Het zit zo.
Ik ben nu 2 jaar afgestudeerd als Bachelor in de Verpleegkunde (Belgisch diploma, gelijkgesteld met niveau 6) en werkzaam als wijkverpleegkundige.
In eerste instantie al nooit met mijn volle hart voor verpleegkunde gekozen, wat niet weghoudt dat ik het werk toch leuk vindt. Ik blijf dit werk niet doen, zeker niet, en ben nu op een punt gekomen dat ik echt wat anders wil.
Wat wil ik dan wel? Een master, om een managementfunctie aan te nemen. Vrij specifiek - een master in innovatie en als het even kan, iets gericht op medische technologie.
HAN biedt de Master innovatiemanagement aan, maar hiervoor moet je al werkzaam zijn in deze functie, en dat ben ik niet. Huidig werk biedt deze optie ook niet, dus dan maar op zoek naar iets anders.
Waar ik vaak tegenaan loop. Je moet al een bepaalde functie beoefenen, alvorens je de master kan doen. Maar om die functie te kunnen bekleden, moet je een diploma in die richting hebben.
Ik ben me nu dus aan het oriënteren om eerst een bachelor te gaan doen, maar die is deeltijd vaak 4 jaar. Om daarna dan nog eens een Master te doen... Is toch weer 6 jaar of meer studeren...
Ik heb een appartement om te betalen, woon op mezelf, etc. Dus moet tussendoor echt nog ruimte hebben om te kunnen werken.
En dan vaak... wát wil ik. HRM is het net niet, bedrijfskunde eigenlijk ook niet,... en het voelt alsof ik als Belgje de juiste zoekfuncties op google niet krijg gevonden voor Nederland.
Er zijn zo veel scholen, zo veel opleidingen met steeds een iets ander traject,... Waar ik me gewoon geen raad in weet.
Er is zó veel, en naar mijn gevoel ligt het toch telkens weer buiten mijn bereik. Het voelt een beetje alsof ik maar moedeloos in de verpleging moet blijven en me binnen dit vaak bijscholen. Wat gewoon niet helemaal mijn wens is.
Al bij al, hoe pak ik dit aan?
Waar vindt ik een overzicht van alle scholen, opleidingen?
Hoe gaat het allemaal in zijn werk,...