thee meenemen vanuit singapore of australie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eva1975

thee meenemen vanuit singapore of australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 08:18

Hoi,

Mijn maatje vaart en wil nu vanuit China thee voor mij meenemen. Nu komt hij nog niet naar huis vanaf China maar vanuit Singapore of Australie. Dat weet hij pas op het moment dat er daadwerkelijk vluchtgegevens komen vanuit kantoor.

Ik kan nu nergens vinden of hij dit gewoon in zijn koffer mag meenemen vanuit die plaatsen.
Het zou sneu zijn als het niet mee terug mag. En zonde van de moeite die hij voor mij wil doen.

loekie

Re: thee meenemen vanuit singapore of australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:26

Familie neemt altijd thee (twg) en theebloemknoppen mee uit Singapore in haar koffer. Geen probleem.
Tip: sakura van twg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:54

Volgens mij kan het singapore of australie weinig schelen wat je het land uit neemt (zolang het geen staatsgeheimen of bedreigde diersoorten zijn), terwijl het de EU wel kan schelen wat je europa mee binnen neemt.

Thee is geen probleem, vleesproducten bijvoorbeeld wel (dat heb ik op de vervelende manier ontdekt).

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:54

Geen probleem. Vanuit Sri-Lanka ook heel wat lekkere thee meegenomen

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:55

Je mag geen thee meenemen naar Australie! Bekijk maar eens een aflevering van Border control. :+

Vanuit China naar Nederland weet ik niet, maar vanuit China via Australie naar Nederland mag dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:01

Australie is idd streng met importeren.

Anders gewoon in China op de post doen. Thee weegt bijna niets.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:45

Haha ik moet gelijk denken aan border control waarbij mensen elke keer mega boetes krijgen voor een appel ofzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:47

Border Control en Border Security zijn idd handige programma's om te kijken!
En zonder te discrimineren zijn het vooral Aziaten die in die programma's heel veel eten mee nemen.
Het valt ons iedere keer weer op :=

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:57

Cayenne schreef:
Border Control en Border Security zijn idd handige programma's om te kijken!
En zonder te discrimineren zijn het vooral Aziaten die in die programma's heel veel eten mee nemen.
Het valt ons iedere keer weer op :=

Haha ja klopt, en daarna net doen alsof ze het niet begrijpen en de taal niet spreken. valt hier ook mega op altijd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:01

Cayenne schreef:

Wij nemen toch ook onze hagelslag en pindakaas mee?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:03

Er is toch steeds van die reclame op de radio enzo. Iets over een douaneapp?
Wellicht dat je het daar kunt vinden?

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 10:04

Douanereizen app.. nou daar word ik niets wijzer van en het antwoord op de facebook pagina eigenlijk ook niet.
"we verwachten geen problemen met ‘gewone thee’ (zonder ingrediënten die op de Opiumlijst staan of delen van beschermde dier- en/of planten). Vraag het bij de douane van de betreffende landen na als je het zeker wilt weten"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:08

Eva1975 schreef:
Douanereizen app.. nou daar word ik niets wijzer van en het antwoord op de facebook pagina eigenlijk ook niet.
"we verwachten geen problemen met ‘gewone thee’ (zonder ingrediënten die op de Opiumlijst staan of delen van beschermde dier- en/of planten). Vraag het bij de douane van de betreffende landen na als je het zeker wilt weten"

Dat lijkt mij bevestiging dat het mag met de disclaimer dat als het toch niet mag, wat onwaarschijnlijk lijkt, je niet bij hun moet komen klagen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:10

Australie is heel streng. Niets van vlees of vis en heel beperkt met planten (en dus thee). Het moet heel goed verpakt zijn, goed aangegeven wat het is en je moet zo'n papier invullen dat je het hebt.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:12

enzino schreef:
Eva1975 schreef:

Dat lijkt mij bevestiging dat het mag met de disclaimer dat als het toch niet mag, wat onwaarschijnlijk lijkt, je niet bij hun moet komen klagen.

Kortom, gewoon even informeren bij de Australische overheid. Want ik meen ook begrepen te hebben dat het niet mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:20

^ eens.

Ik baseerde mijn antwoord op de aanname dat de douane app aangeeft dat je het naar NL mag meenemen. Ze doen daar toch geen uitspraken of je iets van china naar australie mag meenemen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:25

enzino schreef:
Cayenne schreef:

Wij nemen toch ook onze hagelslag en pindakaas mee?

Ja omdat dat mag ;)
Net zoals Aziaten bepaalde dingen mee mogen nemen van thuis.

Je moet het alleen aangeven dat je dit bij je hebt. Maar ondanks dat ze de kaart in het vliegtuig in eigen taal ontvangen, vinken ze vrolijk nee aan om vervolgens met koffers vol binnen te komen en als ze daarop aangesproken worden te doen alsof ze helemaal geen taal meer spreken.
Plus dat de helft van die koffers voedingswaren bevatten die niet mogen..

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:08

Verpakte thee zal probleem niet zijn in Australië. Probleem zit hem in losse thee en zeker gedroogde bloemen. Australië is zo streng vanwege evt besmetting door schimmels, gisten en bacteriën op dergelijke producten die de inheemse flora en fauna kunnen aantasten, na een paar problemen uit het verleden zijn ze nog al zuinig op hun eiland ;)

Dat is ook de reden dat verpakt voedsel zoals inderdaad pindakaas en hagelslag geen enkel probleem is. Hiervan kunnen ze makkelijk controleren dat het verhit en door een kwaliteitscontrole gegaan is. Losse thee, bloemkoppen maar ook rauw vlees, vis etc niet.

Dan is er nog de vraag, heeft je maatje een tussenstop op australie of singapore en gaat hij echt het land in?
Bij een overstap hoeft hij namelijk niet door costums maar blijft hij op het vliegveld en hoeft hij dus ook niets aan te geven

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 06:38

Hij komt in een van deze locaties van het schip af om met het vliegtuig naar huis te komen.

Dus vanuit de havens naar vliegveld en dan naar Nederland.