(Oude) sieraden taxeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

(Oude) sieraden taxeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 07:12

Hoi!

Ik heb een aantal (oude) gouden sieraden met echte diamanten. Ik zou deze graag laten taxeren om te kijken wat ze nu uberhaupt nog waard zijn aangezien ik er toch niks mee doe.

Heeft iemand dit ooit gedaan? Kun je dit bij iedere juwelier laten doen? Zit er veel verschil in de prijs of kun je ervan uit gaan dat het allemaal in dezelfde koers ligt?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:18

Ik heb ondervonden dat briljanten in zetting niet zoveel meer waard zijn.
Mijn oma had er best wat van in ringen en oorbellen en zei altijd dat het de geldwaarde bleef houden, dus niet.
Zou ze in een ring oid laten zetten en houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:26

Diamanten hebben een waarde wat een fractie van de verkoopprijs is. Ze verkopen aan een juwelier is dus vaak niet aan te raden. Maar je kan ze natuurlijk wel over laten zetten naar een nieuw/modern sieraad dat je wel wilt dragen.

Anders misschien bewaren tot je wel behoefte hebt aan een sieraad met diamant.

De waarde van het goud gaat op gewicht en dan tegen de huidige goudprijs. Waardes zullen wat verschillen per juwelier afhankelijk of ze slechts een verkooppunt zijn of echt zelf sieraden maken.

sanso

Re: (Oude) sieraden taxeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 07:29

Oke!
Geen idee dat dat zo werkte. Ik dacht inderdaad ook dat het zijn waarde redelijk zou bewaren.
Ik pas de sieraden niet (en ze passen ook niet bij mij..) dus wellicht is om laten zetten wel een goed idee!

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:44

Ik heb mijn sieraden (erfenis) laten taxeren bij een veilinghuis. Zij hebben vervolgens ook die sieraden geveild. Voordeel is dat ze een percentage van de opbrengst vragen, en dat zij dus hun best doen om voor zoveel mogelijk geld te verkopen. het veilinghuis heet MPO.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:47

Ligt helemaal aan de kwaliteit van de stenen. Meeste diamanten zullen niet zo heel veel waard zijn.

Maar als het hoge kwaliteit diamanten zijn(veelal met certificaat) die behouden hun waarde wel.

Dus je kan ze laten taxeren. Of misschien heb je er een certificaat bij?

Anders inderdaad over laten zetten.

http://www.diamantwisselkantoor.nl/diam ... gIDwvD_BwE
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-09-19 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 07:50

Ik heb bij een ring een certificaat ja. Daar staat ook bij dat er een saffier in zit. Plus nog wat diamanten in XX karaat goud.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:50

sanso schreef:
Ik heb bij een ring een certificaat ja. Daar staat ook bij dat er een saffier in zit. Plus nog wat diamanten in XX karaat goud.

Kijk...dan kan je al bepalen wat de kwaliteit van de steen(stenen) is.

http://www.diamantwisselkantoor.nl/diamant-waarde