[ENQ]Studenten gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

[ENQ]Studenten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 23:47

Hoi mede bokt-studenten!
Voor mijn opleiding Communicatie en multimedia design moet ik een onderzoekje doen onder studenten. De opdracht gaat over smart home producten van onze favoriete Zweedse meubelgigant. Wij moeten hiervoor te weten komen wat er in de doelgroep studenten omgaat in het dagelijksleven maar ook wat ze zelf graag beter zouden zien of meer smart.
Als jullie voor mij onderstaande vragen zo volledig mogelijk willen invullen zou dat tof zijn! Mocht je ergens geen antwoord op weten of willen geven geen punt zet er gewoon even niks, een streepje, niet van toepassing of whatever neer.
Ik zou zeggen Quote de lijst/kopieër hem en kom maar door met jullie antwoorden. :j

• Kort je voorgeschiedenis qua vooropleiding en wat je nu doet
• Motivatie om te gaan studeren
• Motivatie voor de gekozen studie
• Hoe woon je? En waarom(thuis/studentenhuis etc. omdat..(bijv minder reistijd tot school))
• Hoe oud ben je?
• Geslacht? m/v/o?
• Beeld dat je hebt van het studentenleven en klopt dit beeld met jou ervaringen tot nu toe
• Ervaringen (motivaties en frustraties) tot nu toe met het studentenleven
• Gemiddelde schooldag als student
• Gemiddelde studeertijd thuis
• Op welke manier gebruik je al technologie om je (studenten)leven aangenamer/ te maken?(bijvoorbeeld spraakgestuurde lampen of google home)
• Welke ideeën heb je om smart-technologie in het studentleven in te passen
• Aan welke voorwaarden moet die smart-technologie voldoen voor je het
aanschaft/gebruikt?

Iedereen die de moeite heeft genomen dit topic te lezen super tof! Iedereen die ook nog iets heeft ingevuld helemaal fantastisch! *\o/*

Let wel even op na woensdag 18 september mag je blijven meekletsen maar heb ik de informatie niet meer nodig aangezien we de informatie vanaf dan gaan verwerken in onze opdracht. Dus vanaf dan is het invullen van antwoorden niet meer strikt noodzakelijk voor mij. Alvast bedankt voor de moeite! Mocht het topic toch erg lang worden laat ik het sluiten zodra wij genoeg info hebben. Ook dan super tof voor al jullie moeite!
:o

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 00:17

Heey wat leuk! Ik doe ook CMD, jij toevallig ook aan de Haagse?

Kort je voorgeschiedenis qua vooropleiding en wat je nu doet
Vooropleiding: ik heb eerst bijna 5 jaar vwo gedaan, maar ben halverwege de 5e naar havo gegaan. Vanaf de havo ben ik direct CMD gaan studeren. Ik zit nu in mijn afstudeerfase.

Motivatie om te gaan studeren
Om vakkennis op te doen zodat ik later een goede baan kan vinden
Motivatie voor de gekozen studie
Een goede mix van coderen en designen (blijkt achteraf toch niet zo'n goeie mix te zijn voor mij)
Hoe woon je? En waarom(thuis/studentenhuis etc. omdat..(bijv minder reistijd tot school))
Officieel woon ik nog thuis, want dat kost een stuk minder geld. Maar ik ben vaker bij mijn vriend, die op kamers woont, te vinden dan thuis.
Hoe oud ben je?
23
Geslacht? m/v/o?
Vrouw
Beeld dat je hebt van het studentenleven en klopt dit beeld met jou ervaringen tot nu toe
Inmiddels wel. Ik heb ervaren dat je het studentenleven op verschillende manieren kan mee maken.
Zeker als je thuis woont kan je naar school gaan soms wat gezelligs doen, maar dan gewoon naar huis gaan zonder rare dingen.
Maar ook heb ik de andere kant ervaren. Vaak na schooltijd in het café bij school een biertje doen, feesten, vrienden worden met andere studenten, meer bier. Dit was meer het beeld dat ik erbij had.
Ervaringen (motivaties en frustraties) tot nu toe met het studentenleven
Alles is so duur. Het eeuwenoude 'ik ben een arme student' klopt wel. Zeker als je uit huis woont. Of half net als ik. Ook de kleine studentenwoningen, waar vaak veel voor gevraagd wordt zijn best frustrerend. Maar de vrienden die je maakt tijdens je studie zijn dan weer de pluspunten.
Gemiddelde schooldag als student
Vanwege het afstuderen heb ik niet echt meer een gemiddelde schooldag. Maar voorheen was dat ongeveer 3x per week les. Soms meerdere lessen op een dag soms maar 1
Gemiddelde studeertijd thuis
Ik ben heel slecht in thuis studeren en juist weer heel goed in uitstellen. Dus een gemiddelde is niet echt te noemen.
Op welke manier gebruik je al technologie om je (studenten)leven aangenamer/ te maken?(bijvoorbeeld spraakgestuurde lampen of google home)
Mijn vriend heeft een google home die we bijvoorbeeld gebruiken als wekker. Of als timer voor tijdens het koken.
Welke ideeën heb je om smart-technologie in het studentleven in te passen
Ik merk zelf dat ik eigenlijk een soort persoonlijke coach nodig heb die zegt dat ik aan school moet werken. Dus als zo iets misschien digitaal kan, zal dat misschien kunnen helpen.
Aan welke voorwaarden moet die smart-technologie voldoen voor je het
aanschaft/gebruikt?

Niet te groot in oppervlak en in de aankoopprijs. En het liefst ook multi inzetbaar. En ook iets wat niet opgelost zou kunnen worden door iets bestaands, zoals een telefoon. En natuurlijk moet het 'bewezen' zijn dat het effectief is.

Volgens mij was dat het zo wel :)

maylotje

Re: [ENQ]Studenten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 08:33

Dankjewel martjuh! Inderdaad ook aan de haagse. Wat grappig om elkaar dan hier tegen te komen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:00

VWO gedaan, daarna door naar bsc in Enschede en nu bezig met dubbele master, werktuigbouwkunde en fusion in Ehv
• Motivatie om te gaan studeren VWO ging me makkelijk af, en meer van natuurkunde/wiskunde etc. leek me heel erg tof
• Motivatie voor de gekozen studie Wtb deed ik al in de bsc, dat is onwijs goed bevallen. Toen kwam ik op een open dag erachter dat ik ook bij fusion in kon stromen. En dat het samen kon, toen was de keuze snel gemaakt.
• Hoe woon je? En waarom(thuis/studentenhuis etc. omdat..(bijv minder reistijd tot school)) Een gehuurde studio in de buurt van het centrum. Kreeg deze via de studentenwoningbouw. Vanaf mijn ouders is het niet echt mogelijk om met het OV te reizen.
• Hoe oud ben je? 22
• Geslacht? m/v/o? v
• Beeld dat je hebt van het studentenleven en klopt dit beeld met jou ervaringen tot nu toe Studentenleven is zoveel verschillende dingen imo, dat je niet echt één beeld hebt. Sommigen zijn echt van het zuipen/feesten, andere van de bordspellen of andere "alternatieve" dingen. Dat idee had ik ook wel voor ik ging studeren en dat is wel bevestigd
Zoals bovenstaand: het is duur. Leven is duur. Kamers zijn absurd duur (ik betaal voor mijn studio incl. huurtoeslag en gwl minder dan sommige kamers in de stad...) Internationals hebben het nog lastiger. Merk wel dat dat veel mensen frustreert.
Maar je maakt echt wel vrienden, en ik vind deze studies ook gewoon onwijs leuk om te doen

6 dagdelen in de week les (ochtend of middag, gelukkig geen avonden!). Alles tussen 845 en 1730. Daarvoor of daarna huiswerk maken en studeren. Tussendoor ook nog een paard :).
Ik studeer beter thuis dan op de uni, dus gemiddeld 4 dagdelen thuis studeren
• Op welke manier gebruik je al technologie om je (studenten)leven aangenamer/ te maken?(bijvoorbeeld spraakgestuurde lampen of google home)
Niet. Ik vind dat allemaal vreselijk afleiden. Zit het beste in een 'kaal' hokje, zonder afleiding met alleen mijn boeken erbij
Ik denk dat het mensen eerder negatief zal beïnvloeden. Zeker technische studenten (like me) zijn geïnteresseerd in hoe dingen werken en uittesten etc. Nieuwe smart-technologie zal dus ook heel erg veel afleiden, en dat in combinatie met de afleiding die er al is (telefoons/laptops/evt huisgenoten) denk ik niet dat het heel chill is.
aanschaft/gebruikt? Uit kunnen zetten, zodat het echt uit is. En geen meldingen of iets dergelijks. Het moet vooral niet te spannend zijn. En natuurlijk niet te duur... Het leven is al duur genoeg!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:32

Ik zal hem even invullen, zie dat je niet heel veel respons hebt nog :)

Kort je voorgeschiedenis qua vooropleiding en wat je nu doet
Havo gedaan, HBO HR afgerond en studeer nu voor de GMAT wat uiteindelijk leidt tot (pre)master
Later geld kunnen verdienen zonder schijtbaantjes te hoeven doen..
Wilde iets in het bedrijfsleven gaan doen, maar vind cijfers etc niet het meest interessante. Dit was een mooie mix.
• Hoe woon je? En waarom(thuis/studentenhuis etc. omdat..(bijv minder reistijd tot school))
Ik woon samen met mijn vriend in mijn geboorteplaats. Studeer in Amsterdam, dus reistijd vermindert vrijwel niet. Daarvoor wel altijd thuis gewoond omdat ik geen studieschuld wilde opbouwen. Nu ik afgestudeerd ben (wij beide) verdienen we meer en is uit huis wonen mogelijk.
• Hoe oud ben je?
20.
• Geslacht? m/v/o?
Vrouw
• Beeld dat je hebt van het studentenleven en klopt dit beeld met jou ervaringen tot nu toe
Ik dacht dat het een en al feest zou zijn, dit heb ik 1 jaar gedaan (eerste jaar, studentenvereniging en de hele rambam) maar kwam er daarna achter dat dat ook niet heilig is. Toen besloten een paard te kopen en niet naar Amsterdam te verhuizen maar hier te blijven.
Studentenleven is echt een luizenleventje... Daarom doe ik mijn best om dit leven nog even te verlengen :+
Ik studeer nu voor de GMAT, dus heb 2 halve dagen per week les. Daarnaast werk ik nog 20 uur per week. (in mijn HBO tijd had ik zo'n 20 uur per week les, werkte ook daarnaast zo'n 20 uur)
Ik denk dat ik zo'n 5 uur per week thuis doe, dit zal naar mate de GMAT toets nadert wel veel meer worden. (HBO deed ik thuis echt bijna niks voor)
Niet, vind het voorlopig te duur. Natuurlijk wel apps etc, en laptops en telefoons haha.
Prijs is het belangrijkste... Ik zou het wel graag willen.
aanschaft/gebruikt?
Duurzaam, en goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:01

Eerst havo, toen MBO dierenartsassistent, nu HBO Human Resource Management.
Ik vind het leuk en ik vond mezelf nog te jong om al te gaan werken, want dit kan nog tot ons tachtigste...
De combinatie tussen mensen / bedrijf / administratieve taken sprak mij heel erg aan.
Ik woon nog thuis, het is een klein uur reizen naar school.
• Hoe oud ben je?
23 jaar
• Geslacht? m/v/o?
Vrouw
Beeld is, veel feesten, leuke contacten leggen. Ook wel wat studeren, maar het 'ervaren van het studentenleven' ligt voorop. Dit beeld klopt naar mijn idee .. maar is uiteraard per persoon verschillend.
Lijkt me leuk, maar ik heb het thuis te goed om het uit te proberen.
Slechts 3 halve dagen school.. Bevalt prima! Verder nog buiten school besteed ik nu een half uur per dag gemiddeld aan school.
aanschaft/gebruikt?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 10:08

Dankjullie voor de antwoorden tot nu toe! +:)+
Leuk om die verschillen te lezen.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:34

• Kort je voorgeschiedenis qua vooropleiding en wat je nu doet.
Ik heb in 6 jaar mijn vwo gehaald en vervolgens direct gaan studeren. Ik studeer bedrijfskundige en zit in het 3e jaar.

• Motivatie om te gaan studeren. Was voor mij vanzelfsprekend om verder te gaan leren. Ik had vwo gedaan en wilde het hoogst haalbare doen, dus vandaar was universiteit een logische keuze

• Motivatie voor de gekozen studie. Ik vond het lastig om een specifieke opleiding te kiezen. Bedrijfskunde is nog vrij breed. Mijn vader heeft ook een bedrijf en evebtueel een eigen ondernemingen beginnen lijkt me ook leuk in de toekomst. Ik ben geïnteresseerd in het bedrijfsleven.

• Hoe woon je? En waarom(thuis/studentenhuis etc. omdat..(bijv minder reistijd tot school)) Ik woon nog thuis bij mijn ouders. Ben wel op zoek naar een eigen huisje, maar dit zal niet in de stad worden. Ik heb een hekel aan de stad. Het is nog lekker goedkoop om thuis te wonen.

• Hoe oud ben je? 19 jaar

• Geslacht? m/v/o? Vrouw

• Beeld dat je hebt van het studentenleven en klopt dit beeld met jou ervaringen tot nu toe. Mijn beeld was dat er veel feestjes en bepaalde types rond zouden lopen. Dit klopt wel. Ik heb altijd gedacht dat ik niet de typische student zou worden aangezien ik een hekel heb aan de stad.

• Ervaringen (motivaties en frustraties) tot nu toe met het studentenleven. Vooral de types die maximaal lenen en mij vervolgens vreemd vinden omdat ik hard werk naast mijn studie. Daarnaast mij zielig vinden omdat mijn vader boer is en ik op het platteland woon. Dat soort dingen maken het dat ik ook niet met iedereen overweg kan op de studie. Heb een leuk groepje waarmee ik wel optrek, maar deze mensen begrijpen mij ook wel.

• Gemiddelde schooldag als student. Ik leer heel makkelijk dus ik ben niet heel veel tijd aan school kwijt. Ik werk ongeveer 4 dagen in de week (30-35 uur), organiseer nog veel dingen en ga naar de sportschool + af en toe paardrijden. Aan school ben ik zo'n 10 uur per week kwijt. Voor de tentamens is dit wel 8 uur per dag of meer.

• Gemiddelde studeertijd thuis. Zie vorige vraag.

• Op welke manier gebruik je al technologie om je (studenten)leven aangenamer/ te maken?(bijvoorbeeld spraakgestuurde lampen of google home). Ik heb alleen een laptop, simpele variant van Acer. Voor de rest gebruik ik geen andere technologieën.

• Welke ideeën heb je om smart-technologie in het studentleven in te passen. Geen idee

aanschaft/gebruikt? Nuttig en niet al te duur

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:06

Ik heb mijn vwo afgerond en daarna heb ik een tussenjaar gehad waarin ik heb gewerkt in Oostenrijk. Dit tussenjaar was zo gepland omdat ik luchtverkeersleider wilde worden en de selecties daarvoor waren in februari. Niet gehaald dus ben het jaar erop begonnen met studie psychologie. Dat was niet mijn ding dus niet afgerond. Op dit moment doe ik Notarieel Recht, 2e jaar.
Vooral omdat het van me verwacht wordt. Zou er zelf niet gelijk voor kiezen, al begrijp ik wel dat je met alleen een vwo diploma niet ver komt.
Geen enkele studie sprak me echt aan, maar iets met rechten leek me wel interessant, maar dat doen zoveel mensen dat ik een iets specifiekere richting op wilde.
Thuis, uit huis gaan is niet te betalen voor mij.
• Hoe oud ben je?
21
• Geslacht? m/v/o?
Vrouw
Veel feestjes :+ Dit kan je gelukkig zelf bepalen. Voor mij klopt het niet, ik hoef niet zo'n typisch studentenleven.
Dat vriendschappen zo oppervlakkig blijven.
Te weinig. Ik denk zo'n 4 uur per week. Rond de tentamens is dit rond de 25 uur.
Behalve mijn Macbook niet, denk ik.
• Welke ideeën heb je om smart-technologie in het studentleven in te passe
Geen
aanschaft/gebruikt?

Prijs