Hopelijk kunnen jullie mij hier uit helpen. Ik ben al een jaar bezig met wat ik nou wil en ik kom er niet uit. Ik heb al eerder hier een topic over geopend maar die is onvindbaar en ging ook over net iets anders.
Wat ik wil: ik wil graag mijn social work diploma halen. Ik zou het ontzettend gaaf vinden om in de jeugdzorg te werken, zowel 1 op 1 als op een groep. Kinderen, jongeren , Ik vind het allebei mooi. Maar de vraag: hoe kom je daar? Ik kan voltijd gaan doen, maar dan kost het mij en veel geld voor de studie, en je verdient 4 jaar niks en dan krijg ik het niet rond. Ik kan het prima doen met wat minder werken (Ik heb momenteel gewoon mijn maandelijkse loon, werk in de zorg) , maar het geld kan ik gewoon niet missen. Voltijd is dus geen optie.
Ik heb gezocht naar deeltijd,maar het is niet te vinden in mijn omgeving. Ik heb pas wel een keer een vacature gezien,maar dat was in de verslavingszorg met ouderen. En psychiatrie. Ik weet dat ik daar niet geschikt voor ben, en daar niet zo heel goed mee om kan gaan. (Ik wil eigenlijk psychologie , geen psychiatrie, en zeker geen volwassenen) best veeleisend misschien, maar daarvoor ga ik op het moment niet mijn baan opzeggen. Ik moet het er dan wel 4 jaar mee doen en het is niet zo dat ik die doelgroep alleen wat minder interessant vind, maar gewoon echt niet wat ik wil.
Deeltijd in de hulpverlening of op een groep met jeugd is niet te vinden. Ik heb geprobeerd te zoeken om een deeltijd plek te vinden in de gehandicapten zorg met kinderen, maar dit is ook tot nu toe niet gelukt en daarbij is dan de vraag of je alsnog in de hulpverlening terecht komt. ( ervaring met verstandelijk beperkten is natuurlijk niet voldoende, dan kan je nog je mwd papiertje hebben maar dan kom je er niet denk)
Thuisstudie is wat ik het liefste wil. Op mijn eigen tijd, redelijk te combineren met mijn baan. Wel druk, maar dat heb ik er voor over, desnoods ga ik wat minder werken. Nadeel is dan dat je je studie sowieso zelf moet betalen, en een thuisstudie staat niet goed bekend. En of ik hbo ga redden is de volgende vraag, maar ik ga er even vanuit dat ik die gok wel ga wagen. (Heb havo gedaan, daar wel voor gezakt maar mbo met 2 vingers in mijn neus gehaald) maar de na de recensies van ncoi/nti/loi durf ik dat niet aan denk ik.
Had namelijk een mooie combi bedacht:
https://m.nti.nl/hbo/hbo-bachelor-oplei ... ening-mwd/
Deze, en dan lekker thuis studeren. En dan het 3e jaar zou ik mijn stage kunnen lopen bij waar ik nu vrijwilliger wordt voor een avondje in de week. Dan zou ik nog kunnen werken en dan is het geld ook te overzien en kan ik gewoon rondkomen.
Maar de ervaringen over thuisstudie zeggen: docenten krijg je geen contact mee, soms haal je een module niet en zijn ze bijna niet te halen, en blablabla. Dus niet verstandig denk ik.
Mooiste zou dan zijn deeltijd, maar waar? Die ene dag school is te overzien, liefst kom je niet meer op school
Maar dat heb ik er voor over.Wie o wie kan mij helpen?