Aangetekend versturen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Aangetekend versturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 08:20

Hoi,
Weet iemand als je een brief aangetekend wil versturen, je deze stappen(linkje onderin) kan volgen als je geen labelprinter hebt? Het is een beetje zonde als ze het niet als aangetekend zien, omdat je het label hebt uitgeknipt en vastgeplakt met plakband :') Zo nee, weet iemand of ze bij ieder pakketpunt je brieven aangetekend kunnen versturen?

https://www.postnl.nl/klantenservice/ad ... -werkt-het

Alvast bedankt :)

AngeliqueB

Re: Aangetekend versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:24

Geen probleem! Gewoon uitprinten op normaal printerpapier en dan vastplakken met tape is oké.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 08:25

Top. Bedankt!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:25

Kairos schreef:
weet iemand of ze bij ieder pakketpunt je brieven aangetekend kunnen versturen?

Die weet ik zeker en das ja.
De rest kan ik je geen antwoord op geven, ik zou het niet weten eerlijk gezegd.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:26

uitprinten en opplakken is oké, je kan ook naar het pakketpunt gaan en daar kunnen ze ook een label uitprinten.
Ik ga altijd braaf naar het pakketpunt en daar verzenden ze het dan altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:09

Gewoon naar het pakketpunt gaan daar doen ze het voor je, hoef je enkel even te betalen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:21

Hoe het label vast zit maakt niet uit. Al wil je het met glitterstickers bevestigen. :D Ik zou alleen geen tape over de barcode doen, die kan dan minder leesbaar worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:42

Barcode mét tape is prima leesbaar, al zo vaak gedaan :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:26

Mijn ervaring is dat er verschil zit tussen een pakketpunt en een gewoon PostNL punt. Het is niet altijd zo dat een pakketpunt ook aangetekende brieven kan versturen. Wel als je deze als brievenbuspakket verstuurt maar dat is net iets anders dan aangetekend want daar moet voor getekend worden.
Sommige PostNL punten doen zowel post als pakketten maar dat is niet altijd zo. Hier in het dorp zit een pakketpunt maar daar kan ik geen aangetekende post doen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:31

DubbelDun schreef:
Barcode mét tape is prima leesbaar, al zo vaak gedaan :)

liever niet, de handscanners en vaak zijn dat mobiels doen daar moeilijk op. daarbij komt dat als er een haar onder je tape zit de scanner dat als een streepje kan lezen waardoor je barcode niet meer klopt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:37

Ik verstuur aardig wat pakjes en doe altijd een tapeje over het adres, nooit problemen mee gehad. Ook nooit gehoord dat ze het liever niet hebben.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:42

Suzanne F. schreef:
Mijn ervaring is dat er verschil zit tussen een pakketpunt en een gewoon PostNL punt. Het is niet altijd zo dat een pakketpunt ook aangetekende brieven kan versturen. Wel als je deze als brievenbuspakket verstuurt maar dat is net iets anders dan aangetekend want daar moet voor getekend worden.
Sommige PostNL punten doen zowel post als pakketten maar dat is niet altijd zo. Hier in het dorp zit een pakketpunt maar daar kan ik geen aangetekende post doen.

En het stomme is nog wel
Aangetekende brieven gaan juist via pakketdienst. Die hebben apparatuur om een handtekening te krijgen. Postbode heeft geen apparatuur voor handtekeningen en heeft ook geen aangetekende post :)
Daarom vind ik het ook erg krom dat je het niet bij een pakketpunt mag inleveren
Maarja := niets aan te doen

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:50

DubbelDun schreef:
Ik verstuur aardig wat pakjes en doe altijd een tapeje over het adres, nooit problemen mee gehad. Ook nooit gehoord dat ze het liever niet hebben.

en ik maar vloekken wanneer ik weer een pakketje moest scannen waar tape over de barcode zit. nee, waar je het afgeeft hebben er niet zoveel last van, de scannen 1x de rest dat er na zit hebben de lol ervan. thanks

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:45

Goed om te weten dat het verderop in het systeem wél een probleem geeft.
Ik zal mijn leven beteren :)