Bloemen voor crematie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xShanice

Bloemen voor crematie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 20:59

Hallo!
Ik zit met een dilemma, sinds kort heb ik een vriend en zijn opa is afgelopen zondag overleden. Ik kende zijn opa niet en zijn oma heb ik vrijdag ontmoet op het moment dat haar man in het ziekenhuis lag.. Morgen is de crematie en mijn vriend wil dat ik erbij ben om hem te steunen dus dat doe ik ook, zijn oma en derest van de familie ontvangt me ook met open armen en hebben gisteren ook bij zijn oma gegeten met de familie.
Nu is mijn vraag dus, is het raar om een boeket bloemen mee te nemen voor zijn oma uit medeleven ookal ken ik haar net en der man niet? Het zou dan om een wit boeket gaan, dit omdat ik ze gisteren over witte rozen hoorde praten tijdens het eten. Ik vind het zo moeilijk omdat ik dit niet heb meegemaakt buiten me eigen familie, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

zacharyhill

Re: Bloemen voor crematie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:02

Ik denk dat dit heel goed kan, een mooi klein bescheiden boeket denk ik dat men wel kan waarderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:08

Dat is altijd lastig, heb je toevallig ook een rouwkaart? Bij sommige staat er namelijk op dat ze juist geen bloemen willen. In mijn ervaring is dit vaak bij (streng) gelovige mensen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:10

Dit kun je toch prima aan je vriend vragen? Die weet vast precies wat een goed gebaar zou zijn. Het is sowieso attent van je :) Gecondoleerd..!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:18

Als je een boeket mee wil nemen met de bedoeling dat oma dat thuis neerzet denk ik dat dat lastig wordt als je dat naar de crematie meeneemt. Als jullie bij oma thuis verzamelen kan dat prima en kan je er nog bij zeggen dat de bloemen voor haar zijn, om verwarring te voorkomen. Als je bloemen mee wilt nemen met de bedoeling dat ze bij de kist gelegd worden dan kan dat prima. Meestal staan er medewerkers bij binnenkomst van het crematorium om bloemen aan te nemen die last minute meegenomen worden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:20

Ik zou gewoon een nette rouwkaart sturen en de bloemen achterwege laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:27

eva1969 schreef:
Als je een boeket mee wil nemen met de bedoeling dat oma dat thuis neerzet denk ik dat dat lastig wordt als je dat naar de crematie meeneemt. Als jullie bij oma thuis verzamelen kan dat prima en kan je er nog bij zeggen dat de bloemen voor haar zijn, om verwarring te voorkomen. Als je bloemen mee wilt nemen met de bedoeling dat ze bij de kist gelegd worden dan kan dat prima. Meestal staan er medewerkers bij binnenkomst van het crematorium om bloemen aan te nemen die last minute meegenomen worden.

Zoiets wilde ik ook tikken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:27

Ik vind het een prima idee: de kersverse weduwe een bos bloemen geven.
Eventueel van jullie samen.

Meestal regel ik het via de dichtstbijzijnde bloemist:
boeket 1 voor op de kist, lint 'zo en zo',
boeket 2 naar het huisadres met een kaartje met dingen als sterkte en lieve groeten.

(Uiteraard kan je/ kunnen jullie je eventueel beperken tot 1 boeket.)

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 21:45

De crematie is om 2 uur, ik ben al rond 1 uur bij zijn oma en de bloemen zijn dan voor haar uit medeleven en respect dus kan ze voor de crematie aan der geven. Mijn vriend vind het niet raar als ik bloemen mee neem voor zijn oma en ze vind het ook niet erg zei hij net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:47

Dan kun je ze inderdaad prima aan haar zelf geven, lief van je. Misschien is het een idee om er een simpel vaasje bij te doen? Voor het geval zij veel bloemen krijgt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:48

xShanice schreef:
De crematie is om 2 uur, ik ben al rond 1 uur bij zijn oma en de bloemen zijn dan voor haar uit medeleven en respect dus kan ze voor de crematie aan der geven. Mijn vriend vind het niet raar als ik bloemen mee neem voor zijn oma en ze vind het ook niet erg zei hij net.

Ik vind het een enorm lief gebaar.
Natuurlijk ken ik je vriend zijn oma niet, maar ik denk dat het over het algemeen zeker gewaardeerd wordt. Het is toch een teken van medeleven.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:49

xShanice schreef:

Doen dus! Ik vind het echt een lief gebaar. Een gebaar zo uit je gevoel is toch (bijna) altijd goed?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:07

Ik wilde nog opperen om volgende week even bij haar langs te gaan voor een kopje thee en dan wat lekkers en een bosje bloemen mee te nemen. De eerste tijd zal voor haar heel eenzaam worden, dus dan heeft ze én even bezoek én een bloemetje staan (waarschijnlijk zal ze deze week al meerdere boeketjes hebben ontvangen).

Maar het is sowieso een heel lief gebaar en je moet doen waar jij je goed bij voelt! <3

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 00:50

Inderdaad het gebaar alleen al is super !

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:43

Ik zou dat gewoon doen :j Heb dit jaar mijn vader begraven en wat het allerfijnst is, is dat je merkt dat mensen om je denken op wat voor manier dan ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:01

Jahoor dat kan prima. Tenzij mensen natuurlijk aangeven dat ze perse geen bloemen willen. Maar dat is nu niet het geval begrijp ik.