optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 11:15

Hoi Bokkers,

Ik wil graag even jullie mening ergens over.

Het is zo dat wij willen verhuizen, om wat dichter bij fam en werk te gaan wonen. Echter zijn de huizen prijzen nou niet echt vriendelijk voor de portemonnee. Het gebied waar we zoeken is omgeving Utrecht.

Wij hebben echter geen haast, aangezien ons zoontje net op school is gestart wil ik wachten tot einde schooljaar.

Nou zijn de huizen in omgeving Utrecht niet echt binnen ons budget, dus we zoeken het iets daarbuiten.
Echter ziet mijn schoonouders en schoonzus/zwager ons het liefste binnen steenworp afstand van hun.

Nou kunnen we met wat hulp heel snel aan een huis komen in utrecht, vlakbij mijn schoonouders/schoonzus etc. Heel fijn zou je denken vlak bij je werk etc...

Echter mogen mijn honden dan niet mee, want die willen ze niet in het huis hebben. Dit zou dus inhouden dat de honden weg moeten, omdat wij willen verhuizen nou is het zo dat de oudste 11 is en de jongste 9 jaar. De oudste is erg aan mij gehecht ( eet ook niet als wij weg zijn, gaat pas eten als ik terug ben... gaat daarom ook altijd mee op vakantie).

Nou ben ik van mening dat ik de honden heb en dat ze niet weggaan omdat wij willen verhuizen, dan wacht ik wel wat langer met verhuizen en doe ik het wel op eigen kracht dan dat de honden weg moeten omdat diegene van wie we hulp zouden krijgen niet de honden wilt hebben.

Wij hebben echter 2 kinderen, een van bijna 4 en een van 8 maanden, de jongste is astmatisch, en we weten niet of dat dat door de honden komt of door de kat... want dat kan niet getest worden.

Nou zegt m'n man wat nou als ze er wel allergisch voor is... tja daar kan ik nu niet over oordelen want die test kan nu nog niet uitgevoerd worden. Maar om dan nu al te zeggen nou dan gaan we verhuizen en de honden gaan weg, want stel dat ze er wel allergisch voor is dat gaat me te ver. Ik vergeef het mezelf nooit als de honden weggaan omdat ons dochtertje er wel eens allergisch voor zou kunnen zijn en ze blijkt het toch niet te zijn... volgen jullie me nog? :+

Mijn man zijn weerwoord is dan, ja maar je knuffelt veel minder met ze, en je moet iedere dag stofzuigen en dat hoeft dan niet meer want je hebt dan minder haren etc etc... ja het knuffelen... ik heb er nog een kind bij, ik werk 32 uur … ik bedoel als ik moe ben wil ik gewoon ff op mezelf zitten en ff rusten en niet meteen van alles op/om me heen... En het stofzuigen ja dat neem ik voor lief dat wist ik toen ik de honden nam..

wat zijn jullie meningen hierin?

Pharootz

Re: optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:17

Heb je een plek waar de honden heen zouden kunnen? Een vriend oid? Anders zou ik ze houden en een ander plekje zoeken. Jij hebt gekozen voor de hond, niet andersom

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:18

Eerlijk?

Ik zou mijn vent het huis uit trappen als hij zo weinig om mijn dieren zou geven. No way dat ik met zo'n man mijn leven zou willen delen :r
En geef jezelf ook even een schup, want waarom in godesnaam zou je naar zo'n vent luisteren?
Daarnaast; Toen je kinderen nam had je al honden, dus die vlieger van "ik ben zo moe" gaat echt niet op.
Naar mijn idee zoek je zelf ook een beetje naar excuses die het rechtvaardigen om oudere dieren af te danken. :x
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 15-09-19 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:19

Al een allergietest laten doen?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:21

Honden houden en kerel wegdoen xD

Nee ik zou de honden noet wegdoen vooral omdat ze al zolang bij je zijn.
Wil je zelf wel zo dicht bij me schoonouders wonen ?
Ik zou wel wat afstand tussen ons willen hebben xD

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:26

Ik zou mn huisdieren hierom niet weg doen, zeker niet op deze leeftijd. Zou me daar altijd schuldig over voelen en liever Rustig door zoeken naar een ander huis.

Zoals je nu schrijft lijkt het trouwens of vooral je schoonfamilie dat jullie daar gaan wonen. Wil je dat ook zelf?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:28

Ik zou de honden nooit wegdoen. Ze zijn al zo lang je gezel, je maatje. Die doe je niet zomaar van de hand.

Als je schoonfamilie die eisen stelt, moeten ze maar zoeken naar een huis waar de honden wel welkom zijn.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 11:32

Pharootz: het zou echt voor de langere tijd gaan ( lees minimaal een jaar zo niet langer)

Barbalala: klopt toen ik aan de kids begon had ik al honden maar niet 2 kinderen die aandacht vragen en werkte in geen 32 uur... Ik heb ook gezegd mijn honden blijven en gaan niet weg!! Dan blijf ik liever wat langer hier zitten waar we nu zitten...

Gabyfedde: nee kan pas als ik het goed heb begrepen vanaf 2 jaar... Dus moeten we nog ff mee wachten.

Africanlady: m'n schoonvader hoef ik niet zo nodig vlakbij te wonen.. hij wilt zich naar mijn idee graag met ons leven mengen, kreeg een appjes kort samen gevat : kies voor je gezin en neem t huis... :x uhhhm ja sorry en m'n honden dan? Die horen niet bij t gezin?? Ja die horen ook erbij... Dus dan denk ik van donder op en bemoei je er niet mee!!!

Lieke: dat is iets weet dat ik dat ook ga doen me er schuldig om blijven voelen... Ik heb er ooit voor gekozen, en ik heb ze in m'n leven genomen.. m'n man zegt dan ja maar t reizen kost me zoveel energie... Ja dan ga je bij je pa slapen , de honden gaan niet weg!

Voor mij is het ook handiger als ik dichter bij m'n werk woon en dat is automatisch ook dichter bij m'n schoonfamilie... Maar ik hoef niet op steenworp afstand te zitten nee..

Pandora... Idd maar het is wat ingewikkelder het huis is van hun en wij zouden er dan mogen wonen...

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:36

Ik zou er niet eens over hoeven nadenken, als je je dieren al zo lang hebt en ze zijn al zo oud dan doe je die toch niet zomaar weg? Echt raar dat je man er zo over praat. Net of het dingen zijn die je weg kan gooien. Het lijkt of je man en je familie je behoorlijk pushen om te verhuizen. Ik vraag me af of je dit zelf ook allemaal wel wil? Denk eerst eens na wat je zelf wil. Ik zou niet zo onder invloed willen zitten van de familie. Lijkt me een erg ongezonde situatie op den duur.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:36

Lees ik het goed dat het huis van je schoonfamilie is? Waarom mogen de honden niet mee dan?

Onze zoon is rond het jaar getest op allergieen. Het kan dus wel. Het kan alleen zijn dat ze er nog over heen groeien. Kan dus zo zijn dat de test een jaar later wat anders aan geeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:43

Ik zou dat ook goed overwegen. Niet alleen om de honden maar ook omdat anderen dus nogal ingrijpende beslissingen gaan nemen over jullie leven. Een huis is leuk, en inderdaad niet makkelijk rondom Utrecht. Maar een huis is ook waar je moet kunnen wonen op de manier die jullie willen, zonder daarover verantwoording af te leggen aan anderen en zonder dat het een boel stress geeft in de relatie met je schoonfamilie, die al ingewikkeld genoeg klinkt. (En je eigen relatie, waar dus blijkbaar ook al spanning is.) Vertrouw dan maar op jezelf en zoek nog maar even door. En als je zoekgebied niet alleen maar Utrecht is maar ook de omliggende omgeving dan valt er uiteindelijk vast wel wat te vinden.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:47

Zonder een zeer zwaar dringende reden zou ik het niet eens overwegen, laat staan ook daadwerkelijk doen, twee honden van 11 en 9 jaar oud nog herplaatsen. En dan al helemaal niet om me met zo'n huis in een heel afhankelijke positie van schoonouders te zetten. Je geeft zelf al aan dat jullie heel andere ideeën hebben over wie er bij het gezin horen en dat hij zich nu al erg graag bemoeit. Ik krijg echt al kippenvel bij het idee alleen al. Als je man nou om de dag een nacht daar blijft slapen dan hoeft ie minder te reizen en overbrug je die tijd tot een echt passend huis ook wel.
Misschien een robotstofzuiger aanschaffen voor de ruimtes waar de honden ook komen? En er ook voor zorgen dat je de ruimtes waar ze kunnen komen beperkt.
Laat je niet in een hoek zetten hoor, kom op voor jezelf en je hondjes!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:49

Als mijn schoonfamilie me onder druk zou zetten en manipuleren onder het mom van ‘kies voor je gezin’ dan zou dat hele huis me uit principe overwegingen al gestolen kunnen worden.
Waar denkt men zich mee te bemoeien? Het klinkt mij zeer benauwend in de oren en dan wonen jullie er nog niet eens.
Ik zou op mijn gemak verder kijken, zeker als je geen haast hebt.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:50

Als ik in deze situatie zou zitten dan zou ik wat langer wachten met verhuizen tot ik wel iets zou vinden. M'n man kon maar eventjes de pot op, die honden zouden absoluut niet weggaan, en al helemaal niet op deze leeftijden. Sowieso op geen enkele leeftijd, of het zou écht écht moeten, maar niet om een reden zoals verhuizen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:56

BarbaLala schreef:
Eerlijk?

Ik zou mijn vent het huis uit trappen als hij zo weinig om mijn dieren zou geven. No way dat ik met zo'n man mijn leven zou willen delen :r
En geef jezelf ook even een schup, want waarom in godesnaam zou je naar zo'n vent luisteren?
Daarnaast; Toen je kinderen nam had je al honden, dus die vlieger van "ik ben zo moe" gaat echt niet op.
Naar mijn idee zoek je zelf ook een beetje naar excuses die het rechtvaardigen om oudere dieren af te danken. :x

Heel eerlijk gezegd ben ik het hier mee eens. Al kreeg ik wel uit je 2e post meer het idee dat he de honden toch niet kwijt wilt.

En voor de rest ga ik ook met de anderen mee; wat wil jij zelf? Ik zou echt jeuk krijgen van dat opdringerige, bemoeizuchtige en claimende gedrag van de schoonfamilie.

Vind het een goede oplossing om je man mooi daar af en toe te laten slapen, bij mij kwam zo'n figuur de deur niet meer in. O:)

Edit: sterkte met de situatie.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:56

Als het huis van hen is, vind ik het eigenlijk nog straffer :x
Waarom mogen jouw honden dan niet mee ?

In dit geval zou ik het niet eens in overweging nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:57

Ik zou me ten eerste nog eens afvragen of het wel zo'n goed idee is om zo dicht bij je schoonouders te wonen.. Voor je het weet staan ze om de haverklap bij je op de stoep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:58

Ik zou nooit mijn dieren weg doen om die reden, en al helemaal geen honden die al wat ouder zijn. Het is niet zo dat de nood heel hoog is, dan is het weer anders.

Lekker rustig verder zoeken als je geen haast heb, en bij voorkeur op zo groot mogelijke afstand van je schoonfamilie zou ik denken als ik het zo lees.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:00

Pfoeh, TS, ik vind dit best moeilijk. Dieren zijn zo een groot stuk van mijn leven, ik zou echt moeite hebben met een man die er zo over praat. Hoe voel jij je daarin?

Waarom deze situatie dus zo moeilijk is, is dat jij eigenlijk de enige bent die nog een klein beetje "vecht" voor de dieren. En in je bericht lees ik dat je standpunt ook al wankelt. Logisch ook, als iedereen in je omgeving je probeert te overtuigen van hun gelijk, dan ga je twijfelen.

Honden van 9 en 11 zijn quasi niet adopteerbaar. Dus ze wegdoen is eigenlijk geen optie. Is dit de eerste keer dat je man zijn niet-dierenliefde laat blijken?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:01

In deze situatie zou ik lekker blijven zitten waar ik zit, echt niet dat mijn honden hiervoor de deur uit zouden gaan.
Is er geen compromis te sluiten, dat jullie nu de honden wel mee nemen (met goede afspraken dat ze niet slopen en zo wel je het zelf vergoed etc.) en als ze overleden zijn er geen nieuwe huisdieren meer komen?
Sterkte met de situatie, nooit leuk dit soort dingen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:02

Wacht even hoor... dat huis is van je schoonouders. Eigenlijk als ze jullie daar heel graag willen hebben hoeft er geen dilemma te zijn, dan gaan de honden gewoon mee. Waarom staat je man niet op tegen zn ouders en zegt hij dat jullie met zn allen komen of niet. Die ouders beslissen dus nu eigenlijk dat jouw honden dus weg moeten. Zou daar geen seconde over na hoeven denken hoor. Wat gaan ze hierna bepalen? Hoevaak jij moet stofzuigen? Klinkt allemaal heel dwingend en onprettig.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:04

Oei, ik lees een aantal dingen waar ik heel ongelukkig mee zou zijn. Dat is ten eerste al dicht bij schoonfam wonen en daar afhankelijk van zijn; de reactie van je man (en dat dan in combinatie met dichtbij zijn familie wonen...); en de druk van schoonouders. Hoeveel inspraak wil je zelf houden?

Wij wonen in een agrarische omgeving en daar speelt het 'inwonen' regelmatig. En geeft vaak irritaties (natuurlijk niet altijd maar het gaat vaker niet dan wel goed). Ook mijn tante heeft haar schoonmoeder wel eens de deur uitgejaagd...terug naar je eigen helft, ik hoef je bemoeienis niet. Is het dat waard? Bezint eer ge begint, en zoek iets niet uit 'gemak' maar omdat jullie beiden het graag willen. En de huisdieren niet mee zou hier geen optie zijn.
Leuk aangeboden maar bedankt. We zoeken wel verder.
Dat je moe bent met 2 koters, werk en drukte is heel logisch. Dat is elke moeder met jonge kinderen regelmatig. Maar dat gaat weer over, ze worden groter en dan wordt het makkelijker. Het zijn een paar tropenjaren. Wellicht kun je een dag of dagdeel ouderschapsverlof vragen, dat scheelt vaak al veel. En neem wekelijks wat tijd voor jezelf. Paar uurtjes even wat anders. Dat heeft een mens nodig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:05

In mijn optiek zijn honden onderdeel van het gezin. Ik zou ze dus niet wegdoen voor een woning. Ik snap je heel goed dat je eerst een test wil voor de allergie van je jongste. Het blijven dieren met gevoel en ze zijn al op leeftijd.

Ga goed na wat jou gelukkig zal maken. Ben je onzeker over de situatie met je schoonfamilie aangezien je hier meningen vraagt? Dan zou ik liever niet te dichtbij gaan wonen. Dan maak je het jezelf alleen maar lastig als ze zich overal mee willen bemoeien. Dan moet je sterk in je schoenen staan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:05

Dat je dichter bij het werk wilt wonen kan ik inkomen, maar dichter bij je schoonfamilie die zulke teksten stuurt ???
Maak je eigen keus en trek je eigen plan waar je je het prettigst bij voelt en laat je oren niet hangen naar wat familie ergens van vindt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:06

Het is toch iemands goed recht om over hun eigendom te beslissen wat of wie er in woond?
Als zij er geen honden in willen is is dat hun recht, en aan de andere om te bepalen of ze ze dat zien zitten of niet.

Niet iedereen is hondenliefhebber, willen ze zo zorg dragen voor hun eigendom.