Nieuwe vloer, maar welke ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loyce_

Nieuwe vloer, maar welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 14:30

Nou mijn vriend en ik hebben eindelijk een huisje gekocht, met wat grond.
Het huis is erg oud en dit moet dus helemaal opgeknapt worden. We beginnen klein. Aan het voorhuis.

Hier zit een hele ouderwets kleine woonkamer in. Later word het achterhuis 1 grote woonkamer, maar de eerste jaren houden we het in het voorhuis.

Nu weten wij eigenlijk niet voor wat voor vloer we moeten kiezen. Wij willen de beestjes gewoon in huis (hond en kat) maar op laminaat tikken de nageltjes heel erg en is vaak vrij glad voor ze.

Hebben jullie ideeën ? We willen graag een beetje bij het karakteristieke blijven.

Anoniem

Re: Nieuwe vloer, maar welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:42

Pvc? Heb je ook al in strips die lijken op laminaat :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:46

Wij laten binnenkort marmoleum gieten. Het soort vloer dat ze in bijv. ziekenhuizen ook hebben. Deze vloer is wel prijzig maar daar krijg je ook iets voor terug. Een super moderne, egale vloer met een superlange levensduur. Ook wordt het gemaakt van natuurlijke producten, lijnzaadolie, kurk, hars en jute. Ook voor de katten is het erg fijn omdat het niet superglad is. Deze laten wij leggen icm vloerverwarming. Marmoleum heb je in alle mogelijke kleuren! Zal straks een foto plaatsen met de kleur die wij laten leggen als je dat leuk vindt :j

Marmoleum is trouwens ook geluiddempend, wat natuurlijk ook erg fijn is :)
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 13-09-19 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:49

Wij hebben verlijmde pvc stroken maar ik zou het nooit meer nemen. Best een dure uitvoering maar het verzetten van meubels veroorzaakt toch best wel krassen. Ik zou eerder gaan voor keramisch parket, niet te glad voor de hond, geen onderhoud aan en toch een mooie houten planken uitstraling.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:52

Pepperrr schreef:
Wij laten binnenkort marmoleum gieten. Het soort vloer dat ze in bijv. ziekenhuizen ook hebben. Deze vloer is wel prijzig maar daar krijg je ook iets voor terug. Een super moderne, egale vloer met een superlange levensduur. Ook wordt het gemaakt van natuurlijke producten, lijnzaadolie, kurk, hars en jute. Ook voor de katten is het erg fijn omdat het niet superglad is. Deze laten wij leggen icm vloerverwarming. Marmoleum heb je in alle mogelijke kleuren! Zal straks een foto plaatsen met de kleur die wij laten leggen als je dat leuk vindt :j

Marmoleum is trouwens ook geluiddempend, wat natuurlijk ook erg fijn is :)

Mijn ouders hebben een marmoleum vloer laten leggen jaren terug. Die willen ze er nu maar wat graag uit hebben en verruilen voor keramisch parket.
Putjes van naaldhakken, krassen, deuken en alle vormen van slijtage zie je behoorlijk heftig

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:53

Wij hebben op onze boven verdieping pvc genomen (van Therdex). Hier zit een nerf in en lijkt net echt hout. Het materiaal is stroef en dus niet glad. Het is erg gemakkelijk schoon te houden en je hebt er verder geen onderhoud aan.
Wij hebben zelf geen honden maar wel katten.

Het is dat er bij ons beneden als mooi natuursteen lag anders was daar zeker ook pvc gekomen. Dat terwijl ik eerst mijn zinnen had gezet op een houten vloer.

Afbeelding

Afbeelding

Kon alleen even verhuisfotos vinden :') zijn dus niet heel duidelijk

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:55

eva1969 schreef:
Wij hebben verlijmde pvc stroken maar ik zou het nooit meer nemen. Best een dure uitvoering maar het verzetten van meubels veroorzaakt toch best wel krassen. Ik zou eerder gaan voor keramisch parket, niet te glad voor de hond, geen onderhoud aan en toch een mooie houten planken uitstraling.

Keramisch parket vind ik ook heel mooi en praktisch :j .

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:24

Ik zou voor iets goedkoops gaan, want het is maar voor tijdelijk.

Of ik zou bij het maken van de keuze meenemen waar je de ruimte in de toekomst voor gaat gebruiken en wat je met de overige vloeren wilt. Zodat de vloer naar tevredenheid kan blijven liggen.

PVC heeft ook mijn voorkeur. Maar wat ik mooi vind, is duur :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:36

Ik heb keramisch parket. Tegels met houtlook. Lange "planken" met relïef. Het lijkt alsof er hout op de grond ligt met de voordelen van tegels. Sterk, stroef en zeer makkelijk schoon te maken. Handig met ongelukjes van de honden

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:46

als het echt maar voor een paar jaar is, zou ik gewoon voor simpel goedkoop zeil gaan.....(als een paar jaar voor 2/3 jaar staat) zeker als straks toch alles opnieuw moet, geld mooi voor iets anders gebruiken.
andere opties zijn dan vrij prijzig en kun je waarschijnlijk niet goed hergebruiken tegen die tijd. Of wellicht als het een kleine ruimte is tweedehands voor het een of ander kijken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:51

Wij hebben zowel PVC (plak) als keramisch parket.
PVC in tegellook:
Afbeelding
Keramisch parket in houtlook:
Afbeelding

Beide bevallen ons prima, maar wij hebben overal vloerverwarming onder zitten.

Dit zal bij een oud huis niet het geval zijn en een fikse investering, zeker voor tijdelijk. Dus ik zou toch een laminaat vloer overwegen met een fijne structuur er in, zodat het niet zo glad is.