Ik heb sinds iets meer dan een half jaar een auto, daarbij kun je zien op het dashboard hoeveel procent motor olie je nog hebt, dit is nu 28%,echter als ik het stokje eruit haal zit het gewoon nog mooi in het midden, waar word de 28 op gebaseerd? Of moet je dat zelf resetten? Daarbij staat in het boekje 5 w 40 die heb ik toevallig nog liggen, maar er staat ook bij gebruik het liefst waarmee deze hiervoor ook gevuld is en dan is volgens het onderhoud boekje 0 W 40. Kan het dan echt kwaad om de auto met 5w40 te vullen?
Dan nog een ding bij mijn vorige auto stond een min en max bij de koelvloeistof, nu heb ik alleen een lijn waar het boekje van zegt daar mag het niet onder komen. Tot hoe ver mag je dan vullen? Als niemand het weet ga ik langs de garage, maar ik heb op bokt best wat technische vragen beantwoord zien worden
ik kan er zo eventueel een foto bij zetten.
het is echt een 0,ik had nog twee flessen 5w staan dus dat is jammer maar als 0 beter is ga ik dat halen. En nee geen min/max bij de koelvloeistof, heb een foto gemaakt, in het boekje staat alleen dat de rand de minimum is.