- Geen weekends
- Geen poetsvrouw/huishoudhulp
Nou daar gingen we. Na enkele maanden rondgekeken en gesolliciteerd te hebben werd het al snel duidelijk. 90% van de vacatures waar je niet het 1 of ander diploma voor nodig hebt is bouwgericht (dakdekker, cnc bediende, metser etc) Geloof mij, ik kan metsen. Maar het huis zou al 4 maand vertraging oplopen

Dus dan bleven nog de vacatures in een winkel over. Mijn jobdomein, snelle indienstneming etc. Maar, weekends. 3/4 weekends zowel zaterdag als zondag. Of elk weekend afwisselend zaterdag/zondag. 2de punt: Flexibel zijn. Nou ik ben zeker flexibel. Maar ondertussen ken ik het soort flexibel zijn dat wordt bedoeld. Last minute gebeld worden dat er een zieke is en als je er niet kunt staan wordt jou tijdelijk contract beëindigt. Been there, done that voor 6 jaar. Nee bedankt.
Dan bleef er nog een minideel over. Fabriekswerk. Bandwerk. Daar moet je niet geschoold voor zijn toch? Puuuut, wrong!!!! Of ik kan aantonen dat ik een opleiding had gehad om wafels te bakken? Of ik ervaring had aan de band? Nou, als ik niet de kans krijg om aan een band te staan zal ik het nooit leren, niet?

9 op de 10 uitgestuurde sollicitaties werden nooit beantwoord. Zelfs geen: U voldoet niet mail. Tja...
Dan toch poetsvrouw? Buiten dat ik poetsen haat, is alles er rond wel fijn. Ik kies hoeveel uren ik werk, welke dagen wel en niet, in welke straal rond mijn woning, begin en einduur. Ik heb recht op feestdagen! Feestje, want dat kennen ze niet meer in de winkelsector hier. Werken met Kerst en Nieuwjaar, gedaan ermee! Werken in het weekend terwijl vriend vrij is in het weekend, waardoor wij 1 weekend op 4 eens samen thuis waren, dat dan ook gewoon direct werd ingepalmd door bezoekjes aan de bomma, verjaardagsfeesten etc. Gedaan ermee!
Uurloon? Goed. Ik mag zeker niet klagen over hoeveel ik krijg voor de uren die ik ga werken. Maar, het blijft poetsen. Iets dat ik eigenlijk echt niet graag doe. Praktisch gezien de beste keuze. Elke woensdagnamiddag vrij (in België is er geen school op woensdagnamiddag) uren tussen 8 en 17. Dus ik kan dochter binnen anderhalf jaar afzetten op school en terug gaan halen. Verlof volledig vrij te kiezen. Dus geen discussie meer op het werk over wie dit jaar thuis mag zijn met het bouwverlof. Dus 3 van de 4 jaren moest ik mijn verlof inplannen als mijn vriend al weer moest werken.
Wie kan mij tips geven? Ik start 1 oktober. Ik ga 4 opleidingen krijgen, maar wel pas als ik al aan het werk ben. Dus nu denk ik vooral: Help! Ik weet niet hoe ik het bij een ander moet aanpakken!
Dus wie heeft er ook particulier gepoetst of poetst particulier? Wat zijn jullie meest handige tips zodat ik met een vliegende start kan beginnen?
als ze iets extra willen gaan hebben dan normaal zoals de koelkast dan koste dat of extra of een ander klusje wat ik normaal deed werd niet gedaan.
Ben om te beginnen al van België en ik vraag om tips. Niet om een linkje waar ik mij kan inschrijven om te solliciteren
Van mijn uurloon ben ik ook al op de hoogte, zie op