Spray tan uitgelopen, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Spray tan uitgelopen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 23:57

Bokkers, ik heb jullie hulp nodig! Zondag heb ik een fotoshoot voor werk en daarom vandaag voor het eerst een spray tan gehad omdat ik normaal gesproken vrij bleek ben. Een kleurtje oogt dan toch net wat mooier. Niet teveel zweten werd er gezegd door de beautysalon na de spray tan behandeling en blijkbaar bedoelden ze HELEMAAL niet zweten. Want het kleine beetje zweet was blijkbaar voldoende om de spray tan te doen uitlopen... Daar sta ik dan met mijn goede gedrag. -O- Wat kan ik doen om het kleurverschil in godsnaam weer te egaliseren, behalve scrubben? Kan ik de beautysalon bellen en vragen (eisen :') ) dat ze het overdoen, of gaat dat sowieso geen mooi resultaat geven?

Alvast bedankt :*

Courses

Re: Spray tan uitgelopen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 00:01

Oh damn :+ Ehm, kan je het zelf bijkleuren? Misschien dat het nog moet intrekken en het morgen beter is? Haha I don’t know, heb het nog nooit gehad maar mooi zuur is het wel haha

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 00:04

Oh neeee wat kloterig. Ik zou de beautysalon bellen om advies te vragen! Die hebben dit vast al vaker te horen gekregen. Verder zou ik ook even bij ze aangeven dat ze gerichter advies moeten geven, niet zweten is niet zweten. :+

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 00:19

Sowieso niet helemaal over laten doen, dan word je te bruin.
Ik zou het toch licht scrubben en dan even afwachten tot morgen.
Heb het zelf ook een keer gehad met mijn benen, iets gescrubt en de volgende dag zag je het niet meer.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 00:30

LiesxAnne schreef:
Sowieso niet helemaal over laten doen, dan word je te bruin.
Ik zou het toch licht scrubben en dan even afwachten tot morgen.
Heb het zelf ook een keer gehad met mijn benen, iets gescrubt en de volgende dag zag je het niet meer.

Idd ik denk niet dat nog een keer sprayen mooi wordt... M'n oksels heb ik net gescrubd, die zijn in het midden (waar normaal gesproken haar groeit) wit en eromheen mega donker. Hopelijk is het morgen beter net als bij jou!

Castilja schreef:
Oh neeee wat kloterig. Ik zou de beautysalon bellen om advies te vragen! Die hebben dit vast al vaker te horen gekregen. Verder zou ik ook even bij ze aangeven dat ze gerichter advies moeten geven, niet zweten is niet zweten. :+

Dat ga ik morgenochtend idd meteen maar doen! En idd, heel knullig om zulk advies te geven :/

Courses schreef:
Oh damn :+ Ehm, kan je het zelf bijkleuren? Misschien dat het nog moet intrekken en het morgen beter is? Haha I don’t know, heb het nog nooit gehad maar mooi zuur is het wel haha

Bijkleuren kan maar weet niet of dat egaal wordt...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 00:37

Sorry, helaas geen nuttige info voor jou, maar ik moest toch even hier aan denken:

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 00:59

Als het een goede spray tan is krijg je die er met scrubben echt niet zomaar af helaas....
Er bestaan tan removers, oa Etos verkoopt een hele goede van bondi beach. Helemaal eraf krijgen zal met een ‘vers’ kleurtje niet lukken (na een dag of 3 wel) maar je kunt het wel heel wat egaler krijgen. 5-10 minuten laten zitten en dan scrubben.
Als je daarna nog hele duidelijk afgetekende witte plekken hebt zou je die zelf nog een keer in kunnen smeren met self tanner. Smeer een laagje bodylotion rondom de witte plek zodat de al bruine delen niet nog bruiner worden, en gebruik een express tanner (eentje die binnen een uur al werkt). Die kleuren al binnen een uur voor een licht kleurtje, en worden donkerder naarmate je ze langer laat zitten. Uurtje laten zitten, afspoelen, en als het dan nog niet donker genoeg is nog een keertje doen. Als je een ‘gewone’ gebruikt die je 6-8 uur moet laten zitten heb je veel minder controle op de kleur.

Bovenstaande zijn tips van iemand die al jaren zelfbruiners gebruikt (ik dus :+ ) maar ook weleens een kleine ramp weg te werken heeft vanwege niet al te snuggere acties... zoals je ‘s avonds insmeren met self tanner en dan gaan slapen in een slaapkamer van 30+ graden en het gek vinden dat ik dan ga zweten.

Oh en extra tip voor als je nog eens aan de spray tan gaat, gebruik de dag van tevoren een deo zoals odorex extra dry op zweetplekken. Zo’n deo die 5 dagen werkt.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 01:04

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb van een ander nog de tip gekregen om met citroensap en baking soda de donkere plekken in te smeren en alles te scrubben, en dan een self tan eroverheen. Zou zoiets werken denk je? Ben wel een beetje bang dat als ik nu self tanner gebruik, dat dat geen egaal resultaat zal geven icm de spray tan of komt dat wel goed?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 01:14

Citroensap en baking soda werkt wel een klein beetje is mijn ervaring, maar bij lange na niet zo goed als een tan remover. Bovendien is het gruwelijk irriterend, en als je je huid beschadigd gaat dat ook weer raar gekleurde plekken geven (in mijn geval heel donker).
En vanwege het mogelijke verschil in kleurdiepte van de spray tan en een self tanner zou ik dus een self tanner gebruiken die binnen een uur werkt, die zal niet snel te donker worden (zeker je oksels hoeven niet zo bruin te zijn als de rest.
En voor een egaal resultaat dus echt alleen de witte plekken insmeren, zeker niet je hele lijf, en bodylotion op de donkere randen smeren zodat er daar geen self tanner in trekt!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 01:18

Heb het 2x geprobeerd, beviel voor geen meter..

Je moest het eerst laten inwerken, dan douchen en je droog deppen.
Ik kon alleen geen witte kleding meer aan en inderdaad niet zweten.

Was bang dat ik strepen op m'n hoofd kreeg van de cap XD

Er maar voor gekozen om af en toe even onder de zonnebank te gaan of accepteren dat ik niet altijd een licht bruin kleurtje heb.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:15

Geen tips maar ben ik gemeen als ik om een foto vraag? :=

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:17

Storm schreef:

Stiekem dit..

Waar is het uitgelopen?
Kun je het verbergen met kleding?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:53

Alles beter dan het Ross Geller effect dus inderdaad niet bijsprayen. :(:)
Kan je het bijstippen met foundationer?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:32

Storm schreef:

Dit was ook mijn eerste gedachte. Verder heb ik niets productiefs bij te dragen, voor jou hoop ik dat het verschil inmiddels minder groot is, voor mezelf hoop ik stiekem op een foto.