Vriend doet afstandelijk terwijl ik op vakantie ben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stroopkoek

Vriend doet afstandelijk terwijl ik op vakantie ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 14:08

Ik heb echt even jullie hulp nodig, want zit op dit moment met mijn handen in het haar. Even een situatie schets:

Ik ben nu dus zo’n 8 maandjes samen met mijn vriend, waarvan we 1 maand een echte break-up hebben gehad. Nu zijn we weer zo’n twee maandjes samen en het verliep onwijs goed tussen ons. Om mijn probleem even duidelijker te maken zou ik even ongeveer uitleggen hoe dat precies in elkaar zat. Voor de break-up was onze relatie wat vaag en nam hij weinig tot geen intitiatief. Uiteindelijk besloot hij het uit te maken en ook al heeft hij me nooit goed behandeld was ik er kapot van. Na een maandje uit elkaar te zijn geweest kwamen we elkaar weer tegen, hebben we onze oude problemen besproken en toen besloten dat we het allebei wel nog een kans wilde geven. Ik heb van te voren ook al gezegd van of je gaat nu 100% voor me of ik stap hier nu niet in, want anders ga ik er kapot van. Oke goed in het begin ging het super goed en hadden we af en toe een meningsverschil, maar hij deed ontzettend zijn best en zo ging het op een natuurlijke manier over en weer. Maar toen kwam de zomervakantie eraan en we zouden elkaar drie weken lang niet zien. De eerste week was hij weg en hij zocht onwijs veel contact door me bijna dagelijks te vertellen hoe erg hij mij mist en hij wilde dolgraag bellen. Ik daarentegen had nog helemaal niet het idee dat ik hem erg miste, maar ik stond wel klaar voor hem ook al hoefde het van mij nog niet zo erg. Uiteindelijk ging ik aansluiten aan zijn vakantie op vakantie met mijn ouders naar Canada. Ook in de eerste week van deze vakantie deed hij onwijs zijn best en toen hebben we bijna dagelijks even gebeld, ook omdat ik onwijs veel heimwee had naar Nederland. Maar toen week 2 aanbrak en hij terugkwam van vakantie, was ik volgens mij ineens niet meer belangrijk. Het voelde of dat hij het langzaam liet afglijden van heel veel, naar eigenlijk bijna niks. Hij wilt helemaal niet meer bellen en als we dat wel afspreken zegt hij het alsnog af, omdat hij moe zou zijn van de hele dag met vrienden hangen of het gesprek duurt 5 minuten. Op app doet hij vreemd en ik krijg zo sterk het idee dat hij mij bijna irritant vind. Op dit moment zit ik nog in Canada en woensdag ben ik weer terug in Nederland, maar ik voel me ontzettend alleen aangezien ik ontzettende heimwee heb en ik erg behoefte heb aan wat contact met hem. Ik hoef echt niet 24/7 met hem te appen, maar iets van een lief berichtje van hoe was je dag kan ik nu echt wel waarderen. Ik word ziek van onzekerheid en wil dolgraag naar huis op dit moment, maar ik weet dat ik deze 3 dagen nog moet uitzitten.

Op dit moment weet ik echt niet meer wat ik moet doen en hoe ik door deze dagen heen moet komen zonder helemaal gek te worden. Ik ben nu ook sterk aan het nadenken of ik überhaupt nog wel met hem verder wil en of ik hier ooit echt gelukkig van ga worden. Iemand met wat advies wat me kan helpen?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:12

Lees je eigen bericht nog eens en stel jezelf dan de vraag uit de laatste alinea: Ga je hier ooit echt gelukkig van worden?

Probeer nog te genieten van je vakantie en laat deze jongen alsjeblieft lopen :evaw:

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:15

Klinkt alsof hij vooral aandacht nodig had terwijl hij zelf op vakantie was en nu hij eenmaal thuis is weer genoeg te doen heeft en jij geen prioriteit bent.

Je kan het hem ook gewoon op de man af vragen? Aangeven dat je een verschil merkt in contact en hoe dat komt. En duidelijk maken dat jij graag wel wat meer wil. Vervolgens een middenweg afspreken.
En tegen je heimwee: lekker bellen/appen met andere vrienden of familie in NL die wel tijd en aandacht voor je over hebben?

Normaal word er bij dit soort topics altijd snel geroepen dat je t maar uit moet maken, nu wil ik altijd wel voorzichtig zijn met dit soort uitspraken. Maar mocht jij nou thuiskomen van vakantie en dit afstandelijke gedoe doorgaan zou ik je goed bedenken of je het wel waard vind. Ik zou er een beetje een ‘not that into you’ gevoel van krijgen. Met 8 maanden moet het allemaal nog leuk en makkelijk en volop verliefd zijn, als het nu al zoveel moeite en gezeik oplevert kun je je afvragen of dat echt nog beter gaat worden.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:15

"ook al heeft hij me nooit goed behandeld was ik er kapot van"

Volgens mij heb je jezelf hier al het antwoord op je vraag gegeven.

Liebeskind

Re: Vriend doet afstandelijk terwijl ik op vakantie ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:22

Zoek een ander.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:27

Geniet van het moment daar en kijk dan nog eens goed naar je verhaal wat je hebt opgeschreven. Welke belofte had je jezelf ook alweer gemaakt. Natuurlijk kun je je grenzen verleggen, maar is dat deze relatie waard? ik ben benieuwd wat je er echt zelf van vind.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:31

Mijn vraag is eigenlijk gelijk hoe oud jullie zijn?

Je geeft aan dat hij je niet goed behandelde en je vraagt je nu af of je wel gelukkig met hem wordt?

Lijkt mij heel duidelijk. Genieten van je vakantie nu en bij thuiskomst hem maar laten weten dat dit niet gaat werken zo.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:34

Probeer nog even van je vakantie te genieten, Canada is gaaf!

Als je thuis bent kan je het hem altijd vragen. Hij komt op mij over dat hij toen op vakantie aandacht nodig had en dat hij dat nu weer heeft met zijn vrienden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:43

Je bent zestien, op een geweldige vakantie met je ouders en laat dat verknallen omdat je aan je vriendje, die je niet goed heeft behandeld zit de denken. Wat zonde om a je eigen vakantie te verknallen en B hier nog tijd in te steken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:47

Coconut schreef:
Mijn vraag is eigenlijk gelijk hoe oud jullie zijn?

Ik meen me uit haar vorige topic te herinneren dat ze 15 of 16 is.

TS, ik zou hiermee stoppen. Het is de vorige keer niet voor niets uitgegaan en je zegt zelf dat hij je eerder niet goed behandelde... Het klinkt alsof je alleen maar interessant bent als hij niet zoveel te doe heeft.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:48

Als je je na 8 maanden al slecht behandeld voelt en zelfs al een maand uit mekaar bent geweest, staat er 1 ding vast: Hier ga je niet mee oud worden. Echt niet. En liefdesverdriet doet veel pijn maar geloof me, het gaat beter worden.
Laat asjeblieft zo'n toffe vakantie niet verpesten. Geniet van je reis, en als je terugbent en je wilt nog met hem praten dan kan je dat altijd doen. Maar ik beloof je, ooit komt hier een einde aan, als het niet direct na je vakantie is dan over een jaar ofzo.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:52

Meid, geef jezelf een schop onder je kont! Jij bent een fantastisch mens en jij bent niet afhankelijk van zijn aandacht om je goed te voelen. Das 1, hoofd omhoog en genieten van je vakantie verdorrie! Je zit in Canada, dat is fantastisch. Hoeveel mensen krijgen daar nooit de kans voor. Maak er iets leuks van en als je vriend niet appt, dan so be it! Plaats van alles op facebook/instagramm whatever, app met vriendinnen en geniet. Dat vriendje komt wel als je thuis bent. Dan zal blijken of ie er staat, of dat ie andere dingen belangrijker vindt.
Je hebt een keus, aan de feiten verandert toch niets. Of je stopt met jammeren en je zorgen maken en maakt er nog 3 leuke dagen van. Of je stopt daar niet mee en dan zit je die paar dagen vakantie uit tot het eindelijk woensdag is met een rotgevoel. De tijd gaat er niet sneller door ;). En eerder terug ging ook niet. Ik persoonlijk koos optie 1 :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:52

Tja ik vind het vervelend om te zeggen maar ik lees nergens in je verhaal of manier waarop je het typt ook maar iets over hoe gelukkig jullie zijn/waren in deze relatie dus eigenlijk vraag ik me vooral doen waarom je in een relatie zit met deze jongen/man..

Als je in 8 maand tijd al uit elkaar gegaan bent omdat hij je nooit goed behandeld heeft , wat jou eigen woorden zijn. En dan kom je weer bij elkaar maar nu zit je op je vakantie te twijfelen of je wel gelukkig kan worden met deze jongen.
Jij mist hem niet, hij verzint smoesjes om last minute af te zeggen als jullie zouden bellen.

Ik lees hier echt niks over hoe blij jullie met elkaar zijn, en ik val in herhaling maar nee ik snap echt niet waarom jullie een relatie hebben..

Laat je vakantie er niet door verpesten dat is het niet waard, ik zou ook later je OP eens terug lezen want eigenlijk denk ik dat je hier zelf je antwoord wel in vind.

Kort samengevat, ik zou er een punt achter zetten.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:54

als je in zo’n korte periode al een break-up hebt gehad wil dat denk ik wel wat zeggen... Zeker als hij smoesjes ed verzint om maar niet te hoeven bellen. Appen jullie wel veel of ook niet? Gewoon zeggen dat je voelt dat hij anders reageert en kijken wat hij daar op zegt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:14

Je bent toch niet afhankelijk van contact met hem.

Lekker loslaten en genieten van het mooie Canada, dit beinvloed ook je laatste dagen van de vakantie en dat wil je toch ook niet.
Je ziet wel al je terug komt, teveel contact en kleven is ook weer zo wat he.

Je kan nu daar toch niets eraan doen dus laat los en je ziet wel als je terug bent.

Geen hand vol maar een land vol.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:19

Laat het voor wat het is tot je weer thuis komt en geniet tot die tijd met volle teugen van je vakantie. Canada is prachtig en voor de meeste mensen maar een keer in hun leven.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:30

stroopkoek schreef:
Ik heb van te voren ook al gezegd van of je gaat nu 100% voor me of ik stap hier nu niet in, want anders ga ik er kapot van.

Gaat hij 100% voor je nu? Ik denk het niet als ik het zo lees. Dan lijkt de oplossing me dus duidelijk. Kies voor jezelf en maak het bij thuiskomst uit, en probeer de laatste dagen van je vakantie nog even te genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:51

Ik zie overigens nu dat je vorige maand ook een topic hebt gemaakt over dat jullie weer bij elkaar kwamen en je niet weet hoe verder, waar ik ook in lees dat het een dagje/avondje goed gaat/leuk is maar er dan weer gedoe komt, miscommunicaties of wat dan ook.

Ik kon je leeftijd niet vinden maar zag hierboven iemand 16 zeggen. Meid geniet lekker van je leven en zet deze jongen aan de kant. Jij bent niet gelukkig, hij is niet gelukkig. Jullie zijn jong, amper 8 maand bij elkaar, hij is al vreemd gegaan, ik weet niet of je hier zelf echt een toekomst in ziet (denk het niet als ik het allemaal zo lees), maar echt hoor dit gaat je niks brengen, enkel dat jij je rot voelt terwijl je op vakantie bent (en ik ben jaloers op je dat je in Canada zit dus geniet er nou echt maar van!)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:56

Je bent in Canada. Klinkt als een gave reis om ontzettend van te genieten.

Laat de relatie even voor wat het is. Je hebt in 8 maand al een break up gehad, je vindt dat hij je nooit goed behandeld heeft en hij toont op het moment geen interesse. Tijd voor jou om van je reis te genieten en bij terug komst te kijken hoe de zaken ervoor staan

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:01

Geef jezelf even een schop onder je achterste voor de komende dagen. Je gaat zo ontzettend veel spijt krijgen als je niet geniet van deze vakantie door zo'n waardeloos vriendje. Als je weer thuis bent kun je dit probleem aanpakken, tijd genoeg.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:12

Zit je je nu echt druk te maken terwijl je nota bene op vakantie bent, voor een relatie van 8 maandjes met een kerel die zelf bepaald wanneer je leuk genoeg bent?

Zal je niet willen horen, maar laat het gaan, ben met je vakantie en je familie bezig. Anders ga je hier inderdaad zo erg spijt van krijgen!

Maak je druk om je relatie als je face to face zit en niet op 6000 km afstand...

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:31

Laat alsjeblieft niet je vakantie verpesten door zo'n figuur, dat is hij echt niet waard als hij zich zo gedraagd. Hoe moeilijk dat misschien ook is: probeer te genieten van je tijd in Canada, maak mooie herinneringen met de mensen daar.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:54

Als het al eerder fout is gegaan in de korte tijd van 8 maandjes en nu weer, let it go. App hem niet meer, bel hem als je thuis bent om te zeggen dat je even face to face wilt praten en zeg dan wat je wilt zeggen. Maar hier ga je niet oud en gelukkig mee worden.

Geniet nog even van je vakantie, ik ben jaloers! Canada lijkt me echt geweldig :D

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 02:02

Dankjewel voor de vele reacties en ik heb alles even op mijn gemak doorgelezen. Het klopt ik ben 16 en hij word 17, allebei erg jong dus. Vandaag ging het gelukkig beter en het is aardig gelukt om van deze dag te genieten! Vandaag had hij dan ook geappt over mijn verjaardagscadeautje en dat kon ik opzich wel waarderen. Maar goed mijn probleem is dat ik bang ben om de verkeerde keuze te maken, want bij hem is het geval dat hij niet stabiel is zijn acties. Daar bedoel ik mee dat hij de ene keer veel moeite doet en de andere keer kan ik het maar uitzoeken. Wel moet ik erbij zeggen dat hij in totaal al meer moeite doet dan voor de break-up en hij heeft ook echt speciaal voor mijn cadeautje gewerkt. Mijn probleem in deze relatie is mijn onzekerheid over alles, wat komt door hoe hij zich gedragen heeft in periode 1. Zijn probleem daarentegen is dat hij gewoon niet stabiel is in zijn acties en dat hij op dit moment ook echt denkt dat hij het goed doet. Ik ben bang dat ik te vroeg wat weggooi, omdat ik hem verder echt heel erg leuk vind.

Oh trouwens ik hoef echt niet 24/7 kleffie kleffie te zijn, maar ik voelde me eigenlijk super erg in de steek gelaten daarom open ik dit topic :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 04:33

Ik zeg altijd dat het eerste jaar van een relatie toch gewoon 99% leuk moet zijn. Als je het al geen 8 mnd ongecompliceerd leuk kunt hebben, hoe moet dat dan in 8 jaar?
Soms moet je samen(!) vechten om door een dip heen te komen, maar hoe weet je waar je voor vecht als de basis eigenlijk al niet leuk is?
En daarbij, oma spreekt, je bent 16. Leef, leer en geniet. En leer vooral om zelfstandig en onafhankelijk te zijn, niemand is het waard om je onzeker en naar van te voelen! En onzekerheid trekt meestal ook niet echt de beste types man aan. Been there, done that. Echt, zorg dat je jezelf leuk vindt en op de eerste plek zet, daar krijg je een gelijkwaardige relatie van met iemand die het wél waard is.