Verjaardag vieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lobke_

Verjaardag vieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 14:10

Over twee weken ga ik mijn 25ste verjaardag vieren, maar eigenlijk heb ik dit nog nooit zelf gedaan. Ik heb al wat mensen uitgenodigd alleen ze kennen elkaar niet of bijna niet. Dat maakt het wel lastig, want hoe voorkom je dat mensen niet met elkaar gaan praten. Ik heb er wel voor gekozen om niet een hele grote groep uit te nodigen. Ongeveer 8 mensen.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Ik ga de verjaardag wel gewoon thuis houden

Niobe

Re: Verjaardag vieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:13

Oh joh, dat gaat heus vanzelf, anders zet je gewoon een tv aan op een muziekzender of zo, daar vloeien ook nog weleens gespreksonderwerpen uit!

Alvast gefeliciteerd! :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:17

Stel van te voren iedereen even aan elkaar voor en waar je elkaar va kent, dan hebben de andere al een openi g om een gesprek te beginnen. Verder, spelletjes spelen? Dat is alijd leuk

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 14:25

Komen je gasten ook eten? Zo ja, aan iedereen vragen of ze wat meenemen. Dat werkt meteen een gesprek in de hand. Over lekker eten, recepten uitwisselen etc.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 15:17

Niobe: dankjewel!

Amyy: oh dat is wel een goed idee inderdaad! En wat is qua spelletjes leuk om te doen?

Rien10: in principe komen ze niet eten maar het is wel een idee misschien kan ik ook wel zoiets doen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:22

Of anders iedereen zijn of haar favoriete hapje laten maken en meenemen? Dan heb je zo'n beetje hetzelfde effect.

Qua spelletjes: Ik vind Wie ben ik altijd hilarisch!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:11

Wie ben ik is leuk inderdaad :D
Of iets waar je over moet discussieren, zoals iets in de trant van Cards Against Humanity of zo.

Edit: Eh nee, ik ben in de war met iets anders, maar ik kom er even niet op -O- al is CAH ook wel leuk!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:21

Qua spelletjes met vreemden is 30 seconds wellicht leuk. Lekker interactief niet te moeilijk en je schept meteen een band door team splitting haha

Zelf vind ik een sta tafel altijd fijn omdat mensen iets moeten met elkaar ipv dat ze op de bank ploffen.

Als het er echt maar 8 zijn is samen eten aan 1 tafel ook wel leuk. Gourmet e.d.? Je hebt meteen een bezigheid maar wel lekker ongedwongen?

Ligt ook een beetje aan toegankelijkheid van je gezelschap. Sommige praten makkelijk met vreemden en dan heb je niet eens perse een duwtje in de rug nodig.

Veel plezier!