Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:58


ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:03

DuoPenotti schreef:
Maar zo'n autoband op je kop voor 1200,- nee laat maar
https://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/vei ... orId=10041

_O- _O-

Weet je, als je mensen zo gek krijgt dat ze hier 1200 euro voor uitgeven......

Wat betaal jij voor je Gardena-koppelinetjes in de winkel?
Weet je wat die dingen inkoop kosten?

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:04

Die pak ik ook van eigen merk :D
Zal vast nog te duur zijn, maar scheelt alweer de helft.

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:10

DuoPenotti schreef:
Die pak ik ook van eigen merk :D
Zal vast nog te duur zijn, maar scheelt alweer de helft.

En zo werkt dat ook met KEP.

Laat wat grote namen in de sport met zo'n ding rond rijden en iedereen wil het.
Zo'n cap kost ergens 150-200 euro produktie, dus je marketing is niet zo duur en als er dan 10 mensen zo'n ding kopen, kassa!

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:11

DuoPenotti schreef:
Die pak ik ook van eigen merk :D
Zal vast nog te duur zijn, maar scheelt alweer de helft.


Ik vind anders het verschil tussen Action-koppelingen en Gardena-koppelingen wel heel duidelijk. Met die laatste nooit problemen, die eerste klikt niet goed of lekt etc.
Niet dat Gardena alles is, maar het is wel echt betere kwaliteit in dat geval.

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:13

Century schreef:
DuoPenotti schreef:
Die pak ik ook van eigen merk :D
Zal vast nog te duur zijn, maar scheelt alweer de helft.


Ik vind anders het verschil tussen Action-koppelingen en Gardena-koppelingen wel heel duidelijk. Met die laatste nooit problemen, die eerste klikt niet goed of lekt etc.
Niet dat Gardena alles is, maar het is wel echt betere kwaliteit in dat geval.

Er zit ook nog een flinke markt tussen slechte immitatie en badge-engineering....

Raineri
Berichten: 6282
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:13

Mars schreef:
Danique_G schreef:
Iemand noemde kep italia al maar ik vind de meeste horse fashion gewoon echt een soort opgewaardeerde tokkie style. Al dat lak, steentjes en dierenprintjes := Ben best van de mode en mooie dingen maar in dit soort spullen wil ik nog niet dood gevonden worden.


Eens!

En ik vind t ook jammer hoe het tegenwoordig gepromoot wordt. Met van die zandloper dames, sexy poses, de standaard insta wenkbrauw etc.


Op zich vind ik dat nog wel leuk. Ik kan wel genieten van mooie spullen en zeg nou zelf: wij paarden dames lopen in realiteit gewoon met modderschoenen en drie lagen kleding met een regenjas erover. Een beetje glamour hier en daar is soort van ontsnapping aan de realiteit :')
Maar verder vind ik het gewoon tokkie. Kan me ook niet voorstellen dat die rij leggings heel lang meegaan, zo dun. Al dat lak en glitters lijken me ook zo smetgevoelig!
Ik wacht op een merk dat echt mooie spullen gaat maken. Door met symmetrie te werken en materiaalsoorten zou je echt een gaaf wedstrijd jasje kunnen maken bijvoorbeeld.
Maar zeker tijdens dit jaargetijde voel ik weinig voor modespullen. Ben al blij als ik netjes mijn acne onder controle heb en het vuil onder m’n nagels weerkrijg :Y)

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 14:19

ikke schreef:
Er zit ook nog een flinke markt tussen slechte immitatie en badge-engineering....

Dat zal zeker :).

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:13

__Sannne schreef:
Moestuin schreef:
Als ik mij ergens aan erger zijn het 9/10 oudere mensen op de baan. Van mij mogen ze invoeren dat je vanaf een bepaalde leeftijd elke 3 jaar ofzo test moet laten afnemen. Die ouderen zijn echt het grootste gevaar op de baan vind ik.


Helemaal eens. Het valt me elke keer weer op wanneer er een bestuurder rare en onverwachte dingen uithaalt in het verkeer, er een oudje achter het stuur zit. Levensgevaarlijk.

Ouderen gaan tenminste niet autorijden met chemische drugs of lachgas achter de kiezen.

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:15

anjali schreef:
Ouderen gaan tenminste niet autorijden met chemische drugs of lachgas achter de kiezen.


Maar wel met flink wat alcohol ;(

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:16

Niet met dingen die bekend staan als drugs, maar weet je hoeveel medicatie invloed op rijgedrag kan hebben? Of slecht zicht/gehoor?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:32

anjali schreef:
__Sannne schreef:

Helemaal eens. Het valt me elke keer weer op wanneer er een bestuurder rare en onverwachte dingen uithaalt in het verkeer, er een oudje achter het stuur zit. Levensgevaarlijk.

Ouderen gaan tenminste niet autorijden met chemische drugs of lachgas achter de kiezen.


Nee, dat moet er ook nog eens bijkomen.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 16:49

iirrssjjee schreef:
anjali schreef:
Ouderen gaan tenminste niet autorijden met chemische drugs of lachgas achter de kiezen.


Maar wel met flink wat alcohol ;(

Ook dat is toch iets wat veel jongeren doen helaas.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:06

anjali schreef:
Ouderen gaan tenminste niet autorijden met chemische drugs of lachgas achter de kiezen.


Oh jawel hoor.
Oudtante van me ging gewoon met haar pilletje oxycodon achter het stuur zitten.

Ashleytjuhh

Berichten: 6690
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:02

ik heb er nog 1

ik heb echt een gruwelijke hekel aan de term thuisblijfmama en alles wat er op lijkt.. zeg gewoon ik ben huisvrouw

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:08

Ashleytjuhh schreef:
ik heb er nog 1

ik heb echt een gruwelijke hekel aan de term thuisblijfmama en alles wat er op lijkt.. zeg gewoon ik ben huisvrouw


Huisvrouw klinkt ook nergens naar. Zeg dan gewoon dat je geen betaald werk hebt/doet oid.

Ashleytjuhh

Berichten: 6690
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:11

verootjoo schreef:
Ashleytjuhh schreef:
ik heb er nog 1

ik heb echt een gruwelijke hekel aan de term thuisblijfmama en alles wat er op lijkt.. zeg gewoon ik ben huisvrouw


Huisvrouw klinkt ook nergens naar. Zeg dan gewoon dat je geen betaald werk hebt/doet oid.


huisvrouw vind ik nog wel normaal klinken, maar tegenwoordig moeten alle termen zo zoetsappig zijn. net als bonus kind/moeder/vader :r

Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:20

Ik vind het juist fijn dat taal evolueert. Woorden krijgen nieuwe betekenissen, andere betekenissen, er vallen bepaalde definities weg en er worden nieuwe woorden in gebruik genomen. Dat doet de Nederlandse taal al de hele geschiedenis lang dus waarom zou dat in de 21ste eeuw niet gebeuren? :D
Stief in de samenstelling stiefmoeder, stiefkind,... betekende oorspronkelijk ook 'beroofd van iets' en werd gebruikt wanneer een weduwe of weduwnaar een nieuwe partner kreeg. Er was dus bijna altijd sprake van een overlijden van een van de ouders. Maar het had dus wel een redelijk negatieve connotatie. Vandaar ook het spreekwoord 'iets stiefmoederlijk behandelen' (betekenis: weinig aandacht aan besteden). Ergens is het dus wel logisch dat in een tijd zoals de 21ste eeuw waarin die negatieve betekenis niet altijd meer van toepassing is en waarbij beide ouders vaak ook nog gewoon in leven zijn om op zoek te gaan naar een alternatief.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:24

Ashleytjuhh schreef:
huisvrouw vind ik nog wel normaal klinken, maar tegenwoordig moeten alle termen zo zoetsappig zijn. net als bonus kind/moeder/vader :r


Interieurverzorgster, huishoudmanager 8-)

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:39

HopeMyDay schreef:
Verder vind ik veel-te-grote witte schoenen echt ontzettend lelijk. Ik snap niet dat dat ooit een trend is geworden..


Ja! Ik zie die opeens zoveel en vind het zo lelijk!

Wat ik ook regelmatig lelijk vind, zijn designertassen. Er zijn hele mooie, maar ook zoveel tassen die eruit zien alsof ze van de markt komen.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:42

verootjoo schreef:
Ashleytjuhh schreef:
ik heb er nog 1

ik heb echt een gruwelijke hekel aan de term thuisblijfmama en alles wat er op lijkt.. zeg gewoon ik ben huisvrouw


Huisvrouw klinkt ook nergens naar. Zeg dan gewoon dat je geen betaald werk hebt/doet oid.


Fulltime mama :r

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:26

Danique_G schreef:
Iemand noemde kep italia al maar ik vind de meeste horse fashion gewoon echt een soort opgewaardeerde tokkie style. Al dat lak, steentjes en dierenprintjes := Ben best van de mode en mooie dingen maar in dit soort spullen wil ik nog niet dood gevonden worden.


O mijn god, dit. Je loopt de Epplejeck of welke ruitersportzaak dan ook in, en wat zie je..? Strass/-diamantsteentjes, (roze)gekleurde stiksels, glimmertjes, printjes.. Afschuwelijk :') Het is gewoon lastig om iets normaals te kopen.

Net als iedereen die Petrie of whatever welk merk rijlaarzen kopen van €500.. En dan met diamantjes/slangeprint of een ander "kek" printje bovenaan de schacht? Serieus, zo intens lelijk :')

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:44

Silenna schreef:
Danique_G schreef:
Iemand noemde kep italia al maar ik vind de meeste horse fashion gewoon echt een soort opgewaardeerde tokkie style. Al dat lak, steentjes en dierenprintjes := Ben best van de mode en mooie dingen maar in dit soort spullen wil ik nog niet dood gevonden worden.


O mijn god, dit. Je loopt de Epplejeck of welke ruitersportzaak dan ook in, en wat zie je..? Strass/-diamantsteentjes, (roze)gekleurde stiksels, glimmertjes, printjes.. Afschuwelijk :') Het is gewoon lastig om iets normaals te kopen.

Net als iedereen die Petrie of whatever welk merk rijlaarzen kopen van €500.. En dan met diamantjes/slangeprint of een ander "kek" printje bovenaan de schacht? Serieus, zo intens lelijk :')

Zou dat zijn om de aandacht af te leiden van de rijkunst.......?
}>

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:47

:D :D :D

Nee serieus, er is hier zo'n "show je rijlaarzen" o.i.d topic. Wat je daar voorbij ziet komen, manmanman.. Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden, maar ik zal het wel niet begrijpen ofzo. :')

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:47

Ashleytjuhh schreef:
ik heb er nog 1

ik heb echt een gruwelijke hekel aan de term thuisblijfmama en alles wat er op lijkt.. zeg gewoon ik ben huisvrouw


Ja dat! Met een aanvulling hierop dat ik ook niet begrijp dat zodra mensen kinderen krijgen ze vanaf nu "mama van..." of "papa van..." heten :')