Ongepland zwanger. Houden of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20853
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:33

En dan nog trekken alle mensen naar de stad Elnienjo. Sommige dingen hou je niet tegen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:17

pmarena schreef:
Ik denk eigenlijk dat beide situaties wel even schrijnend kunnen zijn. Als iemand met twijfel kiest voor wel een kind omdat de partner het wel graag wil, en het leven met kind blijkt echt totaal niet te bevallen, dan is dat heel erg sneu.

Maar als je voor je partner je kinderwens laat varen, en 10 jaar later is je partner misschien wel gevlogen en blijf je zonder partner en zonder kind achter.....dat is ook wel heel erg sneu :(:)

Verschil is wel
Dat in de ene situatie , je alleen jezelf treft met je keuze (je kies voor geen kind en krijgt daar spijt van)
En in de andere situatie je ook een kind belast met het niet of minder gewenst zijn door 1 van de ouders

Dan is de situatie waarbij een kind mee speelt toch een stuk vervelender denk ik

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:31

Ik snap uiteraard wat je bedoelt :j

Maar ik denk dat er toch wel dames rondlopen voor wie het echt een heel schrijnend gemis is dat ze geen mamma zijn geworden, die vreselijke spijt hebben dat ze de boot gemist hebben en die dagelijks rouwen om dat wat er nooit is geweest :(:)

Van een roze kinderwolk kan je mij overigens niet betichten hoor :P Ik ben daar altijd vrij realistisch in geweest en daar heeft het krijgen van een kind helaas niks aan veranderd :P

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:53

pmarena schreef:
Ik snap uiteraard wat je bedoelt :j

Maar ik denk dat er toch wel dames rondlopen voor wie het echt een heel schrijnend gemis is dat ze geen mamma zijn geworden, die vreselijke spijt hebben dat ze de boot gemist hebben en die dagelijks rouwen om dat wat er nooit is geweest :(:)

Van een roze kinderwolk kan je mij overigens niet betichten hoor :P Ik ben daar altijd vrij realistisch in geweest en daar heeft het krijgen van een kind helaas niks aan veranderd :P

Ok maar ga ook niet voorbij aan de enorme groep vrouwen die oprecht zegt dat ze er niet aan begonnen waren als ze het over hadden kunnen doen. Gelukkig hoor je die steeds meer, maar er zit natuurlijk een enorm taboe op niet 100% gelukkig op je roze wolkje zitten met je kind(eren).

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:59

Daar ga ik niet aan voorbij hoor, wees maar niet bang :)

Ik denk dat de meeste ouders niet 100% gelukkig op hun roze wolkje zitten hoor :P
Zijn maar weinig mensen die 100% zitten te genieten op de vervelende momenten :=

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:05

Maar wat mis je dan, ik bedoel als je niet weet wat het is?
Je maakt dan een idee van wat het zou kunnen zijn maar of dat dan weer realistisch is?

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:09

Oh dat zal vast niet helemaal realistisch zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat er dames rondlopen met een ontzettend oergevoel dat ze moeder willen worden. Dat hoor je soms al van dames die er al 1 of meerdere hebben die amper hun ogen open hebben :=

Maar ik neem aan dat die mensen dan ook een bepaald plaatje in hun hoofd hebben, van broertjes / zusjes die heel lief samen spelen enzo. En een makkelijke, goedlachse baby :P

En als je echt héél erg graag een kind (erbij) wil dat je dan zelfs uitkijkt naar de ellendige momenten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:06

pmarena schreef:
Oh dat zal vast niet helemaal realistisch zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat er dames rondlopen met een ontzettend oergevoel dat ze moeder willen worden. Dat hoor je soms al van dames die er al 1 of meerdere hebben die amper hun ogen open hebben :=

Maar ik neem aan dat die mensen dan ook een bepaald plaatje in hun hoofd hebben, van broertjes / zusjes die heel lief samen spelen enzo. En een makkelijke, goedlachse baby :P

En als je echt héél erg graag een kind (erbij) wil dat je dan zelfs uitkijkt naar de ellendige momenten :=


Ik kan me dat ook best voorstellen. Maar ik ben er dan ook van overtuigd dat een kinderwens meer een oergevoel is dat ergens diep van binnen komt dan een rationele optelsom van plussen en minnen.

Ik heb dat diepe gevoel totaal niet. Maar dat ben ik. En ik hoef een ander niet van mijn gevoel te overtuigen. Want wat doet het ertoe wat ik bij de gedachte aan kinderen voel?
Bij TS kriebelt het duidelijk wel. En ik hoop voor haar dat ze er een weg in gaat vinden, samen met haar partner. Het lijkt me namelijk wel lastig als je daarin nog niet helemaal synchroon loopt samen. Maar als ik het zo lees, kan dat nog wel gebeuren.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:01

elnienjo schreef:
Babootje schreef:
Als iets in het leven zeker is, is dat er niets zeker is.
Gelukkig zijn er nog mensen die - al dan niet door hormonen gedreven - vrij onbevangen aan kinderen beginnen, anders zou de mensheid snel zijn uitgestorven.

En dat zou erg zijn omdat?
Deze pandemie maakt wel duidelijk dat de mensheid wel met 'n paar miljard minder had mogen zijn. Veel meer personal space per persoon maakt de wereld leefbaarder.


Dat is echt onzin; er is genoeg ruimte, voedsel etc voor iedereen in de wereld. Soms gooit een natuurramp roet in het eten, maar de echte oorzaak van hongersnood is menselijk conflict.

Even een citaat van de website van stichting vluchteling.
https://www.vluchteling.nl/nieuws/2018/ ... ongersnood
De hongersnood die verschillende gebieden in het oosten van Afrika vorige jaar teisterde was niet het gevolg van droogte, maar werd veroorzaakt door menselijk conflict.
Conflict en geweld in Zuid-Soedan zorgt ervoor dat er weinig eten beschikbaar is voor de mensen. Dit komt bijvoorbeeld doordat bevoorradingsroutes niet begaanbaar zijn, waardoor de prijs van voedsel sterk stijgt. Het gevolg hiervan is dat er in een land als Zuid-Soedan in bepaalde regio’s grote voedseltekorten ontstaan. In deze regio’s is de helft van de oogst vernietigd, wordt de voedseldistributie geblokkeerd en worden hulpverleners aangevallen. Dit beperkt organisaties als Stichting Vluchteling in het bieden van hulp aan mensen die dit juist hard nodig hebben.
Hierdoor lopen een miljoen mensen het risico geconfronteerd te worden met hongersnood en nog eens 5.4 miljoen mensen hebben te maken met beperkte voedselzekerheid.


De pandemie is niet veroorzaakt door overbevolking, maar door angst voor economische gevolgen heeft China eerst ontkend dat er een probleem was. En hebben wij de gevolgen daarvan moeten ondervinden.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:39

Blijft nog steeds wel het feit besaan dat we als diersoort toch wel een hele zware belasting Zijn voor deze planeet
Voornamelijk door onze over consmatie van alles wat we voor ons neus gezet krijgen
voedsel, producten, reizen, gemaks producten, we willen alles en veel en de wijze waarop dit allemaal gemaakt en gedaan word is niet bevorderlijk voor onze gezondheid of die van onze omgeving

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:48

meggiemeg schreef:
Maar wat mis je dan, ik bedoel als je niet weet wat het is?
Je maakt dan een idee van wat het zou kunnen zijn maar of dat dan weer realistisch is?



Voortplanting is ongeveer functie 1 van een diersoort. Dat maakt dat (de meeste van) een diersoort een diepgewortels oergevoel heeft om zich voort te planten. Als dat dus niet lukt is dat een zwaar lijden.
Ik sprak ooit een arts die fertiliteitsproblemen (in welke zin dan ook) kenmerkte als 1 van de zwaarste lijdens die een mens kan ervaren. Moeilijk te toetsen natuurlijk, maar het raakte me wel.

en verder ben ik verbaasd hoe op bokt ieder topic over voortplanting eindigt in een discussie over de voortplanting en het risico voor de aarde :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:52

Er zijn anders onderzoeken die suggereren dat die kinderwens al in wordt gevuld doordat seks lekker is :+ een "aparte" kinderwens is dus niet nodig.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:45

Lees dit nu pas, fijn dat het redelijk goed met je gaat.
Wat je ook kiest, jij en je partner moeten hier happy van worden.
Misschien denken jullie er teveel over na, wordt het nu een soort geforceerd onderwerp.
Snap dat wel, ivm de leeftijden.
Hopelijk komen jullie er samen goed uit.
Heel veel succes.

Twijfelmam
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 21:21

Al langere tijd voelde ik behoefte om hier toch nog 1x een update te geven.

Na echt lange tijd samen toch tot de conclusie gekomen dat we ervoor wilde gaan.

De abortus draag ik met me mee, zou ik noooit iemand willen aanraden maar sta ik wel nog steeds achter. Natuurlijk denk ik nog wel vaker, wat als? De datum zit wel in mijn geheugen gegrift. Maar we hebben de keuze toen zo weloverwogen gemaakt en als die operatie er niet was geweest was ik niet van gedachte veranderd.
Blijkbaar is dit nodig geweest om mijn twijfel weg te nemen.

Dolgelukkig zijn wij dan ook met de geboorte van ons dochtertje al enige tijd geleden.

Mijn leven is flink veranderd en dat is prima. Zolang ik haar kan zien lachen, spelen, kan knuffelen, is het voor mij goed. Nooit gedacht dat het zo ooit zou worden.
We zijn er samen sterker uit gekomen en hij is een geweldige vader!

Eind goed, al goed. <3

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:37

Wat tof! Gefeliciteerd en alle goeds gewenst!

maralyn

Berichten: 10427
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:00

Gefeliciteerd!! Dikke knuffel

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:10

Gefeliciteerd!

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:16

Wat een mooie update. Gefeliciteerd!

Storm

Berichten: 20853
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:21

Dank je wel voor de mooie update.
Ik ben oprecht heel erg blij voor je. Aan alle posts die ik van je las, las ik de wens om moeder te worden. Ik weet zeker dat jullie dochtertje de allesbeste ouders heeft die enorm goed hebben nagedacht over haar komst. Geniet van je gezin!

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:12

Wat een mooie update!

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:08

Hele mooie update, zo heeft deze tijd uiteindelijk toch een beslissing gebracht waar je op het juiste moment met de volle 1000% achter staat!

Happy ending after all!!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 07:55

Van harte!
Goed om te horen!
De tijd was nu blijkbaar wel juist en dat is gewoon oké!

Wat is het genieten hè?!

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:02

Ik kan mij dit topic nog goed herinneren, wat een moeilijke beslissing was het toen. En wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat en dat er uiteindelijk toch een kindje is geboren! Het is jullie gegund, van harte!