Katproof kerstdecoraties.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Katproof kerstdecoraties.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 11:44

Ik heb sinds een paar maanden 2 schattige kittens.

Afbeelding

Die tevens de grootste boeven op deze aardkloot zijn. Ze klimmen overal in op of over.

En over een paar maanden is het uiteraard kerst. Ik heb het idee van een kerstboom eigenlijk al aan de kant gezet. Daar klimmen ze zeker in.
Ik hoop dat dat volgend jaar weer mogelijk is.

Hebben jullie ideeën om het huis toch straks in kerstsfeer te brengen? Maar wel of tegen een stootje kunnen of oninteressant voor ze zijn(al vraag ik me af wat dat dan zou moeten zijn :') )

2 dingen die ik niet ga doen zijn een kerstboom op z’n kop en van die kerstdorpjes.

Maar wat dan wel?

JorineV

Re: Katproof kerstdecoraties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:51

Die van ons waren ook erg ondeugend, maar ze hebben de kerstboom altijd met rust gelaten (ook dat eerste jaar, als kittens). Truc was om de eerste paar dagen heel streng en consequent te zijn en ze uit de buurt van de kerstboom weg te sturen. Wat zeker ook helpt is om ze anderszins bezig te houden; veel spelen of naar buiten laten. Andere kerstversieringen ook geen slechte ervaringen mee, alleen kerststukjes willen ze nog wel eens aanvreten. Krans op de deur, slinger langs de muur, kerstlampjes om het raam, allemaal geen probleem.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:52

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:01

Wat zijn ze toch leuk Natasja! <3

Het eerste jaar hebben wij gekozen voor een boom met plastiek ballen, strikjes en lampjes. Dan konden er in elk geval geen ongelukken gebeuren met glas. Ze vonden het wel interessant, die lampjes enzo. Maar zijn er eigenlijk goed vanaf gebleven.

Het tweede jaar waren zij al buiten tijgers en sinds dien maakt het ze niet zo veel uit wat ik in huis heb staan. Ook kan ik weer bloemen op tafel houden, meestal... >;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:02

Ik heb afgelopen jaar een guirlande boven mijn raam gehangen i.p.v. een kerstboom en die versier ik met kerstballen en lampjes :) heb zo geen foto ervan helaas. Maar dat werkte wel goed, want de paasboom op tafel lag elke dag omver als ik thuis kwam. Guirlande is te hoog voor mijn kat, daar komt ze niet bij.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:04

Die 2 monstertjes gewoon de deur uit schoppen }> :D

Ik heb sinds mijn 3 dametjes hier wonen, een ieniemienie kerstboompje met plastic balletjes :')
Zet het dan zo hoog mogelijk en als de hele handel naar beneden dondert, zet ik 'm zo weer op z'n plek. :Y)

Maar goed, kerst heeft voor mij ook weinig betekenis, dus ik ben tevreden met zo'n klein verkneukeld plastic boompje :D

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:06

Versiering op en voor de ramen (stickers, lichtjes), kerstbeeldjes en kaarsenhouders buiten bereik van de katten neerzetten. Kerststukje buiten bereik van de katten neerzetten. Misschien een guirlande aan de muur hangen, of een mooi versierde kersttak. En indien mogelijk de katten uit de woonkamer sluiten wanneer jullie niet thuis zijn.

Wij hebben momenteel een supereigenwijs katertje rondlopen, die 100% zeker de kerstboom gaat belagen, dus bij ons gaat er ook geen kerstboom komen dit jaar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 12:07

Wat is een Guirlande? :o?

Ze kunnen echt heel hoog springen overigens.

Dank je wel Jessix...ja ze zijn ook echt geweldig <3

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:10

Zo'n lange slinger, met nep kersttakken.

Zoiets dus:
Afbeelding

Mijn zus hangt er haar kerstkaarten altijd in :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:11

Geen ballen aan de onderste takken hangen. Poot goed verzwaren zodat de hele boom niet omvalt. Plastic ballen uiteraard.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 12:13

@ Jot Ahhh dank. Dat wordt hem niet voor ons. Via de kunstwerken die aan de muur hangen komen ze daar alsnog bij denk ik.

Vond deze uit de link van roadracer wel wat.

Afbeelding

Meer ideeën mogen altijd. :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:21

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:23

Mijn oplossing? Geen kerstboom. Maar dat is makkelijk gezegd voor iemand die niets, maar dan ook helemaal niets met kerst heeft. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 12:24

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:43

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:03

Kunst kerstboom eerst neer zetten zonder versieringen.
Hier klommen ze er een paar keer in en toen was de lol er gauw vanaf.
Verder idd kunststof ballen en versiering er in.
Mijn man had voor de zekerheid de boom wel vastgezet op het tafeltje.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:04

Ik heb twee katten, monsters zijn het, maar van de kerstboom blijven ze af.
Daar klimmen ze absoluut niet in, staat dus gewoon al twee jaar (ze zijn twee ;) ) een echte (grote) kerstboom in huis. De ballen die lager hangen zijn van kunststof, bovenin de boom hangen de iets breekbaardere. Maar ook van de ballen blijven ze prima af (want anders is het ruzie :Y) ).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 13:32

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:40

Vrienden van me maken takken van een kunst kerstboom aan het plafond, en hangen daar de lichtjes en de ballen in

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:04

De beste oplossing geen kerstversiering. Heb ook 2 van die criminele rond lopen en vorig jaar durfde ik het echt niet aan en zoals ze nu nog zijn dit jaar eigenlijk ook niet.
(Zijn die van mij misschien wel heel erg alle planten zijn inmiddels ook al verbannen iedere dag aarde etc opruimen gaat op gegeven moment ook echt vervelen)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:19

Aan de onderkant van de boom hang ik altijd simpel plastic ballen, maar eigenlijk geeft hij er weinig om. Je moet vooral zorgen dat ze geen overtollige energie hebben.
Die van mijn schoonzus ging altijd slapen in de boom, is iets minder handig. Terwijl dit altijd een hele rustige kat was. Je kan er dus op voorhand niets van zeggen.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:35

Twee noren zo te zien haha dan heb je wel even wat in huis gehaald :D

Onze twee Noorse mannen zijn intussen al 3 en 6 en slopen ieder jaar de kerstboom. Sinds vorig jaar hadden we echt de beste oplossing gevonden.

We zetten een klein kunstboompje neer met alleen maar pluche versiering zoals beertjes en pakjes etc. Die gooien ze een paar keer om en dan gaat er niks kapot en we zeggen er niets van. Na drie dagen was de lol eraf, omdat wij niet boos werden en er niets viel uit te dagen en bleven ze ook gelijk van de grote boom af :D

Die kleine boom was een soort van lokboom haha! Voor die van ons werkte het super! Dit jaar gaan we weer een lokboom neerzetten :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:38

Bommeltje_ schreef:

Onze twee Noorse mannen zijn intussen al 3 en 6 en slopen ieder jaar de kerstboom. Sinds vorig jaar hadden we echt de beste oplossing gevonden.

We zetten een klein kunstboompje neer met alleen maar pluche versiering zoals beertjes en pakjes etc. Die gooien ze een paar keer om en dan gaat er niks kapot en we zeggen er niets van. Na drie dagen was de lol eraf, omdat wij niet boos werden en er niets viel uit te dagen en bleven ze ook gelijk van de grote boom af :D

Die kleine boom was een soort van lokboom haha! Voor die van ons werkte het super! Dit jaar gaan we weer een lokboom neerzetten :)
\

zie hier de logica van katten _/-\o_
(ik ben zo blij dat die van mij er niks mee doen)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 14:47

Bommeltje_ schreef:

Ja twee Noren..

Een lokboom...geniaal. :')

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:26