Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Kellyy schreef:Wij hebben alleen vloerverwarming beneden en het duurt echt wel even voordat het warm is hier.. Het is gunstiger om hem standaard op 1 temperatuur te laten staan dan echt elke nacht naar bijv. 16 graden te zetten.
Ook moet ie nu echt hoger staan dan met de radiator.
Amira_ schreef:_Kellyy schreef:Wij hebben alleen vloerverwarming beneden en het duurt echt wel even voordat het warm is hier.. Het is gunstiger om hem standaard op 1 temperatuur te laten staan dan echt elke nacht naar bijv. 16 graden te zetten.
Hier hetzelfde met onze vloerverwarmingOok moet ie nu echt hoger staan dan met de radiator.
Relaxed schreef:Volgens mij zit de sensor aan de andere kant van de woonkamer dan waar de radiator blijft zitten..
Als jullie alleen op vloerverwarming de woonkamer warm houden, merken jullie dit ook in je energieverbruik? Omdat deze dus eigenlijk altijd aanstaat?
Paloedie schreef:Mijn ouders hebben zowel vloerverwarming als radiatoren, niet op thermostaat maar gewoon zelf instellen. Ze zorgen altijd dat de vloer niet warmer is dan lauw, en de rest verwarmen ze met de radiatoren. Heerlijk dat je er geen koude voeten krijgt.
Vorige winter was ik bij vrienden met alleen vloerverwarming. Om het huis op temperatuur te houden moest de vloer flink warmer dan lauw. Ik werd daar heel naar van, zulke warme voeten. Heb de hele avond met m'n voeten van de vloer gezeten daarom. Ook de hond kon geen fijne plek vinden om te liggen, was te warm.
Ik weet niet hoe anderen dat doen, maar dat zou voor mij wel echt iets zijn om heel goed over na te denken mocht ik ooit de keuze hebben tussen vloerverwarming, radiatoren of beide.