Welke dingen doe jij die niet mogen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:50

Oh wauw, wat een topic :=

Ik rijd eigenlijk standaard te hard. En als ik dan achter iemand rijd die wel braaf de snelheid aanhoudt dan zit ik scheldend achter het stuur. Dat is ook het enige wat ik doe, ik ga niet drukken/seinen/rechts inhalen/watdanook. Mijn auto is niet zo dapper, en vooral Heel Erg Herkenbaar met het bedrijfslogo er Heel Erg Groot op :+

Boodschappen niet scannen bij de zelfscanners is me een paar keer per ongeluk overkomen, en daar heb ik me dagen schuldig over gevoeld :') Zou niet in me opkomen om dat bewust te doen. Ik stap rusttig in de auto na een wijntje, maar dan wel met maximaal twee.

Ik zit wel te vaak achter het stuur met mijn telefoon in m'n hand. Niet goed, niet goed te praten en dit topic zorgt er dan wel weer voor dat tas+telefoon vanaf morgen weer naar de achterbank verhuizen. Is het stoutebokkerstopic toch nog ergens goed voor :P

theadora99

Berichten: 3639
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:07

Ik heb 2 bekeuringen, 1 voor rood licht (was oranje en het had gesneeuwd, stond 0,1 op rood toen ik erdoor ging maar vond remmen enger), en een voor 2 km/h te hard.
Verder een keer per ongeluk elastiekjes gestolen bij de zeeman van 50 cent?
En daarbuiten ligt het aan aan wie je het vraagt of het niet mag/geaccepteerd is (buiten de wet om dus). Als je het aan strenggelovige mensen vraagt doe ik genoeg dingen die niet mogen vermoed ik zo :=

LiannePuthzy

Berichten: 7004
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:08

Id mee vergeet ik ook nog wel eens naast het iets te hard rijden (vaak 70 i.p.v. 60 ect)
Maar meer ook niet

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:13

theadora99 schreef:
Ik heb 2 bekeuringen, 1 voor rood licht (was oranje en het had gesneeuwd, stond 0,1 op rood toen ik erdoor ging maar vond remmen enger), en een voor 2 km/h te hard.
Verder een keer per ongeluk elastiekjes gestolen bij de zeeman van 50 cent?
En daarbuiten ligt het aan aan wie je het vraagt of het niet mag/geaccepteerd is (buiten de wet om dus). Als je het aan strenggelovige mensen vraagt doe ik genoeg dingen die niet mogen vermoed ik zo :=

Ja dat dacht ik al de hele tijd. Van wie mogen dingen niet? Van de wereldlijke overheid, of van je geloof? En dan zijn er nog de dingen die je niet hoort te doen omdat ze gevaarlijk voor anderen zijn, of die ergens in een wet of geloof zijn verboden of niet.

Westhof

Berichten: 2930
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:14

Resistance schreef:
Seks in een kerk? :+
Held _/-\o_

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:38

Ligt er inderdaad maar net aan welke regels je wil volgen. Die van een geloof vind ik dus niet van toepassing.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:47

Ik heb ooit met 5 xtc-pillen en een dikke enveloppe kabouterpost in mijn portemonnee rondgelopen..

Ik verdien zeker billenkoek...

lor1_1984

Berichten: 12066
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:49

Voor zonsopgang (wanneer het net licht wordt) de honden uitlaten in het park en wat los kan los laten lopen buiten de daarvoor aangewezen stukken.
Hondenpoep laat ik liggen als je zo ongeveer moet flikflakken om erbij te kunnen.
Wanneer er geen verkeer rijdt door rood fietsen/lopen.
Als ik een statiegeldbon vind gebruik ik hem zelf bij het afrekenen.

Mondy

Berichten: 11880
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:50

Ik verbaas me er echt over hoe aso sommigen zijn en ze dat zonder blikken of blozen vertellen....
Je hond los laten lopen waar t niet mag...
Waarom ? Teveel moeite om m vast te houden/op te voeden/corrigeren ?
Omdat ie wil rennen ? Doe dat waar t mag
Omdat ie toch naast je loopt? Dan kan die riem er dus prima aan...
Nee waarschijnlijk luisteren ze allemaal perfect en heeft niemand er overlast van.... (sure)

Appen achter t stuur of met een slok teveel op achter het stuur.... ongelooflijk. Het zal je kind maar zijn wat doodgereden wordt.

Jatten van een ander/dienst ? Vind je het goed als dat bij jou ook gebeurd ? Had je maar beter op moeten letten ??

Ik zou me kapot schamen.

En nee ik ben niet roomser dan de paus.
Als ik om 5 uur op de fiets zit dan ga ik bij 1 stoplicht wel door rood als er niets maar dan ook niets aan komt. En ja. Als er ook maar in de verte iets aan komt of er staat iemand te wachten voor dat licht stop ik ook.

Iemand anders benadelen om er zelf beter of makkelijker van te worden..Ik snap dat niet.

Daarbij vind ik de topic titel niet duidelijk genoeg.
Wat ik versta onder wat iemand doet wat niet mag is een extra ijsje pakken als mama zegt dat het niet mag.
Dat truitje van je zus lenen terwijl ze dat niet wil.
Wat doe je wat illegaal is.
Daar zit een verschil in.
En nee niet alles wat illegaal is is imo terecht illegaal of kan ik begrijpen.
Maar dusdanig als sommige voorbeelden hier. Ik zou het niet eens durven neerzetten :n

Pantykous

Berichten: 10499
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:50

Palmera schreef:
Resistance schreef:
Seks in een kerk? :+

Heerlijk! :+


Ik heb wel eens geld gejat uit de kerk :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:53

Amber_anne schreef:
Ik doe toch helemaal niks met dat geld. We halen elke keer iets te eten ongeacht wat er is :')

Die keer dat ik bij de ikea iets mee neem lig ik echt niet wakker van en meneer IKEA ook niet hoor. Het zijn ondertussen ook 3 dingen ofzo dus nee daar voel ik me niet slecht over.

Snap ook niet hoe dit het ergste is wat in het topic staat _O-



Pff, ben blij dat ik niet meer bij jou op stal sta. Ook al doe je het misschien alleen bij de Ikea, het vertrouwen zou na het lezen van dit bericht toch echt een flinke deuk hebben gekregen. Het is echt niet zo dat ik nooit iets doe wat niet mag maar stelen, hoe klein dan ook en al is het van een grote winkelketen, is voor mij toch echt wel een grens.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:02

Mondy schreef:
Ik verbaas me er echt over hoe aso sommigen zijn en ze dat zonder blikken of blozen vertellen....
Je hond los laten lopen waar t niet mag...
Waarom ? Teveel moeite om m vast te houden/op te voeden/corrigeren ?
Omdat ie wil rennen ? Doe dat waar t mag
Omdat ie toch naast je loopt? Dan kan die riem er dus prima aan...
Nee waarschijnlijk luisteren ze allemaal perfect en heeft niemand er overlast van.... (sure)

Deze aso wil het wel even toelichten hoor. Mijn hond trekt wat aan de riem. Vele uren met een prof getraind. Hij blijft het doen. Zou waarschijnlijk een fantastische blinde geleide hond zijn. Maar jammer voor hem heb ik slechts een leesbril. Zoals niemand last heeft van het feit dat jij ook wel eens door rood fietst, heeft ook hier niemand last van. Behalve jij dan blijkbaar. Daarom heb ik speciaal voor mensen zoals jij mijn hond geleerd zelf de riem vast te houden. Wel aan de lijn maar toch los.

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6952
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:11

Beetje persoonlijk maar ach zo zijn sommige schijnbaar, dat mag.

Ach ja het zijn de enige dingen die ik ooit heb gestolen en ze zijn allemaal over de kassa band gegaan. Als jij hierdoor blij bent dat je niet meer bij mij op stal staat vind ik dat prima. Zou nooit stelen van iemand die ik ken, gelukkig weten de mensen die ik goed ken dat ook ;)
Laatst bijgewerkt door Amber_anne op 25-08-19 20:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Mondy

Berichten: 11880
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:11

Dat ie trekt is niet het probleem van anderen toch. En dat die van jou schijnbaar wel kan luisteren wil niet zeggen dat t dan ok is. Want veel kunnen niet luisteren. (Trekken ipv naast lopen valt daar bij mij ook onder)
Als hij netjes naast jou loopt kan dat ook met een riem (losjes) als ie niet netjes naast jou loopt dan heb je m dus niet onder appèl. En dat jouw hond niks doet zegt niks over de hond die wel aangelijnd is maar er niks van moet hebben.

Maar ik geef zeker meteen toe dat ik jouw manier van mensen zoals mij tevreden houden wel leuk vind uitzien ;)


Amber_anne Waarom niet stelen van iemand die je kent ? Is het dan niet ok ??

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:17

Mondy schreef:
Je hond los laten lopen waar t niet mag... Om hier even op te reageren:
Waarom ? Teveel moeite om m vast te houden/op te voeden/corrigeren ?
De mijne is opgevoed.
Omdat ie wil rennen ? Doe dat waar t mag
Ik heb hier geen losloop zones in de buurt.
Omdat ie toch naast je loopt? Dan kan die riem er dus prima aan...
De momenten dat hij naast mij loopt, is hij idd ook aangelijnd. Meestal omdat er dan andere mensen aankomen.
Nee waarschijnlijk luisteren ze allemaal perfect en heeft niemand er overlast van.... (sure)
Nee, niet altijd perfect, maar wel vaak gewoon goed. En als het een keer niet goed gaat, excuseer ik me er ook voor.


Edit na het laatste bericht van Mondy:
De mijne mag los ook absoluut niet naar aangelijnde honden toegaan. Als ik andere honden zie komen, lijn ik dan ook meteen aan.
Laatst bijgewerkt door Xanthippe op 25-08-19 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:17

Nee hij kan niet met een losse riem naast me lopen. Zodra hij aan de riem is heeft hij een wat zware aanleuning. En ook hij heeft recht op min punten. Want anders zou hij wel heel perfect zijn. Anderen hebben geen last van hem. Andere honden niet en andere mensen ook niet. Hij heeft dit van pup af aan gedaan.

deksel

Berichten: 3799
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:21

Ik stuur vaak screens van gesprekken of insta foto's naar m'n vriend of m'n beste vriendin :+.
En ik 'steel' vaak kleding van m'n vriend of broertje.
Als ik geen zin heb om m'n kleren in de kast te leggen gooi ik ze soms opnieuw in de was :+.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:23

Askja schreef:
Ik denk overigens dat je niet te snel moet denken dat dit soort info toch niet tot mensen doordringt van wie je liever niet wilt dat die het onder ogen krijgen, zoals collega's of je werkgever. Dat kan via-via gaan. En eenmaal geplaatst op (bijv.) Bokt staat het er in principe voor onbepaalde tijd. Ik snap dat soort naïviteit echt niet.


Ik kan het ook echt niet begrijpen. Maar als je met een slok op achter het stuur kruipt of appt terwijl je aan het rijden bent, beschik je waarschijnlijk überhaupt niet over genoeg inzicht om de gevolgen van je acties te overzien. :7

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:29

Wildplassen mag gewoon in mijn gemeente :')

Ik neem wel eens illegaal een flesje water mee naar de bios of iets lekkers terwijl het verboden is iets mee te nemen.

Ik men op het fietspad en gebruik dan ook mijn telefoon voor een filmpje/foto.

Ik ga wel eens een kwartier eerder weg van ‘t werk als ik moet afsluiten en dan schrijf ik nooit op (máár ik doe echt heel veel in mijn eigen tijd dus dat vind ik geoorloofd).

lor1_1984

Berichten: 12066
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:30

Mondy schreef:
Ik verbaas me er echt over hoe aso sommigen zijn en ze dat zonder blikken of blozen vertellen....
Je hond los laten lopen waar t niet mag...
Waarom ? Teveel moeite om m vast te houden/op te voeden/corrigeren ?
Omdat ie wil rennen ? Doe dat waar t mag
Omdat ie toch naast je loopt? Dan kan die riem er dus prima aan...
Nee waarschijnlijk luisteren ze allemaal perfect en heeft niemand er overlast van.... (sure)

Appen achter t stuur of met een slok teveel op achter het stuur.... ongelooflijk. Het zal je kind maar zijn wat doodgereden wordt.

Jatten van een ander/dienst ? Vind je het goed als dat bij jou ook gebeurd ? Had je maar beter op moeten letten ??

Ik zou me kapot schamen.

En nee ik ben niet roomser dan de paus.
Als ik om 5 uur op de fiets zit dan ga ik bij 1 stoplicht wel door rood als er niets maar dan ook niets aan komt. En ja. Als er ook maar in de verte iets aan komt of er staat iemand te wachten voor dat licht stop ik ook.

Iemand anders benadelen om er zelf beter of makkelijker van te worden..Ik snap dat niet.

Daarbij vind ik de topic titel niet duidelijk genoeg.
Wat ik versta onder wat iemand doet wat niet mag is een extra ijsje pakken als mama zegt dat het niet mag.
Dat truitje van je zus lenen terwijl ze dat niet wil.
Wat doe je wat illegaal is.
Daar zit een verschil in.
En nee niet alles wat illegaal is is imo terecht illegaal of kan ik begrijpen.
Maar dusdanig als sommige voorbeelden hier. Ik zou het niet eens durven neerzetten :n

Heel simpel:
Waar het wel mag stikt het van de ongezellige honden die 'alleen maar willen spelen' maar intussen de andere honden terroriseren/onderschoffelen.
Mede daarom loop ik ook op tijden dat er letterlijk geen hond of mens in het park loopt, dan maakt het gelijk niet uit waar hij losloopt want hij bezorgt niemand last. :)
De hond die los mag jaagt niet, valt geen anderen lastig of wat dan ook tenzij ze hem lokken dan gaat hij ff buurten maar is ook zo terug te roepen.
Degene die vast blijft jaagt enorm en is niet terug te roepen, die blijft daarom dus ook vast. :)

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:32

Inderdaad lor_1, ik ging een tijdje naar een hondenwei hier een stukje vandaan, maar blijf er nu echt weg door de mensen met honden, hondenmensen komen daar niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:38

deksel schreef:
Ik stuur vaak screens van gesprekken of insta foto's naar m'n vriend of m'n beste vriendin :+.
En ik 'steel' vaak kleding van m'n vriend of broertje.
Als ik geen zin heb om m'n kleren in de kast te leggen gooi ik ze soms opnieuw in de was :+.



Dat laatste doe ik ook, zo erg. _O- EN IK MOET HET ZELF WASSEN :')

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:49

xApple schreef:
Ik neem wel eens illegaal een flesje water mee naar de bios of iets lekkers terwijl het verboden is iets mee te nemen.

Dat doe ik ook. Heb sowieso altijd wel 'n flesje water in m'n tas als ik ergens naartoe ga en ik ga in een bioscoop geen 3 euro voor zo'n flesje betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:55

Mondy schreef:
Je hond los laten lopen waar t niet mag...
Waarom ? Teveel moeite om m vast te houden/op te voeden/corrigeren ?
Omdat ie wil rennen ? Doe dat waar t mag
Omdat ie toch naast je loopt? Dan kan die riem er dus prima aan...
Nee waarschijnlijk luisteren ze allemaal perfect en heeft niemand er overlast van.... (sure)


Omdat ze hier niet veilig los kunnen lopen op de tijden dat er andere honden zijn.. Zijn kleine hondjes en de honden die hier lopen zijn lang niet allemaal zo opgevoed dat ze gewoon kunnen passeren..
Ik ga dus als ik vrij ben heel vroeg naar het bos, loop daar 1,5 á 2 uur en dan kunnen ze even flink uitvliegen. Losloopgebied hier kom ik helemaal niet meer omdat ik mijn hondjes graag heel wil houden en er hier vooral aso's lopen die alleen maar kunnen roepen "hij mag hier los hoor" en het kan ze geen reet schelen of hun hond nou wel of niet sociaal is. 20 kg dat op een 2,5 kg duikt gaat gewoon niet en ik vind het niet meer veilig voor ze daar.
Dus, of naar het bos, of het natuurgebied, heel vroeg zodat ze los kunnen en overdag aan de lijn richting het natuurgebied zodat niemand last van ze heeft. In de winter kunnen we niet naar het bos zo vroeg dus dan lopen ze meer aan de lijn dan los omdat het dan al wat drukker is met mountainbikers in het bos.
Ik zie echt het probleem niet, iedereen ligt nog op één oor en het wild verstoren ze niet, ze hebben alleen heel veel lol en doen niemand kwaad.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:00

Xanthippe schreef:
Inderdaad lor_1, ik ging een tijdje naar een hondenwei hier een stukje vandaan, maar blijf er nu echt weg door de mensen met honden, hondenmensen komen daar niet.


Haha dit is wel herkenbaar ja. :')
Er zit hier ook 1 losloopveld op loopafstand maar dat ligt zo vol met stront, daar mag mijn hond echt niet in. :r
Snap sowieso niet waarom er vanuit wordt gegaan dat mensen die hun hond los laten waar dat officieel niet mag een hond hebben die op iedereen af stuitert en anderen terroriseert. Als er mensen of honden lopen zit hij vast (ook al blijft hij prima bij ons) en zo niet dan gaan we lekker even met los een speeltje gooien. Boehoe wat een aso's. 8)7