Welke dingen doe jij die niet mogen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:05

Omg dit topic. _O- ga hem nog helemaal bijleren maar sommige dingen verbaas ik me wel over.
Stelen doe ik niet aan in ieder geval.
Maar ben niet echt roomser dan de paus.

Ik zit regelmatig met mijn telefoon in mijn hand op de weg, wel rustige stukken maar ik doe het toch
Ik heb genoeg onzedelijke dingen uitgevreten in het verleden die echt niet kunnen en ik hier ook niet ga vertellen :')
Ik ga door mijn dierenliefde net als iemand op pagina 1 echt door het vuur en wil ook weleens liegen om het voor de beesten beter te maken.
Ik ruim niet altijd de hondenpoep op. En mijn hond is niet altijd even netjes op alle plaatsen
Ik rijd vaak veel te hard en erger me aan autos voor me
Liegen kan ik enorm goed om mijn zin te krijgen maar zal er nooit iemand mee schaden
Ik kan heel asociaal zijn en mensen echt beledigen etc en dat is een slechte eigenschap maar ik ben ook niet te beroerd om dat toe te geven

hagelslag
Berichten: 9156
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:07

Oehhhh savonds laat/midden in de nacht de rotonde verkeerd nemen.
Als je de 3de afslag moet nemen gewoon direct links afslaan zodat je niet rond moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:11

Pantykous schreef:
Palmera schreef:
Heerlijk! :+


Ik heb wel eens geld gejat uit de kerk :7



Dat vind ik dan weer jammer.

Mondy

Berichten: 11880
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:12

Ok ik had eerlijk gezegd niet in gedachten mbt het bos en op rustige tijden. Hoewel t niet mag en t ook vervelend kan zijn kan ik dat wel begrijpen ja :j zeker gezien die losloopweitjes 3 leer niks zijn.

Ik doel meer op straat of drukke gelegenheden als een park of bos waar op dat moment wel veel gewandeld wordt.

Dus vooruit. Qua eerste zal ik mn woorden terugnemen :j

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:21

Resistance schreef:
Pantykous schreef:

Ik heb wel eens geld gejat uit de kerk :7



Dat vind ik dan weer jammer.

Ondanks dat ik stelen überhaupt niet vind kunnen, vind ik stelen van de kerk dan wel weer ironisch. De (katholieke?) kerk is toch stinkend rijk :+

Suzanne F.

Berichten: 49405
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:24

Nou de kleine kerk hier in het dorp niet in ieder geval. Is niet katholiek maar PKN maar heeft de pastorie moeten verkopen om te kunnen blijven bestaan. Kan ook geen dominee beroepen door de financiële situatie.

Kan me echt niet voorstellen dat je dat zou doen. Voor sommige dingen hier heb ik echt geen woorden. En er dan nog zo voor uitkomen ook, zonder schaamte. Iedereen heeft wel dingen gedaan die niet mochten. Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen. Maar elke dag is een nieuwe en ik hoop dat er toch mensen zijn die er van geleerd hebben en als een beter mens de nieuwe dag tegemoet gaan.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:29

hagelslag schreef:
Oehhhh savonds laat/midden in de nacht de rotonde verkeerd nemen.
Als je de 3de afslag moet nemen gewoon direct links afslaan zodat je niet rond moet



Dat deed mijn man vroeger ook.

Of als ik rechtdoor zei en de weg had een kleine kronkel dan ging hij letterlijk rechtdoor knalde lekker door de berm. Of onnodig links rijden (hij is wel eens aangehouden daarvoor bleek er politie in burger achter ons te zitten) hij was toen +/- 20 echt gevaarlijke dingen doet hij nu niet meer. Die actie dat de politie achter ons zit was echt achterlijk achteraf.

lor1_1984

Berichten: 12066
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:39

Mondy schreef:
Ok ik had eerlijk gezegd niet in gedachten mbt het bos en op rustige tijden. Hoewel t niet mag en t ook vervelend kan zijn kan ik dat wel begrijpen ja :j zeker gezien die losloopweitjes 3 leer niks zijn.

Ik doel meer op straat of drukke gelegenheden als een park of bos waar op dat moment wel veel gewandeld wordt.

Dus vooruit. Qua eerste zal ik mn woorden terugnemen :j

Nee overdag vermijd ik het park en andere plekken waar veel loslopende honden zijn als de pest.
Maar dan zijn mijn honden gewoon aangelijnd, gewoon omdat ze dan veiliger zijn ivm verkeer enzo.

Ik noem het zelf burgerlijke ongehoorzaamheid, maar ook alleen wanneer het kan zonder overlast te veroorzaken of gevaar op te leveren voor mij, mijn honden of medeverkeer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:07

Annet_Dottie schreef:
Tja met alle respect ik schrik er ook van hoe mensen vol trots vertellen dat ze in de weekenden illegale feestjes af gaan en zich vol gooien met drugs. Mensen die dan nog niet eens 25 zijn :x
Hier zal iedereen ook wel weer overheen vallen maar mijn persoonlijke mening is dat drugs rommel is en alles behalve nodig is om het leuk te kunnen hebben.
Ik hou overigens niemand tegen doe lekker, maar inderdaad trots zijn om met een wijntje teveel op achter het stuur te stappen en ga zo maar door valt m'n mond van open, noem mij een heilig boontje maar je hebt maar één leven hoor, doe er mee wat je wil maar om dat trots in zo'n topic neer te gooien tjaa....

Overigens zat ik vanmiddag met m'n vriend in de auto toen ik vroeg maar een verkeersbord (ben zelf met m'n rijbewijs bezig namelijk) hij wou het opzoeken en pakt z'n mobiel. Het was een rechtuit rechtaan weg maar hij wou het perse gelijk weten, ik heb hem eventjes gelaten en toen de telefoon uit z'n handen getrokken met de boodschap dat ie op de weg moet letten en dat ik het zelf ook wel op kan zoeken.
Hij heeft ook zo'n ding waar hij z'n telefoon op kan klikken naast z'n stuur en zei dus tegen mij dat ik dan ook maar zo één moet kopen voor in m'n eigen auto straks waarop ik zei nou ik dacht het niet mijn telefoon blijft lekker in m'n tas op de achterbank ofzo..
Tja ieder zo z'n ding..


Als je mij bedoeld , Super trots !!! , daarbij ben ik 32 en ook nog moeder.
Graag een nieuwe vooroordeel

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:16

deksel schreef:
Ik stuur vaak screens van gesprekken of insta foto's naar m'n vriend of m'n beste vriendin :+.
En ik 'steel' vaak kleding van m'n vriend of broertje.
Als ik geen zin heb om m'n kleren in de kast te leggen gooi ik ze soms opnieuw in de was :+.

Omg die laatste ben ik ook :')

Ik heb wel een keer fietslampjes van een fiets gepikt, nadat de mijne diezelfde dag ook gepikt waren (en het waren exact dezelfde, maaaaaar... nog altijd slecht dit) Niet meer gedaan sinds dien, altijd mijn lampjes bewaard of zonder licht gefietst.

Ik kocht een pony zonder dat iedereen het wist (ik was 14.) Mijn moeder was pissig toen ze er achter kwam.

Ik “steel” kleding van een vriendin en geef het na een tijd weer terug, (of ik hou het net zolang tot ze zegt dat ik het mag houden.) gelukkig steelt zij ook weer uit mijn kast.

O, ik smokkel illegaal snoep en cola mee de bios in. Het is rete duur daar, terwijl de supermarkt er naast zit en het voor €2 euro minder verkoopt.

Balou_k

Berichten: 14093
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:23

carineken schreef:
Als kind nam ik altijd enkele potloodjes mee van bij de Ikea.


Schuldig. :o

theadora99

Berichten: 3639
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:25

Oh ja ik heb ook een keer een zak m&ms de bios in gesmokkeld omwikkeld in maandverband zodat t niet zou rammelen. Hele film mega stress gehad erover, die m&ms smaakten me niet eens. Niet meer gedaan :=

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:36

Dat je een mening hebt over bepaalde acties die betrekking tot anderen hebben snap ik.
Maar echt, mind your own business sommigen hier.
Wat heb jij er last van als iemand drugs gebruikt en naar illegale feesten gaat?
Of als iemand om 16 s'middags een wijntje pakt en om 20 naar huis rijd?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:41

Shaggy09 schreef:
Of als iemand om 16 s'middags een wijntje pakt en om 20 naar huis rijd?

Vraag me af over welke post jij het hebt, want er staat in bepaalde posts toch echt wel '(licht) aangeschoten' of 'na een glaasje te veel'... Tja.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:43

theadora99 schreef:
Oh ja ik heb ook een keer een zak m&ms de bios in gesmokkeld omwikkeld in maandverband zodat t niet zou rammelen. Hele film mega stress gehad erover, die m&ms smaakten me niet eens. Niet meer gedaan :=

Oh! Ik heb ook ooit iets meegesmokkeld naar de bios! Een bus paprikapringles :+ Helemaal opgegeten tijdens de film en ik was daarna zó misselijk, dat ik die chips daarna nooit meer heb gegeten :')

Onali

Berichten: 18502
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:47

Dat doe ik praktisch altijd als ik naar de bios ga.
Als ze gewoon normale prijzen zouden hanteren dan hoef je het ook niet mee te smokkelen.

Ze doen bij ons trouwens niet moeilijk.
Wel 1 keer bij iemand anders tassencontrole gezien maar die nam een rugzak mee naar binnen. Dus dat was niet zozeer voor eten en drinken maar veiligheid.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:48

DezeNaam schreef:
Shaggy09 schreef:
Of als iemand om 16 s'middags een wijntje pakt en om 20 naar huis rijd?

Vraag me af over welke post jij het hebt, want er staat in bepaalde posts toch echt wel '(licht) aangeschoten' of 'na een glaasje te veel'... Tja.


Ik las een paar keer echt letterlijk één glaasje. Dus niet het spreekwoordelijke een glaasje teveel.
Echt met een aangeschoten hoofd achter het stuur kruipen vind ik ook niet bepaald slim.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:51

Danielleeee_ schreef:
theadora99 schreef:
Oh ja ik heb ook een keer een zak m&ms de bios in gesmokkeld omwikkeld in maandverband zodat t niet zou rammelen. Hele film mega stress gehad erover, die m&ms smaakten me niet eens. Niet meer gedaan :=

Oh! Ik heb ook ooit iets meegesmokkeld naar de bios! Een bus paprikapringles :+ Helemaal opgegeten tijdens de film en ik was daarna zó misselijk, dat ik die chips daarna nooit meer heb gegeten :')


'Meegesmokkeld' :')
Ik doe het altijd, gewoon puur omdat die prijzen in de bioscoop nergens op slaan en je betaald
voor een kaartje ook al genoeg geld.

Overigens, als zij in jou tas willen kijken mag je dat gewoon weigeren toch? Tenzij het gevaar kan brengen of iets?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:52

Apart hoe er met verschillende maten wordt gemeten. Diefstal is voor de meesten not done, maar te hard rijden doen er veel dan weer wel.
Ik vind te hard rijden of door rood rijden heel wat erger dan jezelf een beetje matsen bij de IKEA. ;)

Dan: ik laat mijn honden los lopen waar ik wil, wanneer ik dat verantwoord vind. Hondenpoep niet opruimen vind ik dan weer ontzettend asociaal en kan ik me kapot aan ergeren.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:54

Shaggy09 schreef:
Overigens, als zij in jou tas willen kijken mag je dat gewoon weigeren toch? Tenzij het gevaar kan brengen of iets?


Hoe ga je dat bewijzen als ze niet mogen kijken? :Y)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:54

Xanthippe schreef:
Shaggy09 schreef:
Overigens, als zij in jou tas willen kijken mag je dat gewoon weigeren toch? Tenzij het gevaar kan brengen of iets?


Hoe ga je dat bewijzen als ze niet mogen kijken? :Y)


Ik bedoel meer als in dat je er verdacht uit ziet, om een terroristische aanslag te plegen oid.
Weet niet precies hoor, maar ik dacht dat altijd.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:55

Shaggy09 schreef:
Ik las een paar keer echt letterlijk één glaasje. Dus niet het spreekwoordelijke een glaasje teveel.
Echt met een aangeschoten hoofd achter het stuur kruipen vind ik ook niet bepaald slim.

Over één glaasje zegt volgens mij niemand toch iets? Dat is wettelijk ook nog gewoon toegestaan (afhankelijk van wat er in het glaasje zit natuurlijk :+ ).

Kinke

Berichten: 20575
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:56

Danielleeee_ schreef:
Ondanks dat ik stelen überhaupt niet vind kunnen, vind ik stelen van de kerk dan wel weer ironisch. De (katholieke?) kerk is toch stinkend rijk :+


Zeker. Belachelijk rijk. Dat geschooi om geld zou moeten stoppen.
Maar goed, als jij het collectegeld jat (neem aan dat het daar om gaat) dan steel je dus gewoon van de mensen die dat geld hebben gegeven.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 22:58

DezeNaam schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik las een paar keer echt letterlijk één glaasje. Dus niet het spreekwoordelijke een glaasje teveel.
Echt met een aangeschoten hoofd achter het stuur kruipen vind ik ook niet bepaald slim.

Over één glaasje zegt volgens mij niemand toch iets? Dat is wettelijk ook nog gewoon toegestaan (afhankelijk van wat er in het glaasje zit natuurlijk :+ ).


Nou, niet helemaal. Als beginnend bestuurder mag je geloof ik 0.2 % promillage hebben en dat is letterlijk 2 slokken.
Als ervaren bestuurder mag je 0,5. Das een glas geloof ik.
En dan moet je denken aan bier of wijn.

Maar letterlijk één glaasje teveel, is dus 2 glaasjes ipv het wettelijk toegestane 1.
Ik zag het ergens hier voorbij komen, weet niet welke bokker het was.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:10

Nikass schreef:
Apart hoe er met verschillende maten wordt gemeten. Diefstal is voor de meesten not done, maar te hard rijden doen er veel dan weer wel.
Ik vind te hard rijden of door rood rijden heel wat erger dan jezelf een beetje matsen bij de IKEA. ;)

Dan: ik laat mijn honden los lopen waar ik wil, wanneer ik dat verantwoord vind. Hondenpoep niet opruimen vind ik dan weer ontzettend asociaal en kan ik me kapot aan ergeren.


Daar ben ik er een van. Diefstal vindt ik gewoon echt niet kunnen. Dat mensen gewoon boodschappen meenemen zonder te scannen. Nee dat vindt ik niet kunnen.

Te hard rijden dat ligt eraan. Nederland is wat mij betreft een beetje teveel aan het betuttelen met hun snelheden. Maar met 100 door de woonwijk kan niet.

Dat is wat ik doe iets te hard rijden. Maar door rood eigenlijk nooit. Had van de week nog een moment waarbij ik moest wachten en het was verleidelijk maar toch netjes blijven wachten.

Ik laat mijn hond ook weleens los waar het niet mag maar alleen in open gebieden waar ik goed uitzicht heb op wat er aan komt. In het bos nooit.

En verder loop en rij ik ook weleens ergens waar het eigenlijk niet mag. Of in ieder geval dat zeggen bepaalde mensen ik heb daar nog steeds mijn twijfels over op sommige plekken.

Verder voel ik me best een een heilig boontje als ik dit topic lees.