Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:02

Het hoeft ook niet weg, maar wel aan banden gelegd. De consument wordt gestuurd en we moeten de ondernemingen ook sturen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:02

Oh fast fashion, asjeblieft zeg. Als er één hobby is die per direct mag verdwijnen is dat het wel. De kledingbakken kunnen al die troep amper nog aan. Bij de tweedehandswinkel heb je ook gewoon leuke kleding voor een lage prijs :)

Shenavallie
Berichten: 11669
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:27

En daarbij komt alles van ooit weer terug in de mode, dus echt 'uit' raakt het nooit. Ik loop nooit volgens de laatste mode, omdat ik geen schaap wil zijn. :D

germie

Berichten: 26099
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:36

Ik heb laatst in een boetiek shirts van Tom Tailer gekocht, ik wilde eens wat anders. Beduidend duurder dus. En na 1 keer wassen zit er in 1 al een gaatje. Dus duurder is niet beter. Ik ga voor tshirts terug naar ali en max 10 euro. Kan het weg als ik er zat van ben. 'Duurzaam' dus geprobeerd, maar geen goede kwaliteit en slecht voor mijn portemonnee.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:39

Dus jehebt 1x een duur shirt gekocht en het beviel niet dus je gaat terug naar importeren uit China? :o

germie

Berichten: 26099
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:44

Magrathea schreef:
Dus jehebt 1x een duur shirt gekocht en het beviel niet dus je gaat terug naar importeren uit China? :o

3 stuks. En geen van allen is beter. Dus daadwerkeljjk geprobeerd. En ik koop hier meeste. Af en toe ali. Dus ned, ik ga niet terug naar importeren, want kocht ook wel hier.
Ik koop 3 shirts per jaar, geen reclame shirts, en doe er dan 1 jaar mee. Dus ik ben zeker duurzaam bezig. Primark is echt slechtere kwaliteit als was ik koop. Heb bij ali echt mooie shirts gescoord. En in nederland ook voor 10 euro in de uitverkoop, wat mogelijk ook china is. Maar ik importeer weinig zelf, af en toe, meeste wel hier wegens passen.
Laatst bijgewerkt door germie op 26-09-19 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:45

Tom tailer is nou niet bepaald een degelijk en duurzaam merk :o

Duur(der) is niet gelijk aan duurzaam en kwaliteit he...

Jildau

Berichten: 9435
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:46

Tom Tailor vind ik niet bekend staan als degelijk en gaat jaren mee. Maar als je bij Ali mooie dingen kan scoren die naar je zin zijn, dan is er toch sowieso geen probleem?

germie

Berichten: 26099
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:47

verootjoo schreef:
Tom tailer is nou niet bepaald een degelijk en duurzaam merk :o

Duur(der) is niet gelijk aan duurzaam en kwaliteit he...

Het was met 25 euro duur ja. Dan verwacht ik ook 2.5 keer meer. Maar weet nu dat ik bij het goedkopere en kwaliteitsvolle segment blijf.
Heb geen verstand van merken. Prijs moet kwaliteit weergeven.

Memories

Berichten: 2637
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:50

Ik vraag me echt af hoe iedereen die primark laagste van de laagste kwaliteit vind dan z’n kleding wast/behandelt? Of dat jullie gewoon elke keer zoveel pech hebben met slechte kledingstukken? Ik heb genoeg primark items die ik 4+ jr later nog draag en nog goed zijn... en ja ik ben ook zo iemand die weigert 30+ euro voor een shirt of trui te betalen als eentje van 5€ net zo leuk is en net zo lang mee gaat.

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:52

germie schreef:
verootjoo schreef:
Tom tailer is nou niet bepaald een degelijk en duurzaam merk :o

Duur(der) is niet gelijk aan duurzaam en kwaliteit he...

Het was met 25 euro duur ja. Dan verwacht ik ook 2.5 keer meer. Maar weet nu dat ik bij het goedkopere en kwaliteitsvolle segment blijf.
Heb geen verstand van merken. Prijs moet kwaliteit weergeven.


:')

Als ik aan Tom Tailor denk, dan denk ik aan goedkope zooi die iets duurder is gemaakt omdat er Tom Tailor op staat.

Vanaf €50,- voor een shirt kunnen we gaan praten, maar je moet wel je eigen ogen en handen gebruiken. Dat een shirt een merk heeft of geld kost wil inderdaad niet automatisch zeggen dat het kwaliteit heeft.

1 jaar doen met een shirt is heel kort.

Kan me voorstellen dat zulke bedrijven behoorlijk getroffen worden door wereldwijde water/Carbon/gifstof tax. Dan prijst rotzooi zich vanzelf de markt uit.

Primark is gewoon bagger zooi. Dat je het niet ziet wil niet zeggen dat het niet zo is. Zowel aan het begin, gedurende als aan het einde van de keten.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:53

Memories schreef:
Ik vraag me echt af hoe iedereen die primark laagste van de laagste kwaliteit vind dan z’n kleding wast/behandelt? Of dat jullie gewoon elke keer zoveel pech hebben met slechte kledingstukken? Ik heb genoeg primark items die ik 4+ jr later nog draag en nog goed zijn... en ja ik ben ook zo iemand die weigert 30+ euro voor een shirt of trui te betalen als eentje van 5€ net zo leuk is en net zo lang mee gaat.


Ik was met zorg (want dure kleding die ik lang wil behouden)
En koop nooit primark, dus geen idee.
Ik weiger kleding te kopen waar anderen de prijs voor betalen.

Ik vind 30€ voor een trui/shirt trouwens echt niet duur.

germie

Berichten: 26099
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:55

Gelukkig doe ik het dus goed. Goede kwaliteit voor een lage prijs en geen vakantiereclameduikschoolshirts kopen.

Dat snap ik niet: waarom wil je met een camping, strand of duikschool reclameshirt lopen?
Gratis ja, ik draag ze. Betaald? Nee

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33875
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:56

Ik koop beiden, zowel duur als primark. Beiden kunnen lang mee gaan. Hangt gewoon heel erg van de stof af. Ik ga namelijk echt geen dure broeken kopen als ik die binnen 1,5 jaar kapot loop. :=

Ik heb 0 moeite met primark kleding. Als ik alleen kleding zou kopen die onder goede arbeidsomstandigheden gemaakt werd zou ik dat niet kunnen betalen.
Koop wel heel vaak tweedehands dingen. :j

germie

Berichten: 26099
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:56

verootjoo schreef:
Memories schreef:
Ik vraag me echt af hoe iedereen die primark laagste van de laagste kwaliteit vind dan z’n kleding wast/behandelt? Of dat jullie gewoon elke keer zoveel pech hebben met slechte kledingstukken? Ik heb genoeg primark items die ik 4+ jr later nog draag en nog goed zijn... en ja ik ben ook zo iemand die weigert 30+ euro voor een shirt of trui te betalen als eentje van 5€ net zo leuk is en net zo lang mee gaat.


Ik was met zorg (want dure kleding die ik lang wil behouden)
En koop nooit primark, dus geen idee.
Ik weiger kleding te kopen waar anderen de prijs voor betalen.

Ik vind 30€ voor een trui/shirt trouwens echt niet duur.

Eerste keer met de hand, dan in de was. Max 40 graden

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:02

Magrathea schreef:
Dus jehebt 1x een duur shirt gekocht en het beviel niet dus je gaat terug naar importeren uit China? :o


Kleding wordt toch al geïmporteerd dus direct bij de bron is niet eens zo slecht.

Tom Tailor ken ik trouwens niet :+ :o :D

Als je voelt en kijkt maar een product heb je vaak wel een idee van de kwaliteit. Duur is niet per definitie goede kwaliteit of een duurzame productiemethode. Was het maar zo simpel.

Memories

Berichten: 2637
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:08

verootjoo schreef:
Memories schreef:
Ik vraag me echt af hoe iedereen die primark laagste van de laagste kwaliteit vind dan z’n kleding wast/behandelt? Of dat jullie gewoon elke keer zoveel pech hebben met slechte kledingstukken? Ik heb genoeg primark items die ik 4+ jr later nog draag en nog goed zijn... en ja ik ben ook zo iemand die weigert 30+ euro voor een shirt of trui te betalen als eentje van 5€ net zo leuk is en net zo lang mee gaat.


Ik was met zorg (want dure kleding die ik lang wil behouden)
En koop nooit primark, dus geen idee.
Ik weiger kleding te kopen waar anderen de prijs voor betalen.

Ik vind 30€ voor een trui/shirt trouwens echt niet duur.


Ja t is leuk dat jij 30 euro niet duur vind voor 1 kledingstuk maar als je student bent, niet zoveel te besteden hebt kan 30€ gewoon best veel zijn. En ik ben dan wel zo eerlijk om toe te geven dat mijn prioriteiten totaal niet liggen bij het kopen van eerlijke kleding en dat er vast een hoop ellende schuil gaat achter primark.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:15

Het massaal niet kopen van 'Bangladesh' kleding kan ook beteken dat kinderen van kinderarbeid gecombineerd met school (gefaciliteerd door de fabriek) terug gaan naar de vuilnisbelt.

Dat is niet heel duurzaam... Hele mooie docu over geweest.

Zelf koop ik alles, maar net wat ik leuk vind. Vanaf 80 euro voor bovenkleding moet het wel heel erg mooi zijn zeg maar. Maar ik kijk doorgaans niet echt naar prijzen.
Broeken heb ik sowieso niet beneden de 70 euro :') bestaat gewoon niet voor mij. En aangezien het vrij speciale merken en maten zijn denk ik dat dat redelijk in orde is.

germie

Berichten: 26099
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:17

Truien van 30 euro heb ik ook. Is wat anders dan een tshirtje. Ik geef mn geld liever uit aan mn paard en duiken.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:41

verootjoo schreef:
Ik vind 30€ voor een trui/shirt trouwens echt niet duur.


Ik vind een trui en een t-shirt toch wel volledig wat anders. Voor een trui leg ik gerust 40 euro neer, voor een shirt echt niet. Dat heeft niet eens met kwaliteit/prijs verhouding te maken want je hebt prima kwaliteits shirtjes voor max 25 euro.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:33

Tja. Ik koop echt nog wel eens fast fashion. Maar over het algemeen heb ik een wat duurdere smaak, jurken van mijn favoriete merk zijn tussen de 150 en 200. Schoenen meestal tussen de 300 en 500. Maar dat zijn allemaal tijdloze stukken, daar doe ik echt jaren mee.

Een mooi Nederlands betaalbaar en milieuvriendelijk merk is Organic Goat. Kun je over Bangladesh nog beargumenteren dat het alternatief kinderprostitutie is, in China is het gewoon moderne slavernij. Natuurlijk doe ik daar ook aan mee met mijn nieuwe telefoon iedere 2 jaar, maar echt bewust kleding op Ali kopen begrijp ik gewoon niet.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:40

Janine1990 schreef:
Het massaal niet kopen van 'Bangladesh' kleding kan ook beteken dat kinderen van kinderarbeid gecombineerd met school (gefaciliteerd door de fabriek) terug gaan naar de vuilnisbelt.

Dat is niet heel duurzaam... Hele mooie docu over geweest.

Zelf koop ik alles, maar net wat ik leuk vind. Vanaf 80 euro voor bovenkleding moet het wel heel erg mooi zijn zeg maar. Maar ik kijk doorgaans niet echt naar prijzen.
Broeken heb ik sowieso niet beneden de 70 euro :') bestaat gewoon niet voor mij. En aangezien het vrij speciale merken en maten zijn denk ik dat dat redelijk in orde is.


Dat is wel een interessante manier om kinderarbeid goed te praten :)
Gelukkig zijn er ook duurzame merken die bewust wel in lage lonen landen produceren, maar dan hun arbeiders onder goede omstandigheden laten werken en ze daar een eerlijke prijs voor betalen.

Het is toch bizar dat er in de EU die werkomstandigheden verboden zijn, maar dat we wel massaal kleding en spullen mogen laten maken in bizar slechte omstandigheden voor bizarre prijzen in landen buiten de EU? Waarom zou je in vredesnaam €5 voor een kledingstuk willen betalen terwijl je weet dat anderen ergens anders daar de rest van de prijs voor betaalt?

En het niet kunnen betalen is relatief. Ik heb voor mezelf al in mijn studententijd besloten dat ik alleen maar eerlijke kleding koop. Het is niet dat ik toen rijk was ofzo om dat allemaal te betalen. Het is ook een kwestie van slim inkopen en niet een hele kast vol kleding willen. Je kan namelijk maar 1 set per keer aan.
Het is meer dat we gewend zijn dat alles voor veel te weinig geld hier zomaar gekocht kan worden.

Voor de kinderen wil ik ook geen goedkope fast fashion China troep meer. Ook die krijgen eerlijke kleding. En nee, wij hebben het echt niet super breed thuis, maar waarom moeten andere mensen en het milieu de dupe zijn van het feit dat wij hier elke maand nieuwe kleding voor een prikkie willen kopen en onze kasten willen laten uitpuilen?

Niobe

Berichten: 7997
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:43

verootjoo schreef:
Janine1990 schreef:
Het massaal niet kopen van 'Bangladesh' kleding kan ook beteken dat kinderen van kinderarbeid gecombineerd met school (gefaciliteerd door de fabriek) terug gaan naar de vuilnisbelt.

Dat is niet heel duurzaam... Hele mooie docu over geweest.

Zelf koop ik alles, maar net wat ik leuk vind. Vanaf 80 euro voor bovenkleding moet het wel heel erg mooi zijn zeg maar. Maar ik kijk doorgaans niet echt naar prijzen.
Broeken heb ik sowieso niet beneden de 70 euro :') bestaat gewoon niet voor mij. En aangezien het vrij speciale merken en maten zijn denk ik dat dat redelijk in orde is.


Dat is wel een interessante manier om kinderarbeid goed te praten :)
Gelukkig zijn er ook duurzame merken die bewust wel in lage lonen landen produceren, maar dan hun arbeiders onder goede omstandigheden laten werken en ze daar een eerlijke prijs voor betalen.

Het is toch bizar dat er in de EU die werkomstandigheden verboden zijn, maar dat we wel massaal kleding en spullen mogen laten maken in bizar slechte omstandigheden voor bizarre prijzen in landen buiten de EU? Waarom zou je in vredesnaam €5 voor een kledingstuk willen betalen terwijl je weet dat anderen ergens anders daar de rest van de prijs voor betaalt?

En het niet kunnen betalen is relatief. Ik heb voor mezelf al in mijn studententijd besloten dat ik alleen maar eerlijke kleding koop. Het is niet dat ik toen rijk was ofzo om dat allemaal te betalen. Het is ook een kwestie van slim inkopen en niet een hele kast vol kleding willen. Je kan namelijk maar 1 set per keer aan.
Het is meer dat we gewend zijn dat alles voor veel te weinig geld hier zomaar gekocht kan worden.

Voor de kinderen wil ik ook geen goedkope fast fashion China troep meer. Ook die krijgen eerlijke kleding. En nee, wij hebben het echt niet super breed thuis, maar waarom moeten andere mensen en het milieu de dupe zijn van het feit dat wij hier elke maand nieuwe kleding voor een prikkie willen kopen en onze kasten willen laten uitpuilen?


Dat is niet goed praten, dat is hun realiteit. Die kinderen zijn hoe dan ook de sjaak en dat is heel triest.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33875
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:46

Maar noem eens van die perfecte merken dan? Want dure merken die zijn niet automatisch beter hoor.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:47

Goat Organic, Juffrouw Jansen. Op rank a brand vind je meer.