Ongepland zwanger. Houden of niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:27

Ninx schreef:
KellyDV schreef:
Voor fulltime werken is een oplossing, kinderopvang is wel duur maar het is wel op te lossen.
En ja, minder vrijheid krijg je inderdaad met een kindje. Veel minder misschien wel.. Of je dat wil is natuurlijk aan je zelf..

Vind het knap hoe je dit aanpakt!


Dat vind ik dus een probleem..... mensen willen ALLES.... Dus EN een kind, EN fulltime werken, EN met vrienden leuke dingen doen, EN een hobby, EN vakanties.....
En kinderen moeten het dus doen met afgematte ouders die alleen in het weekend een beetje puf hebben om iets te doen.... misschien.......

Dus doe het, en doe all the way..... of doe het niet.

In de leeftijd van 0 tot 7 heb je de tijd je kind DE basis te geven, en als je er dan nauwelijks bent of altijd doodmoe of gestressed is dat geen fijne basis.

Als men kiest voor een kind, kies er dan ook ECHT voor en zorg dat je er bent... en dan ook echt. Tegen de tijd dat ze een stuk ouder zijn ga je je andere dingen maar weer oppakken.
Bovenstaande, plus het feit dat mijn eierstokken niet rammelen, is de reden dat ik het niet doe.

Dat is precies de reden waarom mijn man 60uur per week werkt, en ik niets en dus voor ons kind kan zorgen :)

HaffieIngrid

Berichten: 166
Geregistreerd: 15-01-07
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:32

verootjoo schreef:
HaffieIngrid schreef:
Hoi ts, zoals al heel veel voor mij aangeven is er geen foute keus.
Zorg dat jullie achter de keuze staan.
Je zegt dat dagopvang erg duur is, maar in de praktijk valt dat ontzettend mee en krijg je, ookal verdien je veel, vaak wel 70-80% (of zelfs meer) terug. Hiervoor kan je altijd even googelen op kinderopvangtoeslag.
Succes met jullie keuze.


Dat ligt toch écht aan hoeveel je verdient... als je 70/80% terugkrijgt zit je wel in de lagere salarissen. Als je wat meer verdient krijg je gelijk een heel stuk minder terug en werk je alleen voor de opvang.

TS: waar je ook naar kan kijken wb werk is je mogelijkheid voor ouderschapsverlof. In sommige banen kan je gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof krijgen.

En verder is het idd wel concessies doen. Ik rij geen paard meer en heb minder tijd voor mezelf. Maar wij zijn ook geen ouders die onze kinderen bij een oppas willen laten, wist ik ook niet van tevoren dat ik zo zou worden :')
Als je daar minder problemen mee hebt is er veel meer mogelijk.


Je hebt gelijk, ik zat naar de verkeerde kolom te kijken (2e en volgende kind), maar als je een gezamenlijk inkomen hebt van bijvoorbeeld 80.000, krijg je nog de helft terug.

anjali
Berichten: 15221
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:43

Eigenlijk vind ik dit een beetje vreemd Ts is al ruim 9 weken zwanger. Ze is in een vaste relatie,geen financiele problemen, geen medische issues. Dit is toch echt geen geval om abortus te moeten laten plegen.

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:47

anjali schreef:
Eigenlijk vind ik dit een beetje vreemd Ts is al ruim 9 weken zwanger. Ze is in een vaste relatie,geen financiele problemen, geen medische issues. Dit is toch echt geen geval om abortus te moeten laten plegen.

Dat is niet aan jou om te beslissen of te beargumenteren Anjali, iedereen heeft andere redenen voor een abortus en die reden is niet aan jou.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:47

anjali schreef:
Eigenlijk vind ik dit een beetje vreemd Ts is al ruim 9 weken zwanger. Ze is in een vaste relatie,geen financiele problemen, geen medische issues. Dit is toch echt geen geval om abortus te moeten laten plegen.


Wie ben jij om dat voor ts te bepalen?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:50

anjali schreef:
Eigenlijk vind ik dit een beetje vreemd Ts is al ruim 9 weken zwanger. Ze is in een vaste relatie,geen financiele problemen, geen medische issues. Dit is toch echt geen geval om abortus te moeten laten plegen.


Je hebt ook nog zoiets als mentale gesteldheid en gevoel. Als het gevoel niet klopt kunnen al die andere dingen wel zo ideaal lijken, maar daar heb je dan niks aan op dat moment.

Niobe

Berichten: 7997
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:53

anjali schreef:
Eigenlijk vind ik dit een beetje vreemd Ts is al ruim 9 weken zwanger. Ze is in een vaste relatie,geen financiele problemen, geen medische issues. Dit is toch echt geen geval om abortus te moeten laten plegen.


In de eerste plaats is dat niet aan jou inderdaad. En al die dingen kunnen ook allemaal veranderen als ts zich “genoodzaakt” voelt om de zwangerschap door te laten gaan. Dus dat is sowieso geen argument.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:54

Ik ga mij niet wagen aan mijn mening of wat dan ook, want dat is voor iedereen anders. Alleen heb ik het er moeilijk mee dat er wordt gezegd dat het niet meer is dan een klompje cellen :roll: .
Foetus heeft al van zijn 6 weken een hartslag en op 9 weken is het al een bijna compleet iniminiemensje ....
Er zijn vingertjes, teentjes, neusje, oogjes etc ...
Dat is nu toch echt geen klompje cellen niet meer :x

Ts, ik wens je veel succes en wijsheid toe !! :*
Laatst bijgewerkt door Omany op 29-09-19 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9502
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:55

anjali schreef:
Eigenlijk vind ik dit een beetje vreemd Ts is al ruim 9 weken zwanger. Ze is in een vaste relatie,geen financiele problemen, geen medische issues. Dit is toch echt geen geval om abortus te moeten laten plegen.


Een beetje inlevingsvermogen zou jou sieren, ik zie je namelijk vaker reageren in dit soort topics en je reageert puur vanuit je eigen beweegredenen waarom je iets wel of niet zou doen. Dat kan, maar daar heeft de TS erg weinig aan.

Je haalt slechts praktische zaken aan. Materiële zaken. Je gevoel is je grootste speerpunt bij een geval zoals dit. Dan kun je financieel nog zo stabiel zijn, alsmede je relatie en je medische toestand. Als je gevoel nee zegt, dan is het nee. :)

anjali
Berichten: 15221
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:00

Maar een gevoel is een behoorlijk wisselend iets. vandaag wil je iets en morgen weer wat anders. Zeker onder invloed van hormonen.En een abortus is zeer definitief en daar kun je gevoelsmatig een leven lang last van houden.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:01

anjali schreef:
Maar een gevoel is een behoorlijk wisselend iets. vandaag wil je iets en morgen weer wat anders. Zeker onder invloed van hormonen.En een abortus is zeer definitief en daar kun je gevoelsmatig een leven lang last van houden.


Een kind hebben is ook zeer definitief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:01

anjali schreef:
Eigenlijk vind ik dit een beetje vreemd Ts is al ruim 9 weken zwanger. Ze is in een vaste relatie,geen financiele problemen, geen medische issues. Dit is toch echt geen geval om abortus te moeten laten plegen.


Anjali, dit is al je zoveelste onbeargumenteerde, ondoordachte en niet kritische reactie in dit topic, waarin je enkel je mening opdringt waarvan je zelf waarschijnlijk niet eens weet waarom dat je mening is. Wellicht gehoor geven aan het feit dat niemand er iets mee doet en niemand erom gevraagd heeft, en stoppen met dit soort aparte reacties rond te strooien in een serieus topic? Je voegt niets toe. Bedankt!

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:02

anjali schreef:
Maar een gevoel is een behoorlijk wisselend iets. vandaag wil je iets en morgen weer wat anders. Zeker onder invloed van hormonen.En een abortus is zeer definitief en daar kun je gevoelsmatig een leven lang last van houden.


Als je je niet kunt of wil verplaatsen in een ander, zeg dan niks. Ga gewoon weg.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:06

Anjali heeft gewoon een mening die er ook mag zijn :j

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:11

MarcoBorsato schreef:
Dus teveel oppas is niet goed maar te weinig ook niet beatje? Oké. Helder.

Ik zal het voor jou even uitleggen als je het niet snapt. Een kind aan oppas of nanny overlaten kan natuurlijk maar is niet wenselijk voor het kind.
Je kind overal meeslepen en gewoon je leven verder doen. Is ook niet wenselijk voor het kind.

Of je het nu leuk vind of niet, een kind veranderd je leven en je zal ergens toch aanpassingen moeten doen voor het kind, wil je het toch een leuk leven geven.

Als je een fulltime job hebt en hobby's en een relatie goed wil houden en je kind leuk wilt opvoeden, ga je ergens moeten schrappen.

Marocje
Berichten: 5625
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:15

Tja, abortus is definitief idd, maar de enige die er last van heeft/kan hebben zijn de ouders. Niet het kind.

Wordt het kind geboren en is er toch twijfel, zal die dat echt wel meekrijgen. Dan is ‘het kind’ er toch de dupe van?

Veel succes met de beslissing ts, lijkt me erg moeilijk zo in tweestrijd te zitten :(:)

pien_2010

Berichten: 43802
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:16

Anjali mag gewoon haar mening geven. Punt!

Twijfelmama ik ben erg onder de indruk hoe weloverwogen jullie met elkaar en deskundigen bezig zijn met deze keuze. Ik ga me er zeker niet mee bemoeien, want ik hoef je kindje niet op te voeden cq deze zwangerschap te beëindigen.
Ik wens je sterkte toe en ik hoop dat je vanuit je verstand en gevoel uit eindelijk de juiste keuze voor jullie kan maken. Ik ben altijd dankbaar geweest dat ik nooit voor die hele moeilijke keuze heb gestaan.
Sterkte meid en knuffel, echt niet grappig dit en o zo moeilijk verantwoordelijk. Ik vind dat jullie er heel goed mee bezig zijn!

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:19

Beatje, er is ook zoiets als een middenweg natuurlijk. Als zowel TS als haar man beide naar 4 dagen gaan dan is er nog maar 3 dagen opvang nodig. Zo hebben wij dat ook ongeveer en dat ons bevalt uitstekend.
Verder doen we hobbies nooit tegelijkertijd dus avond oppas hebben we eigenlijk nooit.

Ik vind het ook top hoe bewust jullie er mee bezig zijn. Wat het ook wordt, het is dadelijk jullie keuze en niet een opwelling :)

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:19

Anjali dringt haar mening op vanuit haar geloofsovertuiging en dat is niet goed! Punt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:21

Ik denk overigens, naar aanleiding van hoe bewust jullie al met deze ontzettende lastige keuze omgaan, dat in het geval dat jullie het besluiten te houden, je sowieso al betere ouders zal zijn dan menig ouder in mijn omgeving.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:22

zigranta schreef:
Anjali dringt haar mening op vanuit haar geloofsovertuiging en dat is niet goed! Punt!


Alhoewel ik er ook de kriebels van krijg: Geloof is ook een mening. TS is een volwassen vrouw, ik denk niet dat wij voor haar hoeven te kiezen welke meningen ze wel/niet mag krijgen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:23

Sizzle schreef:
Beatje, er is ook zoiets als een middenweg natuurlijk. Als zowel TS als haar man beide naar 4 dagen gaan dan is er nog maar 3 dagen opvang nodig. Zo hebben wij dat ook ongeveer en dat ons bevalt uitstekend.
Verder doen we hobbies nooit tegelijkertijd dus avond oppas hebben we eigenlijk nooit.

Ik vind het ook top hoe bewust jullie er mee bezig zijn. Wat het ook wordt, het is dadelijk jullie keuze en niet een opwelling :)

Ik ga niet in discussie hoeveel tijd iemand aan een kind wil besteden. Maar of je wil of niet een kind veranderd je leven.
Marco snapte mij niet en ik deed voor haar even de uitleg wat ik bedoelde.

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:25

zigranta schreef:
Anjali dringt haar mening op vanuit haar geloofsovertuiging en dat is niet goed! Punt!


En ik zie genoeg bokkers hun mening opdringen vanuit een andere, niet religieuze, overtuiging...

TS: heel veel sterkte met je keuze. Wat je ook kiest, het heeft impact, maar het komt goed. Als jullie voor abortus kiezen, doet dat waarschijnlijk pijn, maar vindt dat een plekje. Als jullie ervoor kiezen om ouders te worden, vind je daar ook je weg in, echt waar. Je bent als mens veel flexibeler dan je denkt.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:25

Beatje, dan had ik dat niet helemaal begrepen.
Dat je leven verandert is helder.
Ik kan ook niet zeggen of het beter of slechter is, het is gewoon anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:26

anjali schreef:
Eigenlijk vind ik dit een beetje vreemd Ts is al ruim 9 weken zwanger. Ze is in een vaste relatie,geen financiele problemen, geen medische issues. Dit is toch echt geen geval om abortus te moeten laten plegen.


Gelukkig zit er een groot verschil tussen moeten en mogen.

TS, ik kan je alleen maar sterkte wensen met deze stressvolle periode, ik denk ook dat er geen verkeerde keuze bestaat. Beide keuzes zullen gevolgen hebben en het is aan jullie om daar samen uit te komen.