WIFI klapt steeds eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

WIFI klapt steeds eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:34

Vandaag na een jaar zonder eindelijk weer een laptop *\o/*

Tot zover de roze wolk , in begin leek het goed . Hem weggelegd en vanmiddag weer aan , 1 groot drama ><

Nu klapt de WIFI er steeds uit , hij doet het even word sloom en bam weg is weer >< . Heb de router al paar keer gereset maar lijkt niet uit te maken , de router gok ik is onderhand bijna 5 jaar oud . Laptop is brandnieuw ljkt mij stug dat het daar aan ligt . Ben hard op zoek naar tips en tricks om het wifi gewoon te laten werken

Suzanne F.

Re: WIFI klapt steeds eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:55

Is het een Acer?
Valt je WiFi alleen weg op de laptop of ook op andere apparaten? Als het alleen op je laptop is dan moet je het probleem daar zoeken, in je netwerkinstellingen of in je firewall. Als het aan de router ligt kan je een ander kanaal proberen op je router.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 23:04

Een lenovo is het

Heb op mijn telefoon wel gewoon wifi

Zit bij telfort , vergist in jaar ben december 2013 het huis uitgaan en bij telfort aangesloten toen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 23:11

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:54

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:11

Mijn Lenovo yoga heeft deze kuren iedere keer als Windows met een update komt... Ik ben bepaald geen IT expert, maar bij mij helpt het om de driver handmatig te veranderen zoals beschreven in stap 5 in deze link: https://appuals.com/default-gateway-is-not-available/

Mijn laptop is al meerdere keren bijna het raam uitgevlogen :D Maar als ik na de update de driver verander, verdwijnen alle problemen en mag hij toch weer een poosje mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:25

Speedtest doet het niet , valt de wifi te vaak voor uit :+

Hmm knap balen dan , zal morgen maar een kabel halen dan is het thuis in elk geval stabiel

Ik kan de driver niet vinden , zit windows 10 op maar alles is in het Nederlands

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:35

Ah dat is even zoeken dan ja. Ik vermoed dat device manager 'apparaat beheer' is, en network adapters de netwerkadapter? De driver dan een stuurprogramma? Ik gok maar wat hoor, maar als je apparaat beheer gevonden hebt, lijkt mij dat je met de plaatjes in de link een eind komt.

Bij die van mij zit er geen poort voor een internet kabel, check dat voor de zekerheid even voor je een kabel koopt...

ps. gewoon onderin de zwarte balk op het vergrootglas klikken en dan "device manager" zoeken, of apparaat beheer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:48

Het is gelukt :D , even de computer diep ingedoken en de stappen gevolgd , ben benieuwd of het werkt :P . Was wel een hele bevalling haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:59

Helaas het leek te werken maar nee hij blijft uitvallen