Welke dingen doe jij die niet mogen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:05

Whale schreef:
Nee ik heb nog nooit iets gestolen, ik betaal gewoon netjes zoals het hoort. En nee ik download ook niks illegaals.


Good for you, maar ik vind niet dat je anderen kan aankijken op een film of muziekje downloaden. Denk dat bijna iedereen dat weleens heeft gedaan, en sowieso wat heb jij daar last van. :+

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:08

Door rood fietsen of lopen.
Wildplassen.
Appen op de fiets.

...Damn saai leven heb ik zeg -O-

Onali

Berichten: 18502
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:15

Door rood gaan, lopend, fietsend of met de auto doe ik dus nooit.
Ben 1 keer daardoor aangereden en heb mn les geleerd.

Was nog een agent ook :')

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:30

Gefeliciteerd, je bent de enige brave burger in dit land....
Jammer dat perfecte mensen altijd zo vervelend zijn, zo ook met de perfect brave burger...

Ohhhh, neee, we hebben alle braverds hier in 1 topic verzameld, in het topic waar je kunt schrijven wat je doet dat niet mag :+
3x raden, ze hebben het topic overgenomen en hebben nu allemaal rechten gestudeerd _/-\o_

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:32

Sabini schreef:
Door rood fietsen of lopen.
Wildplassen.
Appen op de fiets.

...Damn saai leven heb ik zeg -O-


Heel saai....maar ik mag hopen dat het saai blijft en je je niet voor mijn auto stort....dat is mijn grote nachtmerrie, dat dat eens gaat gebeuren....

Onali

Berichten: 18502
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:33

Rakkie123 schreef:
Gefeliciteerd, je bent de enige brave burger in dit land....
Jammer dat perfecte mensen altijd zo vervelend zijn, zo ook met de perfect brave burger...

Ohhhh, neee, we hebben alle braverds hier in 1 topic verzameld, in het topic waar je kunt schrijven wat je doet dat niet mag :+
3x raden, ze hebben het topic overgenomen en hebben nu allemaal rechten gestudeerd _/-\o_


Tegen wie heb je het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:33

Deoro schreef:
Ik ga dat sturen inderdaad dankje. Gister weer een volwassen man die een aantal pizza's had besteld en van alles meer. Saldo was ontoereikend. Zou terug komen met geld. Niet dus. Gebeurt echt zo vaak. Er gaat zo veel de prullenbak in van mensen die bestellen en het vervolgens niet ophalen. Zeker dagelijks een keer. Ook mensen die weggaan zonder betalen gebeurt zeker een aantal keer per week helaas. Maar goed dan is er in ieder geval geen eten verspild.




Meeen je niet! :oo En wat zonde! Is het wellicht een idee om de pizza's die over zijn aan too good to go te verkopen? Dan los je in ieder geval het probleem van verspilling op...

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:42

Rakkie123 schreef:
Gefeliciteerd, je bent de enige brave burger in dit land....
Jammer dat perfecte mensen altijd zo vervelend zijn, zo ook met de perfect brave burger...

Ohhhh, neee, we hebben alle braverds hier in 1 topic verzameld, in het topic waar je kunt schrijven wat je doet dat niet mag :+
3x raden, ze hebben het topic overgenomen en hebben nu allemaal rechten gestudeerd _/-\o_


Omdat advocaten allemaal eerlijke mensen zijn?
Vage post.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:48

Rakkie123 schreef:
Gefeliciteerd, je bent de enige brave burger in dit land....
Jammer dat perfecte mensen altijd zo vervelend zijn, zo ook met de perfect brave burger...

Ohhhh, neee, we hebben alle braverds hier in 1 topic verzameld, in het topic waar je kunt schrijven wat je doet dat niet mag :+
3x raden, ze hebben het topic overgenomen en hebben nu allemaal rechten gestudeerd _/-\o_

Eh, volgens mij noemt niemand in dit topic zichzelf perfect?

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:58

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie dringend verzoeken om persoonlijke discussies en aanvallen achterwege te laten. Als je je aan iemand ergert kan je gebruik maken van de foei-functie, je kunt via PB het gesprek aangaan of je kunt temmen zodat wij eventueel met diegene in gesprek kunnen. Het is logisch dat je je soms ergert aan andere gebruikers, het is niet nodig om dat in een topic zo te bespreken.

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:01

Shaggy09 schreef:
Whale schreef:
Nee ik heb nog nooit iets gestolen, ik betaal gewoon netjes zoals het hoort. En nee ik download ook niks illegaals.


Good for you, maar ik vind niet dat je anderen kan aankijken op een film of muziekje downloaden. Denk dat bijna iedereen dat weleens heeft gedaan, en sowieso wat heb jij daar last van. :+


Jawel hoor, kan ik en doe ik.

Dat anderen ervoor kiezen assholes te zijn maakt niet dat ik/anderen daar ok mee moeten zijn.

En last, nee, het kost mij niets als er van iemand anders iets gejat wordt,maar daarom vind ik het nog steeds verwerpelijk.

Misschien is het een emphatie kwestie.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:05

Dus je bent een asshole als je een film download ipv koopt/huurt/whatever? Gezellig zeg, zo'n mentaliteit, wordt het vast een stuk leuker van hier in Nederland.

Dat je je daar druk om maakt kan ik werkelijk niet begrijpen. Ik heb wel betere dingen te doen iig.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:09

Pas met mijn paard door een woonwijk gegaan en ze poepte voor de deur bij iemand. Lekker laten liggen, oeps :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:30

hagelslag schreef:
Snoepen uit de suikerpot :Y)

Haha, ik moest even in je profiel spieken en had verwacht dat je ver in de 70 zou zijn ofzo.
Mijn vader vertelde vroeger ook wel eens dat hij vroeger stiekem uit de jampot snoepte toen hij jong was.

Kon me dat al nooit voorstellen want sinds 1975 heeft iedereen wel snoep of koek in huis en is de suikerpot geen leuke optie meer.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:31

Mavelle schreef:
Joe, ik heb je getemd hoor Lau. Een paar berichten terug al. Doe even normaal.

Nikass dat is niet overal zo natuurlijk. Op sommige plekken is de bodembegroeiing te kwetsbaar en is het juist niet wenselijk om van de paden af te gaan. Met het oog daarop is dat ook juist een regel waar ik me wel aan hou (sinds ik dat weet in elk geval.)


Ja uiteraard zal het niet overal gelden, en zou ik het niet zomaar ergens doen waar dat niet mag. Even over een verhard voet- of fietspad doe ik dan wat makkelijker.
Belangrijk vind ik wel dat je je dan bescheiden opstelt, en anderen niet tot last bent.

Enzino ik ben van na die tijd, maar ik snoepte wel uit de suikerpot; wij hadden geen snoep in huis.

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:33

Shaggy09 schreef:
Dus je bent een asshole als je een film download ipv koopt/huurt/whatever? Gezellig zeg, zo'n mentaliteit, wordt het vast een stuk leuker van hier in Nederland.

Dat je je daar druk om maakt kan ik werkelijk niet begrijpen. Ik heb wel betere dingen te doen iig.


Ik mag eigenlijk geen discusses met vreemden op internet, maar goed, here goes

Ik snap werkelijk niet wat er ongezellig is aan de mentaliteit 'betaal voor de dienst die je afneemt'.

Ik maak me er verder ook niet heel druk om, sta niet bij stations te flyeren tegen downloads of zo, maar ik ben er zelf gewoon niet van. En ik ben blij dat ik zo niet ben.

Het is de oorzaak van de huidige klimaat crisis, de oneerlijkheid tussen landen, de "moderne" narigheid; mensen willen niets liever dan gratis of goedkoop.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:35

Cayenne schreef:
Nikass schreef:
Om de natuur hoef je je geen zorgen te maken. Juist omdat het lopen van paarden een goede invloed heeft op het bodemleven is jaren geleden besloten dat je op de Veluwe van de paden af mag en dwars door het bos mag rijden.


Zo werkt dat dus niet wat betreft paarse heide. Dat is heel kwetsbaar.


Ik geloof je. Maar heb je dan geen paarse heide op de Hoge Veluwe? (Dat zou het kunnen verklaren)

VanLotje ik vind het wel heel netjes van je.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:42

vanLotje schreef:
Shaggy09 schreef:
Dus je bent een asshole als je een film download ipv koopt/huurt/whatever? Gezellig zeg, zo'n mentaliteit, wordt het vast een stuk leuker van hier in Nederland.

Dat je je daar druk om maakt kan ik werkelijk niet begrijpen. Ik heb wel betere dingen te doen iig.


Ik mag eigenlijk geen discusses met vreemden op internet, maar goed, here goes

Ik snap werkelijk niet wat er ongezellig is aan de mentaliteit 'betaal voor de dienst die je afneemt'.

Ik maak me er verder ook niet heel druk om, sta niet bij stations te flyeren tegen downloads of zo, maar ik ben er zelf gewoon niet van. En ik ben blij dat ik zo niet ben.

Het is de oorzaak van de huidige klimaat crisis, de oneerlijkheid tussen landen, de "moderne" narigheid; mensen willen niets liever dan gratis of goedkoop.


Och ja, dat ik dalijk een filmpje download ipv koop bij de videotheek is de oorzaak van de klimaat crisis. Bijna goed.

:+

Onali

Berichten: 18502
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:42

vanLotje schreef:
Shaggy09 schreef:
Dus je bent een asshole als je een film download ipv koopt/huurt/whatever? Gezellig zeg, zo'n mentaliteit, wordt het vast een stuk leuker van hier in Nederland.

Dat je je daar druk om maakt kan ik werkelijk niet begrijpen. Ik heb wel betere dingen te doen iig.


Ik mag eigenlijk geen discusses met vreemden op internet, maar goed, here goes

Ik snap werkelijk niet wat er ongezellig is aan de mentaliteit 'betaal voor de dienst die je afneemt'.

Ik maak me er verder ook niet heel druk om, sta niet bij stations te flyeren tegen downloads of zo, maar ik ben er zelf gewoon niet van. En ik ben blij dat ik zo niet ben.

Het is de oorzaak van de huidige klimaat crisis, de oneerlijkheid tussen landen, de "moderne" narigheid; mensen willen niets liever dan gratis of goedkoop.


Ik loop er tegenaan dat hetgeen ik wil zien niet legaal te verkrijgen is.
Niet te streamen, niet op de Nederlandse televisie en ook niet altijd te koop.

Wat moet ik dan?
Door de downloaden gaat serieus de hele wereld voor je open en kom je series en films tegen die je in Nederland niet vind.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:46

vanLotje schreef:
Shaggy09 schreef:
Dus je bent een asshole als je een film download ipv koopt/huurt/whatever? Gezellig zeg, zo'n mentaliteit, wordt het vast een stuk leuker van hier in Nederland.

Dat je je daar druk om maakt kan ik werkelijk niet begrijpen. Ik heb wel betere dingen te doen iig.


Ik mag eigenlijk geen discusses met vreemden op internet, maar goed, here goes

Ik snap werkelijk niet wat er ongezellig is aan de mentaliteit 'betaal voor de dienst die je afneemt'.

Ik maak me er verder ook niet heel druk om, sta niet bij stations te flyeren tegen downloads of zo, maar ik ben er zelf gewoon niet van. En ik ben blij dat ik zo niet ben.

Het is de oorzaak van de huidige klimaat crisis, de oneerlijkheid tussen landen, de "moderne" narigheid; mensen willen niets liever dan gratis of goedkoop.


Ik lees het nog een keer en dat is dus niet wat ik zeg.
Jij noemt mensen die iets downloaden blijkbaar assholes. Dát vind ik ongezellig. Heeft niks te maken met betalen voor de dienst die je afneemt, als je naar de bioscoop gaat betaal je voor de film, en als je naar de videotheek gaat koop je een film.
En als er een film te downloaden is op het openbare internet, dan download ik die. Maakt mij geen slechter mens hoor, niemand gaat daar aan ten onder. De film zal in de bioscoop nog net zo vaak bekeken worden want daar is toch altijd wel animo voor.
En met al die diensten zoals Netflix en Videoland tegenwoordig hoef je vaak niet eens meer te downloaden.

hagelslag
Berichten: 9156
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:10

enzino schreef:
hagelslag schreef:
Snoepen uit de suikerpot :Y)

Haha, ik moest even in je profiel spieken en had verwacht dat je ver in de 70 zou zijn ofzo.
Mijn vader vertelde vroeger ook wel eens dat hij vroeger stiekem uit de jampot snoepte toen hij jong was.

Kon me dat al nooit voorstellen want sinds 1975 heeft iedereen wel snoep of koek in huis en is de suikerpot geen leuke optie meer.




Meee love's sugaaarrr *\o/*

Hahaha sorry maar ehh jaa suiker stond ik de keuken en de rest in de woonkamer.
Dus in de keuken kon ik snoepen en in de woonkamer niet ongestoord

Onali

Berichten: 18502
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:16

Suiker zo opeten? Ik ben een zoetekauw, maar nee dit hoeft van mij niet.

Heb het wel gedaan met nesquick :')
Alleen krijg je er zo'n droge mond van, dus na 2 happen was de lol er weer vanaf.

marleen_88

Berichten: 14105
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:22

Ik rijd soms te hard
Ik rijd soms door rood
Ik ben bij mijn laatste vlucht mijn telefoon vergeten op vliegtuigstand te zetten
Ik ben heel vaak onderweg zonder identiteitsbewijs

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:45

Shaggy09 schreef:
Dus je bent een asshole als je een film download ipv koopt/huurt/whatever? Gezellig zeg, zo'n mentaliteit, wordt het vast een stuk leuker van hier in Nederland.

Dat je je daar druk om maakt kan ik werkelijk niet begrijpen. Ik heb wel betere dingen te doen iig.

Volgens mij draai jij de dingen een beetje om. ;)
En ik kan me wel degelijk ‘druk’ maken om asociaal gedrag dat hier wordt opgebiecht maar waarover wordt gedaan alsof t allemaal maar normaal is en ‘moet kunnen’.

Nee, niet iedereen doet dat. Er zijn ook nog fatsoenlijke mensen.
Natuurlijk heeft iedereen wel eens iets gedaan dat niet kon of mocht. Hoe leer je anders dat dat het geval is? ;)
Alleen echte asocialen gaan er ‘gewoon’ mee door en trekken zich niks van anderen aan. Dát is pas een lekkere mentaliteit!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:51

Asciugamano schreef:
Shaggy09 schreef:
Dus je bent een asshole als je een film download ipv koopt/huurt/whatever? Gezellig zeg, zo'n mentaliteit, wordt het vast een stuk leuker van hier in Nederland.

Dat je je daar druk om maakt kan ik werkelijk niet begrijpen. Ik heb wel betere dingen te doen iig.

Volgens mij draai jij de dingen een beetje om. ;)
En ik kan me wel degelijk ‘druk’ maken om asociaal gedrag dat hier wordt opgebiecht maar waarover wordt gedaan alsof t allemaal maar normaal is en ‘moet kunnen’.

Nee, niet iedereen doet dat. Er zijn ook nog fatsoenlijke mensen.
Natuurlijk heeft iedereen wel eens iets gedaan dat niet kon of mocht. Hoe leer je anders dat dat het geval is? ;)
Alleen echte asocialen gaan er ‘gewoon’ mee door en trekken zich niks van anderen aan. Dát is pas een lekkere mentaliteit!


Ik heb het totaal niet over al die andere dingen. Ik had het puur en alleen over het downloaden van films/muziek etc. En over dat je niet gelijk als asshole bestempeld hoeft te worden als je dat doet. Vind ik echt achterlijk.
Bewust dingen stelen voor een langere periode of voor anderen een gevaar vormen in het verkeer vind ik heel wat anders. Dan ben je bewust handelingen aan het verrichten waarbij je andere mensen benadeeld. Bij een filmpje downloaden doe je dat niet.

Je reactie getuigt voor mij van weinig mensenkennis, gelijk mensen afstempelen als asociaal en onfatsoenlijk. :n