Dylon textielverf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Dylon textielverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 13:01

hoi,

Ik heb dylon verf voor de wasmachine. Nu hebben wij net een nieuwe wasmachine en word het me tot heden niet in dank afgenomen als ik daar nu groene verf in ga stoppen. }:0

Nu zag ik dat je openbare wasmachines hebt. Nu voegen deze alleen automatisch wasmiddel aan de was toe en kom ik nergens eruit of dat kwaad kan voor de kleur.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb al contact gehad met enkele tankstations maar deze geven aan dat de functie niet uit kan.

Het gaat hierbij om een katoen dekje. Dus niet veel.

Storm

Re: Dylon textielverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:03

Ik doe het in een emmer. Werkt prima. Nooit in de wasmachine, durf ik niet aan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 13:03

Maar in een emmer dan gebruik je de textielverf voor handwas? Deze zit in zo’n bal.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:07

Nee, ik gebruikte de normale. Met zout erbij en dan deed ik het buiten in een emmer. Zout erbij enz. En laten staan tot het de juiste kleur had. Daarna uitspoelen met veel water en nawassen. De kleur loopt nog wel iets terug.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 13:09

Deed je het nawassen met of zonder wasmiddel?

Zal even kijken of ik de bon nog heb.. tenzij iemand het verlossende antwoord heeft of wasmiddel uit maakt. Dan gooi ik hem mooi in zo’n tankstation wasapparaat. :+

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:10

Ik zou het gewoon in mijn eigen machine doen. Daarna leeg wassen met wasmiddel, scheut azijn en op 90 graden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 13:11

truus1957 schreef:
Ik zou het gewoon in mijn eigen machine doen. Daarna leeg wassen met wasmiddel, scheut azijn en op 90 graden.

Dat zou ik ook graag doen.
Maar zoals in de OP vermeld. Word dit niet gewaardeerd in een nieuwe wasmachine. Ik heb de discussie helaas nog niet gewonnen. :Y)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:13

Ik heb het recent nog gedaan met blauw, ook in zo'n bol. Als je daarna de machine een keer leeg laat draaien (wat ook beschreven staat in de gebruiksaanwijzing) en daarna het rubber en het glas nog even extra langs gaat met een vochtige doek is er echt niets aan de hand. Ik zou dit ook zo doen met een nieuwe wasmachine.

Sorry geen antwoord op je vraag...

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:17

Saaams schreef:
truus1957 schreef:

Dat zou ik ook graag doen.
Maar zoals in de OP vermeld. Word dit niet gewaardeerd in een nieuwe wasmachine. Ik heb de discussie helaas nog niet gewonnen. :Y)

O ja sorry, even niet helemaal goed gelezen dus. En een keer doen als er niemand thuis is?

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:19

Als gebruiker van zo'n wasmachine bij een tankstation zou ik je dat absoluut niet in dank afnemen. Er blijven nl. restdeeltjes verf achter. Dus ook daar moet je, net als thuis, na het verven een tweede was draaien met lege trommel.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 13:24

Jacquel schreef:
Als gebruiker van zo'n wasmachine bij een tankstation zou ik je dat absoluut niet in dank afnemen. Er blijven nl. restdeeltjes verf achter. Dus ook daar moet je, net als thuis, na het verven een tweede was draaien met lege trommel.

Maar dat is toch geen probleem? Lijkt me een normale gang van zaken om de machine daarna even op 90 graden aan te zetten. Ik laat een ander niet met groen achter uiteraard.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:32

Maar wat is dan het probleem met de eigen wasmachine? Je zegt dat je de discussie nog niet gewonnen hebt. Dat houdt in dat er argumenten tegen over elkaar gezet worden. Zijn er overtuigende argumenten om het niet te doen? Volgens mij is het enige wat het thuisfront kan uitbrengen "Nee" en verder niks.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:35

Het kan inderdaad geen kwaad in je wasmachine, als je daarna maar even een lege draait op 90 graden en een doekje langs je rubbers haalt.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:03

Nou.. dat blijft wel een paar wasjes hoor.. vind het niet netjes dat in een openbare machine te doen. De (andere) eigenaar van jouw wasmachine is er met reden niet zo happig op..

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:09

Ik heb dit al een paar keer gedaan, zonder problemen. Je 'wast' eerst met dat spul erin en daarna draai je nog een wasje met dezelfde kleren, maar dan gewoon met wasmiddel. De laatste keer had het rubber van mijn wasmachine een zwarte vlekje, maar verder eigenlijk niks. Geen vlekken in de kleren van de wasjes daarna in ieder geval. Ik vind het ideaal spul, geen gedoe in een emmer of met vlekken op je handen of op de kleren die je aanhebt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 16:19

batje schreef:
Nou.. dat blijft wel een paar wasjes hoor.. vind het niet netjes dat in een openbare machine te doen. De (andere) eigenaar van jouw wasmachine is er met reden niet zo happig op..

Wat denk je van alle gore zand, mest en haren die aan de dekens zitten die je daar mag wassen?
Dan maakt het toch niet uit als dit dekje daar 2x een was draait en vervolgens 90 graden?

Maar ik heb al contact gehad met dylon en antwoord. Dus het is opgelost!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:32

Jacquel schreef:

Dit dus :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:41

Ik doe het ook gewoon in mijn eigen wasmachine. Daarna een doekje door het rubber en een kort programma met niets erin. Of het moet een kleur zijn, waarvan ik later een hele wasmand kan wassen (zwart bijvoorbeeld). Ik moet wel zeggen dat de kleuren van Dylon niet echt bijster lang kleurvast zijn. Na een paar keer wassen zie je het al snel vager worden. Ben dan ook op zoek naar een merk waarvan de kleuren wel langer houden.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:34

Tip: je hebt ook de Dylon versie voor handwasjes. Koop anders een pakje voor de handwas en doe het in een emmer :)

Ik snap dat anderen bij jou in huis het niet leuk vinden als je in de nieuwe wasmachine verf stopt, maar misschien kan je met hen een afspraak maken dat hij weer 100% schoon wordt? Gewoon na de lege 90 graden was alles extra goed afnemen en nog een lege was draaien met alleen een witte oude sok of kussensloop erin ofzo. Kan je gelijk zien of er echt geen verf is achtergebleven en hebben anderen garantie dat hun was niet verkleurt ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 20:10

Zoals eerder aangegeven heb ik al een oplossing. Dekje is al geverfd en word binnenkort gebruikt.

Dus bedankt :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:52

Ik zou het willen gebruiken om zwarte en donkerblauwe kleding weer netjes te maken.

Wordt het als nieuw of hoe moet ik dat zien?
Hoeveel wasbeurten ongeveer blijf het kledingstuk zo?

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:27

Gewoon in de wasmachine doen en daarna de machine nog een keer laten draaien met donkere lakens ofzo....Maar het wordt echt wel goed uitgespoeld.
Overigens zou ik een dekje dan weer niet verven, de kleur is altijd minder dan wat je in de winkel koopt.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:10

Kun je hier ook bekleding van de bank mee kleuren.
Heb een 2ehands witte (nou ja was het) stoffen bank, kinderen, hond, kat etc

Kun je dit met bv grijs kleuren?
Dekt het egaal?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:23

Saaams schreef:
Zoals eerder aangegeven heb ik al een oplossing. Dekje is al geverfd en word binnenkort gebruikt.

Dus bedankt :)

En je wilt niet delen wat de oplossing was? zodat meer mensen die willen verven daar ook iets mee kunnen?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:21

Ja, wat was het antwoord? Kan het met wasmiddel in zo'n grote tankstation wasmachine?