Ik wil graag even jullie mening ergens over.
Het is zo dat wij willen verhuizen, om wat dichter bij fam en werk te gaan wonen. Echter zijn de huizen prijzen nou niet echt vriendelijk voor de portemonnee. Het gebied waar we zoeken is omgeving Utrecht.
Wij hebben echter geen haast, aangezien ons zoontje net op school is gestart wil ik wachten tot einde schooljaar.
Nou zijn de huizen in omgeving Utrecht niet echt binnen ons budget, dus we zoeken het iets daarbuiten.
Echter ziet mijn schoonouders en schoonzus/zwager ons het liefste binnen steenworp afstand van hun.
Nou kunnen we met wat hulp heel snel aan een huis komen in utrecht, vlakbij mijn schoonouders/schoonzus etc. Heel fijn zou je denken vlak bij je werk etc...
Echter mogen mijn honden dan niet mee, want die willen ze niet in het huis hebben. Dit zou dus inhouden dat de honden weg moeten, omdat wij willen verhuizen nou is het zo dat de oudste 11 is en de jongste 9 jaar. De oudste is erg aan mij gehecht ( eet ook niet als wij weg zijn, gaat pas eten als ik terug ben... gaat daarom ook altijd mee op vakantie).
Nou ben ik van mening dat ik de honden heb en dat ze niet weggaan omdat wij willen verhuizen, dan wacht ik wel wat langer met verhuizen en doe ik het wel op eigen kracht dan dat de honden weg moeten omdat diegene van wie we hulp zouden krijgen niet de honden wilt hebben.
Wij hebben echter 2 kinderen, een van bijna 4 en een van 8 maanden, de jongste is astmatisch, en we weten niet of dat dat door de honden komt of door de kat... want dat kan niet getest worden.
Nou zegt m'n man wat nou als ze er wel allergisch voor is... tja daar kan ik nu niet over oordelen want die test kan nu nog niet uitgevoerd worden. Maar om dan nu al te zeggen nou dan gaan we verhuizen en de honden gaan weg, want stel dat ze er wel allergisch voor is dat gaat me te ver. Ik vergeef het mezelf nooit als de honden weggaan omdat ons dochtertje er wel eens allergisch voor zou kunnen zijn en ze blijkt het toch niet te zijn... volgen jullie me nog?
Mijn man zijn weerwoord is dan, ja maar je knuffelt veel minder met ze, en je moet iedere dag stofzuigen en dat hoeft dan niet meer want je hebt dan minder haren etc etc... ja het knuffelen... ik heb er nog een kind bij, ik werk 32 uur … ik bedoel als ik moe ben wil ik gewoon ff op mezelf zitten en ff rusten en niet meteen van alles op/om me heen... En het stofzuigen ja dat neem ik voor lief dat wist ik toen ik de honden nam..
wat zijn jullie meningen hierin?