Wat heb jij nooit van je ouders geleerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Wat heb jij nooit van je ouders geleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 20:18

Ik sta hier de keuken op te ruimen en ik laat weer de rotzooi in het putje liggen. In mijn achterhoofd hoor ik mijn moeder zeggen: ‘als je nou met spoed een arts nodig hebt en die komt bij je thuis, dan moet hij zijn handen boven jouw aardappel restjes wassen.’ en terwijl ik het putje schoon maak dacht ik, zo zijn er nog veel meer dingen die ik nooit heb overgenomen van mijn ouders, hoe vaak ze het ook tegen me zeiden.

Zo drink ik nog steeds uit het pak, is mijn slaapkamer een rommel, haal ik geen boodschappen voor de rest van de week, vul ik de toilet of keukenrolhouder nooit, drink altijd sap bij het eten, heb nooit contant geld op zak, laat alle machines draaien als ik weg ga, laat veel te vaak lampen branden, ben ik nog steeds slecht met geld en vergeet ik nog steeds mijn kont als hij niet vast zat.

Wat hebben jullie nooit geleerd? :D

__Sannne

Re: Wat heb jij nooit van je ouders geleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:26

Kamer opruimen. :)) Mijn studentenkamer is vaker een bende dan opgeruimd. En dat terwijl ik vroeger echt belachelijk vaak mn kamer moest opruimen van mijn ouders.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:33

De deur dicht doen. ‘Je bent toch niet in de kerk geboren’ De voordeur is de enige deur die ik hier dichtdoe.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:38

"Denk nou na voor je iets zegt" :oo

Ik doe heus m'n best over het algemeen, vind het wel nuttig advies, maar lukken wil het niet altijd :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:41

De douchecabine drogen na het douchen..
Direct na het eten afwassen, ook niet mijn sterkste kant :')
Laatst bijgewerkt door Noukie op 02-09-19 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:42

Is ook een vrij nutteloze hobby wat mij betreft :+
Dan kan je beter 1x in de zoveel keer wat anti kalkmiddel op je douchewand doen ipv iedere keer alles droogmaken... Zonde van de tijd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:43

BartVB schreef:
Is ook een vrij nutteloze hobby wat mij betreft :+
Dan kan je beter 1x in de zoveel keer wat anti kalkmiddel op je douchewand doen ipv iedere keer alles droogmaken... Zonde van de tijd.

Dat dus! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:46

Selina schreef:
De deur dicht doen. ‘Je bent toch niet in de kerk geboren’ De voordeur is de enige deur die ik hier dichtdoe.

In de nacht hoop ik wel toch?
Overlevingskans bij brand is zoveel groter als de deuren gesloten zijn ;)
https://www.brandweer.nl/brandveilighei ... deur-dicht

Pfoe, goede vraag TS!
Ik zit het liefst op tafels ipv stoelen, de armleuningen van de bank ipv de bank etc. Al mocht het nooit :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-19 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:49

Niet met je voeten op tafel. Ik die regel heb ik direct geskipt toen ik huis uit ging.

En na avondeten afwassen. Dat word sws de volgende dag pas

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:51

Met geld omgaan :( nooit geleerd, nu enorm veel problemen mee...

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:53

Maar dat is meer luiheid (of iets anders) dan dat het nooit geleerd is toch? :=
Het is vaak wel geleerd, maar toch doe je het niet. Maak ik mezelf ook schuldig aan.

Ik heb nooit geleerd hoe ik met geld moet omgaan.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:54

_Barbara_ schreef:
Het is vaak wel geleerd, maar toch doe je het niet. Maak ik mezelf ook schuldig aan.

Toch gek he, geld is zo belangrijk, maar er wordt nooit echt aandacht besteed aan hoe je ermee om moet gaan...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:55

Leuke OP, Giolli _O- Herkenbaar ook :D

Ik heb alleen heel veel dingen laten vallen die me vroeger geleerd zijn. Ze pasten niet bij me en ik geloof ook dat er van alles van generatie tot generatie wordt doorgegeven en zo zit je ineens met ideeën die eigenlijk bij je oma vandaan komen :oo

Alleen heb ik nog wel een sterke drang om het huis netjes te hebben en de tuin ook, met de bijbehorende frustratie als dat niet lukt |o Bij mijn moeder is het een toonzaal en ligt geen papiertje scheef. Het gevoel dat het/ik nooit goed genoeg is/ben, dat stemmetje van mn moeder in mn hoofd dus inderdaad, bekroop me tot voor kort nog regelmatig en daar moest ik maar eens vanaf, vond ik. Too old for that oliebol ;)

De douche is inderdaad ook een klus voor antikal en chloor, hoewel mijn vriend wel de gewoonte heeft om de trekker er na het douchen langs te halen. Dus dat is nu ook mijn gewoonte. Bij ons thuis hoefde dat nooit.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 20:59

Pepperrr schreef:
_Barbara_ schreef:

Toch gek he, geld is zo belangrijk, maar er wordt nooit echt aandacht besteed aan hoe je ermee om moet gaan...

Mijn moeder helaas ook niet. Mijn pinpas afpakken als het te gek werd en op mijn 18e ging de spaarrekening open. We kunnen allemaal wel raden hoe dat af liep.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 20:59

OJA EN NIET MET DE VORK IN DE PAN

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:01

Niet op tafel zitten en niet in de keuken opscheppen. Maar eigenkijk is er een heleboel wel blijven hangen. :')

Vind die van de hulpverlener die zn handen moet wassen boven jouw aardappelschillen wel geniaal _O-

Niet met geld om kunnen gaan snap ik echt niet. Je hoeft toch nooit van iemand geleerd te hebben om te weten dat je gewoon niet meer uitgeeft dan je hebt. En dat als je krap bij kas zit het handiger is eerst de noodzakelijke dingen te betalen en de rest op de spaarrekening te zetten.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:11

Meteen de was ophangen als de machine klaar is. Na het drogen netjes opvouwen en opruimen (dat doe ik meestal pas als ik geen plek meer heb om de volgende was op te hangen) en strijken.... Strijken weiger ik, als mijn vriend iets gestreken wil hebben moet hij vooral zijn best doen :+
Mijn moeder strijkt alles.

Verder alle dagen stofzuigen (wie heeft daar tijd voor?), geen apparaten als een laptop op tafel laten liggen...
Aan tafel warm eten (we ontbijten altijd aan tafel, avondeten doen we op de bank).
Gelukkig heb ik ook heel veel wél opgestoken :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:12

Ik heb nooit meer groente gekocht die ik niet lekker vond. Bord niet leegeten kan gewoon bij ons.
Ik pot niet al mn centen op zoals mn moeder haha.
En ik ga niet door met iets wat ik niet leuk vind. Vroeger moest ik altijd een seizoen volmaken.

Oh en zodra ik oud genoeg was heb ik vriendschappen of familiebezoekjes geskipt die ik niet gelijkwaardig vond en die mij alleen maar stress opleverden.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:13

Giolli schreef:
OJA EN NIET MET DE VORK IN DE PAN

KLOPT DAT DOE JE MET JE VINGERS!
Niets lekkerder dan een nog-net-niet gebakken aardappeltje uit de pan snaaien. }>

Opruimen en schoonmaken is hier een dingetje. Mijn kamer is een stortplaats van half afgemaakte projecten, schone kleren, huisdierbenodigdheden, en hobbyspul wat ik 'later' op ga bergen. Als het dan een keer wel netjes en schoon is vind ik dat lekker, maar het lukt me nooit om dat vol te houden. Behalve in de keuken, die is wel echt schoon en netjes.

Regelmatig douchen is ook zo'n ding trouwens, dat heeft moederlief gewoon maar opgegeven...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:17

Koken. Gelukkig schijn ik daar niet slecht in te zijn :+
Althans, mijn man leeft nog.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:21

En ik laat mijn schoenen lekker slingeren waar ik het wil, mijn kinderen ook, Nu is mijn man net mijn vader die de heel dag daarover klaagt en ik zeg alleen maar succes, hebben ze mij met heel veel straf a jaren geprobeerd aan te leren en nu doe ik het expres niet meer

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:21

Strijken haha! :p

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:25

Wel geleerd, maar voor mij staat het onderaan de prioriteitenlijst: huishouden/afwassen

Huishouden is al wel iets verbeterd, omdat ik nu aan een doorgaande weg woon en er veel bekijks van buitenaf is :P
Maar die afwas... Altijd al ellende geweest.. toevallig vandaag besloten om het eens op een andere manier aan te pakken, namelijk van 12 borden (2 verschillende sets) naar 2 borden. Van een lade vol bestek, naar maar 2 bestek setjes. Van 5 koekenpannen, naar 2 en maar 1 kookpan, in plaats van 4.

De was, was ooit een probleem.. Nu hang ik het direct op de lijn, anders heb ik de volgende dag natte kleding. Of ik haal het eraf wanneer ik het nodig heb. Dus ook minder handdoeken, washandjes, ondergoed en sokken, zodat ik wel op tijd MOET wassen en het niet tot een berg laat komen :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 21:30

Oja! Ik breek altijd meerdere pakjes vleeswaren aan. -O-

En ik ben met 2 volw en 1 baby, ik heb nu 7 manden schone was staan die opgevouwen moet worden. Mijn oplossing: nieuwe kleding kopen steeds.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:30

Giolli schreef:
Oja! Ik breek altijd meerdere pakjes vleeswaren aan. -O-

Ik ook! En dan vooral NIET de datum van die dag erop zetten..