Ongepland zwanger. Houden of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 07:49

Karma schreef:
De behoefte aan toch wel kinderen krijgen schijnt bij veel vrouwen na een abortus ineens heel sterk te kunnen zijn.
Het zijn de hormonen die daar mee aan de haal gaan en gevoelens van spijt, schuld en dat willen vervangen door een kind.
Of dat een heel goede basis is, weet ik niet maar ik kan me de behoefte heel goed voorstellen.
Ik kijk daarom tegenwoordig een stuk kritischer tegen abortus aan en ik begrijp dat er verenigingen zijn die aandacht willen voor dit soort situaties, want deze gevoelens komen zo ontzettend vaak voor!

Ik heb zelf twee kleine kinderen en herken het irrationele gevoel van rammelende eierstokken enorm, terwijl ik toch vrij zeker ben dat mijn gezin en ikzelf ook, voorlopig echt compleet zijn.

Veel sterkte, hopelijk gaat de hormonenstorm gauw liggen.

Ik denk dat hier de wetenschap iets zou moeten doen. Die hormonen die voor die vlaag van verstandsverbijstering zorgen, die zou je medicinaal vast wel onder controle kunnen krijgen lijkt mij.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 07:55

El nienjo..

Inmiddels zouden de hormonen weg moeten zijn zoals ts schreef na 1 maand.

Vlaag van verstandsverbijstering... change of plans.. wie zal het zeggen.
Feit is wel dat je hier nu mee zit TS.

Ik hoop dat je je focus langzaam weer wat kan verleggen en dat als de tijd daar is, jullie toch een kindje mogen verwelkomen!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:51

Ik denk dat de plotselinge operatie dit meer veroorzaakt heeft bij ts. Ze stond achter de abortus, door de complicatie kun je ineens het besef krijgen, wat als het nu ineens niet meer kan? En dat lijkt me geheel logisch ook wel. Veel sterkte ts, het lijkt me een hele rollercoaster waar je nu in zit.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:00

Hoi. Het duurde tot mijn dochter 3 was voor mijn lichaam weer normaal ging functioneren

De eerste 2 of 3 jaar na de geboorte van mijn dochter had ik een hele sterke kinderwens mbt een 2e. Dat is minder geworden, ik wil op zich nog wel een 2e evt maar het is niet meer zo'n sterke drang nu.

Het duurde maanden voor mijn borsten weer normaal waren na een vroege miskraam, ik ging niet of nauwelijks overtijd maar alle klieren waren er plotseling.

Het duurde bijna 10 jaar voor mijn menstruatie weer normaal zoals vóór de prikpil werd nadat ik gestopt was met de prikpil.

Hormonen etc waren normaal in het bloed. Er is meer in het menselijk lichaam waar men nog niet veel van weet. Dus een maand, ja misschien in het bloedbeeld... maar vergis je niet in wat het doet met je lijf.

Tel daarbij op dat je, wanneer je een keus ontnomen dreigt te worden, je plotseling iets kunt missen wat je eerder nooit gemist heb + het vaak compleet uit het niets ontstaan van een biologische klok en het circus is compleet. Tijd, rust, regelmaat en verwerken helpt iig om duidelijkheid te krijgen. Sterkte.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:33

Ik denk dat het de natuur is, het moedergevoel.
Denk dat iedere vrouw dat wel heeft en dat moeder natuur er wel voor zorgt wanneer het moet komen.
Bij te is het kindje er niet meer maar de hormonen zullen afzwakken, maar gaan wel nog even door terwijl zijn het achter zich wil laten.
Dan komt de twijfel.....

Is er geen huisarts die nu iets voor je kan doen?

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:34

Saskia9 schreef:
Ik denk dat de plotselinge operatie dit meer veroorzaakt heeft bij ts. Ze stond achter de abortus, door de complicatie kun je ineens het besef krijgen, wat als het nu ineens niet meer kan? En dat lijkt me geheel logisch ook wel. Veel sterkte ts, het lijkt me een hele rollercoaster waar je nu in zit.



Ik denk idd ook dat dit hierbij een grote rol speelt.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:09

peach2001 schreef:
Hoi. Het duurde tot mijn dochter 3 was voor mijn lichaam weer normaal ging functioneren

De eerste 2 of 3 jaar na de geboorte van mijn dochter had ik een hele sterke kinderwens mbt een 2e. Dat is minder geworden, ik wil op zich nog wel een 2e evt maar het is niet meer zo'n sterke drang nu.

Het duurde maanden voor mijn borsten weer normaal waren na een vroege miskraam, ik ging niet of nauwelijks overtijd maar alle klieren waren er plotseling.

Het duurde bijna 10 jaar voor mijn menstruatie weer normaal zoals vóór de prikpil werd nadat ik gestopt was met de prikpil.

Hormonen etc waren normaal in het bloed. Er is meer in het menselijk lichaam waar men nog niet veel van weet. Dus een maand, ja misschien in het bloedbeeld... maar vergis je niet in wat het doet met je lijf.

Tel daarbij op dat je, wanneer je een keus ontnomen dreigt te worden, je plotseling iets kunt missen wat je eerder nooit gemist heb + het vaak compleet uit het niets ontstaan van een biologische klok en het circus is compleet. Tijd, rust, regelmaat en verwerken helpt iig om duidelijkheid te krijgen. Sterkte.


Ja herkenbaar. Hier ook jaren geduurd voordat ik weer helemaal mezelf was. Ook de eerste jaren na de geboorte een grote wens gehad voor een tweede kindje. Later trok dit helemaal weg en nu zou ik het echt niet meer willen. Hormonen kunnen zulke rare dingen met je doen.
In dit geval denk ik dat het een combinatie is tussen hormonen en de schok van de operatie waardoor je ineens anders in je beslissing komt te staan.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:25

Twijfelmam schreef:
Het vreemde is dus dat ik geen spijt heb van de abortus :+ ...

De klap kwam echt na de operatie bij het idee dat ik misschien straks geen keuze meer heb. Ik denk dat dit mijn eierstokken heeft doen rammelen... {:)-:(


Dat kan ik me voorstellen Je kunt besluiten om een kindje niet te krijgen, maar je kunt helaas niet besluiten een kindje te krijgen behalve het te wensen en te hopen dat het lukt.
Zo'n operatie doet je dat nog extra realiseren.
Sterkte Twijfelmam.

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 00:36

Ts moet zeggen dat ik je een enorm sterk mens vindt toen je voor de keuze wel /geen abortus stond kreeg je hier best wat tegen gas en negatiefs over je heen .
En ondanks dat durf je hier toch te uiten dat je nu twijfels hebt over wel /geen kinderen .
Denk dat dit gevoel komt door de abortus en vrij snel erna zou ingreep je hormoon huishouding zal toch van slag zijn.
Zelf vind ik altijd en zeker hierin welke keuze uiteindelijk hier ook over maken als jullie er met tweeën achter staan en fijn bij voelen is dat de juiste keuze . En soms veranderen keuzes in een mensenleven en dat is prima .

Heel veel sterkte !

Twijfelmam
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 23:25

Ik schrik er wel van dat sommige van jullie zo lang nodig hadden om te herstellen(hormonen of wat het dan ook is geweest)! Een van mijn angsten was/is dan ook dat de zwangerschap mijn lichaam zou beschadigen zodat ik niet meer kan paardrijden of andere hobby zou kunnen uitvoeren.

IMJ ik weet het niet. Alles is nu zo in de war.

Saskia dat is het idd. Een achtbaan waar ik dacht uitgestapt te zijn. Het bleek slechts het oog van de storm.

Ik ga morgen toch naar de huisarts. De prof heb ik nog altijd niet gesproken helaas.

Dankjewel Genja :o .Zo zie ik het zelf niet maar h scheelt ook wel dat ik het anoniem kan natuurlijk. Daar ben ik onwijs blij mee! En natuurlijk blijven we praten. Ook hier komen we uit wat de keuze ook mag zijn. Nu eerst wil ik rust vinden. in mezelf, in me lijf. Alles een plekje geven. En dan hopelijk, weten wat we echt willen en waar we achter staan.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:19

Hoe gaat het met je TS?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:07

Napie schreef:
Je kans op zwangerschap neemt ook niet af wanneer 1 eileider verwijderd is. Je andere eileider die over is vangt namelijk de eitjes dan uit beide eierstokken op

Een torsie is enorm pijnlijk. Beterschap ts



Dat kan toch niet? Je bent geboren met een bepaald aantal eitjes. Die worden niet bijgemaakt dacht ik. Dus is de eileider weg, dan die eitjes ook.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:46

Nabster schreef:
Napie schreef:
Je kans op zwangerschap neemt ook niet af wanneer 1 eileider verwijderd is. Je andere eileider die over is vangt namelijk de eitjes dan uit beide eierstokken op

Een torsie is enorm pijnlijk. Beterschap ts



Dat kan toch niet? Je bent geboren met een bepaald aantal eitjes. Die worden niet bijgemaakt dacht ik. Dus is de eileider weg, dan die eitjes ook.


De eitjes rijpen aan de eierstokken, niet in de eileider? Ze hebben dan alleen 1 weggetje minder om te gaan, de linker of de rechter eierstok is dan nog de enige die via de eileider kan zorgen voor een zwangerschap.

Twijfelmam
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 17:13

Hallo allemaal,

Het was al een hele poos stil en ik ben er ook een poos niet echt mee bezig geweest. Even laten zakken wat er allemaal gebeurd was.

De laatste maanden ben ik er weer mee bezig en ik ben sinds de operatie niet meer gewijzigd van mening. Ik wil graag mama worden. Toch heb ik geen spijt van de abortus. We waren er niet klaar voor. Te bang, te onzeker. Natuurlijk denk ik nu wel eens, misschien hadden we het gewoon niet moeten doen maar het zit me niet onwijs in de weg.

Afgelopen zondag was mijn uitgerekende datum. Ook dat viel me alles mee. We hebben er samen even bij stil gestaan maar ik denk dat het voor een vrouw toch anders is dan een man.

Mijn vriend twijfelt wat af ondertussen. Dan is het ja en dan nee. Ik word er gillend gek van :+ . We hebben afgesproken dat hij over maximaal 2 maanden met een antwoord komt en daar ook bij zal moeten blijven.
Hoewel de drang bij nu wel groter is dan ooit, wil ik hem de ruimte geven voor zijn keuze en als die nee is zal ik me daar bij neer moeten gaan leggen. Dat zal dan wel weer even een dingetje zijn maar hij gaat voor alles. En dan kan ik wel rust in mijn hoofd krijgen.

Nogmaals iedereen bedankt voor alle hulp en steun. Ik heb er echt veel aan gehad en ben er veel sterker uit gekomen.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:07

Wat fijn dat het goed met je gaat.
Ik heb wel het idee dat ik tussen de regels door lees dat jij graag moeder wil worden. Ik zou je toch willen adviseren om deze keuze, wel of geen moeder worden, je eigen keuze moet zijn, en dit niet van je vriend af te laten hangen.
Het leven is nog lang, en je mag nooit later verwijten krijgen naar hem, of spijt krijgen omdat je niet naar jezelf hebt geluisterd.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:56

Storm schreef:
Wat fijn dat het goed met je gaat.
Ik heb wel het idee dat ik tussen de regels door lees dat jij graag moeder wil worden. Ik zou je toch willen adviseren om deze keuze, wel of geen moeder worden, je eigen keuze moet zijn, en dit niet van je vriend af te laten hangen.
Het leven is nog lang, en je mag nooit later verwijten krijgen naar hem, of spijt krijgen omdat je niet naar jezelf hebt geluisterd.


Ik had een stuk getypt en had het weer verwijderd. Omdat ik dacht dat het rot over zou komen. Maar jij verwoord het wel goed en vriendelijk. Zo had ik het ook bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:53

Zorg wel dat je nu goed beschermd bent, las je bericht over koperspiraal 10 procent kans op weer een zwangerschap...ik zeg t maar ff;-)

Als ik jou was zou ik echt minimaal 1 jaar uitrekken om hiervan bij te komen alvorens je weer over kinderen na gaat denken.

Heel heftig wat je mee hebt gemaakt Y;( Veel liefs voor jou

Het is gegaan zoals gegaan en besloten zoals jij dat wilde, terug draaien kan niet en een nieuw kind zal het nooit ongedaan maken. Bedenk dat je toen je best gedaan hebt er zo goed mogelijk mee om te gaan op dat moment met alle hormonen en onzekerheid die je voelde.

en dat je niet meer kan doen dan jezelf het geluk te gunnen gelukkig te zijn met je leven zoals deze is.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:48

Talietjuh schreef:
Zorg wel dat je nu goed beschermd bent, las je bericht over koperspiraal 10 procent kans op weer een zwangerschap...ik zeg t maar ff;-)

Als ik jou was zou ik echt minimaal 1 jaar uitrekken om hiervan bij te komen alvorens je weer over kinderen na gaat denken.

Heel heftig wat je mee hebt gemaakt Y;( Veel liefs voor jou

Het is gegaan zoals gegaan en besloten zoals jij dat wilde, terug draaien kan niet en een nieuw kind zal het nooit ongedaan maken. Bedenk dat je toen je best gedaan hebt er zo goed mogelijk mee om te gaan op dat moment met alle hormonen en onzekerheid die je voelde.

en dat je niet meer kan doen dan jezelf het geluk te gunnen gelukkig te zijn met je leven zoals deze is.


Zeker geen 10 procent. Maar 1 op de 1000, dus 0,1 procent. https://www.thuisarts.nl/spiraaltje/ik- ... spiraaltje

Anoniem

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 00:14

Nee was toch echt 10 procent en ken al veel verhalen zelfs uit mijn omgeving waarbij t spiraaltje eruit gevallen is..gewaarschuwd mens geld voor twee

Hutcherson

Berichten: 7424
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 01:01

Ik zou geen deadline stellen aan je partner om met een antwoord te komen. Als hij naar 'nee' neigt, weet ie dat hij jou kwetst. Wellicht ga je dan bij hem weg (kan hij denken?)... Veel mannen gaat gewoon akkoord zonder voldoende na te denken over de gevolgen van het hebben en opvoeden van een baby/kind.
Het is een 'logische' stap in de relatie.. Mensen verwachten het... Vriendin wil het.... Laten we het maar doen.
Kijk gewoon hoe het loopt en stop met deadlines stellen. Als hij twijfelt zal hij het moeilijk vinden om zich te binden aan de baby en de verandering van jullie relatie te verwerken/accepteren.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 01:08

Talietjuh schreef:
Nee was toch echt 10 procent en ken al veel verhalen zelfs uit mijn omgeving waarbij t spiraaltje eruit gevallen is..gewaarschuwd mens geld voor twee

Fijn dat jij het beter weet dan statistiek, zou je wat mee moeten doen

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:28

In plaats van een ultimatum te stellen kan je beter de suddermethode gebruiken. Je gooit een gedachte in het bolletje, dan heb je het er een poosje niet over en dan ga je het er voorzichtig weer eens over hebben. Het kan dan natuurlijk zo zijn dat hij echt geen kinderen wil. Kan is de beslissing aan jou: is je liefde voor hem groot genoeg zonder kinderen?

Gaaf trouwens dat jij nu voor jezelf helder hebt wat je wilt!

Appeltje00

Berichten: 5019
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:34

Maflinger_S schreef:
In plaats van een ultimatum te stellen kan je beter de suddermethode gebruiken. Je gooit een gedachte in het bolletje, dan heb je het er een poosje niet over en dan ga je het er voorzichtig weer eens over hebben. Het kan dan natuurlijk zo zijn dat hij echt geen kinderen wil. Kan is de beslissing aan jou: is je liefde voor hem groot genoeg zonder kinderen?

Gaaf trouwens dat jij nu voor jezelf helder hebt wat je wilt!

Eens met maflinger. Hier hebben we dat ook zo gedaan en mijn vrouw gaf toen zelf aan na en tijd dat ze ook graag wilde. Twee maanden is vrij kort wel, vooral na zo een heftige tijd.
Wel heel mooi dat je moeder wil worden :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:40

Twijfelmam schreef:
Hallo allemaal,

Het was al een hele poos stil en ik ben er ook een poos niet echt mee bezig geweest. Even laten zakken wat er allemaal gebeurd was.

De laatste maanden ben ik er weer mee bezig en ik ben sinds de operatie niet meer gewijzigd van mening. Ik wil graag mama worden. Toch heb ik geen spijt van de abortus. We waren er niet klaar voor. Te bang, te onzeker. Natuurlijk denk ik nu wel eens, misschien hadden we het gewoon niet moeten doen maar het zit me niet onwijs in de weg.

Afgelopen zondag was mijn uitgerekende datum. Ook dat viel me alles mee. We hebben er samen even bij stil gestaan maar ik denk dat het voor een vrouw toch anders is dan een man.

Mijn vriend twijfelt wat af ondertussen. Dan is het ja en dan nee. Ik word er gillend gek van :+ . We hebben afgesproken dat hij over maximaal 2 maanden met een antwoord komt en daar ook bij zal moeten blijven.
Hoewel de drang bij nu wel groter is dan ooit, wil ik hem de ruimte geven voor zijn keuze en als die nee is zal ik me daar bij neer moeten gaan leggen. Dat zal dan wel weer even een dingetje zijn maar hij gaat voor alles. En dan kan ik wel rust in mijn hoofd krijgen.

Nogmaals iedereen bedankt voor alle hulp en steun. Ik heb er echt veel aan gehad en ben er veel sterker uit gekomen.

Zijn dat niet de hormonen die je voor de gek houden?

Zou het sowieso een jaartje laten rusten. En als je vriend geen vader wil worden kan hij beter een afspraak maken bij de sterilisatiekliniek.

Twijfelmam
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 08:46

Storm en suzanne.
Je hoeft niet tussen de regels door te lezen :o het staat er gewoon.
Mijn partner en ik zijn al lange tijd samen, ik ben al in de 30. Als hij nee zegt dan houd het op. We zijn dolgelukkig samen en ik ga niet "even" een andere vent zoeken om toch nog snel kind te krijgen.
Ik zou het nu graag willen maar het is niet zoals voor sommige mensen dat het leven geen zin heeft zonder moeder te worden.

De reden dat er een ultimatum is omdat we nu al 3 jaar aant dubben en denken zijn. Gezien onze leeftijd moet er gewoon een beslissing vallen. Mijn vriend altijd extreeeeem traag in het maken van grotere beslissingen. Ik vraag met grote regelmaat of hij al iets weet maar hij maakt geen keuze. Lang genoeg gesudderd :Y) .

Ik heb hem ook echt duidelijk gezegd, als je nee zegt is het ook goed. Ik heb 30 jaar lang nee gezegd. Hij heel zijn leven ja. Tot 3/4 jaar geleden. Deels vanwege zijn leeftijd, deels omdat hij zich erbij neer had gelegd dat ik het niet wilde en deels omdat we het gewoon heel goed hebben samen.

Ik wil gewoon rust en duidelijkheid om dit hoofdstuk af te sluiten of een nieuwe pagina te beginnen. Met beide kan ik leven.