Situatie: ik wil graag mbo-docent worden naast mijn andere werk. Dus ik heb een tweedegraads onderwijsbevoegdheid nodig, maar ik wil blijven werken terwijl ik de opleiding daarvoor doe. Ik zit nu in het laatste jaar van mijn bachelor Commerciële Economie deeltijd, daarna wil ik meteen doorstuderen voor de onderwijsbevoegdheid. Nu kan ik dus de kopopleiding doen, maar ik kan deze bijna nergens in deeltijd vinden.
De beste optie die ik tot nu toe heb is docent en kennismanager groene sector (https://www.aereshogeschool.nl/opleidin ... raject-hao), dat is ook de richting die ik met name in wil. Deze opleiding duurt anderhalf jaar, en bestaat uit 1 dag in de week school en 1 dag in de week stage lopen/werken. Ik zou die stage dan bij een hippische opleiding kunnen doen. Dat is voor mij perfect, alleen moet je om toegelaten te worden een bachelor in de groene sector hebben. Probleem: die heb ik dus niet
. Ik ga proberen of ze me toe willen laten (ik heb veel werkervaring in de sector en een instructeursdiploma niveau 4), maar ik zoek dus iets vergelijkbaars waar ik wel aan de toelatingseisen voldoe. Ik woon dichtbij de grens, dus ik wil eventueel ook uitwijken naar België. Nu heb ik alleen geen idee wat voor diploma ik daar zou moeten halen om dit in Nederland te laten erkennen voor mbo-niveau. Mocht iemand daar nog tips voor hebben of weten of dit überhaupt mogelijk is, graag!
Tips, ervaringen, ideeën, alles is welkom! Ik ben in principe bereid om door het hele land te reizen voor een deeltijdstudie, maar Groningen gaat net wat te ver.