Enquette voor stalhulpen en -medewerkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Enquette voor stalhulpen en -medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:48

Hoi bokkers,

voor school ben ik bezig met een project, en daarvoor ben ik op zoek naar ervaringen van stalhulpen en medewerkers. Ik krijg regelmatig het idee dat dit een slecht betaald en zwaar beroep is, maar ik heb natuurlijk echte ervaringen nodig om te zien of dat beeld klopt!

Daarom heb ik hier een korte enquette van 10 vragen.

https://www.survio.com/survey/d/L7D9P2F9C8K6B5Z9R

Heleennn

Re: Enquette voor stalhulpen en -medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:55

Ik heb hem ingevuld!

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:56

Ik heb hem voor je willen invullen, maar doordat hij niet in een nieuw tabblad opende zijn nu per ongeluk alle antwoorden weg..?

Daarnaast een tip: nooit een open vraag stellen wat betreft geld/inkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:28

xxPaige schreef:
Ik heb hem voor je willen invullen, maar doordat hij niet in een nieuw tabblad opende zijn nu per ongeluk alle antwoorden weg..?

Dankje voor de tip! :)

Ik schrik wel, heb nu 15 antwoorden waarvan driekwart veel lichamelijke klachten ondervindt door het werk...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:30

Mag je het ook invullen als je het werk niet meer doet? Heb het zeker 2,5 jaar gedaan ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:30

xDenies schreef:
Mag je het ook invullen als je het werk niet meer doet? Heb het zeker 2,5 jaar gedaan ...

Ja tuurlijk! :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:34

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:36

Resistance schreef:
xDenies schreef:

Ja tuurlijk! :)

Dan bij deze ingevuld :)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:48

Geen ervaring als stalhulp, wel jaren geleden ervaring met tienerkamers, bijna hetzelfde, maar toch niet helemaal.
Wel een tip als je je enquete gaat presenteren op school: het is enquete, dus niet enquette. In mijn tijd schreef je enquête, maar dat schijnt nogal verouderd te zijn

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:23

Resistance schreef:
xxPaige schreef:

Ik schrik wel, heb nu 15 antwoorden waarvan driekwart veel lichamelijke klachten ondervindt door het werk...

Misschien dat je daar van schrikt, andere kant, dan zou je moeten vergelijken met andere beroepen, álles wat fysiek zwaar(der) is komen lichamelijke klachten voor.
Ik vind lichamelijke klachten ook een heel ruim begrip overigens, zijn dit zaken waarbij je blijvende "schade" hebt, is dit veroorzaakt door overbelasting, ongelukken. Heeft dit tot oorzaak dat je, je ziek moet melden, of dat je uiteindelijk denkt dit werk niet meer te kunnen doen?

Ik heb ook "lichamelijke klachten" door mijn werk(in de paarden) Met name door te veel lopen in mul zand, leuke (terugkerend) peesprobleem, het ergste daarvan is dat ik niet zoveel kan lopen als ik zou willen(dan heb ik het over meer dan 15 km per dag)
De spierpijntjes, verrekkingen, rugpijntjes etc. soms door overbelasting, soms door ongelukjes, ja, dat hoort er nou eenmaal ook bij.
Zou ik het bij ander werk minder klachten hebben? De ongelukken heb ik wsl niet, maar als ik zittend werk zou doen, dan zou ik pas echt zeker weten dat ik klachten krijg :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:36

Ik vond het een vervelende enquête. Allereerst bij de vraag met punten toebedelen werkte niet voldoende op mobiel. Ik werd er geïrriteerd van en ben maar gestopt. Dat schuifje reageerde niet/zeer slecht.
Tevens bij onderstaand.
Probeer iets duidelijker te zijn. Nee ik kreeg niet regelmatig complimentjes maar wist wel dat mijn baas mij waardeerde. Je hoeft niet altijd complimentjes te ontvangen voor je weet dat men tevreden over je is

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:38

Ik vond het een vervelende enquête. Allereerst bij de vraag met punten toebedelen werkte niet voldoende op mobiel. Ik werd er geïrriteerd van en ben maar gestopt. Dat schuifje reageerde niet/zeer slecht.
Tevens bij vraag 5.
Probeer iets duidelijker te zijn. Nee ik kreeg niet regelmatig complimentjes maar wist wel dat mijn baas mij waardeerde. Je hoeft niet altijd complimentjes te ontvangen voor je weet dat men tevreden over je is. Daarbij struikel ik ook over het woord “regelmatig”
Als je sporadisch een complimentje krijgt, weet je wel dat je gewaardeerd wordt, maar het valt niet onder het antwoord van regelmatig

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:25

Resistance schreef:
xxPaige schreef:

Dat is toch niet verwonderlijk? Verpleegsters/verzorgsters hebben ook vaak lichamelijke klachten zoals rugpijn, net zoals bouwvakkers of hoefsmeden... Beroepen die fysiek zwaar zijn eisen hun tol :) Een stalhulp moet veel tillen, duwen, veel repetitieve bewegingen uitvoeren waardoor het risico op blessures vergroot wordt.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:01

Ingevuld, al heb ik dit wel als bij/vakantie baan