[ENQ] Rotterdammers gezocht voor masterscriptie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mar_fay

[ENQ] Rotterdammers gezocht voor masterscriptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 13:24

Dag lieve bokkers :)

Ik word inmiddels een beetje wanhopig. Voor mijn vooronderzoek voor mijn masterscriptie heb ik een aantal mensen uit Rotterdam nodig en daar ken ik... precies. Vrijwel niemand. Via mijn netwerk heb ik nog niet genoeg mensen kunnen vinden, dus ik wend mij tot bokt. Wie kan mij helpen? Of ken je iemand die me kan helpen?

Ik ben op zoek naar mensen afkomstig uit en nog wonend in/binnen een straal van 25km van Rotterdam:

- 5 personen tussen de 18-25, minimaal HBO volgend of afgerond;
- 5 personen van 50+, minimaal een opleiding na de middelbare school afgerond.

Het duurt ongeveer veertig minuten tot een uur en het is natuurlijk ontzettend lief als je me wil helpen, dus als klein bedankje wil ik iedereen die mijn vooronderzoek invult een aantal van mijn kunstkaarten (met paarden!) sturen. Daartoe kun je je adres aan het einde invullen - deze gebruik ik alleen om de kaarten te versturen, alle gegevens uit het onderzoek worden volledig anoniem verwerkt.

Kun je me helpen? Stuur me dan vooral een pb en dan stuur ik je de link naar de enquête door. Hartelijk dank alvast!

Het gaat om het vooronderzoek van mijn masterscriptie in de taalwetenschappen. Ik heb dit nodig om het uiteindelijke onderzoek op te stellen, waarbij ik maar een deel van deze spraakopnames zal gebruiken. Het vooronderzoek helpt mij om de goede spraakopnames uit te zoeken. Het gaat dus om het luisteren van spraakopnames - meer mag ik helaas niet vertellen. Uiteraard kan ik je achteraf kort vertellen wat het doel van mijn uiteindelijke onderzoek is.

Oh ja! Ik heb nu maar vijf mensen per leeftijdsgroep nodig, maar voor mijn hoofdonderzoek heb ik straks nog veel meer mensen uit Rotterdam en Nijmegen nodig (onder dezelfde voorwaarden). Heb je daarin interesse, laat het dan vooral weten! In het geval van mijn hoofdonderzoek is het 'hoe meer, hoe beter'.

Britta31

Re: [ENQ] Rotterdammers gezocht voor masterscriptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:19

Moet je een geboren en getogen Rotterdammer of Nijmegenaar zijn?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 20:32

Ja, dat is echt heel specifiek de doelgroep van mijn studie. Binnen een straal van 25km van deze steden. Nijmegenaren heb ik vooralsnog voldoende :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:43

Ik woon binnen de straal maar ben 34 :+ .

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 21:53

Dat is jammer! Heb je misschien jongere/oudere vrienden/familie? :)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 00:09

Met 26 val ik zeker ook net buiten de leeftijdscategorie? Ben wel woonachtig in de omgeving en volg een WO studie.

Kun je me vertellen wat er precies gedaan moet worden? Alleen spraakopnames luisteren en dingen invullen bij je enquête?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 00:15

Ik ben 22, volg een HBO opleiding in Rotterdam en woon in het Westland (tegen Delft aan). Heb je aan mij iets?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 06:29

Helaas, ik val buiten je leeftijdscategorie. Anders had ik je wel willen helpen.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 09:42

_Kellyy schreef:
Kun je me vertellen wat er precies gedaan moet worden? Alleen spraakopnames luisteren en dingen invullen bij je enquête?

Er zijn een paar (anonieme) persoonlijke vragen over leeftijd/opleiding etc., dan de spraakopnames. Die bestaan uit 70 korte zinnen (vandaar de duur van de enquête) die je elk tweemaal hoort en waar je enkele vragen over beantwoordt. Die vragen zijn bij elke opname hetzelfde.

Ik stuur even wat pb's met de linkjes. Dankjulliewel! Echt heel fijn dat mensen hier de tijd voor willen nemen :j

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 21:22

Ik ben inmiddels een heel eind verder, maar ik mis nog steeds 3 mensen tussen de 18-25 en 2 van 50+ .

Wie oh wie heeft er nog tijd voor een wanhopige student? <3

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:30

Ik woon in Rotterdam, ben 24, studeer WO master maar ben een geboren en getogen Amsterdammer :D mag ik dan nog steeds meedoen?

Ken anders genoeg andere mensen in dezelfde leeftijdscategorie! Je kan me ook even PB sturen als dat makkelijker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:35

Woon op randje 25 km vanaf rotterdam en ben boven de 50 en ben in Rotterdam geboren.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 22:35

Urbiezira schreef:
Ik woon in Rotterdam, ben 24, studeer WO master maar ben een geboren en getogen Amsterdammer :D mag ik dan nog steeds meedoen?

Ken anders genoeg andere mensen in dezelfde leeftijdscategorie! Je kan me ook even PB sturen als dat makkelijker is.

Nee, helaasch :D ik kijk heel even hoeveel respons ik krijg, maar ik heb straks nog een onderzoek wat hierop voortborduurt en dan contacteer ik je graag :j

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 22:35

Morganlefay schreef:
Woon op randje 25 km vanaf rotterdam en ben boven de 50 en ben in Rotterdam geboren.

Ik stuur je een pb! :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 23:07

Dat vermoeden had ik al inderdaad, gezien het om taal gaat! :D Laat maar weten als je in de toekomst m'n hulp nog kan gebruiken, help medestudenten graag!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 23:33

Zal ik zeker doen, nogmaals dank!
Ik heb inmiddels enkele pb’tjes gehad en als ik het goed tel dan zou ik nu een heel eind moeten zijn. Dank bokt!

Mocht je me nog willen helpen, ik start straks mijn vervolgonderzoek en daarvoor zoek ik nog meer mensen die eerder niet hebben meegedaan. Dat onderzoek wordt ook korter. Mocht je daarin interesse hebben dan pb me vooral, dan leg ik vast een lijstje aan; dat zou super fijn zijn :j

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 18:58