Welke dingen doe jij die niet mogen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:52

Hahahaha! Je maakt me echt aan t lachen! :D

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:00

Shaggy09 schreef:
Asciugamano schreef:
Volgens mij draai jij de dingen een beetje om. ;)
En ik kan me wel degelijk ‘druk’ maken om asociaal gedrag dat hier wordt opgebiecht maar waarover wordt gedaan alsof t allemaal maar normaal is en ‘moet kunnen’.

Nee, niet iedereen doet dat. Er zijn ook nog fatsoenlijke mensen.
Natuurlijk heeft iedereen wel eens iets gedaan dat niet kon of mocht. Hoe leer je anders dat dat het geval is? ;)
Alleen echte asocialen gaan er ‘gewoon’ mee door en trekken zich niks van anderen aan. Dát is pas een lekkere mentaliteit!


Ik heb het totaal niet over al die andere dingen. Ik had het puur en alleen over het downloaden van films/muziek etc. En over dat je niet gelijk als asshole bestempeld hoeft te worden als je dat doet. Vind ik echt achterlijk.
Bewust dingen stelen voor een langere periode of voor anderen een gevaar vormen in het verkeer vind ik heel wat anders. Dan ben je bewust handelingen aan het verrichten waarbij je andere mensen benadeeld. Bij een filmpje downloaden doe je dat niet.

Je reactie getuigt voor mij van weinig mensenkennis, gelijk mensen afstempelen als asociaal en onfatsoenlijk. :n

Doe je het bewust? Ja. Steel je? Ja, je hebt niet betaalt voor die film/serie. Benadeel je er mensen mee? Ja, de acteurs, regisseurs, scenarioschrijvers, etc. Die lopen inkomsten mis van de illegaal gedownloade film/serie. En nee die inkomsten zullen niet enorm zijn op 1 gedownloade film, maar er is niet maar 1 persoon op de wereld die illegaal downloadt.

Myfairytale
Berichten: 5419
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:09

Jammer dat het zo'n zemeltopic geworden is. Was best vermaak om te lezen (en in de hoop dat de ergste dingen niet meer gedaan worden dan).

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:12

Als je de film anders nooit had gekocht/bekeken lopen ze ook niks mis natuurlijk :+

Nu download ik geen films/series, ik kijk ze gewoon online, ook onbetaald maar wel legaal volgens mij. Daar zie ik niet veel verschil tussen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:12

Nikass schreef:
Cayenne schreef:
Ik geloof je. Maar heb je dan geen paarse heide op de Hoge Veluwe? (Dat zou het kunnen verklaren)

VanLotje ik vind het wel heel netjes van je.


Volgens mij niet op de plekken waar je die paar dagen met je paard mag komen.

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:14

8nnemiek schreef:
Als je de film anders nooit had gekocht/bekeken lopen ze ook niks mis natuurlijk :+

Nu download ik geen films/series, ik kijk ze gewoon online, ook onbetaald maar wel legaal volgens mij. Daar zie ik niet veel verschil tussen.

Ja en de trein rijdt toch wel dus daar hoef je ook niet voor te betalen? Dat is natuurlijk een drogreden :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:15

Oja en drinken <18! Tegen de tijd dat ik 18 was (toen nog 16 trouwens) was de lol er van af en genezen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:22

Cayenne schreef:
Volgens mij niet op de plekken waar je die paar dagen met je paard mag komen.


Hoe bedoel je paar dagen?

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:25

Ik ben op zich best braaf, denk ik. Ik rijd wel vaak een paar km te hard in de auto, maar maximaal 10 km/h op de snelweg, binnendoor buiten de bebouwde kom misschien 5. In de bebouwde kom rijd ik keurig de max snelheid.

Verder nog wel wat kleine verkeersovertredingen, maar niet bewust/expres. Ik heb geen telefoon vast, want ik presteer het om tijdens het lopen nog tegen een lantaarn aan te lopen als ik app. :+ Dus naast dat het niet mag ben ik lopend als gevaarlijk met telefoon, laat staan op de fiets of auto.

Ik laat mijn ene hond los op een plek waar het niet mag, of wat in ieder geval niet aangeduid is als losloopgebied. Juist omdat daar niemand loopt, dus kan ik daar met de andere hond lopen. Die is wel aangelijnd en kan niet met andere honden overweg,wil wel eens jagen en vindt mensen geweldig om op af te rennen. Degene die losloopt jaagt niet, gaat niet op andere honden af want die vindt hij niet leuk en negeert mensen. Met hem kom ik niet in losloopgebied omdat er daar te veel honden lopen die absoluut geen idee van hondentaal hebben icm baasjes die denken dat hun hond opgevreten wordt als die een correctie krijgt. En ik voel me niet prettig in rolstoel met alle honden die dan half op je willen springen. In drukke aanlijngebieden en in de wijk lopen ze allebei vast.
Oh en ik ruim niet altijd de hondenpoep op. In de wijk wel, in het buitengebied niet altijd, maar officieel hoeft dat hier ook niet. := Het ligt er erg aan waar het ligt en of ik lopend ben of met de rolstoel.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 26-08-19 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:25

Asciugamano schreef:
Hahahaha! Je maakt me echt aan t lachen! :D


Reageer gewoon inhoudelijk in plaats van zo'n kinderachtige reactie.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:29

Klis schreef:
Shaggy09 schreef:


Ik heb het totaal niet over al die andere dingen. Ik had het puur en alleen over het downloaden van films/muziek etc. En over dat je niet gelijk als asshole bestempeld hoeft te worden als je dat doet. Vind ik echt achterlijk.
Bewust dingen stelen voor een langere periode of voor anderen een gevaar vormen in het verkeer vind ik heel wat anders. Dan ben je bewust handelingen aan het verrichten waarbij je andere mensen benadeeld. Bij een filmpje downloaden doe je dat niet.

Je reactie getuigt voor mij van weinig mensenkennis, gelijk mensen afstempelen als asociaal en onfatsoenlijk. :n

Doe je het bewust? Ja. Steel je? Ja, je hebt niet betaalt voor die film/serie. Benadeel je er mensen mee? Ja, de acteurs, regisseurs, scenarioschrijvers, etc. Die lopen inkomsten mis van de illegaal gedownloade film/serie. En nee die inkomsten zullen niet enorm zijn op 1 gedownloade film, maar er is niet maar 1 persoon op de wereld die illegaal downloadt.


Nou ik ben er niet bang voor hoor. Die verdienen nogsteeds genoeg geld aan zo'n film. Vind het compleet iets anders dan stelen in een winkel. Is het eigenlijk ook. Je wordt niet gearresteerd als je een film download. Als je iets steelt uit een winkel wel.

Maar hier ben je dus een asshole als je een filmpje download. Lief zeg.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:34

Bijna iedereen vindt de dingen die ze zelf doen die niet mogen eigenlijk wel prima (honden los op plaatsen waar het niet mag, te hard riijden, downloaden, stelen van grote woonwarenhuizen). Het zijn altijd die ándere mensen die overlast geven >;)

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:39

Ik weet 100% zeker dat ik met mijn loslopende hond geen overlast veroorzaak. Ik kom namelijk geen andere mensen tegen en als ik die wel tegenkom moet hij aan de voet en lijn ik aan tot ze uit zicht zijn. Dat gebeurt 1 keer in de maand ofzo ;)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:41

Oooh topic naar mijn hart!

Even een kleine greep:
- drugs (ook voor een kerk oeps kerken zijn populair)
- gedronken voor ik mocht drinken en veel (zowel 16 en 18, was 17 toen de wet veranderde)
- ik rijd eigenlijk altijd standaard te hard (geen aso snelheden maar wel 10 meer sowieso), en als je in het midden rijdt onnodig rij ik je voorbij via rechts met een dikke middelvinger
- ziek melden zonder ik dit was
- spijbelen
- gebruik ook wel eens mijn telefoon tijdens het rijden
- ook wel eens een of twee glaasjes op gehad maar ben beginnend bestuurder nog :P

En mijn favoriet:
- mensen zeggen dat producten op zijn in de broodjeszaak omdat ik het totaal niet zoek een kwartier voor sluit alles vies te maken :D

Klis

Berichten: 2415
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:50

Shaggy09 schreef:
Klis schreef:
Doe je het bewust? Ja. Steel je? Ja, je hebt niet betaalt voor die film/serie. Benadeel je er mensen mee? Ja, de acteurs, regisseurs, scenarioschrijvers, etc. Die lopen inkomsten mis van de illegaal gedownloade film/serie. En nee die inkomsten zullen niet enorm zijn op 1 gedownloade film, maar er is niet maar 1 persoon op de wereld die illegaal downloadt.


Nou ik ben er niet bang voor hoor. Die verdienen nogsteeds genoeg geld aan zo'n film. Vind het compleet iets anders dan stelen in een winkel. Is het eigenlijk ook. Je wordt niet gearresteerd als je een film download. Als je iets steelt uit een winkel wel.

Maar hier ben je dus een asshole als je een filmpje download. Lief zeg.


Ik heb niks gezegd over een asshole zijn. Wel ben ik principieel tegen illegaal downloaden. Dat jij het doet, moet je zelf weten, maar ik keur het persoonlijk wel af. Maar dat terzijde. Verdiep je maar eens in hoeveel bv een scenarioschrijver verdient aan een verkochte film. Dat is bar weinig hoor! En dan heb ik het even niet over kaskrakers. Daarnaast vind ik of je wel of niet gearresteerd wordt voor iets een vreemde vergelijking. Alsof het dan ineens minder ‘illegaal’ is?

Maar goed. Volgens mij gaan we teveel off-topic hier dus ik vertrek weer onder mijn meeleessteen :wave:

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:54

Klis schreef:
Shaggy09 schreef:
Nou ik ben er niet bang voor hoor. Die verdienen nogsteeds genoeg geld aan zo'n film. Vind het compleet iets anders dan stelen in een winkel. Is het eigenlijk ook. Je wordt niet gearresteerd als je een film download. Als je iets steelt uit een winkel wel.

Maar hier ben je dus een asshole als je een filmpje download. Lief zeg.


Ik heb niks gezegd over een asshole zijn. Wel ben ik principieel tegen illegaal downloaden. Dat jij het doet, moet je zelf weten, maar ik keur het persoonlijk wel af. Maar dat terzijde. Verdiep je maar eens in hoeveel bv een scenarioschrijver verdient aan een verkochte film. Dat is bar weinig hoor! En dan heb ik het even niet over kaskrakers. Daarnaast vind ik of je wel of niet gearresteerd wordt voor iets een vreemde vergelijking. Alsof het dan ineens minder ‘illegaal’ is?

Maar goed. Volgens mij gaan we teveel off-topic hier dus ik vertrek weer onder mijn meeleessteen :wave:


Ik had het over een andere bokker, die die uitspraak deed.

En tja 'minder illegaal'.. Ik zie het meer als gedoogd. Als jij illegaal wat films download en de politie is hiervan op de hoogte doen ze gewoon meestal niks daarmee. Met echt fysiek stelen doen ze dat wel. Dus in dat opzicht is het gewoon minder erg, anders waren de maatregelen ertegen wel wat feller.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 19:58

Onali schreef:
Suiker zo opeten? Ik ben een zoetekauw, maar nee dit hoeft van mij niet.

Heb het wel gedaan met nesquick :')
Alleen krijg je er zo'n droge mond van, dus na 2 happen was de lol er weer vanaf.

Theelepeltje nemen, een glas melk en dan heel voorzichtig de Nesquik 'onderdompelen' (zodat het op de lepel blijft liggen). Komt er een heerlijk 'laagje' over en zo kan je het een paar keer herhalen. :9

Oh nu herinner ik me iets... Ik heb ooit zonder de toestemming van mijn moeder twee chinchilla's erbij gekocht. :+ We hadden er toen volgens mij al een stuk of vier. Speciaal naar Nederland voor gereden (mijn vader dan toch :D ). Voordeel van gescheiden ouders hebben. Mijn moeder was niet blij. :')

Spijbelen heb ik ook veel gedaan in mijn voorlaatste jaar van het middelbaar. Daarna moest ik terug bij mijn moeder wonen en ging dat niet meer. Ofja... Ik kon niet meer uitslapen. Maar als de les mij niet aanstond ging ik gewoon 's middags naar een vriendin. :+
Kwam school uiteindelijk achter en toen hebben ze gedreigd met tuchtmaatregelen. (Ben die lessen uiteindelijk toch blijven skippen. Was een 'pakket' van 5 weken ofzo, niet eens op punten. Was statistiek, 3 uur lang op donderdagnamiddag. Ik kon dat gewoon niet aan. :') Was gaan vragen of ik iets anders mocht doen maar dat mocht dus niet. Tja, doei dan. Natuurlijk waren ze mij van het jaar daarvoor nog niet vergeten en kwamen ze controleren nadat ik dat gevraagd had. := )

Ik dronk Red Bull en koffie in de klas. Meeste leerkrachten zeiden er niks van. Als ik 's ochtends al te laat in de les was ging ik nog op mijn gemak naar de winkel vlak voor de school om koffie of Red Bull te halen. I mean, als je dan toch al te laat bent maken die extra vijf minuten niet meer uit, right? :')

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:18

[/quote]

Ik had het over een andere bokker, die die uitspraak deed.

En tja 'minder illegaal'.. Ik zie het meer als gedoogd. Als jij illegaal wat films download en de politie is hiervan op de hoogte doen ze gewoon meestal niks daarmee. Met echt fysiek stelen doen ze dat wel. Dus in dat opzicht is het gewoon minder erg, anders waren de maatregelen ertegen wel wat feller.[/quote]

Dat was ik, en als je steelt (tenzij het een brood is en je honger hebt), dan blijft ik je 'n asshole vinden.


Misschien nog wel misser dan de nesquick ^^, ik lurkte als kind graag stiekum aan de Maggi fles.

Ran
Zig!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:22

Er lopen wat dingen door elkaar heen: zaken die niet mogen volgens de wet, en dingen die je (als kind meestal) niet mag van je ouders (bijvoorbeeld).
Ik dacht eigenlijk dat het topic bedoeld was voor het eerste, maar het maakt eigenlijk niet uit. ;)

En nu brengt VanLotje eigenlijk wel een ander interessant iets in de discussie: met welke reden zou je iets wat niet mag tóch mogen doen?
Waarom is een broodje stelen als je honger hebt acceptabeler dan geld stelen omdat je drugs nodig hebt (bijvoorbeeld)

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:28

Levensbehoefte vs onnodige verslaving?

Mondy

Berichten: 11880
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:45

Goede vraag :j

Door rood rijden omdat je vrouw aan het bevallen is (en wel met goed opletten) of een ander medisch noodgeval. Ja heb ik begrip voor.
Door rood rijden omdat je geen zin hebt om je rempedaal in te trappen... aso.

Iemand die een stukje tegen het verkeer in fietst omdat dat wel verlicht is en in buurt van huizen ipv de donkere overkant snachts. Ja kan ik ook begrijpen
Tegen het verkeer in en het liefst 3 dik omdat je vind dat je daar gewoon mag fietsen ...aso

Hond los in een buitengebied waar daadwerkelijk amper iemand komt en je geen speelveldjes hebt... Ja kan ik inkomen.
Binnen de bebouwde kom en zoals de meesten (echt niet dat al die loslopende honden zo braaf luisteren hier..) honden overal tegenaan piesen of op aangelijnde honden afkomen "want hij doet niks hoor"... aso

En let wel. Ik persoonlijk vind het aso. Mijn mening.

Sommige dingen vind ik never ok.
Met teveel drank achter het stuur (boeit niet of dat 1 of 10 zijn) nee. Nog niet misschien. En nee je bent echt niet zo'n goede chauffeur die zogenaamd wel goed kan rijden met een slok op.

Iets jatten wat geen directe levensbehoefte is... nope. Nog niet misschien.


Moest wel aan dit topic denken vandaag... 3x zowat van mn fiets gereden door automobilisten die door rood knalden, serieus nog nooit zo vaak achter elkaar op 1 dag gehad :')

Mondy

Berichten: 11880
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:46

Xanthippe schreef:
Levensbehoefte vs onnodige verslaving?


Voor die mensen is het een levensbehoefte.

Onnodige verslaving is het heel zwart wit. Maar achter die verslaving gaat vaak heel wat meer schuil. Vind dat wel een lastige. Het jatten voor je verslaving keur ik zeker af. Maar snap dat zij het niet meer kunnen zien als goed of fout op dat moment.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 22:09

En echte verslaafden jatten juist ook vaak eten ed omdat ze honger hebben en geen geld..

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:27

Mondy schreef:
Goede vraag :j

Door rood rijden omdat je vrouw aan het bevallen is (en wel met goed opletten) of een ander medisch noodgeval. Ja heb ik begrip voor.
Door rood rijden omdat je geen zin hebt om je rempedaal in te trappen... aso.


Ook dit vind ik dubbel, bel je dan niet beter de ziekenwagen? Eens zo veilig, lijkt mij...

En over die verslaving, feit blijft dat het geen levensbehoefte is.

Ik kan er allesinds weinig begrip voor opbrengen, maar kan het me langs de andere kant ook totaal niet voorstellen, hoe het is.

deksel

Berichten: 3800
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:47

Oh god, ik heb er nog een paar.
Mocht van m'n ouders m'n oren niet stretchen. Ok prima, deed het toch. Met een setje van AliExpress... :').
Mocht opzich m'n oren wel piercen, maar hadden ze liever niet. Toen maar zelf gedaan (nouja 3e gaatje gezet). En daarna probeerde ik het in kraakbeen, dat ging mis. Heel veel bloed dat er uit kwam en oei :'). Niet aan te raden.
Ik mocht ook geen tattoos, ja snap ik opzich wel, maar ja hè, laten we het toch maar doen. En nee, niet bij de tattoo artiest. Maar zelf / samen met een vriendin. Hoe? Naald in een potlood prikken en dan onderdompelen in inkt en in je huid zetten. Ik heb
nu 4 vet lelijke stick 'n poke tattoos en nee, ze vervagen niet :+.