Welk(e) autostoeltje(s) zoek ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Welk(e) autostoeltje(s) zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 20:52

En dan is kind nummer 3 op komst. Hartstikke leuk natuurlijk maar het bied wel een nieuwe uitdaging. Autostoeltjes.....
Onze meiden, respectievelijk 3 en 2, zitten momenteel ieder in een joie autostoel voorzien van isofix, maar daar past dus geen derde stoeltje bij/tussen. In theorie zou onze auto, Volvo v70, breed genoeg moeten zijn om drie autostoeltjes op een rij te zetten maar dat gaat dus niet door de positionering van de isofix beugels.
Ik denk dus dat we over moeten op stoeltjes met gordelbevestiging? Of zijn er alternatieven?
En welke stoeltjes raden jullie eventueel aan?

Kortom help! Wie weet raad?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:02

Mijn jongste dochter heeft een zoon van bijna 8, dochter van 2 en dochter van bijna 1.
Zij, en mijn oudste dochter ook, heeft voor de middelste een gordelstoeltje die kan draaien naar de deur toe, dat is zo handig met eruit en erin doen!
Als je dan toch op andere stoeltjes over moet.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:03

Mijn 2 oudste zitten in een isofix stoel en de jongste zat in een maxicosi met easyfix(kan met gordel maar ook isofix) en nu in de maxicosi tobi dus indd beide met gordel.
Ik denk alleen dat je er niet aan ontkomt om 1 van de stoeltjes voor te zetten omdat die stoeltjes van groep 1 nog zo breed zijn allemaal.

lizy29

Re: Welk(e) autostoeltje(s) zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 21:10

Tussen mijn isofix stoelen kan ik nu maar 34cm kwijt en dat is zeker niet genoeg voor een stoeltje. Ik kan extra ruimte maken door stoeltjes vast te zetten met gordels die dan dus wat meer naar de zijkant van de zitting komen te staan. Stoeltje voorin wil ik liever niet omdat we dan dus niet als gezin weg kunnen.
In theorie als in deur tot deur meet zou ik drie stoeltjes van ieder 46cm kwijt kunnen wat genoeg zou moeten zijn.
Overigens heb ik nu ook een draaibaar stoeltje. Super handig maar met drie naast elkaar echt niet meer haalbaar aangezien ze dan meer uitsteken naar de zijkant. Maw hij kan dan niet meer draaien.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:17

lizy29 schreef:
Tussen mijn isofix stoelen kan ik nu maar 34cm kwijt en dat is zeker niet genoeg voor een stoeltje. Ik kan extra ruimte maken door stoeltjes vast te zetten met gordels die dan dus wat meer naar de zijkant van de zitting komen te staan. Stoeltje voorin wil ik liever niet omdat we dan dus niet als gezin weg kunnen.
In theorie als in deur tot deur meet zou ik drie stoeltjes van ieder 46cm kwijt kunnen wat genoeg zou moeten zijn.
Overigens heb ik nu ook een draaibaar stoeltje. Super handig maar met drie naast elkaar echt niet meer haalbaar aangezien ze dan meer uitsteken naar de zijkant. Maw hij kan dan niet meer draaien.

Lastig je zou toch denken dat het in een volvo wel moet passen.
Ik heb een duster en als we als gezin weg moeten met mijn wagen zit 1 van ons achterin en de oudste op een stoelverhoger anders past het ook niet maar dat is voor jou niet te doen met die leeftijden.
Je zou gewoon eens naar een babyzaak moeten gaan en stoeltjes meten.
Want volgens mij is mijn tobi met gordel ook al breder als 46cm.
Het zijn tegenwoordig allemaal van die bakbeesten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:18

Die van Hema schijnen heel smal te zijn, dus je zou daar ook eens naar kunnen kijken.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:44

Klantenservice van Maxi-cosi kan je sowieso adviseren hierin. Waarschijnlijk andere merken ook als daar je voorkeur bij ligt. Maat vriendin van mij is heel fijn door maxi-cosi geholpen bij vergelijkbare puzzel.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 09:42

Nog andere mensen met ideeen? Wij zijn vast niet de enige met drie kleine kids en dit vraagstuk.