Huawei ontgrendelt ook bij vreemde vingerafdruk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Huawei ontgrendelt ook bij vreemde vingerafdruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 20:42

Hoi iedereen!

Voor Kerstmis van vriendlief een Huawei P20 cadeau gekregen. Top telefoon, moest na 10 jaar iPhone's even wennen maar ok. Nu kwamen we er net achter dat mijn telefoon zich ipv met de code (die hij wel gewoon kent) ook gewoon met zijn vingerafdrukken ontgrendelt, zelfs die van zijn grote teen. :') Dit terwijl er toch maar echt 5 vingerafdrukken opgeslagen staan, die van mij..

Iemand die dezelfde ervaring heeft met een Huawei? De applicaties die vingerafdrukken gebruiken, ziektekostenverzekeringsapp etc. herkennen zijn vingerafdrukken dan weer niet.. Ik heb zojuist een half uur lang de instellingen doorgespit maar volgens mij is dit toch echt een foutje.

Alvast bedankt en groetjes,

Lara

Lisette1205

Re: Huawei ontgrendelt ook bij vreemde vingerafdruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:45

Nee dit heb ik eigenlijk totaal niet, weet niet welke p20 je hebt? Ik heb p20 light dacht ik..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 20:50

Ik heb de normale P20.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:02

Staat het niet ingesteld dat bij het aanraken van die knop de telefoon sowieso ontgrendelt?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:03

De P20 van mijn vriend kan ik niet unlocken met mijn vinger. Heel gek dat die van jou wel de vingerafdruk van je vriend pakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:05

Staat de instelling goed? Want als ik mijn vinger er niet recht voor hou ontgrendelt die al niet.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:32

Is de plek van de vingerafdrukherkenning al eens schoongemaakt? Misschien dat de 'lijnen' van jouw afdruk nog op het scherm staan en de warmte van de vinger van je vriend er al voor zorgt de afdruk van jouw vinger herkent wordt?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 10:35

Het word nog raarder. :') Ik heb het uitgeprobeerd met 3 werkcollega's en bij hun werkt het dus niet....?? Echt heel raar. En ik heb toch echt alleen maar 5 vingers opgeslagen.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:37

Ik zou alle vingerafdrukken er even uitgooien en daarna weer nieuwe instellen, misschien zit er toch een vingerafdruk per ongeluk tussen die er niet tussen hoort!

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:44

Krijg het niet gereproduceerd op de mijne, die werkt alleen met de ene vinger die ik heb vastgelegd. Staat je gezichtsherkenning ook aan? Dat je hoofd in de camera zat tijdens de pogingen tot ontgrendelen met andere vingers en tenen?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:17

Die van mij ontgrendeld alleen op mijn wijsvinger. Andere hoeven het niet te proberen of ikzelf met een andere vinger