refurbished iphone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schildpadddd

refurbished iphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 18:18

Hallo,

intussen opzoek naar een nieuwe Iphone, maar ik vind ze nieuw asociaal duur. Ik heb nu een Iphone SE, 1,5 jaar terug kunnen kopen voor 180 euro (nieuw).
Deze telefoon wordt slecht, scherm heeft meerdere momenten op een dag dat het niet reageert en de batterij gaat hooguit 7 uur mee
tijdje gewerkt bij een bedrijf en een iphone 8 te leen gekregen, deze helaas weer moeten inleveren. Nieuw vind ik ze veel te duur. Nu zit ik te denken aan refurbished.
Telefoon mag van mij zeker krassen en dergelijke hebben, maar moet verder nog goed functioneren. mijn eis is een goed werkende telefoon met 64 of 128 GB.

Graag zoek ik gebruikers van refurbished voor ervaringen, en dan voornamelijk in Iphone 7 of 8, absoluut geen 7 plus of 8 plus, deze vind ik veel te groot.
Ook een aanbeveling van welk bedrijf kopen zou ik handig vinden, er worden er zoveel aangeboden :')

Fitzroy

Re: refurbished iphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:21

Ik lees even mee. Mijn iPhone 6S is ook wel eens aan vervanging toe.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:35

Binnen dit en een paar weken komen er weer nieuwe modellen iphones aan, dat wil ook zeggen dat de oudere modellen goedkoper worden, wellicht kun je dan een 7 of een 8 voor een leuke prijs kopen. Nu weet ik natuurlijk niet wat je budget is maar is een kleine tip!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:43

Hier een refurbished en mijn man ook.
Alletwee heel tevreden over.
Beiden op verschillende site’s gekocht, gewoon de reviews opgezocht.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:48

hier een refurbished iPhone 7 en werkt prima.
heeft zo nu en dan eens dat die niet goed reageert maar verder heel tevreden mee.
ik heb de iPhone nu bijna een jaar en word dagelijks veel gebruik van gemaakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:59

Is het geen idee om eerst je iphone SE eens helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
De mijne is drie jaar oud, maar werkt nog perfect en de batterij gaat nog 1,5 tot 2 dagen mee. Wat is de batterijconditie/maximumcapaciteit? Die van mij staat op 81%. Na anderhalf jaar zou die toch wat hoger moeten zijn. Wellicht heb je er apps op staan die gewoon heel veel geheugen gebruiken of die de telefoon laten vastlopen? Zou natuurlijk zonde zijn als je straks een nieuwe hebt en het probleem er nog steeds is doordat een app de oorzaak is.

Schildpadddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 19:00

Laulitz schreef:
Binnen dit en een paar weken komen er weer nieuwe modellen iphones aan, dat wil ook zeggen dat de oudere modellen goedkoper worden, wellicht kun je dan een 7 of een 8 voor een leuke prijs kopen. Nu weet ik natuurlijk niet wat je budget is maar is een kleine tip!

daar ben ik van op de hoogte, maar dat wordt denk ik wel november voor de 'oude' toestellen goedkoper worden, en zolang gaat de mijne denk ik niet meer mee.

Schildpadddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 19:02

8nnemiek schreef:
Is het geen idee om eerst je iphone SE eens helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
De mijne is drie jaar oud, maar werkt nog perfect en de batterij gaat nog 1,5 tot 2 dagen mee. Wat is de batterijconditie/maximumcapaciteit? Die van mij staat op 81%. Na anderhalf jaar zou die toch wat hoger moeten zijn. Wellicht heb je er apps op staan die gewoon heel veel geheugen gebruiken of die de telefoon laten vastlopen? Zou natuurlijk zonde zijn als je straks een nieuwe hebt en het probleem er nog steeds is doordat een app de oorzaak is.

heeft geen zin met de mijne, telefoon is veel gebruikt dus heeft er ook absoluut geen schuld meer aan, dat deze het 2 jaar heeft volgehouden is prima, en al helemaal voor wat ik er voor betaald heb.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:18

Zowel mijn man, dochter en ik hebben een refurbished 7 en we hebben nooit problemen. We hebben ze nu anderhalf jaar en zagen er als nieuw uit bij ontvangst.

femkepullens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:34

Ik heb laatst een ‘renewed’ IPhone 7 aangeschaft. Was volgens de Consumentenbond de beste keuze en ben via hen terecht gekomen bij yourmacstore. Nog geen spijt van gehad.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:55

Ik heb vorig jaar september een refurbished S6 gekocht en die kwam van Forza. Een jaar later doet hij het nog perfect, de batterij gaat de hele dag mee en er zaten geen krassen op. Doordat ik nu ben overgestapt van provider heb ik een nieuwe telefoon (was een superaanbiedingen) en verkoop ik mijn 6S, maar ik had er ook geen problemen mee gehad om hem nog langer te gebruiken. Zit zelfs nog garantie op geloof ik.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:05

Geen IPhone 8; wel alweer meer dan 2 jaar, tevreden met mijn refurbished...... 5c van toendertijd refurbished.nl ; ik zou vooral opletten bij welk bedrijf je het aanschaft . ( forza schijnt bv prima te zijn ) Veel info haal ik van tweakers kan je ook per onderwerp zoeken en ervaringen mocht je de site niet kennen hier een recent artikel en als je naar beneden scrollt ook discussie en ervaringen https://tweakers.net/nieuws/155326/nede ... hones.html

Schildpadddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 20:12

Mijn voorkeur staat nog steeds op refurbished, maar hebben jullie ook aanbevelingen welke bedrijven?
Forza lees ik ook slechte reviews over..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:19

Schildpadddd schreef:
Mijn voorkeur staat nog steeds op refurbished, maar hebben jullie ook aanbevelingen welke bedrijven?
Forza lees ik ook slechte reviews over..

Over elk bedrijf zijn slechte reviews ;) Ik heb de mijne bij de Makro gehaald en doordat de dozen niet verzegeld zijn kon ik hem eerst controleren op krassen e.d.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:55

Wat wil je aan een iphone uitgeven?
Bij bv Belsimpel zijn nieuwe iphones een stuk goedkoper dan bij de bekende grote Apple winkels. Ik zou dan liever voor een nieuwe gaan, want refubished is ook niet altijd heel veel goedkoper.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:07

En via bol.com? Die bieden ook refurbished aan.

Schildpadddd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-19 22:02

intussen besloten om niet voor een iphone te gaan. Kennis werkt in speciaalzaak voor telefoons, waar ze oa refurbished aanbieden, en hij raadde het mij af. Gezien er 9 v/d 10 keer wel iets niet werkt, kan ook zijn dat je het nooit merkt. Hij geeft daarbij ook aan dat wanneer ik terug zal komen op garantie het bedrijf het vaak gooit op val of waterschade, en dan ben ik dus de sjaak. aangezien ik niet kan aantonen of de schade en voorheen wel of niet was.

Tuurlijk geldt dit voor iedereen, maar hij zij ook dat een iphone voor mij verder niet veel meerwaarde had. En dat heeft voornamelijk mij knop omgezet. Hij geeft aan dat apple producten ideaal zijn als je alles van apple hebt. Ik heb alleen de telefoon, geen macbook of wat, het gaat dus niet om het koppelen van de apparaten, waar apple dus normaal gesproken een grote plus punt heeft.

@cynthiar, juist online gekeken maar op dit moment absoluut geen geld voor nieuw

intussen aan het kijken, en mijn oog is gevallen op de samsung A40 of A50 of de Huawei P smart +, waarbij ik vooral de laatste twee toch wel echt te groot vindt. maar in de prijsklasse (waarin ik zoek) en de eis van 64 GB kom ik alleen maar dit formaat telefoon nodig. Daarnaast ben ik nu natuurlijk relatief klein gewent

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:32

Schildpadddd schreef:
intussen besloten om niet voor een iphone te gaan. Kennis werkt in speciaalzaak voor telefoons, waar ze oa refurbished aanbieden, en hij raadde het mij af. Gezien er 9 v/d 10 keer wel iets niet werkt, kan ook zijn dat je het nooit merkt. Hij geeft daarbij ook aan dat wanneer ik terug zal komen op garantie het bedrijf het vaak gooit op val of waterschade, en dan ben ik dus de sjaak. aangezien ik niet kan aantonen of de schade en voorheen wel of niet was.

Wat een onzin dat garantie nagenoeg altijd afgewezen zou worden of dat álle refurbs slechte kwaliteit zouden zijn. Als dat zou zijn dan zou die markt toch niet overleven, denk je niet? En dat doet ie wel....

Forza heeft idd een slechte naam, net als Greenmobile dus je moet wel een beetje weten waar je koopt. Goedkoop is duurkoop wat dat betreft.

Ik heb nu een half jaar een refurbished iPhone 8 64gb, kost rond de 500eu bij ons (ik werk in een winkel die ze verkoopt) met een jaar garantie, zonder gebruikerssporen.

Als je toch voor Android wil gaan zou ik idd voor de A40 gaan. Klein, betaalbaar en absoluut goeie specs voor dat geld! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:08

Telefoonverkopers verkopen natuurlijk het liefst nieuwe telefoons :))
Het is zeker niet waar dat refurbished telefoons 9 van de 10 keer stuk zijn. Die zijn helemaal gecontroleerd op defecten. Anders zouden die bedrijven inderdaad niet als paddestoelen uit de grond schieten. iPhones gaan juist vaak heel lang mee zonder problemen, daarom zijn juist die telefoons zo ideaal om als refurbished te verkopen.
iPhone heeft wel meer voordelen tov Android. Het werkt allemaal wat simpeler en duidelijker, ze zijn minder vatbaar voor virussen en crashes en softwareproblemen, ze zijn waardevaster, en ze werken niet met google en dus veiliger voor je gegevens en privacy. Maar daardoor ook duurder, zelfs refurbished zijn ze niet goedkoop.

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:18

Ik koop al jaren refurbished toestellen voor mij en mijn gezin, zowel ,Iphones als laptops als tablets. Nooit problemen mee gehad. Eén keer had ik een tablet waarvan de batterij na een tijd niet goed meer oplaadde. Dat was nog in garantie maar ik had te lang gewacht en de garantie laten verlopen. Ik heb enkel de batterij moeten betalen en niet de onderzoekskosten, terwijl het toestel dus eigenlijk buiten garantie viel. Ik koop mijn toestellen bij Microforce. Ik kan natuurlijk niets zeggen over andere refurbished winkels.