Klopt! Die dingen daar ben ik me zeker van bewust.
Vorig jaar zelf een appartement gekocht en daar ook veel laten doen.
Waar het me vooral om gaat is echt het uitvoeren van de werkzaamheden. Het appartement was namelijk niet zo heftig qua verbouwen. Daar is een plafond verlaagd, paar stopcontacten omgelegd. Spotjes geplaatst en het hele huis gestuct en geverfd.
Naaste familie heeft wel verbouwd maar geen kijk op dingen.
De hypotheekadviseur is mijn stiefmoeder dus die gaat mee en weet zeker het een en ander.
Volgens makelaar is het huis in degelijke staat, maar die vertrouw ik natuurlijk niet op zijn mooie blauwe ogen 
I.v.m. De gekte op de huizenmarkt wil ik theoretisch zo goed mogelijk geïnformeerd zijn zodat we goed weten waar we aan beginnen. We houden sowieso rekening met tegenslagen, en wellicht is tijdelijk op het terrein wonen in een unit zeker een optie (iemand enig idee wat deze dingen kosten?)
Uiteraard wordt er een bouwkundige ingeschakeld om het te keuren alvorens we over gaan tot koop, wil wat dat betreft zo veilig mogelijk zitten, hebben daarin gelukkig wel zakelijk (via stiefmoeder) betrouwbare connecties.
Edit; vriend is trouwens calculator van beroep waardoor hij dus wel iets verstand van zaken heeft gelukkig.