Basisschool Leidsche Rijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Basisschool Leidsche Rijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 15:25

Beste bokkers,

Mijn man en ik twijfelen om naar Utrecht Leidsche Rijn te gaan verhuizen met onze 2 kids.

Maar nu begreep ik dat er wachtlijsten zijn voor de basisscholen daar... En waarvoor ik het topic eigenlijk open is omdat ik benieuwd ben naar de ervaringen van de basisscholen daar....

- grote van de klassen?
- leersysteem?
- tijd voor de lesstof om dit op te
nemen?

Wij zijn zelf niet gelovig maar hebben niks tegen een christelijke school... Nu zit onze zoon op een openbare/brede school.

Dus bokkers met kinderen in de omgeving Leidsche Rijn, wat zijn jullie ervaringen met de basisscholen daar?

benangelique

Re: Basisschool Leidsche Rijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:33

Voor verhuisleerlingen bestaat geen wachtlijst, deze leerlingen worden altijd geplaatst

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 16:54

Oké, wist ik niet... Bedankt!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:30

Het is ook maar net waar in Leidsche Rijn je wilt gaan wonen. LR is enorm uitgestrekt.

Vleuten, de meern, terwijde, Vleuterweide, het zand, parkwijk, langerak, lr centrum valt allemaal onder de noemer LR.

Niet alle scholen hebben wachtlijsten, veel wel, maar ik zou gewoon even bellen met een aantal scholen. Ze zijn vandaag weer open gegaan.

Onze school heeft een aannamestop gehad, nu een wachtlijst, maar ook na verhuizing kun je bij ons niet geplaatst worden.

De grootte van de klas is ook per school, locatie, klas verschillend. Bij ons zijn het er nu 26.

De lesmethode die gebruikt wordt is op de schoolwebsites te lezen en zal ook bij elke school anders zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:10

Na verhuizing niet geplaatst worden is tegen de wet. Ouders mag echter wel vertelt worden dat een school liever niet plaatst ib verband met de groepsgrootte. Wettelijk gezien mag deze namelijk geen maximum hebben, al houdt men 38 aan een komt daarna financiering voor extra personeel