Kleine auto + plek voor 2 hondenbenches

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kleine auto + plek voor 2 hondenbenches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:59

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een kleinere en zuinige auto, aangezien mijn diesel te duur word inmiddels.

Maar mijn 2 mechels moeten wel mee kunnen in 2 vaks autokooi.

Achterbank mag eventueel plat, want mijn auto zal toch meer gebruikt worden voor de kleinere afstanden en wanneer de honden meegaan.

Hebben jullie tips?

Groetjes,
[***]

Duhelo

Re: Kleine auto + plek voor 2 hondenbenches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:00

kleine bestelwagen? (type kangoo bv?)
Als je geen achterbank nodig hebt dan heb je een vrij grote laadruimte in een relatief kleine wagen, indien je wel een achterbank nodig hebt zou je eens moeten kijken of je met de korte versie voldoende hebt of een maatje langer moet nemen.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:02

Ik had een seat ibiza uit 2009. toch nog ruim, zuinig en kostte niet veel qua wegenbelasting.

edit; je kan op autotrack de inhoud van een kofferbak aangeven.. misschien kan je simpel uitrekenen wat de ruimte is van je benches?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:03

Achterbank plat wordt ook niks hoor. Beter kun je de achterbank eruit halen en daar de benchen neerzetten. Kleine auto’s hebben ook een kleine kofferbak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:03

Ik heb nu al een bestelauto, maar vind hem vrij onhandig. Achterbank is sowieso niet nodig.

Als er meer mensen mee gaan, nemen we de auto van vriend.

Mijn auto zal echt voor de honden zijn en voor het werk.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:15

Ik heb een Mercedes A140, een klein bakkie, maar wát een ruimte, helemaal als de banken eruit gaan. Misschien is dat een optie voor je?

Hij kost maandelijks 34 euro in de wegenbelasting, benzine tussen de 50 en 60 euro in de maand.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:18

Ik heb een Fiat Panda, daar hebben we van de zomer de achterbank uitgehaald voor de vakantiespullen. Dat scheelt echt heel veel ruimte. Ik weet niet hoe groot je benches zijn, maar een Panda zou een optie kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:07

Dieselpaard schreef:
Achterbank plat wordt ook niks hoor. Beter kun je de achterbank eruit halen en daar de benchen neerzetten. Kleine auto’s hebben ook een kleine kofferbak...

Echt waar? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:08

Cookies schreef:
Ik heb een Fiat Panda, daar hebben we van de zomer de achterbank uitgehaald voor de vakantiespullen. Dat scheelt echt heel veel ruimte. Ik weet niet hoe groot je benches zijn, maar een Panda zou een optie kunnen zijn.

Heb nu 2 losse kooien achter in. Maar wil dan kijken voor een 2 vaks kooi. Dus afmetingen kan ik nog iets mee spelen.

Fiat panda ga ik eens naar kijken :D

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:44

love_western schreef:
Dieselpaard schreef:

Wauw...ik vind deze reactie erg jammer. Je neemt me in de zeik terwijl ik gewoon een goede opmerking plaatste.
Zelf rijd ik een aygo, maar je bent blijkbaar niet geïnteresseerd in ervaringen.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:14

Misschien is een Dacia Logan op gas iets voor je?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:46

Wat zijn ongeveer de afmetingen van de kooien?
Ik heb een Yaris waarin de stoelen verplaatsbaar zijn, waardoor er een verrassend grote kofferbak ontsteekt. Maar ik heb geen idee of dat ook ruim genoeg is voor jou wensen :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:54

love_western schreef:
Dieselpaard schreef:

Als je de achterbank plat gooit, is hij bij mijn Ford Fiesta niet echt plat, en spekglad. Daar kan geen bench op. Ervaring. -O-

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:24

Nee dat is bij de Panda ook, we hebben alleen de rugleuning van de achterbank eraf gehaald. Dan heb je wel een platte laadbak. Was zo eruit gehaald en ook er zo weer ingezet. Handig voor als je toch een keer met 4 personen weg wil.