Wat doe jij met spullen die je niet gebruikt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Wat doe jij met spullen die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 15:31

Het begint weer te kriebelen, de opruimwoede.

Dit betekend dat ik altijd veeeeeeeeel weggooi. Sommige dingen geheel terecht en andere dingen niet.

Bijv. De badkamer, er staan flesjes shampoo die ik niet lekker vind ruiken, 2 keer haar mee gewassen maar T bevalt niet. Maandverband nog van de bevalling, dicht pak, niks gebruikt maar ook geopende pakjes sanature, helaas njet geschikt voor mij, zo kan ik nog wel even doorgaan... wat miet ik hiermee? Ik hooi het altijd weg maar ik vind het erg zonde... ook nog een dichte verpakking hero hypoallergeen, krijgt mijn zoontje niet maar kan het niet terug brengen naar de winkel.

Wat doen jullie met dit soort producten? Maak je het op? Geef je het weg? Gooi je het weg? Of heb je gewoon niet zoveel troep als ik :D

MarlindeRooz

Re: Wat doe jij met spullen die je niet gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:33

Weggooien / weggeefhoek!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:34

Verkopen of gratis weggeven. Of het moet echt niet waard zijn om zelfs weg te geven, dan weggooien.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:34

verzamel altijd vanalles in een tas. Van shampoo tot eten dingen tot waxmelts en kaarsen en daar een foto van maken en op facebook op de weggeefhoek. Tot nu toe altijd veel reacties gehad.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:35

Idd op een Facebook groep zetten!
Ik wilde van mijn oude krabpaal af...ding zag er niet meer uit maar toch op FB gezet. Zelfde dag was ie weg.

Ik zou er een leuk pakket van maken en dat verloten onder de geïnteresseerden.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 15:37

Maar ook open flesjes shampoo?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:43

Gwenvd schreef:
Maar ook open flesjes shampoo?

Zou ik niet doen maar misschien kun je die kwijt op de wasplaats op (een) stal? Dan kunnen ze daar opgemaakt worden.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:46

Soms verkoop ik het, soms gooi ik het op de weggeefhoek op facebook.
Tenzij het echt niet meer weg te geven is, dan gooi ik het weg :)

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 15:47

Ik zal ook eens om me heen vragen. Misschien kent iemand nog iemand haha

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:07

Weggooien doe ik bíjna nooit. Ik probeer waardevolle dingen te verkopen, de rest geef ik bv weg aan mijn ouders, zusje of desnoods aan vreemden. Open flessen maak ik liefst gewoon zelf op, dan maar even een minder fijner shampoo/zeep, en anders gebruiken mijn ouders het wel op.
Oude kleding gebruik ik als poetslap. Oud hout bewaar ik voor kleine projectjes en reststukjes stoken we op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:09

Er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld shampoo niet kunnen betalen.. Misschien zou je eens een voedselbank in de buurt kunnen contacten en kunnen zij het verdelen onder de minder bedeelden..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:10

Geopende flesjes kun je eventueel gratis weggeven? Heb ik ook wel eens gedaan. Een shampoo en conditioner gebruikt die ik na één wasbeurt toch niet fijn vond. Op Facebook gezet dat ze gratis opgehaald konden worden, binnen 2 minuten kwam er iemand om.

Hoef ik t iig niet weg te gooien. Er was maar één scheutje uit.

Humpiedumpie schreef:
Er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld shampoo niet kunnen betalen.. Misschien zou je eens een voedselbank in de buurt kunnen contacten en kunnen zij het verdelen onder de minder bedeelden..

Of dit idd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:13

Je kunt geopende flesjes shampoo ook in een handenzeeppompje overgieten. ;) Dat is wat ik meestal doe.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:16

Kleding geef ik aan mijn collega, zij spaart het op en brengt het naar de manege die het op hun beurt weer inbrengen en van dat geld wat ze ervoor krijgen, bekostigen ze de activiteiten voor de ruiters met een beperking.

De andere overige spullen geef ik weg aan bekenden of aan goede doelen ( voor minima bijv), vind ik het,het niet meer waard om weg te geven dan gooi ik het weg.
Via de weggeefhoek geef ik niets meer weg daar ik het 9 van de 10 keer later te koop aangeboden zie worden.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:20

Hier toevallig afgelopen week los gegaan in de kelder...

Marktplaats, weggeefhoek, kringloop, stort is zo ongeveer het riedeltje wat ik doorlopen heb :')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:31

Lay_D schreef:
Via de weggeefhoek geef ik niets meer weg daar ik het 9 van de 10 keer later te koop aangeboden zie worden.

Dat vind ik geen probleem, als die mensen de moeite willen doen mogen ze gerust hun gang gaan. Als ik er maar vanaf ben en als er uiteindelijk nog iemand blij mee is, vind ik het allang goed.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:35

Ik ben ook gestopt met dingen gratis weggegeven op fb. Negen van de tien keer levert het gezeur op. Heel jammer, maar dat is het me niet waard. De kringloopwinkel vind ik vaak belachelijke prijzen vragen, maar daar gaan mijn overtollige spullen toch echt heen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:36

Marktplaats (voorkeur natuurlijk om wat geld te verdienen)
Als iets onverkoopbaar is de kringloopwinkel of kliko.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:41

Als het snel weg moet:
Grote dingen geven we weg via facebook, kleine dingen gewoon de kliko in.

Laatst een oude heren fiets gratis weggegeven, waren mensen boos dat hun niet degene waren die de fiets mochten halen, omdat ze niet de eerste waren. Hun hadden 'm namelijk écht hard nodig :roll:

Heeft het geen haast en levert het mogelijk nog wat op: Verkopen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:43

Kringloopwinkel komt aan huis ophalen, dan hoef je geen onbekende/onbetrouwbare mensen aan de deur te krijgen als iets toch gratis weg mag.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:02

Ik zet bijna alles op de weggeefhoek

Tenzij iets niet meer bruikbaar is.
Kom er zo bijna altijd vanaf!
Van een oude pallet tot zeep. Je kunt het zo gek niet bedenken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:05

daantjuhhh schreef:
Ik zet bijna alles op de weggeefhoek

Tenzij iets niet meer bruikbaar is.
Kom er zo bijna altijd vanaf!
Van een oude pallet tot zeep. Je kunt het zo gek niet bedenken.

Vind je dat niet vervelend, al die vreemde mensen die aan huis komen? Vind het toch een verschil maken of er iemand aan de deur komt die geld over heeft voor iets of eentje die het voor niks wil hebben.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:12

Verkopen, weg geven, gebruiken voor onderdelen, gebruiken voor de kinderen om mee te knutselen.
Dr gaat hier maar heel weinig echt naar de stort of de kliko in.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:17

We hebben hier in de lokale supermarkt een weggeefkast. Kun je spullen die je kwijt wilt inzetten, ideaal voor geopende shampoo enzo. Geen idee of dat in jullie streek ook bestaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:26

Ik heb hier laatst ook alles opgeruimd incl schuurtje vol met zooi.
Een paar dingen, maar dan praat ik echt over een handjevol en dingen als m'n vriezer, nieuwe schildersezel enzo heb ik verkocht via marktplaats, de rest weggegeven via Facebook, buren/vriendinnen gegeven (had bijvoorbeeld zilver shampoo wat ik helemaal niet meer gebruik daar heb ik een goede vriendin blij mee gemaakt), sinds kort is er een buurtwinkel/kringloop hier in de wijk, in de straat waar ik woon zelfs dus daar heb ik veel heen gebracht.
Aantal mensen via Facebook hier gehad die dan met tas vol weer vertrokken, kledingkast heb ik uitgezocht 4 vuilniszakken vol allemaal naar blijf van m'n lijf huis gedaan.

Voorheen was ik best wel van heeft het waarde dan wil ik het verkopen, maar daardoor stonden hier al zeker een jaar 2 vuilniszakken met kleding wat ik niet meer droeg of paste, als het niet verkocht liet ik het weer staan en als ik er dan weer klaar mee was pakte ik m'n camera en ging ik alles weer op de foto zetten en op marktplaats zetten. Nou wat een tijd en moeite. Nu weet ik zeker dat het goed terecht komt.