The law of attraction; doet iemand dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:19

Dat gaat om een blokje van 2500.
In de basis liggen blokken van 20 tot 50 ton.

Ben wel benieuwd of ze daar ook een leuk filmpje van kunnen maken.

Sowieso de granieten basisblokken vervaardigen in het bronzen tijdperk is op z’n minst merkwaardig te noemen.

Dat alles te verklaren is, alleen pillen van betaalde wetenschappers uit de farmacie werken en je opgegeten wordt door wormen als je dood bent en daarmee klaar is wel lekker overzichtelijk natuurlijk




Askja schreef:
Welke formules bedoel je?
Bekend is dat men gebruikmaakte van de astronomie (meer exact: van de positie van de Grote en Kleine Beer) om de piramides uit te lijnen, en ook hoe men dat deed. Opvallend was de grote precisie die daarbij bereikt werd. Maar het mysterie van de bouw van de pyramides had vooral betrekking op de vraag hoe de benodigde gigantische rotsblokken precies vervoerd werden. En die vraag hebben de archeologen inmiddels ook kunnen beantwoorden (zie ergens hierboven geplaatste link).

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:24

Ninx schreef:
Maar wetenschap is per definitie een nogal spirituele aangelegenheid.
De wetenschap zoals de westerse mens deze definieert lijkt meer op religie of conservatisme.

Ik ben denk ik te dom (of te weinig spiritueel) om te begrijpen wat je hier nu eigenlijk zegt.

Overigens, als die Lipton dan blijkbaar wel bereik en erkenning geniet in de reguliere medische wereld, waarom horen/lezen we dan nooit iets van de resultaten?

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:25

Von Daniken had echt wel wat interessante vraagstukken die volgens mij nooit verklaard zijn.
Zijn boek Waren de goden kosmonauten heb ik al best vaak gelezen. Ik denk ook zeker dat er waarheid in schuilt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:26

Ninx schreef:
Dat alles te verklaren is, alleen pillen van betaalde wetenschappers uit de farmacie werken en je opgegeten wordt door wormen als je dood bent en daarmee klaar is wel lekker overzichtelijk natuurlijk
Nee, dat is het niet.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:27

Hoe wil je klinkende munt slaan uit het zelfhelend vermogen van de mens?
De farmacie is een monsterlijk verdienmodel.

Het idioot dat patenten van chemo van de 70’s dateren.
Simonton, de arts die ik eerder noemde, werd wel alom gerespecteerd in de medische wereld. Dat mag een wonder heten.
Ik denk dat hem dat in de huidige tijd niet meer gelukt was.

Askja schreef:
Ninx schreef:
Maar wetenschap is per definitie een nogal spirituele aangelegenheid.
De wetenschap zoals de westerse mens deze definieert lijkt meer op religie of conservatisme.

Ik ben denk ik te dom (of te weinig spiritueel) om te begrijpen wat je hier nu eigenlijk zegt.

Overigens, als die Lipton dan blijkbaar wel bereik en erkenning geniet in de reguliere medische wereld, waarom horen/lezen we dan nooit iets van de resultaten?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:37

Ninx schreef:
Hoe wil je klinkende munt slaan uit het zelfhelend vermogen van de mens?
De farmacie is een monsterlijk verdienmodel.

Het idioot dat patenten van chemo van de 70’s dateren.
Simonton, de arts die ik eerder noemde, werd wel alom gerespecteerd in de medische wereld. Dat mag een wonder heten.
Ik denk dat hem dat in de huidige tijd niet meer gelukt was.

Big Pharma als de bad guy, dat antwoord was te verwachten.

Nou verwacht ik ook zeker niet alle heil van medicatie, en mag de macht van de farmaceutische industrie m.i. best een heel eind ingeperkt worden, ik denk alleen niet dat de overmacht van BP dè reden is dat de benadering van Lipton (c.s.) niet of nauwelijks doordringt tot de reguliere medische wereld. Gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing en voldoende overtuigend resultaat wèl.

Het is toch niet zo gek dat artsen graag wil weten of en hoe iets werkt alvorens het in te zetten? En ik denk dat er genoeg artsen zijn, zeker oncologen, die zo veel ellende voorbij zien komen dat ze in principe echt wel openstaan voor alternatieve behandelwijzen, al dan niet aanvullend op een reguliere behandeling, - mits er voldoende aanwijzingen zijn dat ze (enig) effect hebben. Want dat is hun doel: mensen helpen. Niet: mensen volpompen met medicijnen.

En daar ligt het probleem met de methode van Lipton: het legt feitelijk de verantwoordelijkheid bij de patient zelf.
Waardoor je bij uitblijven van resultaat kunt zeggen dat het niet werkt omdat de patient er zelf niet in gelooft/niet positief genoeg is.
Ik denk dat er weinig artsen zijn die daar achter kunnen staan.

Overigens, over verdienmodel gesproken: er zijn genoeg alternatieve methoden die prima werken als verdienmodel, zoals acupunctuur en homeopathie.
Doet die Lipton toch iets fout.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:55

Ik weet niet of je al eens van heel dichtbij hebt meegemaakt hoe het behandelcircus in ziekenhuizen/ oncologische behandelcentra eraan toegaat?

Het is toch een beetje als achter het gordijn kijken bij een popconcert; je neemt opeens waar dat iedereen ook maar iets doet. Hele goede dingen, hele werkzame dingen, maar ook veel natte vingerwerk en gooien en smijten met medicatie.
Kanker, in al z’n vormen, is gewoon nog een enorm enigma.
Veel artsen sluiten zich af voor iedere, andere (niet perse alternatieve), visie op kanker/ ziekte/ genezing.
De huidige medicatie werkt als op een mug schieten met een atoombom...


De eerder door mij genoemde arts Simonton was 1 van de eerste artsen die opvallende zaken zag in het ontstaan maar ook het genezen van kanker. Daar zaten aanwijzingen in voor een alternatieve benadering.

Lipton noemde jij overigens commercieel, dus die eet vast een goede boterham.
Ik gaf aan dat er geen verdienmodel zit ih zelfgenezend vermogen van mensen. Waarom zou onderzoek gefinancierd worden? Weet je wat dat kost? Als er ook nog eens niemand aan kan verdienen?

Ziek zijn is business.
De individuele arts wil levens redden, daar ben ik ook van overtuigd... maar draagt helaas vaak oogkleppen.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:47

Askja schreef:
Welke formules bedoel je?
Bekend is dat men gebruikmaakte van de astronomie (meer exact: van de positie van de Grote en Kleine Beer) om de piramides uit te lijnen, en ook hoe men dat deed. Opvallend was de grote precisie die daarbij bereikt werd. Maar het mysterie van de bouw van de pyramides had vooral betrekking op de vraag hoe de benodigde gigantische rotsblokken precies vervoerd werden. En die vraag hebben de archeologen inmiddels ook kunnen beantwoorden (zie ergens hierboven geplaatste link).


Ik denk dat jij niet begrijp wat ik zeg, want jij begint over formules...
Ik heb het slechts over wiskundige precieszie...

Waar ik op doel is, hoe krijg je zo'n gecontroleerde meetinstrumenten iets haaks? Hoe krijg je een met de hand gemaakte 'gekleide' steen, kaarsrecht? Zag er laatst nog een leuke foto van.
Of dit een piramide in Egypte, Midden Amerika, Kazachstan of Bosnië betrof geen idee.

Hoe wisten mensen destijds die dingen zo te fabriceren, zoals tegenwoordig geen enkel bedrijf nog fatsoenlijk kan?
Als met de huidige technologie de piramide van Cheops in 5 jaar kan worden nagebouwd voor 5 miljard... Hoe konden ze dat destijds in 20 á 30 jaar doen?

Die mensen hebben destijds een hoop meer geweten dan wij.

En dan nog een vraagstuk, als de piramides in Egypte rond de 5000 jaar oud zijn en die in Midden Amerika een kleine 2000 jaar oud... Hoe kan het dan dat die mensen met ongeveer even weinig technologische middelen hetzelfde kunnen neerzetten? Hoeveel Maya's zijn er in Egypte geweest in die tijd?

En wanneer gaan ze verklaren waarom die Piramide's in Bosnië natuurlijke verschijningen zijn? Vind de verklaring van die Osmanagić zeer bijzonder. Maar zeggen dat die piramides natuurlijke uitstulpingen zijn, heb ik veel moeite mee.

Janneke2

Berichten: 22792
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:57

Haakse hoeken maakt men met wat wij nu de stelling van Pythagoras noemen - ;) een Egyptische wiskundige.

(En waarschijnlijk beheerste men de techniek al langer dan de Griekse naam Pythagoras suggereert.)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:04

Ninx schreef:
Kuggur schreef:
Ah, daar is de verklaring; Beste Ninx, een sciencefiction schrijver is niet hetzelfde als een scientist.
Begrijpelijke vergissing hoor.

Wat betreft je opmerking over het gewicht en verplaatsing van de blokken, daar is geen controverse of mysterie..
Échte wetenschappers en ingenieurs hebben allang vastgesteld dat dat geen probleem is met voldoende mankracht, en technisch inzicht in katrol- en hefboom gebruik. Daaraan geen gebrek in een cultuur die duizenden jaren bestond.


In samenwerking met robert schoch en graham Hancock is zoveel overtuigend onderzoek gepubliceerd, dit heeft zelfs wereldwijde erkenning gekregen.

Wat je zegt is gewoon banketstaaf. Er is letterlijk nog niemand geweest die deze gewichten over zo’n afstand heeft weten te verplaatsen en ze met zoveel precisie heeft geconstrueerd. Er bestaan alleen veronderstellingen/ hypotheses. Alle tests mislukken.

Het is je persoonlijke sport binnen te vallen in topics waar je je eendimensionale ego-visies wilt delen en iedereen graag wegzet als stupide aluhoedjes.
Waarom toch? Je doet er mij geen plezier mee en jezelf uiteindelijk ook niet denk ik.

Ah wel ik hoop dat je er begrip voor kan opbrengen dat ik niet verder met je discussieer.
Mensen die afdalen naar een niveau waar met termen als "banketstaaf" gesmeten wordt zijn mijn aandacht niet waard.
Pathetisch hoe je reageert op een mening die niet met de jouwe strookt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:25

Exact Janneke.

Janine, voor wiskundige precieszie (?) heb je formules nodig. Zoals de stelling van Pythagoras.

Jammer dat het allemaal bij mooie verhalen blijft zonder concrete onderbouwing/bronnen of concrete voorbeelden, en dat een beetje tegengas afgedaan wordt als gel*l.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:01

Askja schreef:
Exact Janneke.

Janine, voor wiskundige precieszie (?) heb je formules nodig. Zoals de stelling van Pythagoras.

Jammer dat het allemaal bij mooie verhalen blijft zonder concrete onderbouwing/bronnen of concrete voorbeelden, en dat een beetje tegengas afgedaan wordt als gel*l.


Maar handgemaakte blokken zo exact afleveren, ging om binnenkant van een piramide, zoals de machines van tegenwoordig niet eens kunnen... Vind ik heel bijzonder.

Daarmee verbaast mij het niet dat er best veel kennis ergens verloren is gegaan. En kan ik de stelling van Ninx daarin heel erg goed volgen.

Overigens wel benieuwd wat je van het artikel vind wat ik noemde. We mekkeren nu immers meer wat langs elkaar over het bewaren van kennis. Moet ook zeggen dat de artikelen die ik heb gelezen op NatGeo hierover nog niet terug heb kunnen vinden in tijdgebrek,dus heel duidelijk kan ik mij niet maken.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:48

Askja schreef:
Exact Janneke.

Janine, voor wiskundige precieszie (?) heb je formules nodig. Zoals de stelling van Pythagoras.

Jammer dat het allemaal bij mooie verhalen blijft zonder concrete onderbouwing/bronnen of concrete voorbeelden, en dat een beetje tegengas afgedaan wordt als gel*l.


Jammer dat men selectief leest.

Sommige zaken zijn best persoonlijk en licht ik ook nog eens zeer uitgebreid toe.
Maar er wordt met een half oog gelezen terwijl men al op tegenargumenten zit te broeden.

Op het moment dat een lief woordje als l*lkoek (+ toelichting) mensen teveel wordt is dit wellicht een gereformeerd forum?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:16

Ja, verbazing en slaapwekkend dat als de vraag van het topic, The law of attraction, doet iemand dat?, is, de hyena´s om te beweren dat het niet bestaat, al weer klaar staan.
Bronnen worden geeist, de bronnen die komen, die voldoen niet, terwijl ze zelf alleen met meningen komen, niet eens, ik heb het geprobeerd maar het lukte niet....nou ja, zo oninteressant, dat ik er verder niet ( meer ) op reageer.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:25

Askja schreef:
Jammer dat het allemaal bij mooie verhalen blijft zonder concrete onderbouwing/bronnen of concrete voorbeelden, en dat een beetje tegengas afgedaan wordt als gel*l.


Je mag dan wel even wat beter lezen Askja... beetje zonde van het vele typewerk anders.

De basisblokken van graniet van 20 tot 50 ton, vervaardigd in een bronzen tijdperk. Maar gesneden als ware het machinaal gedaan.

Of mijn bijdrage over de arts simonton. Over kanker, en emotionele en energetische kant van het ontstaan ervan en de genezing ervan.
Toch allemaal uitgebreide posts waar je niet op terug komt. Dit is een beetje pot verwijt de ketel.

Voor eenieder die kritisch is zonder objectief en open onderzoek; jammer.
Op veel momenten, ook op momenten van ziekte bijvoorbeeld, blijkt deze informatie van onschatbare waarde.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:28

Jij komt anders ook niet terug op het overgrote deel van de door mij in mijn posts geformuleerde vragen en voorbeelden.

Maar, laat maar. live and let live. Agree to disagree. Ik ga mijn energie weer aan andere zaken besteden.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:43

NAV Boekje Hulp uit het Universum
Wordt ontvankelijk voor signalen.
Vraag er om om tekens in dromen te verpakken.

Ik heb een boekje waar ik mijn dromen in op ben gaan schrijven.
Ik merk dat ze s morgens tegen de tijd dat ik wakker wordt komen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:55

Door de dag heen wat gas terugnemen, me wat focussen op mijn ademhaling, met zachte ogen rondkijken.
Dat is een manier waarop ik me ontvankelijk ga opstellen, zodat ik boodschappen doorkrijg als ze komen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:12

Rakkie123 schreef:
Door de dag heen wat gas terugnemen, me wat focussen op mijn ademhaling, met zachte ogen rondkijken.
Dat is een manier waarop ik me ontvankelijk ga opstellen, zodat ik boodschappen doorkrijg als ze komen.

Ik heb het idee dat ik in Astro tv ben beland..

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:15

Kuggur schreef:
Ninx schreef:
Het gaat er niet om wat je gelooft, geloven doe je in de kerk.
Deze zaken winnen alleen aan kracht door sterke overtuiging.

Humoristisch.


:+
Idd Ninx,
Geloven hebben allemaal gemeen dat je het niet 100% kunt bevestigen nog 100% uitsluiten.

Jou geloof dat iemand dus bijvoorbeeld doodgaat aan kanker omdat hij mogelijk niet genoeg op een bijzondere manier gedacht heeft aan gezond zijn en beter worden is nooit te bewijzen..dat er mensen zijn die beter worden terwijl de prognose slecht was is ook nooit 100% te bewijzen dat het door goede gedachten komt.

Je geloof er dus in. Net als dat je in god gelooft.

Janneke2

Berichten: 22792
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:10

Persoonlijk vind ik 'geloven doe je in de kerk' altijd maar een rare uitspraak.
%)
(Accoord, de meeste mensen weten werkelijk totaal niets mbt het christendom of andere religies, en dan krijg je dit...)

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:12

Ik ben heel benieuwd, maar er kwam vandaag mij 2x een mannennaam ter ore die je niet zo vaak hoort.
Volgende week is er een ontmoeting, geen date.

Zou dit nou een van de befaamde boodschappen zijn, of gewoon puur toeval?

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:24

Rakkie123 schreef:
Ik ben heel benieuwd, maar er kwam vandaag mij 2x een mannennaam ter ore die je niet zo vaak hoort.
Volgende week is er een ontmoeting, geen date.

Zou dit nou een van de befaamde boodschappen zijn, of gewoon puur toeval?


Ik heb dit met een bepaalde lettercombinatie in kentekens. Die ik link aan een persoon. Gegarandeerd dat ik diegene binnen 24 uur tegen kom of spreek via whatsapp...

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 06:46

Janine1990 schreef:
Rakkie123 schreef:
Ik ben heel benieuwd, maar er kwam vandaag mij 2x een mannennaam ter ore die je niet zo vaak hoort.
Volgende week is er een ontmoeting, geen date.

Zou dit nou een van de befaamde boodschappen zijn, of gewoon puur toeval?


Ik heb dit met een bepaalde lettercombinatie in kentekens. Die ik link aan een persoon. Gegarandeerd dat ik diegene binnen 24 uur tegen kom of spreek via whatsapp...


Ja dat heb ik ook. Alleen zijn die initialen van mijn vader die overleden is. Dus dat zal moeilijk zijn. Maar ik heb wel regelmatig dat als ik veel aan iemand moet denken dat ik diegene ineens tegenkom ergens. Ook mensen die ik jaren niet heb gezien.