Waarover zou jij gaan "klikken"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xanthippe

Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 21:11

Naar aanleiding van het "welke dingen doe jij die niet mogen" - topic, vroeg ik me af of jij wel eens gaat klikken als je dingen ziet gebeuren die niet mogen?
Zou je een zwartrijder aangeven?
Bel je de politie bij de minste overtreding?
Of spreek je misschien de "dader" rechtstreeks aan?

Als ik een wagen zie slingeren, waarvan het duidelijk is dat de chauffeur met iets heel anders bezig is als autorijden, hoop ik altijd (niet echt natuurlijk) dat die in een gracht belandt, zodat ik de politie kan vertellen dat die echt al kilometers zo idioot aan het rijden was :Y)

Brand los!

Ook naar aanleiding van het andere topic: laat iedereen in zijn waarde, meningen kunnen en mogen verschillen!

Divers

Re: Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:14

Als degene voor mij achterlijk rijdt (denk aan slingeren etc, vermoeden van dronkenschap) dan bel ik de politie maar dat doe ik meer ter veiligheid van die persoon dan om hem te verklikken...

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 21:16

Toch handsfree dan, mag ik hopen? :')

En serieuze vraag, doe je dat elke keer?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:17

Ik ben vandaag de politie gebeld n.a.v. dit:

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:19

Wanneer ik iemand met drank op achter hey stuur zie stappen , ken ik diegene stap ik er op af om te proberen diegene om te praten, is het een vreemde dan bel ik meteen politie en geef ik het kenteken door. Appen achter het stuur is ook zo fout echter houd ik afstand en hoop ik dat diegene niets veroorzaakt .

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:19

Xanthippe schreef:

_O- Ja, handsfree. Apple car play.
Dat doe ik elke keer als iemand echt gevaarlijk rijdt ja. Als er iemand op z'n telefoon zit te frutten laat ik het gaan, maar als ik vermoed dat iemand zich wel echt te pletter gaat rijden bel ik. Zo heb ik al een man ''gered'' die zijn medicijnen niet genomen had bijvoorbeeld.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 21:20

Balou_k schreef:

[ [url=m/gHRmHF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, heftig. Hoe kwam dat zo?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 21:21

Divers schreef:
Xanthippe schreef:

_O- Ja, handsfree. Apple car play.
Dat doe ik elke keer als iemand echt gevaarlijk rijdt ja. Als er iemand op z'n telefoon zit te frutten laat ik het gaan, maar als ik vermoed dat iemand zich wel echt te pletter gaat rijden bel ik. Zo heb ik al een man ''gered'' die zijn medicijnen niet genomen had bijvoorbeeld.

Hey goed zo, mooi dat het dan zo afloopt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:23

Ik bel vrij snel de politie dan wel meld dingen bij bv een beveiliger. :j ook wel eens een slongerend oud dametje in een auto achtervolgt al handsfree bellend met de meldkamer :') ze wilde weten waarze precies was. Mensje is haar rijbewijs kwijrgeraakt ivm haar rijgedrag. Een wonder dat er op die rit niemand gewond is geraakt door hun eigen oplettendheid.

Ook verdachte situaties, verpieterde dieren, vreemde advertenties meld ik.

Braaf misschien? Maar voor mij het enige dat ik kan doen

Maar hierboven wat een naar bericht zeg getver

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:24

Balou_k schreef:

[ [url=m/gHRmHF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bel je dan 112 of en het gewone nummer? Zo'n 0800 nummer ofzo? Want 112 is natuurlijk voor acuut gevaar, maar ergens lijkt zo'n bericht me wel acuut.

Zelf heb ik nog nooit de politie gebeld voor bijvoorbeeld dronken bestuurders oid, gelukkig nog niet nodig geweest.

Toevallig had ik pas dat een zwartrijder met mij mee door het poortje ging achter me aan. Maar binnen een seconden was ik hem alweer uit het oog verloren. Ik ben maar gewoon doorgelopen. De beveiliging is op dat station altijd ruim aanwezig, dus misschien hadden ze het zelf gezien. En daarnaast vond ik het geen gevaarlijke situatie, dus niet echt nodig om het aan te geven bij iemand.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:30

Er ging een bericht Facebook over met daarin printscreens van gesprekken met minderjarige kinderen met seksuele toespelingen.

In eerste instantie het bericht gedeeld en toen dacht ik, nee even rationeel.

Het profiel opgezocht en er bleken er meerdere te bestaan. Een verouderde en een recentere. De berichten bleken van het verouderde account te komen. Nu dacht ik aan een gehackt profiel of verouderde berichten. Na het ‘gebeuren’ van afgelopen week voelde ik me er niet fijn bij en ging ik verder kijken.

Daarbij zag ik verschillende bedreigingen, toespelingen en zo voort. Toen besloot ik de politie te bellen.

Het blijkt hier om een meneer te gaan die bekend staat binnen justitie en psychiatrie en het gaat om oudere berichten. Toch blij dat ik mijn eigen bevoel heb gevolgd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:37

Ik ga alleen “klikken” als er gevaar dreigt voor diegene of voor anderen denk ik. En ik zou het wellicht ook doen als iemand bijvoorbeeld zonder te betalen wegloopt bij een klein restaurantje ofzo. Maar die neiging heb ik minder snel.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:39

Dat bericht zag ik ook gedeeld worden inderdaad, maar die reactie heb ik gelukkig niet gezien. Ik zie het ook niet meer staan, dus hopelijk is er wat mee gedaan. Ik had het eerste bericht gerapporteerd op Facebook trouwens.
Laatst bijgewerkt door meintje op 26-08-19 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:40

En dat bericht dan wel beginnen met 'Lieve mensen' :')

Ik ben één x een conducteur gaan zoeken in de trein omdat er een man binnenliep die heel hard om zich heen begon te schreeuwen. Echt doodeng, dat was ook de enige x dat ik me echt onveilig voelde in de trein in plaats van alleen maar zwaar geïrriteerd :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:50

Als ik vreemde dingen zie... pas gebeld omdat er een buitenlandse vuilniswagen met een niet goed sluitend zeil aan de achterkant reed met een hele dure audi met gele kentekenplaat achterin. Leek me geen zuivere koffie.

Paar maanden geleden omdat er in de regen in het donker een auto zonder verlichting aan de achterkant op de snelweg reed. Had hem bijna op de motorkap...

Zwartrijders zet ik er zelf wel uit. Moeten ze maar met een goed verhaal komen bij het instappen. Vaste klanten waar de studenten OV van weigert gaan bij mij gewoon mee.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:56

Heb een keer een constant op zijn telefoon pielende trambestuurder gemeld bij de maatschappij. Ik heb het echt 25 min non stop kunnen volgen. ( zat in een afgesloten cabine).

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:00

Ik woon tegenover een school en zag in de zomervakantie in de avond ineens mensen rondlopen met zaklampen. Politie gebeld dat er mensen in de school waren. Bleek het de politie zelf te zijn. Ze waren al eerder gebeld door andere buurtbewoners dat er iets niet pluis was bij de school.
Best knullig om de politie te bellen voor de politie. Haha.

Verder bel ik af en toe eens de politie als ik iets vreemds zie, maar dat is één keer in de twee jaar denk ik.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:02

Ik klik als ik een chauffeur van een bedrijf echt achterlijk zie rijden. Dan google ik het bedrijf en bel ik. Meestal krijg je in no-time de directeur aan de lijn :D

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:25

Wij hebben wel eens de politie gebeld, omdat we langs een sloot liepen waar allemaal papieren documenten in lagen.
1x spijt gehad niet de politie gebeld te hebben toen iemand op de vluchtstrook van de snelweg aan het wandelen was, terwijl er nergens (ook niet een stuk verderop) een auto met pech te zien was.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:28

Ik voor mijn werk regelmatig. Dat gaat dan echt over criminele dingen die ik zie en wat ik dan met de wijkagent contact over heb.

Prive heb ik 3x wat gemeld. 1x toen een kerel op een brommer nogal ongezonde interesse in mijn dochter had, een keer toen ik s nachts 2 gasten met een bivakmuts zonder licht tegen het verkeer in zag rijden, en een keer toen een kerel in een auto over het fietspad een jongen ( van een jaar of 12) klemreed en hem op zijn gezicht sloeg. Jammer voor hem dat ik zijn nummerbord zag ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:30

Ik heb eens een aso bestuurder van een sparerib bezorgbedrijf gemeld bij zijn baas.
Echt die reed gevaarlijk en haalde toeren uit..
En nog een grote bek ook, jammer dat t nummer van zijn baas op de auto stond. :Y)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 22:33

Hier vliegt er net weer een snelheidsduivel voorbij de deur. Je mag hier 70, maar 100 tot 120 is hier geen uitzondering, zeker op dit uur. Een weekje geleden heb ik de stad hiervoor een mailtje gestuurd en resultaat is dat ze hier binnenkort metingen komen doen. Als die aantonen dat hier idd zo vaak zoveel te hard gereden wordt, komen ze flitsen.

Wat ik hier allemaal lees, vind ik niet meer dan logisch dat het gemeld wordt. Maar ik dacht eerder aan het volgende: we waren van 't weekend met de familie in de dierentuin, en ik hoorde een koppel aan een medewerker vragen of er in het park wel gerookt mocht worden, want zij dachten van niet, maar hadden wel al regelmatig mensen zien lopen die het deden.
Blijkbaar zijn er toegewezen plekken waar roken enkel is toegestaan, maar ik moet toegeven dat ik dat bij ons vorige bezoek ook niet wist.
Als jij het wel zou weten, zou je die rokers dan gaan aangeven aan de medewerkers of ze er misschien zelf op aanspreken?

Mss was het in mijn OP niet helemaal duidelijk, maar ik doelde meer op zo'n dingen, niet de echte criminele feiten :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:37

Ik heb wel eens de politie ingelicht omdat een jongen uit de groep waarmee wij gingen bbqen na 15 bier nog doodleuk met zijn kindertjes op de achterbank ging rijden naar huis :=

Politie heeft hem staande gehouden en hij was zijn rijbewijs kwijt. We hadden hem nog zo gewaarschuwd, was namelijk niet de eerste keer. Hij wist dat als hij in de auto zou stappen wij de politie zouden bellen. Nou dat was een héle harde les. Rijbewijs kwijt, verplichte cursus die hij zelf moest betalen en continu controle.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:40

Xanthippe schreef:
Hier vliegt er net weer een snelheidsduivel voorbij de deur. Je mag hier 70, maar 100 tot 120 is hier geen uitzondering, zeker op dit uur. Een weekje geleden heb ik de stad hiervoor een mailtje gestuurd en resultaat is dat ze hier binnenkort metingen komen doen. Als die aantonen dat hier idd zo vaak zoveel te hard gereden wordt, komen ze flitsen.

Wat ik hier allemaal lees, vind ik niet meer dan logisch dat het gemeld wordt. Maar ik dacht eerder aan het volgende: we waren van 't weekend met de familie in de dierentuin, en ik hoorde een koppel aan een medewerker vragen of er in het park wel gerookt mocht worden, want zij dachten van niet, maar hadden wel al regelmatig mensen zien lopen die het deden.
Blijkbaar zijn er toegewezen plekken waar roken enkel is toegestaan, maar ik moet toegeven dat ik dat bij ons vorige bezoek ook niet wist.
Als jij het wel zou weten, zou je die rokers dan gaan aangeven aan de medewerkers of ze er misschien zelf op aanspreken?

Mss was het in mijn OP niet helemaal duidelijk, maar ik doelde meer op zo'n dingen, niet de echte criminele feiten :+

Ik woon in een enorme zeikwijk. Allemaal oude mensen die de hele dag niks anders te doen hebben dan anderen in de gaten te houden. Constant komen er berichten in de buurtpreventie-app voorbij als: er zitten tieners op een bankje, iemand heeft zijn kliko te vroeg buiten gezet( toen ik zei dat ik door niet voor in een app vond werd ik er uit gegooid) Ik vind dat zo'n gezeik en hoop dat ik later zo nooit wordt. Dus nee, ik voel me niet geroepen op mensen op dat soort dingen aan te spreken.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:40

Wij hebben wel eens de politie gebeld toen er een heel verwarde kerel voor de deur stond. Hij riep heel de tijd help,vroeg waar zijn rugzak was en welke straat evenwijdig liep met de steenweg. En dit allemaal om 3 uur 's nachts.

Wat er met de jongen in kwestie aan de hand was, geen idee. Maar we woonden niet ver van een psychiatrische instelling dus vermoed dat hij daarvan kwam..