Hallo Bokkers,
Ik heb sinds een aantal maanden een relatie met mijn vriend die in Pakistan geboren is. Hij was een maand in Nederland toen we elkaar leerde kennen.
De eerste opmerking die ik vaak van mensen krijg is: "Is jullie relatie serieus?"
Langzaam word ik moe van alle vooroordelen die mensen hebben. Standaard reactie die ik vaak krijg: "Oh hij heeft je alleen nodig om hier in Nederland te wonen."
Hij heeft een zeer goede [***], auto v/d zaak, en gaat over een paar maanden een huis kopen. Hij zorgt meer voor mij dan ik voor hem zorg.
Hebben jullie ervaringen met dit soort opmerkingen en hoe reageren jullie hierop? Ik merk dat ik echt moe word van alle kortzichtigheid en me elke keer te moeten verantwoorden.
Hoe gaan jullie met deze opmerkingen om?

Zijn inmiddels ruim 17 jaar samen. Eigenlijk heb ik die opmerkingen niet echt gehad, behalve een rotopmerking van mijn vader maar die is een beetje 18+
Voor de rest is verder het merendeel vd familie voornamelijk erg geintresseerd met het verschil in kultuur en geloof. Wat we vooral in zweden veel zien is dat mensen tegen míj zweeds beginnen te praten, terwijl hij juist degene is die de taal spreekt en ik niet