Ik ben vandaag begonnen, maar ik kan natuurlijk wel vertellen op welke manier ik heb gekozen voor mijn vorige en huidige studie en wat ik nu dus anders heb gedaan.
Mijn eerste studie was een MBO-opleiding tot redactioneel medewerker. Ik ben dol op schrijven en ik ben graag creatief bezig. Op basis hiervan heb ik mijn opleiding gekozen, maar wat ik mij niet realiseerde was dat het ook betekende dat ik daardoor mijn hobby (schrijven) beroepsmatig uit zou gaan oefenen en dus kwijtraakte. Omdat ik mijn hobby schrijven meer miste dan ik mijn baan leuk vond (ook al had ik een hele leuke baan in een duurzame organisatie), heb ik toch besloten om iets anders te gaan doen.
Daarom heb ik gekozen voor een opleiding die mij wellicht niet heel leuk lijkt, veel grammatica, maar voor een vakgebied wat mij fantastisch lijkt. Nu ben ik docent Engels in opleiding. Waarom? Omdat ik heb geleerd dat ik het fantastisch vind om pubers wat te leren en ik vind het belangrijk om deel uit te maken van het leerproces. Daarnaast vind ik het machtig interessant wat de psychologie achter leren is en hoe dit werkt in de hersenen.
Ik denk dat ik bij mijn laatste opleiding (en daarmee ook mijn huidige opleiding) een betere en meer weloverwogen keuze heb gemaakt.
Mijn schrijf-hobby is nog steeds mijn hobby (maar wel iets professioneler) en ik denk dat ik een fantastisch beroep ga krijgen wat ook aansluit op die hobby, maar ook op de maatschappij en geschiedenis. Nog meer wat ik heel interessant vind.