Pretparken, ik word ‘oud’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Pretparken, ik word ‘oud’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 19:25

Vakantie samen met vriendlief, dus vandaag er op uit. Phantasialand op de planning. Ik durf overal in dus ook vandaag ging ik met goede moed in de wachtrijen staan. Achtbaan 1, misselijk. Achtbaan 2, nog veel misselijker. Achtbaan 3, kwartier bij moeten komen.

Waar ik vroeger altijd alles kon doen en gezegend was met een stalen maag is het tegenwoordig wel anders. Vriendlief heeft een kwartier moeten zitten omdat hij duizelig was.

Nog meer bokkers met mooie pretpark verhalen?

capopjekop

Re: Pretparken, ik word ‘oud’

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:28

Dat had ik ook toen we vorige maand naar walibi gingen. Alleen de untamed kwam ik niet misselijk uit. Bij mij was het puur spanning omdat ik al jaren niet meer in een achtbaan geweest ben. Van de week in de efteling nergens last van gehad gelukkig.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:29

Vroegah, kon ik echt tientallen keren achter elkaar in een achtbaan of andere gekke attractie. Tegenwoordig kan mijn lichaam dat echt niet meer aan. :') En sinds ik een half uur heb vastgezeten in een achtbaan in Walibi ben ik er helemaal compleet van genezen. Wat een ramp.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:31

Heel herkenbaar, altijd als snel misselijk geweest. Vaak wacht ik samen met ons mam terwijl de mannen plezier hebben in dat soort gekke attracties :D

Ik vind het het niet waard om een half uur lang misselijk/draaiierig of niet goed te zijn :=

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:34

Dat ken ik helemaal... vroeger hoe harder en specialer de attracties hoe liever, nu wordt ik al misselijk in de theekopjes in disney...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:44

Jaaa zo balen! Ik kon ook achter elkaar, maar nu steeds bijkomen na 1 ritje. Ik laat me er niet door tegenhouden maar moet wel pauzes inlassen haha.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:48

Erg he? Ik ben benieuwd wat de wetenschappelijke verklaring voor is.

Heb je recent nog ondersteboven aan het klimrek gehangen? Ik wel en ook dat lukte me niet meer zonder misselijk te worden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:50

Ik was vroeger nooit wagenziek en nu wel en merk het nu ook in attracties. Dus ik hou het bij dingen als de Droomvlucht en het sprookjesbos en de eettentjes :evaw:

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:53

Gelukkig kan ik het nog steeds allemaal goed hebben, mijn vriend moest wel af en toe even bijkomen. Wel had ik in een van de achtbanen van Walibi een paar weken terug een spier in mijn nek zodanig verrekt dat ik de uren erna mijn hoofd amper recht kon houden. Daarbuiten ging het nog prima met mijn 30+ :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:55

Selina schreef:
Ik was vroeger nooit wagenziek en nu wel en merk het nu ook in attracties. Dus ik hou het bij dingen als de Droomvlucht en het sprookjesbos en de eettentjes :evaw:

Hier hetzelfde, achtbanen hebben van mij nooit gehoeven omdat ik altijd, echt altijd misselijk werd. Dat is het mij echt niet waard. :n Ik geniet er ook niet van, hou mij heel stevig vast en heb vaker mijn ogen dicht dan open...

Droomvlucht en het sprookjesbos zijn dan veilig. :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:56

Misselijk valt wel mee, ik ga ook niet in achtbanen die over de kop gaan. Maar vorig jaar in Moviepark Germany had ik een week last van mijn nek nadat ik in die grote houten achtbaan geweest was....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:59

Ik werd als kind al misselijk op de schommel, kun je dus wel nagaan dat ik never/nooit in iets ging wat extremer was dus bewoog. Kinderen vonden het altijd geweldig maar ik, alleen van het kijken was ik al beroerd.
Tot ik het gezeur eens zo zat was en ik in de rij voor de Python ging staan, overleeft en voordeel, ze hebben me nooit weer geplaagd.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 19:59

Chocopasta schreef:
Jaaa zo balen! Ik kon ook achter elkaar, maar nu steeds bijkomen na 1 ritje. Ik laat me er niet door tegenhouden maar moet wel pauzes inlassen haha.

Eens. Ik blijf overal in gaan maar wel met pauzes :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:00

DiantaM schreef:

Heb je recent nog ondersteboven aan het klimrek gehangen? Ik wel en ook dat lukte me niet meer zonder misselijk te worden.

Dit dus, ik deed laatst een rondje op het koprol rek van mijn dochter en woowwwwwwww alles draaide

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:03

Vriendin en stiefdochter zijn gek op pretparken. Ik NIET. Te druk, te veel lawaai etc.
Maar ik heb me laten overhalen om twee dagen moviepark te doen en het was toch wel weer heel leuk!
Bang ben ik niet echt ( maar word inderdaad wel steeds iets minder dapper), maar ik vind achtbanen nu vooral erg oncomfortabel. Dus daar ben ik klaar mee.
Maar geef mij een water attractie en je bent me de hele dag kwijt. Fantastisch vind ik dat! ( type boomstam, wild water etc).

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:05

Zolang ik niet over de kop ga is er weinig aan de hand. Maar draai dingen zoals de villa volta in de Efteling is ook een echte no go! Dan blijf ik in de draai hangen ofzo iets maar het voelt heel naar en irritant! Vroeger kon ik ook in van die centrifuge dingen, ook rustig 3 a 4 keer achter elkaar. Gelukkig is mijn kind nog jong en mag ze alleen in de veilige dingen. Al ging de carrousel ook al iets te snel naar mijn mening. _O-

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:12

Ik word nu al misselijk op een schommel. En hoofdpijn in een achtbaan van dat bonken tussen die leuningen. Vraag me af hoe slecht dat wel niet is voor een kinderhoofdje. Hoewel ik geloof niet dat ik er zelf wat aan over heb gehouden, maar toch vraag me af of er wel eens onderzoek naar is geweest.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:21

Apart, ik herken dit totaal niet. Sterker nog door de wilde cros ritten van mijn paard ben ik het eerder beter gewend dan vroeger.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:29

Mijn vriend en ik zijn onlangs nog in de Efteling geweest.
Wij zijn wel echte achtbaanfanaten. Alle achtbanen minsten twee keer gehad.
Vorig jaar zijn we een weekend naar Disneyland Parijs geweest. Ook daar geen problemen ondervonden na de vele achtbaanritten. Één van de achtbanen vonden we zo leuk; daar zijn we echt wel een keer of tien in geweest. (Niet achter elkaar, maar verspreid over beide dagen haha)
De achtbanen in Walibi zijn ook geen probleem. Ik blijf het leuk vinden.

Maar merkte de laatste keer (vooral na een ritje in de baron) dat ik ook echt even bij moest komen. Niet omdat ik misselijk werd. Ik weet niet precies wat ik voelde op dat moment haha.
Echt misselijk ben ik sowieso nog nooit geweest na een ritje in een achtbaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:40

Zolang ik maar niet in de zweefmolen of theekopjes/monsieur kannibale ga is er niets aan de hand. Doe ik dat wel, kan ik daarna geen achtbaan meer handelen zonder straalmisselijk te worden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:43

Vroeger dood ik overal in, nu hoogte vrees en wagenziek, dus ja ik durf niet meer, ga ik wel dan gaat mijn maag inhoud eruit. Aantal jaar terug nog eens op de kermis in de Break dance gegaan, had ik ook beter niet kunnen doen ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:47

Hier een thrill seeker, achtbanen en de vrije val zijn favoriet, we gaan soms ook naar het buitenland voor een attractiepark, maar ik ben de 30 gepasseerd en kan me vooral ergeren aan de kids die zo onrustig zijn of asociaal :') ik probeer dan ook door de weeks te gaan in het naseizoen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 04-09-19 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:48

DiantaM schreef:

Nou dat inderdaad _O-
Zo oud ben ik nog niet, maar ik kan het niet meer handelen :')

Pretparken zijn sowieso niet wat voor mij, was vroeger al geen held maar nu echt een schijterd met achtbanen :')

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 21:48

Blussem schreef:
Apart, ik herken dit totaal niet. Sterker nog door de wilde cros ritten van mijn paard ben ik het eerder beter gewend dan vroeger.

Toch grappig dat dit bij iedereen anders is. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat nu kan. Jaren gaat het prima en nu ineens kan ik er niet meer tegen. Zelfde met hoogtes. Vroeger ging ik bungyjumpen zonder enige angst. Nu moet ik er echt niet meer aan denken.

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:01

Ik kon vroeger ook overal in, hoe harder/gekker/heftiger hoe beter en nooit misselijk, maar ik merkte dit jaar voor het eerst ook dat dat voorbij is. Ben een halve dag ziek geweest van een kermis attractie %)
Had het er met een collega over en die zei dat het te maken heeft met je evenwichtsorgaan, dat dat veranderd als je ouder wordt (minder soepel?) en je er daardoor meer last van krijgt. Weet t niet meer precies maar zoiets iig. Baalde wel van dat nieuws want ik hoopte eigenlijk dat de misselijke middag eenmalig was want ik houd te veel van achtbanen en pretparken :P