15 ijstaart aansnijden
19.30 even terugtrekken
20.00 mensen ontvangen
20.25 boeket gooien
20.30 openingsdans en start feest
0.00 einde feest

Wij zijn getrouwd op donderdag 19-09-2019 en zijn de zondag erna meteen op huwelijksreis vertrokken!

Mijn uitgebreidere verslag komt nog in het andere topic, want ik heb nog geen foto's van de fotograaf gehad,en die wil ik graag meteen eraan toevoegen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:50

Onze dag;

Tot 10.00 bezig met werkzaamheden op ons melkveebedrijf :+
10.15 Douchen, jurk aan, man in andere kamer pak aan
11.00 foto's van ons
12.30 Gemeentehuis, waar we met dichte familie (17 man) in het gemeentehuis getrouwd zijn
13.30 Weer thuis, foto's met familie maken
15.00 Aanloop van mensen die als huwelijkscadeau trouwtaart/barbecue regelen
16.00 Aanloop gasten (inclusief mensen die hielpen +- 70 man)
18.00 Stukjes (hadden wij niet in de planning staan, maar ouders/vrienden dachten daar anders over :D)
1.00 Einde feest

Wij hoefden geen locatie te regelen aangezien wij het op onze boerderij gevierd hebben. Geen dresscode, lekker en veel eten, partytent + biertafels + versiering gehuurd en dag ervoor klaargezet en in de twee maanden voor de bruiloft begonnen met inslaan van bier en blikjes fris (langleve Makro :D) We hebben de hele bruiloft binnen 5 maanden geregeld (in februari ten huwelijk gevraagd, in juli getrouwd )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:00

Gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie gaan trouwen!
Er zijn al een aantal goede tips gegeven. Waar ik zelf veel aan heb:
- trouwtopic in de HK
- theperfectwedding.nl
- zankyou.nl

Wij trouwen 20-05-20.

Hoe zag jouw dagindeling eruit? >> 15.00 ceremonie, 15.45 proosten + borrel, 17.30 diner, 20.30 start feest tot 00.30u. We vieren alles op 1 locatie en slapen daar na het feest ook. De ochtendplanning (aankleden/kapper/visagie/first look) hebben we nog niet concreet.
Hoe verliep jouw ceremonie? Ik zie dus voor me dat de bruid aan de hand van haar vader naar voren loopt op zo'n muziekje en dat je dan vooraan beide zo'n speech houdt. >> kan ik nog geen antwoord op geven, maar het zal wel daarop uitdraaien gok ik.
Wanneer doe je de foto's? >> ik denk tussen 12.00-14.30u. En tijdens de borrel ook foto's met de familie/vrienden
Wie was/waren jouw getuigen? En had je ook bruidsmeisjes? >> getuigen hou ik nog even voor me; geen bruidsmeisjes.
Hoe zag jouw feest eruit? Hoe was het ingericht? >> nnb
Wat voor lunch/diner werd er geserveerd? >> lunch nvt, diner is een luxe BBQ
Ben je op huwelijksreis gegaan en zo ja, wanneer? (waarheen?) Meteen de dag er na? Of later? >> wij trouwen op woensdag en vertrekken vrijdagavond naar Mauritius <3.

De tip van Prairy is ook een goede: bedenk wat je het meest belangrijk vind en reserveer daar het grootste deel van je budget voor. Dat is bij ons de locatie, fotograaf, videograaf en ringen. En voor mezelf mijn jurk ook, maar die hebben we buiten het gezamenlijk trouwbudget gehouden O:).

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:37

Wat leuk, gefeliciteerd! De tip voor het grootste budget voor het belangrijkst reserveren vind ik ook een goede. Ik vond foto's erg belangrijk.

Ik ben vorig jaar in juli getrouwd. Wij trouwden op een schip, waar zowel de ceremonie als het feest was. mijn dag:

Slapen bij mijn moeder, 08:30 wekker
09:00 haar/make-up + jurk aan (mijn zusje is kapster en goed met make-up, dus gewoon bij mijn moeder thuis)
10:30 aankomst man in trouwauto (hij had ondertussen de kinderen aangekleed met een vriendin van mij en mijn boeket opgehaald)
11:00 - 14:00 foto's maken, gesmeerd broodje mee:)
14:30 aankomst schip -> varen. onderweg koffie/thee
15:00 ceremonie midden op IJsselmeer. Aansluitend toast met bruidstaart
17:00 aan wal om eten op te halen, hadden buffetcatering aan boord. Tijdens het eten aan wal blijven liggen.
19:30 weer varen. Feest aan boord
12:00 uur einde

Degene die onze trouwauto faciliteerde zijn vrienden van ons, die zijn dus ook lekker gebleven en hebben ons weer thuis gebracht. de partner van onze chauffeur reed in onze auto zodat de kinderen ook weer mee naar huis konden :+

Ik vond het fantastisch en had het niet anders willen doen. 1 tip nog wel.. zorg voor een goede ceremoniemeester die weet hoe je alles in je hoofd hebt. Perfectie bestaat bijna niet, maar het is erg fijn als je je geen zorgen hoeft te maken op de dag zelf over het verloop.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:40

Wij zijn 2 jaar geleden getrouwd en hebben zoveel mogelijk op 1 locatie gedaan. Ik wilde gasten niet laten wisselen omdat ik dat zelf ook een gedoe zou vinden op zo’n dag. Gewoon lekker heen gezellig wat drinken en met taxi naar huis leek mij ideaal.

We hebben eerst smiddags foto’s gemaakt. Daarna hebben we de 2 gezinnen ontmoet in de achtertuin van mijn schoonouders. Hier werd voor de gezinnen eten geserveerd in de vorm van een luxe broodjes buffet. We vonden het namelijk wel zo leuk om iedereen die echt dicht bij je staat nog even los van de receptie en het feest te kunnen spreken. Hier hadden we nu van 17.00 tot 18.30 tijd voor.

Om 19.00 zijn we getrouwd in een café in de buurt. Alle gasten waren daar al en mijn vader liep mij aan de hand tussen iedereen door naar mijn verloofde (heerlijk huil moment om al die mensen te zien☺️). We hadden voor 20 mensen stoelen neergezet (ouders, getuigen en slecht ter been) de andere 80 gasten konden staan of op barkrukken aan de bar zitten.
We hebben zelf niet gespeecht maar we hebben de burgemeester zo gek gekregen om ons te trouwen, hij kent mijn man al langer dus dat werd een heel leuke gelegenheidsspeech. Verder wilden we het niet te lang houden ook. Halfuurtje is zat.

Na de ceremonie werden de stoelen aan de kant gezet en kwamen de hapjes en drankjes meteen door. Een halfuurtje later werd de taart aangesneden (20.00) en startte de dj met draaien.

Om 23.00 was dit reguliere trouwgedeelte afgelopen en werden we uitgezwaaid door de gasten. Wij liepen toen buitenom naar een andere zaal waar vanaf 23.00 ons nacht feest begon. Hierbij 110 nieuwe gasten en 40 gasten die ook bij de receptie aanwezig waren.

We hebben afgesloten met een hardstyle feest van 23.00 tot 04.00 waar een flinke line-up geregeld was. Gaafste avond van mijn leven! En zo leuk om dat te vieren met iets wat bij ons en onze vrienden past.

Afbeelding

Afbeelding

Na de bruiloft hadden we 1 dag rust en zijn we een weekje naar de zon gegaan. Dag van thuiskomst zijn we doorgegaan naar een weekendfestival met vrienden om daar het feest nog even voort te zetten.

Wat me vooral is bijgebleven als advies. Doe wat je zelf leuk en belangrijk vind! De dag moet bij jou en je verloofde passen, het hoeft geen gemiddelde bruiloft te worden.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:55

Leuk dat je wilt gaan trouwen <3

Wij wilde ook de trouwceremonie in een mooi gebouw, dat werd uiteindelijk het stadhuis in Gouda. Wij zijn ook in de kerk getrouwd dus daar was de Sint-Janskerk in Gouda een prachtige locatie voor (waar ik inderdaad werd binnengebracht met het langste loopje ooit (de langste kerk van nederland) :D
Ook wij wilden daarna buiten een feest houden, in een gezellige tuin van een gerenoveerde boerderij.
Wij hadden een cateraar langs laten komen met een lopend buffet op het grasveld, was naar ons idee het meest makkelijk, en het was ónwijs lekker eten en heel gevarieerd, dus voor iedereen wat wils.
Wij vonden het belangrijk dat de dag niet te vol raakte, en dat je ook nog bewust zelf lekker kunt genieten van het moment. Dat is toch iets wat ik vaak terug hoorde komen van anderen, dat alles eigenlijk in een roes aan ze voorbijging, en dat ze achteraf meer tijd hadden gewild om echt te kunnen genieten samen mét je gasten. Omdat wij met foto's/stadhuis/kerk/lunch/eten/feest een vrij druk programma hadden; hebben we iets anders bedacht:

Wij hebben een paar dagen van tevoren onze fotoshoot gedaan. Dus het moment van aankleden, elkaar zien etc. was dus niet op de dag van de bruiloft. We kregen veel reacties van mensen die dit nog nooit eerder waren tegengekomen. Voor ons zaten er eigenlijk alleen maar voordelen aan:

- We hebben práchtige foto's gemaakt tijdens zonsondergang. Was hartje zomer, zo 20.00 begonnen (de zon hangt dan mooi laag wat mooi licht geeft) en rond 22:00 gestopt. Ook onze fotograaf was helemaal gelukkig aangezien ook dit niet vaak voorkomt, een uitgebreide fotoshoot van 2 uur tijdens zonsondergang. Ben zelf (mede door de mooie foto's van bokt :') ) altijd vrij kritisch op goede foto's; en elke keer als ik nu terugkijk naar de foto's word ik zo gelukkig <3
- We waren zó relax, we hadden alle tijd, ik had een drukke periode van voorbereiding achter de rug en toen stond ik daar opeens in de (loonse&drunense) duinen te genieten! Het voelde eigenlijk als een avondje weg. (op de bruiloft zelf is er zoveel aan de gang dat je dit mijns inziens toch anders beleeft :D )
- Het was ook een mooi intiem moment samen met mijn man, juist omdat we verder geen rekening hoefde te houden met alle toeters&bellen van de dag zelf.
- Tsja, enige wat natuurlijk 2x moet is haar/make-up en bruidsboeket. We kregen voor al deze dingen korting omdat we 2x bestelden. We konden nu op de trouwlocatie waar wij wilde trouwen voor 12.00 terecht, waardoor dit een stuk goedkoper was. Uiteindelijk heeft het ons dus niet meer geld gekost. Bijkomend voordeel in ons geval was dat de corsage van mijn man op de dag van de fotoshoot iets te zwaar bleek te zijn, deze hebben ze voor de trouwdag nog kunnen aanpassen :).
- Op de ochtend van de bruiloft was ik onwijs relax, totaal niet zenuwachtig. Haar/Make-Up & Jurk had ik al een x gedaan dus ik wist hoe het ging lopen en dat ging vlot, was totaal geen stress.
- Onze fotograaf had na de dag van de fotoshoot (en dus voor de trouwdag) al wat foto'tjes gestuurd. Dat was heel leuk, we zagen dus echt al hoe we er zelf uit zagen en konden er helemaal van genieten om dat op de trouwdag weer te doen. Ook konden we extreem goedkope bedankjes regelen omdat we al foto's hadden die we gewoon via een 1-dags service konden laten afdrukken. Achteraf was ik op mijn trouwdag zo vol van alles dat ik toen helemaal niet zo bewust meer was van hoe ik eruit zag, hoe mijn man eruit zag etc. Blij dat we dat door die fotoshoot wel zo bewust ervaren hebben! En natuurlijk was het alleen maar heel leuk om mijn prachtige jurk 2x aan te kunnen trekken.

Mensen die eerst dachten 'huh' een fotoshoot hoort toch op de dag zelf, maar zagen hoeveel voordelen het ons gaf waren eigenlijk positief verrast, heb van meerderen gehoord dat ze het onthouden voor hun dag. :j Het leuke vond ik dat we echt de tijd hadden om buiten op het gras in het zonnetje door te brengen. En alsnog was het bij ons niet zo dat we éxtreem veel tijd hadden (aangezien we dus de kerk hadden/receptie & feest) . Een tip die ik vooral niet zou vergeten is dat je met de tijdsplanning ruim plant: zelf veel bruiloften meegemaakt waar het uitloopt en de bruid/bruidegom de hele dag door een half uur later aankomt etc. Voor sommigen wellicht geen ramp, maar als je rekening houdt met een ruim tijdschema kan dat ook rust geven voor jezelf :)

Wij hebben één dag rust gepakt na onze bruiloft. En de dag daarna op huwelijksreis. Die ene dag was echt wel heel fijn, ik heb namelijk de halve dag geslapen. Mijn man moest nog wat regelen van onze trouwauto dus dat kwam in ons geval goed uit.

Als je meer wil weten of wat fotootjes wil zien kun je altijd pb'en!
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 01-10-19 13:04, in het totaal 5 keer bewerkt

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:59

Wij zijn 11 jaar geleden getrouwd dus qua tijden weet ik het niet meer 100% zeker. Wij hebben ervoor gekozen om onze bruiloft in 2 delen te splitsen.
Op vrijdag zijn we in het gemeentehuis getrouwd met alleen ons zoontje van toen 2.5 jaar, onze ouders en getuigen. Op zaterdag zijn we voor de kerk getrouwd en was voor ons de belangrijkste dag.
Wij hebben de laatste avond lekker samen in ons huis geslapen met ons zoontje van toen 2,5

9.00 uur naar de kapper voor kapsel en make up. Ondertussen kwamen onze ouders, ceremoniemeester, mijn getuige (die tijdens de foto's mee is geweest om op onze zoon te letten), de fotograaf en de trouwauto met chauffeur.
Toen ik terug kwam van de kapper was mijn man bezig met zichzelf omkleden en ons zoontje omkleden en ben ik me met mijn moeder gaan omkleden.
Daarna van de trap af voor het eerste momentje.
Rond 11 uur zijn we fotos gaan maken. Ondertussen waren er broodjes bezorgd voor de gasten die met de ceremoniemeester bij ons thuis waren. Na de foto's zijn we hierbij aangesloten. Om 13.30 zijn we naar de kerk vertrokken om daar om 14 uur door mijn oom getrouwd te worden.
Aansluitend hadden we op de locatie een receptie. Hier bewust voor gekozen om dit aansluitend te doen omdat er veel mensen van het kwamen.
Deze receptie was van 16.00-18.00.
Om 18.30 kwamen de mensen die alleen voor de avond genodigd waren.
In de tussentijd even tijd om op te frissen en het personeel tijd om de locatie om te bouwen van receptie naar diner. We hebben vanaf 19.00 uur een avond vullend diner gehad met onze gasten. Onze zoon had op de locatie een ruimte waar hij lekker kon slapen. Voor ons een ideale manier van onze bruiloft vieren.

De dinsdag na onze bruiloft zijn we met z'n 3e lekker op vakantie vertrokken.

Ik kijk nog steeds met heel veel plezier op deze dagen terug.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:51

He wat leuk trouwvoorbereidingen.

De belangrijkste: doe wat jij leuk vindt! Hoe vier jij graag iets? Groot, klein, luxe of is een frietje goed, etc. Wil je veel zelf doen, veel uit handen geven?

Begin bij het budget: kan je 3000 of 30 000 missen hiervoor? Ik heb feesten in beide ranges meegemaakt, en het kan voor elk budget leuk of minder zijn. Gaat er iemand bijleggen? En zo ja, heeft die dan eisen over de vorm, de genodigden etc en wil je dat eigenlijk wel?

Onze indeling:

VRIJDAG

Trouwen voor de gemeente in de ochtend met diche vrienden en familie
Aansluitend lunch met dichte familie in Gent
Daarna zijn we de huurauto's gaan ophalen en zijn we doorgereden naar de trouwlactie, waar we 11 kamers hadden gehuurd. Hier hebben we vrijdagavond uitgebreid gegeten (italiaans buffet) en samen gezeten met de familie en vrienden.

ZATERDAG

Opstaan, make up en haar (iedereen die hier overnachtte had ook de mogelijkheid om haar en make up te laten doen, en de meesten hebben dit ook gedaan, was erg gezellig!!!)
Daarna samen ontbijten
Kleren aan (nee we liepen daarvoor niet in ons blootje :+ )
Fotoshoot (in november buiten, brrrrrr)
Samen lunch
Wachten tot de gasten arriveren
15:00 ceremonie (niet godsdienstig, maar vrijzinnig, met eigen teksten en sprekers en muziek)
16: receptie met veel hapjes
Daarna eten (wij hadden soep, enorm BBQ buffet, dessertbuffet)
Er waren enkele avondgasten (hier spijt van, volgende keer nodig ik iedereen voor alles uit), die kregen ook een kleine receptie met fingerfood zoals mini pitta's en zo, en konden ook mee naar het dessertbuffet)
Denk rond 20:00 openingsdans en aansluitend feest tot 4:30.
Wij feesten graag dus het ging los haha :D Ik zat er om 1:00 in :') _/-\o_

ZONDAG

Gezamenlijk ontbijt
Naar huis

Onze ceremonie was onverwacht enorm emotioneel. Wij zijn beide erg nuchter en niemand had dit verwacht geloof ik, ver de hele zaal aan het bleiten :D

Getuigen waren mijn mans broer en mijn beste vriendin. We hadden geen bruidsmeisjes.

Deze locatie trad ook op als ceremoniemeester en de cateraar was er goed bekend, dus dat liep allemaal op rolletjes.

We zijn naar mexico op huwelijksreis geweest, kleine 2 maand later. Met werk kon ik niet eerder.

Wat ik anders zou gedaan hebben:
* iedereen voor de hele dag uitnodigen
* sommige mensen niet uitnodigen... We hadden gehoopt niet in deze valkuil te vallen maar er wordt nogal snel vanuit gegaan dat de hele familie etc mag komen

Wij hebben veel geld uitgegeven, dat zou ik ook niet nog eens doen, maar het was wel echt super leuk :)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:15

Wat leuk gefeliciteerd!
Wij hebben wel geholpen met het organiseren van een bruiloft en trouwen zelf 24 december. Wat handig al die tips. Ik lees mee!
De bruiloft waar wij bij geholpen hadden verliep eigenlijk super. We hadden een tijdschema maar alles ruim de tijd voor genomen zodat je niet hoeft te stressen en op de klok moet kijken. Denk dat dat het belangrijkste is :). Genieten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:20

Kabayo schreef:
[ [url=m/hosLu8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij doen het trouwens in 2x haha. Dinsdag de 20e trouwen en vrijdag de 23e feest. Ook ivm werk van de meeste

Ik quote mijzelf weer even want ga dit topic verlaten.
Het is net uit gegaan.... zo'n klap...

Heel veel plezier en geluk gewenst TS <3

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:52

Wij zijn 6 jaar geleden getrouwd.
Plechtigheid op het gemeentehuis foto's op een mooie lokaties in dezelfde gemeenten. Feest was een BBQ op de boerderij/ pensionstal van mijn schoonouders. Deel van de binnenbak afgezet en verzierd. Buiten verzierd.
BBQ en drinken hebben we laten komen.
Toost en taart alleen met daggasten. In de avond hadden we simpele cupcakes.

Ceremonie deed de ambtenaar die was van te voren bij ons langs geweest om meer over ons te weten te komen. En had een heel leuk stukje er van gemaakt. Mijn man zat al in de zaal en ik kwam binnen aan de arm van mijn vader.
Hadden ieder 1 getuigen ik mijn zusje mijn man zijn broertje.

Vervoer was 4 span Friesen van mijn schoonvader en hij mende ook op het moment dat wij er in zaten. Was nog iemand mee voor tussendoor en tijdens de ceremonie. Laatste stukje naar huis heeft mijn man zelf gereden en zat mijn schoonvader heel trots naast mij.

Mijn man sliep thuis bij zijn ouders en ik in toen nog mijn huisje.
Mijn moeder kwam heel vroeg bij mij. Waarna we samen naar de kapper zijn gelopen, zat heel dicht bij. Daar zag ik heel ff mijn aanstaande. Toen naar huis via de bakker en lekkere broodjes gehaald en thuis met mijn moeder ontbeten. Toen naar de lokatie waar de make-up werd gedaan (winkel). Daarna kwam mijn zusje om ook te helpen met aankleden.
Mijn moeder en zusje zijn mee geweest met foto's maken zij hebben op de achtergrond foto's gemaakt toen. Wat ik erg leuk vond omdat zo de fotograaf ook op de foto staat.

Fotograaf kwam iets voor dat mijn man mij kwam ophalen naar mij toe.

Hier onder de schema's

Algemeen
11:30 ophalen bruid
12:15 Foto's
12:45 daggasten opvangen door ceremoniemeester
14:00 Trouwen (gemeentehuis wageningen)
14:30 foto's gemeentehuis
15:45 foto's met Mabel en Shakira
18:30 begin feest
19:00 openingsdans
19:30 BBQ
21:00 speech ed.
(na de BBQ)

Schema bruid

07:00 kapper
09:30 make up
10:30 Aankleden
11:30 Ophalen.
11:45 vertrek naar foto locatie
13:30 richting gemeentehuis
13:50 bruid plassen
14:00 ceremonie
14:30 groepsfoto
15:00 Richting feestlocatie
16:30/17:00 moment voor ons zelf
(na de BBQ)

Schema bruidegom

07:00 Kapper
10:00 Aankleden
10:45 weg rijden
11:45 vertrek naar foto locatie
13:30 richting gemeentehuis
13:50 bruid plassen
14:00 ceremonie
14:30 groepsfoto
15:00 Richting feestlocatie
16:30/17:00 moment voor ons zelf
(na de BBQ)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:45

Kabayo schreef:
Kabayo schreef:
[ [url=m/hosLu8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik quote mijzelf weer even want ga dit topic verlaten.
Het is net uit gegaan.... zo'n klap...

Heel veel plezier en geluk gewenst TS <3

Wat super naar voor jou/jullie!! Sterkte! |(

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 23:28

Ik wil je graag meegeven, omdat ik hier lees dat mensen het fijn vinden om alles op 1 locatie te houden, ik zou het verschrikkelijk vinden. Zowel als gast als iemand die zelf trouwt. Zo saai.. Als het een hele dag duurt trouwens.

Voor de rest zijn er veel bruikbare tips gegeven. Bedenk voor je zelf wat je wil, ongeveer. Wil je foto's, ceremonie, kerk, diner, feest. Of ga je voor een ceremonie met een feest. Vanuit daar maak je een planning en zet je de eerste dingen vast.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 23:36

Cioccolato schreef:
Ik wil je graag meegeven, omdat ik hier lees dat mensen het fijn vinden om alles op 1 locatie te houden, ik zou het verschrikkelijk vinden. Zowel als gast als iemand die zelf trouwt. Zo saai.. Als het een hele dag duurt trouwens.

Voor de rest zijn er veel bruikbare tips gegeven. Bedenk voor je zelf wat je wil, ongeveer. Wil je foto's, ceremonie, kerk, diner, feest. Of ga je voor een ceremonie met een feest. Vanuit daar maak je een planning en zet je de eerste dingen vast.

Ligt eraan... wij hadden alles op 1 locatie, maar gebruikten 2 verschillende zalen en het buitenterras. Ceremonie en avondeten in de ene zaal, proosten na de ceremonie was buiten, avondfeest in een andere kleine zaal. Tijdens het eten was de zaal zo anders opgebouwd dat het weer heel ergens anders leek!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 23:51

Ik mag graag even dat stukje reizen pakken. Zowel als gast, even lekker op mezelf. En ik denk al helemaal als ik zelf ga trouwen. Even terug trekken in de auto, maar dat is persoons gebonden. Daarom geef ik dat ts wel, dat get niet perse moet omdat iedereen het haat. Het is persoonlijke voorkeur. En dan vooral van ts zelf. Omdat het hun dag natuulink is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 05:10

Cioccolato schreef:

Waarom zou dat saai zijn? Rare redenering. Wij doen ook alles op een locatie. Maar goed, wij zijn vast saaie mensen. :D