Ideeen gezocht voor hoog verplaatsbaar tuin/windscherm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Ideeen gezocht voor hoog verplaatsbaar tuin/windscherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 17:19

Hulp gezocht! Ik heb een draak van een buurvrouw die alles ziet, in de gaten houdt, te pas en te onpas naar me scheldt en tiert en eigenlijk wil ik op bepaalde momenten ervoor zorgen dat ze gewoon niets meer ziet.

Dat had ik geregeld met een partytent in mijn tuin maar die heeft het nu wel echt begeven. Lastige van deze was dat hij niet heel gemakkelijk in elkaar ging en met een windhoos (of 3) is ie nu echt geknakt.
Dit soort partytent is duur dus ik zit te kijken naar alternatieven.

Ik zie windschermen die je neer kunt zetten en in en uit kunt schuiven maar deze zijn maar iets van 1.60 hoog. Das mij te laag. Ik wil eigenlijk haar het zicht op mij, mijn tuin en dus ook mijn jacuzzi volledig ontnemen.

Iemand hier nog creatieve ideeen zonder dat ik hoef te boren in de muur of iets dergelijks want dat is geen optie. Ik zoek dus iets wat ik op het moment dat ik daar behoefte aan heb, neer kan zetten en ook weer in kan klappen/ dicht kan zetten of wat dan ook. Dat laatste om ervoor te zorgen dat ze niet kan klagen want het is niet permanent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:22

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:39

Op welke plek moet het komen, dat is me niet erg duidelijk?
Spontaan denk ik aan bamboe! Sommige soorten kunnen wel 4m hoog worden, en het oogt ook decoratief.

daffodil

Re: Ideeen gezocht voor hoog verplaatsbaar tuin/windscherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 11:44

Ik heb een volledig betegelde achtertuin. Aan haar kant staat een schutting, maar deze kun je tussen de spleten doorkijken. Daar wil ik iig vanaf. Daarnaast loert ze vanaf haar raam boven mijn tuin in en roept dan ook van alles. Ik wil haar zicht eigenlijk volledig blokken maar zonder dat het een vaste constructie is want daar krijg ik problemen mee. Dat mag namelijk niet.

Die partytent was echt een uitkomst, daar voelde ik me heerlijk prive bij. Dat is eigenlijk het grootste punt. Ze breekt zo ontzettend in op je privacy.....

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:47

Er bestaan ook invouwbare partytenten. Wellicht is dat wat? Dan kan je hem inklappen bij slecht weer.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:49

Wij hebben exact hetzelfde probleem gehad met onze buurman, inmiddels zijn we verhuisd (niet daarom hoor haha). Mijn vaders oplossing destijds: een dakplataan en nog veel meer groen laten groeien. Daardoor kon de buurman niet meer door de schutting kijken, maar vanaf zijn raam ook niet meer in de tuin.

Alleen is dat natuurlijk meer een lange term oplossing, want zoiets moet groeien -O- Een schaduwdoek lijkt me dan ook een optie?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:51

De zomer is voorbij dus zou nu gaan sparen voor een goede partytent en wanneer je nu in je Hottub zit en je ziet haar loeren dan even zwaaien!! En haar getier en gevloek opnemen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:01

Goh, wij hebben ooit eens een opvouwbare partytent, zo eentje die je in- en uit elkaar schuift, bij Vancranenbroek gekocht. Die is best stevig, mooi èn was niet duur hoor.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:04

Mijn buren én hun achterburen hebben allebei leilindes tegen de achterschutting gezet tegen de inkijk. Schuttingen mogen niet hoger zojn dan de maximaal toegestane hoogte, leilindes mogen wel ;-).. Is dat een idee voor jullie?
Laatst bijgewerkt door Niqui op 23-09-19 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 13:05

Oh Cranenbroek das inderdaad wel een goeie zeg. Maar ik ga ook even naar zo'n schaduwdoek kijken. Tis een huurhuis dus ik mag volgens mij geen gaten in de buitenmuur boren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 13:05

Bomen en planten zijn bij mij minder geschikt, alles gaat dood onder mijn handen :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:12

Hoe breed moet het zijn ? Ik heb een luifel. In normale stand is het een dak boven je tafel , maar je kan hem ook kantelen en dan is het een soort stoffen muur. Ik heb hem bij vidalxl gekocht. Voor zoiets ideaal denk ik

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:13

Een xxl parasol, zijn er tot 5x5mtr en een klimplant tegen de schutting

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:20

Inkijk via de schatting kan je wegnemen door planten of een tuinposter.
En boven je hottub een hele grote parasol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:21

daffodil schreef:
Oh Cranenbroek das inderdaad wel een goeie zeg. Maar ik ga ook even naar zo'n schaduwdoek kijken. Tis een huurhuis dus ik mag volgens mij geen gaten in de buitenmuur boren.

Als je van een corporatie huurt denk ik dat het wel meevalt gezien al de zonneschermen die aan een buitenmuur zijn bevestigd. Overigens die dingen geven ook privacy. Zijn alleen een beetje duur.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:29

daffodil schreef:
Ik heb een volledig betegelde achtertuin. Aan haar kant staat een schutting, maar deze kun je tussen de spleten doorkijken. Daar wil ik iig vanaf. Daarnaast loert ze vanaf haar raam boven mijn tuin in en roept dan ook van alles. Ik wil haar zicht eigenlijk volledig blokken maar zonder dat het een vaste constructie is want daar krijg ik problemen mee. Dat mag namelijk niet.

Die partytent was echt een uitkomst, daar voelde ik me heerlijk prive bij. Dat is eigenlijk het grootste punt. Ze breekt zo ontzettend in op je privacy.....

Spleten kan je zonder problemen met regels afdichten met wat latjes.

Voor je jacuzzi zou ik 4 zware palen plaatsen waar dik schaduwdoek aan kan, desnoods met katrollen om het makkelijk op te hijsen en weer weg te halen.