Ik ben eigenlijk op zoek naar verglijkingsmateriaal om inzicht te krijgen in hoe het afstuderen per opleiding/school verloopt.
Ik zal aftrappen:
Opleiding: International Business Management Asia (HBO)
Soort afstuderen: Onderzoeksscriptie zonder stage
Handleiding aanwezig: Nee
Begeleider: 8 uur in totaal (officieel)
Tijd om scriptie af te ronden: 8 maanden
Overig: Helaas heb ik een begeleider die niet reageert op haar e-mail, what's app of telefoon. Ze contact met je opneemt wanneer het haar schikt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 8 uur voor 8 maanden zeer minimaal vind
Gezien ik wel een behoorlijk bedrag aan schoolgeld betaal terwijl ik geen lessen meer heb. Is dit bij jullie ook het geval geweest?

had dan ook een begeleider die zijn telefoonnummer niet wilde delen voor vragen en alleen op de mail reageerde op maandag. Erg fijn dus.
Qua begeleiding is mijn ervaring dat je echt op je strepen moet staan voor feedback en hulp. Uiteindelijk heb ik gewoon aangegeven: dan en dan lever ik alles in en presenteer ik het, punt.
. Overigens gelukkig wel afgestudeerd.
). Oh en nu kan ik er om lachen hoor
hoewel ik hem ook wel nog steeds zijn 6 plankjes gun zegmaar.
Ik sta nu op het punt op mijn master thesis te beginnen en hier heeeel vroeg mee aan begonnen qua voorbereidingen (lees 6+ maand) en alsnog loopt het nu weer gevaar door een derde partij achteraf dus ook ontzettend lastig te bereiken was. Ben nogeneens begonnen met die hele thesis en zit nu er al voor in de stress en ga het misschien gewoon uitstellen naar volgend jaar en alles zelf regelen ofzo