Ongepland zwanger. Houden of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:27

Ik heb al op elnienjo getemd, ik denk dat we hem verder moeten negeren gewoon.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:28

Zoef133 misschien even eerst alles lezen. Je kunt slecht je laten steriliseren als je mischien nog kinderen wilt. En de arts zal dan (heel terecht) niet mee werken aan sterilisatie.

Ts, heel veel sterkte met de keuze, welke dat dat ook is.
Ik hoop dat je samen met je partner 100% achter de keuze staat.
Mocht je het houden, dan denk ik dat je leven heel erg verandert, maar dat je er ook iets heel moois voor terug krijgt.
Mocht je het weg laten halen, dan houden jullie je vrijheid, want met kind zit je aan heel veel dingen vast.

Er is geen foute keuze.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:31

MarcoBorsato schreef:
Ik heb al op elnienjo getemd, ik denk dat we hem verder moeten negeren gewoon.

Ik ben geen hem.
Bovendien vraagt TO toch gewoon wat te doen en dit is mijn aanbeveling. Wat ze er uiteindelijk mee doet is aan haar.
Dit is een forum. Toch geen plek om iedereen naar de mond te praten?
Als zij de kriebels krijgt van pro abortus reacties dan weet ze ook wat ze moet doen tenslotte.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:35

elnienjo schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik heb al op elnienjo getemd, ik denk dat we hem verder moeten negeren gewoon.

Ik ben geen hem.
Bovendien vraagt TO toch gewoon wat te doen en dit is mijn aanbeveling. Wat ze er uiteindelijk mee doet is aan haar.
Dit is een forum. Toch geen plek om iedereen naar de mond te praten?
Als zij de kriebels krijgt van pro abortus reacties dan weet ze ook wat ze moet doen tenslotte.


Daar gaat het niet om. Het gaat er om hoe lomp je in drie berichten je 'aanbeveling' overbrengt.


Ts, ik denk dat je het goed doet. Jullie praten er veel over, je hebt professionele hulp en maakt een super overwogen beslissing.
Zoals al wordt gezegd: moeilijke keuzes zoals deze, hebben geen goed of slechte beslissing. Enige tip die ik je zou willen geven is dat je de keuze vooral met je hart zou moeten maken.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:36

Het is niet dat je omdat je pro abortus bent, maar je bent agressief en veroordelend. Niet oké. Ik heb getemd.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:37

Maar er zit in 1 zin van elnienjo wel veel waarheid: je kunt beter spijt krijgen van een abortus dan van andersom. Een kind zit je nog jaren aan vast. Bij nu een abortus zijn ze nog jong genoeg om later alsnog anders te beslissen. Ik vergeet nooit dat iemand mét kinderen tegen mij zei: begin er niet aan, kinderen verpesten je leven. Als iemand dat gevoel heeft, vind ik dat persoonlijk veel erger dan abortus plegen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:37

Gillbo schreef:
Nabster schreef:
Je hebt bewust een risico genomen. Daar moet je nu ook verantwoordelijkheid voor nemen. Kun je met jezelf leven als je een abortus laat doen? Relaties kunnen stranden, dat kind blijft voor altijd van jou.

Welke anti- conceptie is dan wel 100% veilig volgens jou?

Ts neemt ook de verantwoording? Ze is druk de opties aan het afwegen tegen elkaar


Als je echt geen kinderwens hebt zou ik de anticonceptie wat serieuzer aanpakken. Dat heeft TO niet gedaan, met een zwangerschap tot gevolg. Gewoon 1en 1 is 2.

Ik hoop dat je eruit komt TS.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:37

@elnienjo iderdaad, het gaat om de manier waarop. Je boort haar vriend compleet de grond in en je reacties zijn onnodig veroordelend naar die man toe. Wat is er mis met gelijkheid in een relatie :') de eindbeslissing ligt bij TS maar die heeft ook effect op haar vriend. Die hoeft niet maar gewoon te volgen als een onderdanige hond. En daarom.heb ik ook getemd, het is een onnodig persoonlijk getinte aanval.

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:41

Ik wil nog even reageren op degene die keihard roepen laat je dan steriliseren ....ts is 30 en zonder kinderen dan doen ze dit echt niet zo ‘even’ er gaat een heel traject aan vooraf mochten ze het al doen bij haar.
En tja als man niet wil/durft of wat dan ook kunnen jullie heel veroordelend zijn maar daar schiet ts niets mee op.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:42

xPabloBokt schreef:
zoef123 schreef:
Ik vind als je geen kinderen wilt je ze ook niet moet maken. En per ongeluk vind ik dus niet per ongeluk dan had je heel hard gezegd je moeten steriliseren. Jullie hebben het kindje zelf gemaakt. Het leeft in je buik. Ongeacht of je voor of tegen abortus bent. Van een abortus wordt je ook niet vrolijk en kan emotioneel heel zwaar zijn. Waarom zou je dit kindje het leven niet gunnen. Er zijn heel veel mensen die dit voor jou willen doen (adopteren). Ik begrijp dat ik makkelijk kan praten want zit niet in jou positie en snap dat het voor jullie een moeilijke situatie is. Maar een kindje laten aborteren zou ik dus echt nooit kunnen. Vind het knap van je dat je al hulp hebt gezocht.


Je zegt dat je niet tegen abortus bent maar alles in deze post wijst erop dat je dat wel bent. "Waarom zou je dit kindje het leven niet gunnen". Dat is echt een zin die helemaal niet aan de orde is voor TS en daardoor imo zeer onnodig om uit te halen.


Ze zegt niet dat ze tegen is. Ze zegt dat ze er zelf nooit voor zou kiezen. Dat is iets anders.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:43

cinniz123 schreef:
Ik wil nog even reageren op degene die keihard roepen laat je dan steriliseren ....ts is 30 en zonder kinderen dan doen ze dit echt niet zo ‘even’ er gaat een heel traject aan vooraf mochten ze het al doen bij haar.
En tja als man niet wil/durft of wat dan ook kunnen jullie heel veroordelend zijn maar daar schiet ts niets mee op.


Maar als je echt, echt geen kinderen wilt heb je dat er toch voor over? Is geen proces van jaren hoor.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:47

Nabster kleven wel meer nadelen aan vast hoor.
De kans is gewoon aanwezig dat ze met andere man wel zou willen, want imo is meer de man die niet wil dan de ts

Bovendien kom je vervroegd in de overgang, is niet goed voor de botopbouw.
Voor man is het makkelijker kan altijd ongedaan gemaakt worden en bij een vrouw niet

Je bent wel verantwoordelijk voor je daden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:48

Je kan hem ook omdraaien. Want, wat als je abortus pleegt nu en over een paar jaar toch graag een kind wil. Maar het lukt niet. Puur hypothetisch natuurlijk. Maar het is wel een mogelijkheid. Ook van een abortus kun je altijd spijt hebben. Het is gewoon een hele moeilijke beslissing die je, welke je ook neemt met elkaar of onafhankelijk van elkaar (mocht je er echt niet samen uitkomen, wat ik natuurlijk niet hoop), voor de rest van je leven met je mee moet dragen. Het is dus goed dat jullie er hulp bij gezocht hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:50

zoef123 schreef:
Ik vind als je geen kinderen wilt je ze ook niet moet maken. En per ongeluk vind ik dus niet per ongeluk dan had je heel hard gezegd je moeten steriliseren. Jullie hebben het kindje zelf gemaakt. Het leeft in je buik. Ongeacht of je voor of tegen abortus bent. Van een abortus wordt je ook niet vrolijk en kan emotioneel heel zwaar zijn. Waarom zou je dit kindje het leven niet gunnen. Er zijn heel veel mensen die dit voor jou willen doen (adopteren). Ik begrijp dat ik makkelijk kan praten want zit niet in jou positie en snap dat het voor jullie een moeilijke situatie is. Maar een kindje laten aborteren zou ik dus echt nooit kunnen. Vind het knap van je dat je al hulp hebt gezocht.


Heb jij al eens geprobeerd om op 30 jarige leeftijd een sterilisatie te krijgen? Zeker als je geen kinderen hebt. Ik ben 26 met een voldane kinderwens en ze willen niet. Idem bij mijn vriend. 31 maar die krijgt een dikke vette nee te horen.

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:50

Ik ben zelf momenteel 17 weken, ongepland, zwanger..
Hoewel mijn vriend en ik ooit wel kinderen hadden gewild, kwam het nu (financieel en praktisch) eigenlijk niet goed uit.. Mijn vriend is engels en we wonen in Engeland (dus ik heb geen "constante" steun van mijn eigen goeie vrienden en familie).
Ik heb hier best veel stress over gehad.. Zelfs sinds een jaar of zo wel eens getwijfeld of ik uberhaupt ooit wel kinderen wilde, want hoe moest dat met al mijn andere wensen en mijn carriere die ik nog steeds probeer vorm te geven?!

Hoewel het woord abortus nooit echt besproken is, is het wel eens door mijn hoofd gegaan.. Mijn vriend is blij met het feit dat ik zwanger ben!

Ondanks twijfel er dus voor gegaan om door te zetten. Nog steeds vraag ik me met regelmaat af of dit écht n goed idee is geweest...
Máár.. Nu mijn buik begint te groeien en ik langszaam aan wat kleine "bubbeltjes" in mijn buik begin te voelen (het is écht!! Zelfs na de echo wilde ik er nog niet aan :+ ), begin ik aan het idee te wennen en er meer van te genieten..
Al zal de twijfel voorlopig ook nog steeds blijven...

Ik denk dus ook dat er geen goeie of foute keuzes zijn. Ik wilde mn verhaal delen..
Sterkte met dit moeilijke besluit!!!

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:54

Ten eerste: wat vervelend dat jullie in deze situatie terecht gekomen zijn, terwijl je dacht veilig bezig te zijn! (Condoom is gewoon een valide voorbehoedsmiddel, dus iedereen die zit te dissen dat het hun eigen schuld is, en sterilisatie wordt niet zomaar goedgekeurd bij een vrouw, dat even terzijde).

Ik vind dat als je de zwangerschap doorzet er ook echt voor 100% voor moet gaan. Het is niet een abonnement bij de sportschool wat je afsluit, maar een commitment voor de rest van je leven. Want je kind blijft altijd je kind, ook als ze al 30 zijn. En zoals met alles wat dichtbij je staat heeft het hoge pieken en diepe dalen. Niemand kan nu voorspellen hoe hoog jouw piek gaat worden of hoe diep jouw dal (bij zowel houden als niet houden, overigens).

Het besluit destijds om niet voor kinderen te kiezen, hebben jullie ook lang over gedaan. Welke punten zijn er voor jullie veranderd, waardoor het nu wel of juist nog steeds geen optie is? Of zijn er eigenlijk geen punten veranderd, behalve dan dat je nu al zwanger bent?

Ik wens je veel wijsheid toe!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:55

Niet iedereen kan op termijn leven met de gevolgen van een abortus die ze hebben laten doen. Dan laat ik in het midden of het toen puur op verstand was, druk van naaste/partner etc.

Sterilisatie is ook niet voor de volle 100% betrouwbaar, zijn ook gevallen bekend waarbij het lichaam het zelf had hersteld (of operatie mislukt).
Ook zijn ze daar heel verschillend in, het ene ziekenhuis weigert standaard onder een bepaalde leeftijd. Terwijl een ander ziekenhuis daar makkelijker in is.

Ts niemand kan voor jouw beslissen wat je moet doen, dat is jouw keuze. Jij moet met de gevolgen kunnen leven. Of dit nu is omdat je besluit het kindje te houden of toch weg laat halen.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit voor jouw zo moeilijke besluit.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:56

Wat je ook doet ,een goede keuze is er niet.Een kind is zeker geen roze wolk om mee te leven.Natuurlijk houd je van je kinderen en als je ze hebt wil je ze niet kwijt.Maar makkelijk is het niet.
En van een abortus ga je ook spijt krijgen je gaat toch denken wat als.....
Dus best een heel moeilijke beslissing waar ik je alleen sterkte mee kan wensen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:56

Nabster schreef:
cinniz123 schreef:
Ik wil nog even reageren op degene die keihard roepen laat je dan steriliseren ....ts is 30 en zonder kinderen dan doen ze dit echt niet zo ‘even’ er gaat een heel traject aan vooraf mochten ze het al doen bij haar.
En tja als man niet wil/durft of wat dan ook kunnen jullie heel veroordelend zijn maar daar schiet ts niets mee op.


Maar als je echt, echt geen kinderen wilt heb je dat er toch voor over? Is geen proces van jaren hoor.


Er is hier geen sprake van echt echt echt geen kinderen willen, anders was die twijfel er niet ;)

Ongelooflijk hoe zo’n topic weer kan ontaarden in een pro/anti abortus topic.

Veel wijsheid met je keuze.
Overigens was ik gepland en zeer gewenst zwanger en kwamen toen pas de twijfels van ‘kan ik het wel’, ‘zal ik een goede moeder zijn’, ‘hebben we genoeg geld’ etc. Terwijl ik van tevoren dacht dat ik de beste moeder zou zijn en nooit deze gedachten had :+ het hoort er ook bij. Je leven zal veranderen. Maar ik zou nu niet meer anders willen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:56

tita schreef:
Nabster kleven wel meer nadelen aan vast hoor.
De kans is gewoon aanwezig dat ze met andere man wel zou willen, want imo is meer de man die niet wil dan de ts

Bovendien kom je vervroegd in de overgang, is niet goed voor de botopbouw.
Voor man is het makkelijker kan altijd ongedaan gemaakt worden en bij een vrouw niet

Je bent wel verantwoordelijk voor je daden


Ach welnee, er zijn ook manieren van sterilisatie die minder ingrijpend zijn.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:58

xPabloBokt schreef:
@elnienjo iderdaad, het gaat om de manier waarop. Je boort haar vriend compleet de grond in en je reacties zijn onnodig veroordelend naar die man toe. Wat is er mis met gelijkheid in een relatie :') de eindbeslissing ligt bij TS maar die heeft ook effect op haar vriend. Die hoeft niet maar gewoon te volgen als een onderdanige hond. En daarom.heb ik ook getemd, het is een onnodig persoonlijk getinte aanval.

De man is 40. Als hij geen kinderen wil dan hoort hij gewoon zijn verantwoordelijkheid te nemen door zich te laten helpen.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:01

elnienjo schreef:
xPabloBokt schreef:
@elnienjo iderdaad, het gaat om de manier waarop. Je boort haar vriend compleet de grond in en je reacties zijn onnodig veroordelend naar die man toe. Wat is er mis met gelijkheid in een relatie :') de eindbeslissing ligt bij TS maar die heeft ook effect op haar vriend. Die hoeft niet maar gewoon te volgen als een onderdanige hond. En daarom.heb ik ook getemd, het is een onnodig persoonlijk getinte aanval.

De man is 40. Als hij geen kinderen wil dan hoort hij gewoon zijn verantwoordelijkheid te nemen door zich te laten helpen.


Zucht. Heb je wel gelezen? Ze zijn een tijdje in dubio geweest en kan me voorstellen dat je niet binnen een paar weken zo'n operatie plant.
Je gaat er vanuit dat condooms ook doen waar ze voor gemaakt zijn.

Als ons gezin compleet is, ga ik overigens ook geen eisen stellen dat mijn man er niet meer 'op mag' (om in jouw woorden te blijven) tot hij er een knip in heeft laten zetten. Ik ga er vanuit dat hij dat ook niet bij mij doet. Maar goed, dat is een andere discussie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:05

MarcoBorsato schreef:
Ik heb al op elnienjo getemd, ik denk dat we hem verder moeten negeren gewoon.

Haar....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:06

Als je twijfelt over een abortus dan zou ik dat niet doen. Van een kind krijg je nooit spijt en de spijt van een abortus maak je nooit meer goed.

En...wat door liefde gemaakt is wordt in liefde geboren. Toch?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:09

Heel persoonlijk, welke keuze ik, achteraf bekeken zou maken.
Ik heb ooit in een slechte relatie abortus gepleegd maar als ik een goede relatie had, en er twijfels zouden zijn, zou ik geen abortus laten plegen.

Je kunt het nooit terugdraaien en jeetje, wat denk ik vaak, hoe zou hij of zij nu zijn, zou hij goed terechtgekomen zijn, zou hij denken aan trouwen, of studeren.
Zeker nu ik vrienden zie die kinderen hebben die begin 20 zijn en een stabiele relatie met hun ouders hebben.

Ik weet dat de keuze toen juist was, door de omstandigheden waar ik in zat.
Maar het blijft altijd knagen....ook na 25 jaar.
De scherpe randjes gaan er van af maar toch....

Ook ik heb gedacht, periodes, vrijheid blijheid, reizen, rustig kunnen werken en periodes lang is dat ook zo geweest.

Als je later wel een kind krijgt, zal dat wel anders zijn, maar als je geen kinderen besluit te krijgen of krijgt, is dit je enige kind.
Je bent wel mama, of papa.....

En als ik je verhaal lees, je liefde voel.
Denk ik dat je er enorm veel spijt van gaat krijgen.

Heel veel sterkte!