Douchegordijn stang, iets met zwaartekracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Douchegordijn stang, iets met zwaartekracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 20:49

Gezien ik op Google nauwelijks gelijkgestemden vind, moet ik klaarblijkelijk toch iets fout doen. -O-

In de 2,5 jaar tijd dat ik hem nodig heb, heb ik denk ik 6 van die dingen versleten. Van Action tot Xenos tot IKEA tot Leenbakker. Ze blijven naar beneden vallen ondanks dat ze volledig op rek staan. De huidige had ik zelfs met die tape van Tesa extra goed vastgeklemd. Toch is ook die zojuist naar beneden gevallen.
Er hangt alleen maar een douchegordijn aan.

Ik ben in staat om morgen superlijm te halen, maar het kan toch niet zijn dat dit normaal is? :=

Boren zou een optie zijn, maar dan moet ik eerst een leidingzoeker gaan regelen want in één muur durf ik dat daardoor niet. Zonder douchegordijn is ook geen optie want dan is de gehele (mini) badkamer zeiknat. :o

xSagan

Re: Douchegordijn stang, iets met zwaartekracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:54

Ik zou dan inderdaad toch adviseren om hem met schroeven vast te zetten.
Heb er nu zelf ook 1 en zit na een jaar nog steeds vast. Anders zou je naar een douche cabine kunnen kijken die niet op een bak vast gezet hoeven worden, kost wat, maar ben je wel van dat gezeur af.:)

Anders eerst montagekit voor vochtige ruimtes zoals badkamers inderdaad eens proberen, minder duur en is ook voor dit soort dingen uitgevonden.:)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:54

Montagekit wil zeker helpen. Maar vreemd dat die stangen steeds loslaten. Ik heb ook zo'n klemding, maar ie hangt al 5 jaar.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:55

Wij hebben een pijp op de gewenste maat laten buigen en die met voetjes geplaatst op de muur..
Kan je bijwijze van spreken aan hangen...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 20:58

Cookies schreef:
Montagekit wil zeker helpen. Maar vreemd dat die stangen steeds loslaten. Ik heb ook zo'n klemding, maar ie hangt al 5 jaar.

Ik snap er ook geen snars van. We doen voorzichtig het gordijn open en dicht en hebben alleen dat er aan hangen. Het is niet dat de kat er in klimt of andere rare dingen. -O-

Bedoel je met montage kit dat je hem daarmee vast lijmt? Want die kit heb ik sowieso nog.

Voor boren moet ik eerst iemand vinden wiens leidingzoeker ik mag lenen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 20:58

kally schreef:
Wij hebben een pijp op de gewenste maat laten buigen en die met voetjes geplaatst op de muur..

Heb je een foto van de bevestiging?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:59

Dat is het idee van kit inderdaad.:)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 21:04

xSagan schreef:
Dat is het idee van kit inderdaad.:)

Ik heb er tot nu toe alleen maar kieren en naden mee dicht gemaakt. Sorry. :o

Maar top doe ik dat morgen als eerste. Kan natuurlijk weer een nieuwe halen want als de veer eenmaal gekneusd is, krijg je hem niet meer kleiner. :roll:

Alhoewel ik ook maar ga kijken voor een ding op maat zagen en die maar ophangen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:13

Toevallig niet dat de muren een beetje, tja bij paarden zouden we zeggen, "bodemwijd" staan?
dus dat bovenkant wat smaller is als onder, hoeft maar een paar MM te zijn, maar dat zou wel verklaren waarom de stang niet blijft klemmen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 21:18

siskeh schreef:
Toevallig niet dat de muren een beetje, tja bij paarden zouden we zeggen, "bodemwijd" staan?
dus dat bovenkant wat smaller is als onder, hoeft maar een paar MM te zijn, maar dat zou wel verklaren waarom de stang niet blijft klemmen.

Dat zou heel goed kunnen. Het zijn geen kaarsrechte muren. Ga ik morgen uitgebreid bestuderen, bedankt.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:24

Ik heb zelfs mijn was er regelmatig aan hangen. Blouses en vesten aan een hangertje om te drogen.

Montagekit zou genoeg moeten zijn. Daar kun je bijna een olifant aan hangen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 21:25

Cookies schreef:
Ik heb zelfs mijn was er regelmatig aan hangen. Blouses en vesten aan een hangertje om te drogen.

Montagekit zou genoeg moeten zijn. Daar kun je bijna een olifant aan hangen.

Top.
Wordt vervolgd. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:41

Hier een haakje in het plafond met een draad om de stang vast te houden, maar de onze gaat ook de bocht om dus dat is ook meer gewicht dan een enkele stang

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:52

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 22:03

Yunomi schreef:
Draai je ze wel vast? Ik weet niet hoe ik het duidelijk moet uitleggen maar die van ikea moet je bijvoorbeeld een kwart slag doordraaien oid. Voordat ik dat door had viel ie ook steeds naar beneden.

Ik snap wat je bedoelt en ja ik draai ze vast. :j

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:04

magda_90 schreef:
kally schreef:

Heb je een foto van de bevestiging?

Was geen voetje...maar beugeltje...
Afbeelding

De stang geverfd met Hammerite variant zilver...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 22:13

Bedankt. Kom je weer op het boren uit helaas. Moet ik toch maar op zoek naar een leidingzoeker. :)
Alhoewel ik de kit al heb, ga dat morgen eerst proberen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:14

Hier ging het altijd prima met een douchegordijn-rails met plafond stang. En dan zowel beide zijdes als de plafond stang met schroeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:14

Maar als je hem vast kit hoe ga je dan je gordijn vervangen?
Hier moet ik de stang ietsje scheef doen, dan klemt hij het beste.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:15

Die van ons klemt 2 meter en hangt al vijf jaar. Daar kan je bijna aan gaan hangen en dan komt hij nog niet naar beneden. Cheapcheap van de Gamma, niks bijzonders. Is de afstand niet net te groot voor de versie die je gekocht hebt? Kun je hem niet verder uitdraaien? Is het anders geen optie om er gewoon een blokje tussen te zetten zodat hij beter klemt?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 22:23

Hannanas schreef:
Hier ging het altijd prima met een douchegordijn-rails met plafond stang. En dan zowel beide zijdes als de plafond stang met schroeven.

Omdat de woningbouw een systeemplafond heeft gemaakt, kan ik helaas niets meer aan het plafond hangen. Die opties vallen af.

Prrrr schreef:
Die van ons klemt 2 meter en hangt al vijf jaar. Daar kan je bijna aan gaan hangen en dan komt hij nog niet naar beneden. Cheapcheap van de Gamma, niks bijzonders. Is de afstand niet net te groot voor de versie die je gekocht hebt? Kun je hem niet verder uitdraaien? Is het anders geen optie om er gewoon een blokje tussen te zetten zodat hij beter klemt?

De afstand is 123 cm, ik heb nog ruimte zat om hem verder uit te kunnen schuiven.

Anoniem schreef:
Maar als je hem vast kit hoe ga je dan je gordijn vervangen?
Hier moet ik de stang ietsje scheef doen, dan klemt hij het beste.

Ik heb van die ronde haakjes, daar kun je het gordijn zo mee wisselen.

____

Ik heb de muren net grondig bestudeerd en ik zie het probleem al, wat al gezegd werd:

siskeh schreef:

Het is een golfslagbad in feite. Ik heb de waterpas erop gehouden en de tegels sluiten niet allemaal netjes aan.

Dat geconstateerd hebbende wordt het toch kitten of Tesa plakschroeven inschakelen. Want boren vind ik vanwege leidingen in de ene muur wel spannend. :o

https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... kg/5553362

Als het een koophuis was geweest had ik inderdaad een mooie deur of plafond oplossingen genomen. :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:28

Als je nog ruimte hebt om hem verder uit te schuiven, waarom probeer je dat dan niet eerst?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 08:04

Prrrr schreef:
Als je nog ruimte hebt om hem verder uit te schuiven, waarom probeer je dat dan niet eerst?

Ik heb hem al zo strak mogelijk gespannen, breder kan niet.
Ik dacht dat de vraag was of de stang niet net te kort was en of ik zodoende nog ruimte over zou hebben, indien de badkamer breder zou zijn?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:07

Hier bleef zo’n stang prima hangen en dat terwijl die tegen 2 ijzeren ronde staven (waar eerst een douche scherm zat) geklemd stond.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:13

Ik heb op Facebook een soort dubbelzijdige tape gezien die een enorme kleefkracht zou hebben. Wellicht interessant. Weet t merk, o niet.